18-10-2019, 11:26 PM
پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت_گروه روانشناسی ایران:
روانشناسی کسب و کار عبارت است از مطالعه و شیوهی بهبود زندگی کاری. این دانش ترکیبی از علم درک رفتار انسانی و تجربهی دنیای کسب و کار است تا هم افراد و هم سازمانها به عملکرد اثربخش و ماندگار دست پیدا کنند.
روانشناسی کسب و کار علمی کاربردی است
روانشناسی کسب و کار علمی کاربردی است که بررسی میکند چگونه میتوان اثربخشی افراد و سازمانها را بالا برد. در این علم از روشهای تحقیق علمی برای مطالعهی آدمها، محل کار، و سازمانها استفاده میشود تا نیازهای مختلف و گاهی متقابل آنها همسو شود. هدف روانشناسی کسب و کار ایجاد روابط سالم و مولد بین آدمها و سازمانها است به طوری که به نفع هر دو باشد.
روانشناسی کسب و کار به عنوان یک علم کاربردی به سازمانها دیکته میکند که چه چیزی رفتار سازمانی اثربخش را تشکیل میدهد. این علم با کسب و کار رابطهای دوجانبه دارد و ایدههای آن برگرفته از چیزهایی است که در محل کار خوب جواب میدهد. این باعث میشود نتایج پژوهش روانشناختی بهطور هدفمند و به نحوی اعمال شود که مناسب آن وضعیت است. همچنین تجربه را از دنیای کسب و کار وارد روانشناسی، و دانش آکادمیک و دقت بسیار زیاد را از روانشناسی وارد دنیای کسب و کار میکند، و این طریق بارورسازی متقابل در هر دو حیطه انجام میشود.
روشهای تحقیق
در روانشناسی کسب و کار مجموعهی گستردهای از روشهای تحقیق علمی به کار گرفته میشود تا مولفههای بهترین رفتار سازمانی کشف و بررسی شود. برای پژوهش در این حوزه ترکیبی از روشهای کیفی و کمی به کار گرفته میشود و هر دو نوع شواهد به یک اندازه درست و معتبر محسوب میشود. روشهای رایج جمعآوری دادهها شامل پرسشنامه، نظرسنجی، گروه کانونی، مصاحبه و مطالعهی موردی است. تکنیکهای رایج مقایسهای شامل آمارهای توصیفی و استنباطی، و تحلیل مضمون و محتوا است.
روانشناسی کسب و کار عبارت است از مطالعه و شیوهی بهبود زندگی کاری. این دانش ترکیبی از علم درک رفتار انسانی و تجربهی دنیای کسب و کار است تا هم افراد و هم سازمانها به عملکرد اثربخش و ماندگار دست پیدا کنند.
روانشناسی کسب و کار علمی کاربردی است
روانشناسی کسب و کار علمی کاربردی است که بررسی میکند چگونه میتوان اثربخشی افراد و سازمانها را بالا برد. در این علم از روشهای تحقیق علمی برای مطالعهی آدمها، محل کار، و سازمانها استفاده میشود تا نیازهای مختلف و گاهی متقابل آنها همسو شود. هدف روانشناسی کسب و کار ایجاد روابط سالم و مولد بین آدمها و سازمانها است به طوری که به نفع هر دو باشد.
روانشناسی کسب و کار به عنوان یک علم کاربردی به سازمانها دیکته میکند که چه چیزی رفتار سازمانی اثربخش را تشکیل میدهد. این علم با کسب و کار رابطهای دوجانبه دارد و ایدههای آن برگرفته از چیزهایی است که در محل کار خوب جواب میدهد. این باعث میشود نتایج پژوهش روانشناختی بهطور هدفمند و به نحوی اعمال شود که مناسب آن وضعیت است. همچنین تجربه را از دنیای کسب و کار وارد روانشناسی، و دانش آکادمیک و دقت بسیار زیاد را از روانشناسی وارد دنیای کسب و کار میکند، و این طریق بارورسازی متقابل در هر دو حیطه انجام میشود.
روشهای تحقیق
در روانشناسی کسب و کار مجموعهی گستردهای از روشهای تحقیق علمی به کار گرفته میشود تا مولفههای بهترین رفتار سازمانی کشف و بررسی شود. برای پژوهش در این حوزه ترکیبی از روشهای کیفی و کمی به کار گرفته میشود و هر دو نوع شواهد به یک اندازه درست و معتبر محسوب میشود. روشهای رایج جمعآوری دادهها شامل پرسشنامه، نظرسنجی، گروه کانونی، مصاحبه و مطالعهی موردی است. تکنیکهای رایج مقایسهای شامل آمارهای توصیفی و استنباطی، و تحلیل مضمون و محتوا است.
برای اطلاعات بیشتر به سایت www.emadadkar.ir مراجعه نمایید