31-10-2020, 07:36 PM
تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (تبلیغات کلیکی) که با نام PPC یا بازاریابی موتور جستجو نیز شناخته می شود، روشی است که در آن یک برند، تبلیغات آنلاین انجام می دهد و هر بار که کاربر بر روی آن کلیک می کند، مبلغی را پرداخت می کند. درج آگهی هزینه ای ندارد. این هزینه فقط درصورتی است که کاربران با تبلیغات درگیر شوند.
بازاریابی پرداخت به ازای هر کلیک را می توان به دو دسته تقسیم کرد:
تبلیغات جستجو :تبلیغاتی که به عنوان نتایج جستجو در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر می شوند.
نمایش تبلیغات: تبلیغاتی که به صورت گرافیکی، ویدیویی یا پست پولی ظاهر می شوند و معمولاً در فیدهای شبکه های اجتماعی و سایر وب سایت های شخص ثالث یافت می شوند.
محبوب ترین سیستم عامل های PPC:
در حالی که چندین سیستم عامل برای تبلیغات کلیکی وجود دارد، بیشتر بازاریابان از Google Ads برای تبلیغات جستجوی PPC خود استفاده می کنند. Google Ads یا Google AdWords، محبوب ترین ارائه دهنده تبلیغات جستجوی PPC است.
از آن جا که بیشتر افراد از Google برای جستجو استفاده می کنند، این مکان ایده آل برای قرار دادن تبلیغات جستجوی پولی است. این نتایج آگهی در SERP نشان داده می شود و شامل یک عنوان “آگهی” است که نشان می دهد لیست آنها پولی است.
سایر ارائه دهندگان سایت تبلیغات کلیکی دیگر شامل موتورهای جستجوی دیگر و همچنین سایت ها و رسانه های اجتماعی مانند:
تبلیغات بینگ
تبلیغات سایت های پر بازدید
تبلیغات اینستاگرام
تبلیغات پین های Pinterest
تبلیغات LinkedIn
تبلیغات Quora
پرداخت به ازای هر کلیک
تبلیغات کلیکی چگونه کار می کند؟
همان طور که از نام آن پیداست، PPC یک روش تبلیغاتی است که در آن یک برند، تبلیغاتی را تنظیم می کند و هر بار که کاربر روی آن تبلیغ کلیک می کند، مبلغی را پرداخت می کند. توضیح ساده این فرآیند به این شکل است:
از طریق یافتن کلمات کلیدی، یک برند تجاری اصطلاحات مرتبط و مشهوری را که مخاطبانشان مرتباً آن ها را جستجو می کنند، شناسایی می کند.
یک برند تجاری، یک تبلیغ در نتیجه جستجو ایجاد می کند که هنگام جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر برای کاربران قابل مشاهده خواهد بود.
کاربر یکی از کلمات کلیدی را جستجو می کند، تبلیغ را در SERP می بیند و روی آن کلیک می کند.
با کلیک کاربر بر روی آگهی از هزینه ی برند تجاری کسر می شود.
در اینجا یک مثال تبلیغات کلیکی ویژه آورده شده است:
Dropbox می بیند که مخاطبان هدف خود به طور منظم “فضای ذخیره سازی ابری” را جستجو می کنند.
این شرکت یک تبلیغ جستجوی PPC ایجاد می کند تا هنگام جستجوی کاربران برای “فضای ذخیره سازی ابری” نشان داده شود. Dropbox هیچ هزینه ای برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی از طریق Google Ads پرداخت نمی کند.
یک کاربر “فضای ذخیره سازی ابری” را جستجو می کند، نتیجه جستجوی پولی Dropbox را می بیند و روی آن کلیک می کند.
دراپ باکس شارژ می شود.
بازاریابی پرداخت به ازای هر کلیک را می توان به دو دسته تقسیم کرد:
تبلیغات جستجو :تبلیغاتی که به عنوان نتایج جستجو در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر می شوند.
نمایش تبلیغات: تبلیغاتی که به صورت گرافیکی، ویدیویی یا پست پولی ظاهر می شوند و معمولاً در فیدهای شبکه های اجتماعی و سایر وب سایت های شخص ثالث یافت می شوند.
محبوب ترین سیستم عامل های PPC:
در حالی که چندین سیستم عامل برای تبلیغات کلیکی وجود دارد، بیشتر بازاریابان از Google Ads برای تبلیغات جستجوی PPC خود استفاده می کنند. Google Ads یا Google AdWords، محبوب ترین ارائه دهنده تبلیغات جستجوی PPC است.
از آن جا که بیشتر افراد از Google برای جستجو استفاده می کنند، این مکان ایده آل برای قرار دادن تبلیغات جستجوی پولی است. این نتایج آگهی در SERP نشان داده می شود و شامل یک عنوان “آگهی” است که نشان می دهد لیست آنها پولی است.
سایر ارائه دهندگان سایت تبلیغات کلیکی دیگر شامل موتورهای جستجوی دیگر و همچنین سایت ها و رسانه های اجتماعی مانند:
تبلیغات بینگ
تبلیغات سایت های پر بازدید
تبلیغات اینستاگرام
تبلیغات پین های Pinterest
تبلیغات LinkedIn
تبلیغات Quora
پرداخت به ازای هر کلیک
تبلیغات کلیکی چگونه کار می کند؟
همان طور که از نام آن پیداست، PPC یک روش تبلیغاتی است که در آن یک برند، تبلیغاتی را تنظیم می کند و هر بار که کاربر روی آن تبلیغ کلیک می کند، مبلغی را پرداخت می کند. توضیح ساده این فرآیند به این شکل است:
از طریق یافتن کلمات کلیدی، یک برند تجاری اصطلاحات مرتبط و مشهوری را که مخاطبانشان مرتباً آن ها را جستجو می کنند، شناسایی می کند.
یک برند تجاری، یک تبلیغ در نتیجه جستجو ایجاد می کند که هنگام جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر برای کاربران قابل مشاهده خواهد بود.
کاربر یکی از کلمات کلیدی را جستجو می کند، تبلیغ را در SERP می بیند و روی آن کلیک می کند.
با کلیک کاربر بر روی آگهی از هزینه ی برند تجاری کسر می شود.
در اینجا یک مثال تبلیغات کلیکی ویژه آورده شده است:
Dropbox می بیند که مخاطبان هدف خود به طور منظم “فضای ذخیره سازی ابری” را جستجو می کنند.
این شرکت یک تبلیغ جستجوی PPC ایجاد می کند تا هنگام جستجوی کاربران برای “فضای ذخیره سازی ابری” نشان داده شود. Dropbox هیچ هزینه ای برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی از طریق Google Ads پرداخت نمی کند.
یک کاربر “فضای ذخیره سازی ابری” را جستجو می کند، نتیجه جستجوی پولی Dropbox را می بیند و روی آن کلیک می کند.
دراپ باکس شارژ می شود.