28-05-2018, 12:52 PM
با توجه به رقابتی بودن اقتصاد، فرهنگ و هنر در عرصه روابط بین المللی، به کارگیری و بهره جستن از برخی نوآوری های تکنیکی، سخت افزاری و نرم افزاری در جهت ارتقاء سرعت، کیفیت، شناسایی و بازاریابی صحیح تولیدات صنایع و هنرهای مختلف، امری ضروری و عاقلانه به نظر خواهد رسید.
در میان هنر و صنعت فرش دستباف به عنوان تولیدی تجاری، مصرفی و تزئینی که بخش عمده ای از سهم صادرات صنایع دستی و غیر نفتی کشورمان را به خود اختصاص می داد، سالیانی است که شاید به دلیل حاکمیت افراطی برخی نظرات و شیوه های سنت گرایانه در طراحی، تولید، بازاریابی و فروش دچار ناهنجاری هایی در سطح تجارت جهانی گردیده است. البته لازم به ذکر است عواملی چون رکود اقتصاد جهانی، تغییر مکانیزم زندگی، مصرف و سطح درآمد جوامع خریدار فرش ایران، همچنین بروز شوک های سیاسی- اقتصادی به نوبه خود نقش مهمی را در ایجاد پدیده ی رکود، دارا بوده اند.
در میان هنر و صنعت فرش دستباف به عنوان تولیدی تجاری، مصرفی و تزئینی که بخش عمده ای از سهم صادرات صنایع دستی و غیر نفتی کشورمان را به خود اختصاص می داد، سالیانی است که شاید به دلیل حاکمیت افراطی برخی نظرات و شیوه های سنت گرایانه در طراحی، تولید، بازاریابی و فروش دچار ناهنجاری هایی در سطح تجارت جهانی گردیده است. البته لازم به ذکر است عواملی چون رکود اقتصاد جهانی، تغییر مکانیزم زندگی، مصرف و سطح درآمد جوامع خریدار فرش ایران، همچنین بروز شوک های سیاسی- اقتصادی به نوبه خود نقش مهمی را در ایجاد پدیده ی رکود، دارا بوده اند.