21-12-2023, 09:42 PM
جواب سوال 1: خدمات: پست ويژه، عادی، پيشتاز، سفارشی و امانت، ارسال کارت پستال، پاسخ به استعلام کد پستی، پست مستقيم، بيمه مرسولات با ارزش اظهار شده
جواب سوال 2:مشتری درخواست ارسال و تحویل خود را به اداره پست می فرستد و اداره پست نیز رسید پستی به مشتری ارسال می کند. مشتری درخواست ارسال رابه بارکدخوان می فرستد و بارکدخوان رسید مرسوله را به مشتری ارسال می کند. با مراجعه به باجه های پست می توانيم مرسوله خود را تحويل متصدی های باجه دهيم و هم می توانيم حضوری مرسوله های خود را پيگيری نماييم. شرکت ملی پست سعی دارد بيشتر اين خدمات غير حضوری انجام شود. سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويی شرايطی را فراهم آورده است تا مردم بتوانند هر گونه نارضايتی خود را نسبت به شكايت از اداره پست از طريق اين سامانه اعلام نمايند. براي افزايش رضايت کاربران و رسيدگی بهتر به شكايات مردم در رابطه با حوزه های مختلف ارتباط و فناوری اطلاعات شامل خدمات پستی، تلفن همراه و ... سامانه ثبت و پاسخگويی به شكايات 195 راه اندازی شده است.
جواب سوال 3: ابتدا به سايت اداره پست کشور ايران به نشانی www.post.ir وارد شويد. پس از ورود به سايت می توانيد از طريق دو روش مراحل پيگيری مرسوله پستی خود را انجام دهيد. در اولين روش لازم است که کد پيگيری مرسوله خود را در قسمت مشخص شده در سايت وارد کنيد و بر روی گزينه جستجو کليک کنيد. در دومين روش شما می توانيد به سامانه رهگيری مرسولات پستی شرکت ملی پست وارد شويد. براي اين کار بر روی گزينه رهگيری مرسوله کليک کنيد. حال شما به سايت رهگيری مرسولات پستی وارد می شويد و می توانيد کد مرسوله خود را در قسمت مشخص شده وارد نماييد و سپس بر روی گزينه زرد رنگ کليک کنيد تا مراحل پيگيری مرسوله پستی شما انجام شود.
جواب سوال 4: پاسخگويی آنلاین درباره مرسولات، اطلاع از تعرفه سرويس های گوناگون پستی، امكان ارسال سريع مرسوله پستی، نوبت دهی مراجعه حضوری
جواب سوال 2:مشتری درخواست ارسال و تحویل خود را به اداره پست می فرستد و اداره پست نیز رسید پستی به مشتری ارسال می کند. مشتری درخواست ارسال رابه بارکدخوان می فرستد و بارکدخوان رسید مرسوله را به مشتری ارسال می کند. با مراجعه به باجه های پست می توانيم مرسوله خود را تحويل متصدی های باجه دهيم و هم می توانيم حضوری مرسوله های خود را پيگيری نماييم. شرکت ملی پست سعی دارد بيشتر اين خدمات غير حضوری انجام شود. سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويی شرايطی را فراهم آورده است تا مردم بتوانند هر گونه نارضايتی خود را نسبت به شكايت از اداره پست از طريق اين سامانه اعلام نمايند. براي افزايش رضايت کاربران و رسيدگی بهتر به شكايات مردم در رابطه با حوزه های مختلف ارتباط و فناوری اطلاعات شامل خدمات پستی، تلفن همراه و ... سامانه ثبت و پاسخگويی به شكايات 195 راه اندازی شده است.
جواب سوال 3: ابتدا به سايت اداره پست کشور ايران به نشانی www.post.ir وارد شويد. پس از ورود به سايت می توانيد از طريق دو روش مراحل پيگيری مرسوله پستی خود را انجام دهيد. در اولين روش لازم است که کد پيگيری مرسوله خود را در قسمت مشخص شده در سايت وارد کنيد و بر روی گزينه جستجو کليک کنيد. در دومين روش شما می توانيد به سامانه رهگيری مرسولات پستی شرکت ملی پست وارد شويد. براي اين کار بر روی گزينه رهگيری مرسوله کليک کنيد. حال شما به سايت رهگيری مرسولات پستی وارد می شويد و می توانيد کد مرسوله خود را در قسمت مشخص شده وارد نماييد و سپس بر روی گزينه زرد رنگ کليک کنيد تا مراحل پيگيری مرسوله پستی شما انجام شود.
جواب سوال 4: پاسخگويی آنلاین درباره مرسولات، اطلاع از تعرفه سرويس های گوناگون پستی، امكان ارسال سريع مرسوله پستی، نوبت دهی مراجعه حضوری