![]() |
مسئولیت های یک دیجیتال مارکتر - نسخهی قابل چاپ +- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir) +-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1) +--- انجمن: فناوری اطلاعات و ارتباطات (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=6) +--- موضوع: مسئولیت های یک دیجیتال مارکتر (/showthread.php?tid=49430) |
مسئولیت های یک دیجیتال مارکتر - mose - 02-02-2021 وظایف یک دیجیتال مارکتر در هر مکانی می تواند متفاوت باشد. همه ی وظایف این شخص، به کارکنان شرکت و حوزه فعالیت آن بستگی دارد. در یک شرکت، بازاریاب دیجیتال یک بخش متشکل از چند متخصص را مدیریت می کند و در یک شرکت دیگر، او همه کارها را با دستان خود در پنج زمینه مختلف انجام می دهد. بسته به اندازه و اهداف شرکت، یک بازاریاب دیجیتال می تواند عملکرد های مختلفی را انجام دهد. در نتیجه تخصص دیجیتال مارکتر می تواند زمینه های متفاوتی را شامل شود. این وظایف عبارتند از: خرید ترافیک و مشتریان جدید: به یک برند کمک می کند تا در نتایج موتور های جستجو پیشرو شود. تحقیق در زمینه سوالات پرتکرار مورد جستجوی مخاطبان و تنظیم وب سایت شرکت مطابق با نیاز کاربران و موتور های جستجو پیکربندی تجزیه و تحلیل وب سایت رقیب بهینه سازی وب سایت همراه با ویراستاران، بازاریاب ها، طراحان و توسعه دهندگان وب سایت متخصص SMM (بازاریابی رسانه های اجتماعی): یک متخصص SMM در شبکه های اجتماعی به تبلیغ برند ها می پردازد. مدیریت انجمن ها در شبکه های اجتماعی مانند نوشتن پست، انتخاب تصاویر و فیلم ها کمپین های تبلیغاتی را اجرا می کند. برقراری ارتباط با مخاطب و از بین بردن بازخورد های منفی. متخصص بازاریابی از طریق ایمیل: یک دیجیتال مارکتر ایمیل برند تجاری را تبلیغ می کند و از طریق ایمیل با کاربران ارتباط برقرار می کند. توسعه یک استراتژی بازاریابی از طریق ایمیل لیست مشترکین را جمع آوری و تقسیم می کند. از ابزار های تولید و توزیع محتوا استفاده می کند. نتایج کمپین های بازاریابی را تجزیه و تحلیل می کند. متخصص تجزیه و تحلیل وب: یک تحلیلگر وب اطلاعات بازدیدکنندگان وب سایت و رسانه های اجتماعی یک شرکت را جمع آوری و تحلیل می کند. از ابزار های اصلی تجزیه و تحلیل مانند Google Analytics استفاده می کند. تجزیه و تحلیل انبوه داده های بزرگ استراتژی های بهبود منابع را توسعه می دهد. متخصص تبلیغات هدفمند: دیجیتال مارکتر تبلیغات هدفمند را پیکربندی می کند، یعنی با استفاده از شبکه های تبلیغاتی مانند Google Ads کمپین های تبلیغاتی را در موتورهای جستجو، در شبکه های اجتماعی و وب سایت های مختلف اجرا می کند. تدوین استراتژی تبلیغات هدفمند برنامه ریزی بودجه، پیکربندی و اجرای کمپین های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی تجزیه و تحلیل اثربخشی کمپین ها کار با نقشه های ذهنی ایجاد بنر متخصص روابط عمومی: این متخصص تعامل نام تجاری را با مخاطبان ایجاد می کند، شهرت مثبت شرکت را شکل می دهد و حفظ می کند. تدوین استراتژی روابط عمومی برنامه ای برای تعامل با رسانه ها و وبلاگ نویسان تهیه کنید. توزیع بودجه مقابله با روابط عمومی و ابزار بازاریابی. ایجاد فرایندهای مدیریت اعتبار در اینترنت. مسئولیت های یک بازاریاب دیجیتال |