به نقل ازپردیس فناوری کیش,بنگاه های کوچک و متوسط یکی از عوامل موفقیت اقتصاد ژاپن هستند. در واقع این بنگاهها ۷۹ درصد از کل مشاغل خصوصی را تشکیل میدهند و بسیاری از قطعات مورد نیاز کارخانجات این کشور را نیز تامین میکند.
در این مطلب نگاهی میاندازیم به چند نمونه از این بنگاههای متوسط و کوچک که در ژاپن بسیار موفق عمل کردهاند:
کمپانی شناخته شده هیلتوپ (Hilltop) در شهر کیوتو، پایتخت سابق ژاپن در سال ۱۹۶۰ با در اختیار داشتن چهار کارمند ساخت بولبرینگ را آغاز کرد. حال این شرکت با ۱۵۰ کارمند شهرتی جهانی پیدا کرده است. هیلتوپ در اروپا و آمریکا قطعات و یا ماشینآلات کامل را برای صنعت خودروسازی، هوافضا و صنعت پزشکی تولید میکند.
یوکی یاماموتو، نوه بنیانگذار کمپانی می گوید که رمز موفقیت کسب و کار این مجموعه پیوستگی است و نقطه قوت این شرکت این است که میتواند ظرف پنج روز نمونه اولیه کار خود را برای سفارشهای ویژه آماده کند.
آقای یاماموتو میافزاید: «ما از طریق اتوماسیون (خودکارسازی) میتوانیم در پنج روز نمونه اولیه را تولید کنیم. برای مثال کار کردن ۲۴ ساعته کارخانه کاری پیچیده است. بسیاری از کمپانیها تولید انبوه را به صورت شبانه روز انجام میدهند اما تعداد کمی این کار را برای تولید در اندازه محدود می کنند .
ادامه در
در این مطلب نگاهی میاندازیم به چند نمونه از این بنگاههای متوسط و کوچک که در ژاپن بسیار موفق عمل کردهاند:
کمپانی شناخته شده هیلتوپ (Hilltop) در شهر کیوتو، پایتخت سابق ژاپن در سال ۱۹۶۰ با در اختیار داشتن چهار کارمند ساخت بولبرینگ را آغاز کرد. حال این شرکت با ۱۵۰ کارمند شهرتی جهانی پیدا کرده است. هیلتوپ در اروپا و آمریکا قطعات و یا ماشینآلات کامل را برای صنعت خودروسازی، هوافضا و صنعت پزشکی تولید میکند.
یوکی یاماموتو، نوه بنیانگذار کمپانی می گوید که رمز موفقیت کسب و کار این مجموعه پیوستگی است و نقطه قوت این شرکت این است که میتواند ظرف پنج روز نمونه اولیه کار خود را برای سفارشهای ویژه آماده کند.
آقای یاماموتو میافزاید: «ما از طریق اتوماسیون (خودکارسازی) میتوانیم در پنج روز نمونه اولیه را تولید کنیم. برای مثال کار کردن ۲۴ ساعته کارخانه کاری پیچیده است. بسیاری از کمپانیها تولید انبوه را به صورت شبانه روز انجام میدهند اما تعداد کمی این کار را برای تولید در اندازه محدود می کنند .
ادامه در