20-01-2021, 02:17 PM
1- مخاطبان هدف خود را بشناسید
برای نوشتن یک گزارش خبری مفید و کارآمد در اولین گام باید کاربران هدف خود را به طور کامل درک کنید. یعنی باید به صورت دقیق و شفاف تیپ شخصیتی، سن، جنسیت، علایق، دغدغه ها، سوالات و نیازهای مشتریان اصلی خود را مشخص کنید.
چون همانطور که می دانید اگر مخاطب را به درستی درک نکنید، نمی توانید انتظارات او را برآورده کنید. به این ترتیب، از گزارش خبری شما استقبال نمی شود و به هدفتان نخواهید رسید. بنابراین درست مانند تولید محتوا برای نگارش یک ریپورتاژ خبری هم باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسید.
2- رپورتاژهای آگهی رقبا را بررسی کنید
ریپورتاژهای خبری موفق رقبا را بررسی کنید. باید مشخص کنید که رقبای شما از چه روش ها و ترفندهایی برای جذب مخاطب استفاده کرده اند.
به یاد داشته باشید که الگوهای موفق به شما یک تصویر روشن و شفاف برای تولید یک گزارش خبری کارآمد می دهند. برای این کار باید کارهای زیر را انجام بدهید:
بررسی عناوین رپورتاژهای خبری
بررسی مقدمه رپورتاژها
بررسی بدنه گزارشهای خبری
بررسی پیشنهاداتی که به کاربران داده شده است
بررسی نظرات کاربران
حالا با توجه به شناختی که رقبای خود پیدا کردهاید، باید یک برنامه و استراتژی منطقی برای رپورتاژ خبری خود آماده کنید.
3- مهمترین چالش ها و سوالات کاربران را شناسایی کنید
گام کلیدی دیگر برای تولید یک ریپورتاژ آگهی موثر، شناسایی ابهامات، مشکلات و سوالاتی است که کاربران دارند. همانطور که در مقدمه توضیح دادیم، عمده دلیل موفقیت رپورتاژهای خبری بررسی چالش های کاربران و ارائه یک راه حل منطقی است.
بنابراین، شما هم باید دست بر روی مهمترین مشکلات و سوالات کاربران بگذارید. سپس با ارائه یک راه حل و پیشنهاد مناسب، مخاطب را ترغیب به واکنش کنید.
4- راه حل ها و پاسخ های خود را سازماندهی کنید
بعد از آنکه مناسب ترین چالش را برای بحث در رپورتاژ آگهی موثر انتخاب کردید، باید برای این مشکل بهترین راه حل و پاسخ را پیدا کنید. به یاد داشته باشید که هدف ریپورتاژ خبری باید کمک به کاربران باشد.
بنابراین باید بدون کوچکترین ابهامی راه حل و پاسخ خود را به کاربران ارائه دهید. به این صورت می توانید اعتماد کاربران را جلب کنید. در نتیجه آنها راحت تر ترغیب به واکنش می شوند.
5- یک مقدمه جذاب بنویسید
نکته کلیدی برای ترغیب مخاطب به ادامه مطالعه گزارش خبری، نوشتن یک مقدمه جذاب و تاثیرگذار است. یکی از بهترین راهها برای جذابیت مقدمه نوشتن یک داستان است. همه ما از داستانها لذت میبریم. بنابراین چرا نباید از یک قصه برای مطرح کردن چالش یا سوال کاربران استفاده نکنیم؟
مطمئن باشید که داستان به راحتی باعث درگیر شدن مخاطب با موضوع می شود. به صورتی که حتما تا انتهای مقاله به خواندن مطلب ادامه می دهد.
6- به مخاطبان خود یک پیشنهاد جذاب ارائه دهید
هدف اصلی از منتشر کردن یک رپورتاژ خبری جذب و هدایت مخاطب به سمت خرید یک محصول یا سرویس است. اما با توجه به تغییر رفتار کاربران، آنها به هیچ وجه به پیام های تبلیغاتی اعتماد نمی کنند. در واقع قبل از درخواست برای خرید محصول، باید اعتماد مخاطب را جلب کنید.
برای جلب نظر مخاطب باید به او یک پیشنهاد جذاب و غیر قابل رد کردن بدهید. دو الگوی زیر می تواند به شما در ارائه یک پیشنهاد جذاب کمک کند.
به عنوان مثل، اگر محصول شما یک نرم افزار حسابداری است. باید ابتدا به کاربران توضیح دهید که مدیریت مالی چه تاثیرات مثبتی در زندگی مردم می گذارد. سپس به کاربر پیشنهاد دهید که از اپلیکیشن حسابداری تان برای مدت یک ماه به صورت رایگان استفاده کند.
به این ترتیب، کاربر با استفاده رایگان از نرم افزار حسابداری با ویژگی های اپلیکیشن مدیریت مالی آشنا می شود. در نتیجه شما راحت تر می توانید مخاطب را به خرید اپلیکیشن ترغیب کنید.
برای نوشتن یک گزارش خبری مفید و کارآمد در اولین گام باید کاربران هدف خود را به طور کامل درک کنید. یعنی باید به صورت دقیق و شفاف تیپ شخصیتی، سن، جنسیت، علایق، دغدغه ها، سوالات و نیازهای مشتریان اصلی خود را مشخص کنید.
چون همانطور که می دانید اگر مخاطب را به درستی درک نکنید، نمی توانید انتظارات او را برآورده کنید. به این ترتیب، از گزارش خبری شما استقبال نمی شود و به هدفتان نخواهید رسید. بنابراین درست مانند تولید محتوا برای نگارش یک ریپورتاژ خبری هم باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسید.
2- رپورتاژهای آگهی رقبا را بررسی کنید
ریپورتاژهای خبری موفق رقبا را بررسی کنید. باید مشخص کنید که رقبای شما از چه روش ها و ترفندهایی برای جذب مخاطب استفاده کرده اند.
به یاد داشته باشید که الگوهای موفق به شما یک تصویر روشن و شفاف برای تولید یک گزارش خبری کارآمد می دهند. برای این کار باید کارهای زیر را انجام بدهید:
بررسی عناوین رپورتاژهای خبری
بررسی مقدمه رپورتاژها
بررسی بدنه گزارشهای خبری
بررسی پیشنهاداتی که به کاربران داده شده است
بررسی نظرات کاربران
حالا با توجه به شناختی که رقبای خود پیدا کردهاید، باید یک برنامه و استراتژی منطقی برای رپورتاژ خبری خود آماده کنید.
3- مهمترین چالش ها و سوالات کاربران را شناسایی کنید
گام کلیدی دیگر برای تولید یک ریپورتاژ آگهی موثر، شناسایی ابهامات، مشکلات و سوالاتی است که کاربران دارند. همانطور که در مقدمه توضیح دادیم، عمده دلیل موفقیت رپورتاژهای خبری بررسی چالش های کاربران و ارائه یک راه حل منطقی است.
بنابراین، شما هم باید دست بر روی مهمترین مشکلات و سوالات کاربران بگذارید. سپس با ارائه یک راه حل و پیشنهاد مناسب، مخاطب را ترغیب به واکنش کنید.
4- راه حل ها و پاسخ های خود را سازماندهی کنید
بعد از آنکه مناسب ترین چالش را برای بحث در رپورتاژ آگهی موثر انتخاب کردید، باید برای این مشکل بهترین راه حل و پاسخ را پیدا کنید. به یاد داشته باشید که هدف ریپورتاژ خبری باید کمک به کاربران باشد.
بنابراین باید بدون کوچکترین ابهامی راه حل و پاسخ خود را به کاربران ارائه دهید. به این صورت می توانید اعتماد کاربران را جلب کنید. در نتیجه آنها راحت تر ترغیب به واکنش می شوند.
5- یک مقدمه جذاب بنویسید
نکته کلیدی برای ترغیب مخاطب به ادامه مطالعه گزارش خبری، نوشتن یک مقدمه جذاب و تاثیرگذار است. یکی از بهترین راهها برای جذابیت مقدمه نوشتن یک داستان است. همه ما از داستانها لذت میبریم. بنابراین چرا نباید از یک قصه برای مطرح کردن چالش یا سوال کاربران استفاده نکنیم؟
مطمئن باشید که داستان به راحتی باعث درگیر شدن مخاطب با موضوع می شود. به صورتی که حتما تا انتهای مقاله به خواندن مطلب ادامه می دهد.
6- به مخاطبان خود یک پیشنهاد جذاب ارائه دهید
هدف اصلی از منتشر کردن یک رپورتاژ خبری جذب و هدایت مخاطب به سمت خرید یک محصول یا سرویس است. اما با توجه به تغییر رفتار کاربران، آنها به هیچ وجه به پیام های تبلیغاتی اعتماد نمی کنند. در واقع قبل از درخواست برای خرید محصول، باید اعتماد مخاطب را جلب کنید.
برای جلب نظر مخاطب باید به او یک پیشنهاد جذاب و غیر قابل رد کردن بدهید. دو الگوی زیر می تواند به شما در ارائه یک پیشنهاد جذاب کمک کند.
به عنوان مثل، اگر محصول شما یک نرم افزار حسابداری است. باید ابتدا به کاربران توضیح دهید که مدیریت مالی چه تاثیرات مثبتی در زندگی مردم می گذارد. سپس به کاربر پیشنهاد دهید که از اپلیکیشن حسابداری تان برای مدت یک ماه به صورت رایگان استفاده کند.
به این ترتیب، کاربر با استفاده رایگان از نرم افزار حسابداری با ویژگی های اپلیکیشن مدیریت مالی آشنا می شود. در نتیجه شما راحت تر می توانید مخاطب را به خرید اپلیکیشن ترغیب کنید.