25-01-2021, 12:52 PM
عملکرد صورتحساب گردش مالی مثل دسته چکتان است. هنگامی که مخارجتان را می پردازید پولی از حسابتان کم می شود و هنگامی که مشتری به شما پول می پردازد به حسابتان اضافه می شود. تفاوت صورتحساب ماهانه گردش مالی در این است که این اختلاف می تواند مثبت (دخل بیشتر از خرج) و یا منفی (خرج بیشتر از دخل) باشد. هنگام آماده کردن صورتحساب گردش مالی بیاد داشته باشید که پول ورودی و خروجی ماهانه تان را حساب کنید. بدین ترتیب می توانید مجسم کنید که هزینه ها و احتیاجات مالی تان چه در زمان شروع کار و چه در زمانی که کاسبی تان ادامه پیدا می کند، چقدر است. با استفاده از این اطلاعات می توانید بفهمید تا زمانی که کسب و کارتان به سود دهی برسد به چقدرپول احتیاج دارید.
• اطلاعات صنعت: بازدید از فروشگاه هایی که محصولی مانند محصول شما عرضه می کنند و یا خواندن روزنامه های باززگانی می تواند به شما کمک کند تا بتوانید میزان فروشتان را تخمین بزنید.
• صحبت کردن با مشتریان بالقوه: از آنها بپرسید احساسشان در مورد محصول یا سرویس شما چیست؟ هرچند وقت یکبار و چقدرمحصولات و یا سرویسهای مشابه را می خرند؟
• از مشاهدات و تجربه های شخصی خود استفاده کنید: رقبای خودببینید ودرنظر بگیرید مشتری هایشان چه کسانی هستند و چقدر خرید می کنند؟
مشاوره مالیاتی رایگان_دکتر تکس
چگونه هزینه ها را تخمین بزنید؟
هزینه های شما مستقیماً با میزان فروشتان تغیرمی کند. مثلاً اگرشما مجصولی را تولید می کنید هزینه های موجودی تان بستگی به مقدار فروش دارد. بعضی از هزینه ها (مثلاً اجاره مغازه) به میزان فروشتان بستگی نداشته و ثابت خواهند بود. نهایتاً اگرتقاضا برای جنس یا سرویسی که ارائه می کنید فصلی باشد، بعضی از هزینه هایتان (مثل پول آب و برق یا مخارج کارکنان) نیز فصلی خواهد بود. اگر شما حسابدار خوبی هستید، ممکن است بتوانید حساب کنید کدام هزینه ها تغیر می کنند و کدام ثابت خواهند ماند. اگر خودتان حسابدار نیستید، بهتر است یک حسابدار را استخدام کنید تا در این زمینه به شما کمک کند.
چگونه درآمدتان را تخمین بزنید؟
درآمدتان به فروشتان بستگی دارد. بنابراین باید مشخص کنید "چه مقدار" از محصول یا سرویستان را "در چه زمانی" می فروشید. این مسئله می تواند بسیار سخت باشد خصوصاً ا گر محصول یا سرویس جدیدی را عرضه می کنید. می توانید با ارزیابی تقاضا شروع کنید. برای تخمین زدن تقاضا سه راه وجود دارد و کارآفرینان اغلب برای تعین حجم بالقوه فروششان هر سه راه را استفاده می کنند:
• اطلاعات صنعت: بازدید از فروشگاه هایی که محصولی مانند محصول شما عرضه می کنند و یا خواندن روزنامه های باززگانی می تواند به شما کمک کند تا بتوانید میزان فروشتان را تخمین بزنید.
• صحبت کردن با مشتریان بالقوه: از آنها بپرسید احساسشان در مورد محصول یا سرویس شما چیست؟ هرچند وقت یکبار و چقدرمحصولات و یا سرویسهای مشابه را می خرند؟
• از مشاهدات و تجربه های شخصی خود استفاده کنید: رقبای خودببینید ودرنظر بگیرید مشتری هایشان چه کسانی هستند و چقدر خرید می کنند؟
مشاوره مالیاتی رایگان_دکتر تکس