13-10-2020, 06:16 PM
ایده ناب و ابتکار عمل، چراغ خلاقیت را روشن میکند. خلاقیت یک ویژگی منحصر به فرد است که هر فرد، به صورت مستقل از سایر افراد دارد. به همین دلیل نمیتوان برای تبلیغات خلاقانه نسخهی مشخصی تجویز کرد! اما میتوان نکاتی را یادآور شد که ایده اولیه آن در ذهن یک فرد ، شکل گیرد.با اولین پلتفرم جامع دیجیتال مارکتینگ بومران همراه باشید.
1-طوفان فکری ایجاد کنید
طوفان فکری در واقع روشی است که در آن، تعدادی افراد متخصص و آگاه نسبت به موضوع (بهتر است اعضا بین 12 تا 15 نفر باشند)، دور هم جمع شده، و هر یک در مدت مشخص و با سرعت، هر ایدهای که به ذهنشان میرسد را بیان میکنند. ایدهها نباید مورد ارزیابی قرار گیرند؛ چرا که سرعت بیان، بر سرعت تفکر عمیق ارجحیت دارد. اینگونه ممکن است از هر ایدهای حتی اگر خندهدار هم باشد، یک ایده خلاقانه شکل گیرد. در Brain Storming مالکیتی برای ایدهها نباید قائل شد چرا که نتیجه این جلسه، مربوط به تمامی اعضای شرکت کننده است.
2-برای برندتان کارکتر طراحی کنید
بعنوان صاحب کسب و کار میتوانید برای برند خود کارکتر طراحی کنید. بهتر است این کار را به متخصصین حوزه طراحی واگذار کنید. آنها متناسب با هویت برند شما، پرسونای مخاطبان شما و نقش شما در بازار کسب و کار، میتوانند خلاقیت خود را در طراحی کارکتر منحصر به فرد شما، اثبات کنند. کارکتر طراحی شده باید جذاب، متفاوت، قابل استفاده در حالتهای گوناگون و همچنین دارای شخصیت خاص که با شخصیت برند شما متناسب است، باشد. بعنوان مثال، میتوان کارکتر خرسی که در تبلیغات ایران رادیاتور از آن استفاده میشود، را یادآور شد. یا دستمال کاغذی تنو که آن هم از یک کارکتر خرس که منحصر به فرد است، استفاده میکند.
3-به احساسات اهمیت دهید
شاید یکی از تاثیرگذارترین تبلیغات، آنهایی باشند که یا بر احساسات مخاطب تاثیر میگذارند یا در آنها همحسی ایجاد میکنند. حتما شما با خدمات یا محصولات خود، قسمتی از نیازهای افراد را برطرف میکنید. میتوانید با تکیه بر نیاز آنها، تبلیغات خلاقانه ای برای خود طراحی کنید. مانند تبلیغات برخی خودروها در نشان دادن عملکرد ترمز آنها! وقتی شما بتوانید در تبلیغات خود احساسات و هیجانات افراد را برانگیزید، یعنی موفق شدهاید.
4-اغراق کنید
این راهکار یکی از اثربخشترین راه های تبلیغات دیجیکالا است چرا که به شما آزادی عمل بیشتری میدهد. برای ایدهپردازی، پیام اصلی برند خود را در نظر بگیرید و مزایای آن را برشمرید. حتی میتوانید شرایطی که خدمات یا محصولات شما وجود نداشته باشد را به تصویر بکشید و در خصوص آن به اغراق بپردازید. اگر میخواهید از شیوه اغراق برای تبلیغات خود استفاده کنید باید معنای آن را بیشتر از هر جای دیگری نشان دهید؛ چراکه اغراق به طور معمول، بخشی از ماهیت تبلیغات است.
5-از استعاره و تشبیه استفاده کنید
اگر بخواهید برند خود را به چیزی تشبیه کنید، آن چیست؟ شاید یک شرکت خودرو سازی سرعت خودروهای خود را به یوزپلنگ تشبیه کند، یا شرکتی که آب معدنی بسته بندی میکند، گوارایی آب معدنی خود را به آب زمزم تشبیه کند. به طور کلی تشبیه و استعاره که به ظرافتهای ادبیات اضافه میکند، اگر در تبلیغات مورد استفاده قرار بگیرد، میتواند ماندگاری بیشتری در ذهنها داشته باشد.
6-شوخطبع باشید
خنداندن مردم راهکاری است که تاثیر زیادی بر مردم دارد. اما پیشنهاد میکنم در صورتی به سراغ این راهکار بروید که از بامزه بودن تبلیغ خود برای افراد گوناگون مطمئن باشید. اگر شوخ طبعی شما در تبلیغاتتان نتواند اکثریت افراد را بخنداند ممکن است شما را با خطر عدم محبوبیت مواجه کند!برای مشاهده سایر امکانات آکادمی دیجیتال مارکتینگ تهران بومران با ما همراه باشید.