09-12-2020, 03:02 AM
سرویس اختصاصی پخش محتوای ویدیویی باکیفیت و پرمیوم بازار مدتی است فعالیت خود را آغاز کرده است و برنامههای گستردهای برای جلب مخاطبان بیشتر و کسب سهم قابلتوجهی از سرویسهای ویدیویی آنلاین دارد.
بازار نزدیک به دو سال است که سرویس اختصاصی ویدیویی خود را راهاندازی کرده است. این سرویس با تمرکز بر نیاز روزافزون جامعه به مصرف محتوای ویدیویی، تصمیم دارد تا با عرضهی محتوای رایگان، سهم خود را در بازار مصرفکننده افزایش دهد. تعداد زیادی از محتوای دردسترس بخش ویدیوی بازار، رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه یا خرید اشتراک ازسوی کاربر ندارد. درواقع کافهبازار مدل درآمدی مبتنی بر نمایش تبلیغات را برای سرویس خود انتخاب کرد که بهنام AVOD شناخته میشود. در مدلهای اینچنینی (که نمونهی آن را در یوتیوب هم میبینیم) در حین تماشای ویدئو، تبلیغات به کاربر نمایش داده میشود که درآمدزایی را برای ارائهدهندهی سوریس بههمراه دارد.
اما سرویس ویدیوی AVOD کافه بازار، با دیگر فعالان مشابه همچون یوتیوب، تفاوت اساسی دارد. تفاوت اصلی را میتوان در نوع محتوای پخششده در سرویس مشاهده کرد. در آپارات و یوتیوب، محتوا توسط خود کاربران تولید و منتشر میشود. درنتیجه شاید نتوان تمامی محتوای موجود در سرویسهای مذکور را از نوع حرفهای و باکیفیت دانست. بازار تصمیم دارد تا تنها محتوای پرمیوم مانند فیلم و سریال را در سرویس خود ارائه کند و تبلیغات را نیز تنها در فیلمها و سریالهای جدید (و البته رایگان) به کاربران نمایش میدهد.
بازار همچنین بخشی از محتوای اختصاصی خود را بهصورت پولی در سرویس ویدئو عرضه میکند. از میان محتوای موجود در این دسته میتوان به فیلم و سریال با دوبلهی اختصاصی بازار اشاره کرد. کاربر برای مشاهدهی فیلمهای مذکور، باید هزینهی مجزایی را برای خرید آنها پرداخت کند. بهخاطر همین پرداخت هزینه، تبلیغاتی در محتوای ویدیویی پولی نمایش داده نمیشود.
سرویس ویدیوی بازار اکنون بهصورت یکپارچه در اپلیکیشن اصلی شرکت (بازار) ارائه میشود. ۴۴ میلیون کاربر اپلیکیشن موبایل بازار، بهراحتی به محتوای پرمیوم عرضهشده در سرویس، دسترسی دارند. این سیاست را میتوان نتیجهی تمرکز فعلی تیم بازار روی VOD در پلتفرم موبایل دانست. بازار پلتفرمی یکپارچه محسوب میشود و کاربران پلتفرمهای دیگر مانند تلویزیون هوشمند یا کامپیوتر میتوانند با استفاده از نسخهی وب نیز، به محتوای ویدیویی هم دسترسی داشته باشند.
بازار نزدیک به دو سال است که سرویس اختصاصی ویدیویی خود را راهاندازی کرده است. این سرویس با تمرکز بر نیاز روزافزون جامعه به مصرف محتوای ویدیویی، تصمیم دارد تا با عرضهی محتوای رایگان، سهم خود را در بازار مصرفکننده افزایش دهد. تعداد زیادی از محتوای دردسترس بخش ویدیوی بازار، رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه یا خرید اشتراک ازسوی کاربر ندارد. درواقع کافهبازار مدل درآمدی مبتنی بر نمایش تبلیغات را برای سرویس خود انتخاب کرد که بهنام AVOD شناخته میشود. در مدلهای اینچنینی (که نمونهی آن را در یوتیوب هم میبینیم) در حین تماشای ویدئو، تبلیغات به کاربر نمایش داده میشود که درآمدزایی را برای ارائهدهندهی سوریس بههمراه دارد.
اما سرویس ویدیوی AVOD کافه بازار، با دیگر فعالان مشابه همچون یوتیوب، تفاوت اساسی دارد. تفاوت اصلی را میتوان در نوع محتوای پخششده در سرویس مشاهده کرد. در آپارات و یوتیوب، محتوا توسط خود کاربران تولید و منتشر میشود. درنتیجه شاید نتوان تمامی محتوای موجود در سرویسهای مذکور را از نوع حرفهای و باکیفیت دانست. بازار تصمیم دارد تا تنها محتوای پرمیوم مانند فیلم و سریال را در سرویس خود ارائه کند و تبلیغات را نیز تنها در فیلمها و سریالهای جدید (و البته رایگان) به کاربران نمایش میدهد.
بازار همچنین بخشی از محتوای اختصاصی خود را بهصورت پولی در سرویس ویدئو عرضه میکند. از میان محتوای موجود در این دسته میتوان به فیلم و سریال با دوبلهی اختصاصی بازار اشاره کرد. کاربر برای مشاهدهی فیلمهای مذکور، باید هزینهی مجزایی را برای خرید آنها پرداخت کند. بهخاطر همین پرداخت هزینه، تبلیغاتی در محتوای ویدیویی پولی نمایش داده نمیشود.
سرویس ویدیوی بازار اکنون بهصورت یکپارچه در اپلیکیشن اصلی شرکت (بازار) ارائه میشود. ۴۴ میلیون کاربر اپلیکیشن موبایل بازار، بهراحتی به محتوای پرمیوم عرضهشده در سرویس، دسترسی دارند. این سیاست را میتوان نتیجهی تمرکز فعلی تیم بازار روی VOD در پلتفرم موبایل دانست. بازار پلتفرمی یکپارچه محسوب میشود و کاربران پلتفرمهای دیگر مانند تلویزیون هوشمند یا کامپیوتر میتوانند با استفاده از نسخهی وب نیز، به محتوای ویدیویی هم دسترسی داشته باشند.