02-02-2021, 06:28 PM
وظایف یک دیجیتال مارکتر در هر مکانی می تواند متفاوت باشد. همه ی وظایف این شخص، به کارکنان شرکت و حوزه فعالیت آن بستگی دارد. در یک شرکت، بازاریاب دیجیتال یک بخش متشکل از چند متخصص را مدیریت می کند و در یک شرکت دیگر، او همه کارها را با دستان خود در پنج زمینه مختلف انجام می دهد.
بسته به اندازه و اهداف شرکت، یک بازاریاب دیجیتال می تواند عملکرد های مختلفی را انجام دهد. در نتیجه تخصص دیجیتال مارکتر می تواند زمینه های متفاوتی را شامل شود. این وظایف عبارتند از:
خرید ترافیک و مشتریان جدید:
به یک برند کمک می کند تا در نتایج موتور های جستجو پیشرو شود.
تحقیق در زمینه سوالات پرتکرار مورد جستجوی مخاطبان و تنظیم وب سایت شرکت مطابق با نیاز کاربران و موتور های جستجو
پیکربندی تجزیه و تحلیل وب سایت رقیب
بهینه سازی وب سایت همراه با ویراستاران، بازاریاب ها، طراحان و توسعه دهندگان وب سایت
متخصص SMM (بازاریابی رسانه های اجتماعی):
یک متخصص SMM در شبکه های اجتماعی به تبلیغ برند ها می پردازد.
مدیریت انجمن ها در شبکه های اجتماعی مانند نوشتن پست، انتخاب تصاویر و فیلم ها
کمپین های تبلیغاتی را اجرا می کند.
برقراری ارتباط با مخاطب و از بین بردن بازخورد های منفی.
متخصص بازاریابی از طریق ایمیل:
یک دیجیتال مارکتر ایمیل برند تجاری را تبلیغ می کند و از طریق ایمیل با کاربران ارتباط برقرار می کند.
توسعه یک استراتژی بازاریابی از طریق ایمیل
لیست مشترکین را جمع آوری و تقسیم می کند.
از ابزار های تولید و توزیع محتوا استفاده می کند.
نتایج کمپین های بازاریابی را تجزیه و تحلیل می کند.
متخصص تجزیه و تحلیل وب:
یک تحلیلگر وب اطلاعات بازدیدکنندگان وب سایت و رسانه های اجتماعی یک شرکت را جمع آوری و تحلیل می کند.
از ابزار های اصلی تجزیه و تحلیل مانند Google Analytics استفاده می کند.
تجزیه و تحلیل انبوه داده های بزرگ
استراتژی های بهبود منابع را توسعه می دهد.
متخصص تبلیغات هدفمند:
دیجیتال مارکتر تبلیغات هدفمند را پیکربندی می کند، یعنی با استفاده از شبکه های تبلیغاتی مانند Google Ads کمپین های تبلیغاتی را در موتورهای جستجو، در شبکه های اجتماعی و وب سایت های مختلف اجرا می کند.
تدوین استراتژی تبلیغات هدفمند
برنامه ریزی بودجه، پیکربندی و اجرای کمپین های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی
تجزیه و تحلیل اثربخشی کمپین ها
کار با نقشه های ذهنی
ایجاد بنر
متخصص روابط عمومی:
این متخصص تعامل نام تجاری را با مخاطبان ایجاد می کند، شهرت مثبت شرکت را شکل می دهد و حفظ می کند.
تدوین استراتژی روابط عمومی
برنامه ای برای تعامل با رسانه ها و وبلاگ نویسان تهیه کنید.
توزیع بودجه
مقابله با روابط عمومی و ابزار بازاریابی.
ایجاد فرایندهای مدیریت اعتبار در اینترنت.
مسئولیت های یک بازاریاب دیجیتال
بسته به اندازه و اهداف شرکت، یک بازاریاب دیجیتال می تواند عملکرد های مختلفی را انجام دهد. در نتیجه تخصص دیجیتال مارکتر می تواند زمینه های متفاوتی را شامل شود. این وظایف عبارتند از:
خرید ترافیک و مشتریان جدید:
به یک برند کمک می کند تا در نتایج موتور های جستجو پیشرو شود.
تحقیق در زمینه سوالات پرتکرار مورد جستجوی مخاطبان و تنظیم وب سایت شرکت مطابق با نیاز کاربران و موتور های جستجو
پیکربندی تجزیه و تحلیل وب سایت رقیب
بهینه سازی وب سایت همراه با ویراستاران، بازاریاب ها، طراحان و توسعه دهندگان وب سایت
متخصص SMM (بازاریابی رسانه های اجتماعی):
یک متخصص SMM در شبکه های اجتماعی به تبلیغ برند ها می پردازد.
مدیریت انجمن ها در شبکه های اجتماعی مانند نوشتن پست، انتخاب تصاویر و فیلم ها
کمپین های تبلیغاتی را اجرا می کند.
برقراری ارتباط با مخاطب و از بین بردن بازخورد های منفی.
متخصص بازاریابی از طریق ایمیل:
یک دیجیتال مارکتر ایمیل برند تجاری را تبلیغ می کند و از طریق ایمیل با کاربران ارتباط برقرار می کند.
توسعه یک استراتژی بازاریابی از طریق ایمیل
لیست مشترکین را جمع آوری و تقسیم می کند.
از ابزار های تولید و توزیع محتوا استفاده می کند.
نتایج کمپین های بازاریابی را تجزیه و تحلیل می کند.
متخصص تجزیه و تحلیل وب:
یک تحلیلگر وب اطلاعات بازدیدکنندگان وب سایت و رسانه های اجتماعی یک شرکت را جمع آوری و تحلیل می کند.
از ابزار های اصلی تجزیه و تحلیل مانند Google Analytics استفاده می کند.
تجزیه و تحلیل انبوه داده های بزرگ
استراتژی های بهبود منابع را توسعه می دهد.
متخصص تبلیغات هدفمند:
دیجیتال مارکتر تبلیغات هدفمند را پیکربندی می کند، یعنی با استفاده از شبکه های تبلیغاتی مانند Google Ads کمپین های تبلیغاتی را در موتورهای جستجو، در شبکه های اجتماعی و وب سایت های مختلف اجرا می کند.
تدوین استراتژی تبلیغات هدفمند
برنامه ریزی بودجه، پیکربندی و اجرای کمپین های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی
تجزیه و تحلیل اثربخشی کمپین ها
کار با نقشه های ذهنی
ایجاد بنر
متخصص روابط عمومی:
این متخصص تعامل نام تجاری را با مخاطبان ایجاد می کند، شهرت مثبت شرکت را شکل می دهد و حفظ می کند.
تدوین استراتژی روابط عمومی
برنامه ای برای تعامل با رسانه ها و وبلاگ نویسان تهیه کنید.
توزیع بودجه
مقابله با روابط عمومی و ابزار بازاریابی.
ایجاد فرایندهای مدیریت اعتبار در اینترنت.
مسئولیت های یک بازاریاب دیجیتال