25-06-2019, 02:10 AM
کلیک مپ FullStory بهتر است یا نقشه های حرارتی
طراحی رابط کاربری
در طول سالها، ابزارهای تحلیلی مختلف، آمده است که غالبا به شکل "نقشه گرمایی" هستند. احتمالا شما آن ها را می شناسید - با پلات های سبز / قرمز / پرتقالی سراسر وب سایت شما را پر می کنند. به این معنا هستند که به شما نشان میدهند که کاربران با سایت شما در حال تعامل با سایت هستند .
اما نقشه های گرمای، خیلی دقیق نیستند. آنها واقعا با وب مدرن سازگار نیستند. به همین دلیل FullStory ویژگی Page Insights خود را با نقشه های کلیکی که از رنگهای مختلف استفاده می کنند ارایه نموده است،
محدودیت های نقشه های حرارتی
در حالی که نقشه های گرمابی سنتی ظاهرا کاربردی هستند، اما برخی از محدودیتهای واقعی در مورد عملکرد آنها وجود دارد:
واکنشگرا نیستند
ممکن است متوجه شده باشید که بازدیدکنندگان سایت شما با استفاده از انواع دستگاه ها و اندازه صفحه نمایش وارد سایت می شوند. و این می تواند یک مشکل برای نقشه حرارتی قدیمی باشد. آنها می توانند یک نقشه برای یک وضوح خاص ارائه دهند، نمی توانند به شما یک نمای کلی از دستگاه ها و اندازه صفحه نمایش همه بدهند.
راهکاری برای صفحات پویا ندارند
یک بخش صفحه وب می تواند از چند حالت مختلف تشکیل شده باشد. به عنوان مثال، تصور کنید که یک صفحه دارای یک پنجره مودال (
modal popup) است. هنگامی که پنجره برای کاربر قابل مشاهده است - یک حالت اتفاق می اق. این یک دولت دیگر به طور کامل زمانی که این پنجره نمایش داده نمی شود. نقشه های گرما برای حالتهای مختلف تمایز قایل نیست.
جزییات را در نظر نمی گیرد
هنگامی که بخشی خاص از نقشه گرمای صفحات شما رنگ نارنجی را نشان می دهد - به این معنی آن بخش"داغ" و پر کاربرد است. اما هنوز هم شما هیچ نوع درک عمیقی ندارید که کاربران با کدام عنصر تعاملی بیشتر در ارتباط هستند.
تنظیم کردن آنها دشوار است
نقشه های گرمای نیاز به یک فرآیند راه اندازی پیشرفته دارند که می تواند بسیار خسته کننده باشد . این می تواند مستلزم تلاش و تحقیق زیاد برای انجام درست آن باشد.
نقطه قوت نقشه کلیکی کجاست
سرویس FullStory در واقع علاوه بر نقشه های حرارتی که بر اساس تقاضای کاربر است امکانات دیگری دارد. اما همانطور که همه محدودیت های ذکر شده در بالا مورد بررسی قرار گرفتند، تصمیم گرفتند که چیزی جدید ارایه دهند. به این معنی که Click Maps متولد شد. آنها سطحی بینش و انعطاف پذیری را به وجود می آورند که برای درک بسیار ساده است:
نقشه های کلیکی از اندازه صفحات مستقل و پویا هستند
از آنجا که FullStory ساختار وب سایت شما را درک می کند، می تواند این اطلاعات را از طریق رزولوشن صفحه نمایش یا نوع دستگاه ترجمه کند تا تصویر دقیقی را به شما ارائه دهد. Insights FullStory بر روی عناصر متمرکز شده است - نه فقط موقعیت صفحه نمایش. این روش دقیقتری برای مشاهده وب مدرن است.
نقشه ها کلیکی هر حالتی را شناسایی می کنند
همانطور که شما یک صفحه وب را مرور میکنید، بسیاری از عناصر به وجود می آیند. FullStory به شما اجازه می دهد که این صفحه را در همه حالت های مختلف آن مشاهده کنید و بر اساس آن اطلاعات را فراهم می کند.
نقشه های کلیکی جزییات را دقیق نمایش می دهند
هرجای Maps کلیک کنید بخشی از FullStory است (که هر کاربری را در سایت خود ثبت می کند)، بدین معنی است که می توانید از ویژگی قدرتمند OmniSearch خود برای بدست اطلاعات عمیق و دقیق استفاده کنید. شما می توانید بخش هایی را برای اطلاعاتی مانند رفتار کاربر، جغرافیا، دستگاه ها یا متغیرهای سفارشی خود جستجو کنید.
مقالات مرتبط
20 ابزار ضروری برای طراحان تجربه کاربر
10 اشتباه تبدیل در وب سایت و راه حل رفع آنها
زیبایی یا عملکرد در طراحی وب
طراحی رابط کاربری
در طول سالها، ابزارهای تحلیلی مختلف، آمده است که غالبا به شکل "نقشه گرمایی" هستند. احتمالا شما آن ها را می شناسید - با پلات های سبز / قرمز / پرتقالی سراسر وب سایت شما را پر می کنند. به این معنا هستند که به شما نشان میدهند که کاربران با سایت شما در حال تعامل با سایت هستند .
اما نقشه های گرمای، خیلی دقیق نیستند. آنها واقعا با وب مدرن سازگار نیستند. به همین دلیل FullStory ویژگی Page Insights خود را با نقشه های کلیکی که از رنگهای مختلف استفاده می کنند ارایه نموده است،
محدودیت های نقشه های حرارتی
در حالی که نقشه های گرمابی سنتی ظاهرا کاربردی هستند، اما برخی از محدودیتهای واقعی در مورد عملکرد آنها وجود دارد:
واکنشگرا نیستند
ممکن است متوجه شده باشید که بازدیدکنندگان سایت شما با استفاده از انواع دستگاه ها و اندازه صفحه نمایش وارد سایت می شوند. و این می تواند یک مشکل برای نقشه حرارتی قدیمی باشد. آنها می توانند یک نقشه برای یک وضوح خاص ارائه دهند، نمی توانند به شما یک نمای کلی از دستگاه ها و اندازه صفحه نمایش همه بدهند.
راهکاری برای صفحات پویا ندارند
یک بخش صفحه وب می تواند از چند حالت مختلف تشکیل شده باشد. به عنوان مثال، تصور کنید که یک صفحه دارای یک پنجره مودال (
modal popup) است. هنگامی که پنجره برای کاربر قابل مشاهده است - یک حالت اتفاق می اق. این یک دولت دیگر به طور کامل زمانی که این پنجره نمایش داده نمی شود. نقشه های گرما برای حالتهای مختلف تمایز قایل نیست.
جزییات را در نظر نمی گیرد
هنگامی که بخشی خاص از نقشه گرمای صفحات شما رنگ نارنجی را نشان می دهد - به این معنی آن بخش"داغ" و پر کاربرد است. اما هنوز هم شما هیچ نوع درک عمیقی ندارید که کاربران با کدام عنصر تعاملی بیشتر در ارتباط هستند.
تنظیم کردن آنها دشوار است
نقشه های گرمای نیاز به یک فرآیند راه اندازی پیشرفته دارند که می تواند بسیار خسته کننده باشد . این می تواند مستلزم تلاش و تحقیق زیاد برای انجام درست آن باشد.
نقطه قوت نقشه کلیکی کجاست
سرویس FullStory در واقع علاوه بر نقشه های حرارتی که بر اساس تقاضای کاربر است امکانات دیگری دارد. اما همانطور که همه محدودیت های ذکر شده در بالا مورد بررسی قرار گرفتند، تصمیم گرفتند که چیزی جدید ارایه دهند. به این معنی که Click Maps متولد شد. آنها سطحی بینش و انعطاف پذیری را به وجود می آورند که برای درک بسیار ساده است:
نقشه های کلیکی از اندازه صفحات مستقل و پویا هستند
از آنجا که FullStory ساختار وب سایت شما را درک می کند، می تواند این اطلاعات را از طریق رزولوشن صفحه نمایش یا نوع دستگاه ترجمه کند تا تصویر دقیقی را به شما ارائه دهد. Insights FullStory بر روی عناصر متمرکز شده است - نه فقط موقعیت صفحه نمایش. این روش دقیقتری برای مشاهده وب مدرن است.
نقشه ها کلیکی هر حالتی را شناسایی می کنند
همانطور که شما یک صفحه وب را مرور میکنید، بسیاری از عناصر به وجود می آیند. FullStory به شما اجازه می دهد که این صفحه را در همه حالت های مختلف آن مشاهده کنید و بر اساس آن اطلاعات را فراهم می کند.
نقشه های کلیکی جزییات را دقیق نمایش می دهند
هرجای Maps کلیک کنید بخشی از FullStory است (که هر کاربری را در سایت خود ثبت می کند)، بدین معنی است که می توانید از ویژگی قدرتمند OmniSearch خود برای بدست اطلاعات عمیق و دقیق استفاده کنید. شما می توانید بخش هایی را برای اطلاعاتی مانند رفتار کاربر، جغرافیا، دستگاه ها یا متغیرهای سفارشی خود جستجو کنید.
20 ابزار ضروری برای طراحان تجربه کاربر
10 اشتباه تبدیل در وب سایت و راه حل رفع آنها
زیبایی یا عملکرد در طراحی وب