21-10-2018, 12:16 PM
امروزه بسیار دیده میشود که صاحبان کسب و کارهای کوچک از بازخورد وب سایت خود راضی نیستد و عموما شاهد عباراتی از قبیل: ” وب سایت من درست کار نمیکنه و برای من درآمدزایی ندارد ” هستیم.
درواقع نکته اصلی در فروش و رونق کسب و کار شما از طریق وب سایت، چگونگی طراحی سایت شماست، به گونهای که بازدیدکنندگان بیشتری را به سوی خود جلب کند و آنها را به آنچه مدنظر شماست ترغیب کند.
برای اینکه مطمئن شوید وب سایت شما دارای چنین ویژگی است یا خیر، کافی است چند سوال زیر را از خود بپرسید و به آن پاسخ دهید:
- نمای ظاهری وب سایت شما چگونه است؟ آیا به اندازه کافی زیبا و حرفهای بنظر میرسد؟
بعضی از قالبهای آماده و یا وب سایتهای طراحی شده از این قاعده مستثنی هستند و انگیزه لازم برای بازدید از وب سایت شما را برای مشتریان ایجاد نمیکنند. اگر شما تجربه و مهارت کافی برای طراحی سایت را ندارید، میتوانید فردی با این مهارت را برای شرکت خود استخدام کنید و یا از شرکتهایی که در این زمینه فعالیت دارند همانند طراحی سایت ستروکیت مشاوره بگیرید و همکاری کنید.
- آیا وب سایت شما به لحاظ محتوا، قوی است؟
این نکته را هرگز فراموش نکنید که مشتریان شما به سایت شما میآیند تا اطلاعات کافی در زمینه کسب و کار شما، محصولات شما و یا خدمات شما بدست آورند. پس تا میتوانید از مطالب مفید و مرتبط در سایتهای خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر شرکت شما، ارئه کننده خدمات حسابداری است، بد نیست در سایت خود به اطلاعاتی از قبیل: چگونگی نگهداری سوابق، محاسبه مالیات و ارزش افزوده و راهنماییهایی در این بارهها بپردازید. مطمئنا بازدید کنندهای بیشتری را برای خود رغم خواهید زد و یا اگر شرکت شما، فروش کاشی را انجام میدهد بهتر است علاوه بر توضیحات کامل درباره سایز، کیفیت، جنس، طرح و هرآنچه مشتریان شما برای خرید کاشی نیاز دارند که بدانند، به اطلاعاتی مربوط به چگونگی نصب کاشی نیز بپردازید.
- آیا اطلاعات تماسی شما، به راحتی برای مشتریان شما در دسترس است؟
معمولاً در هر وب سایت، صفحهای را برای قرار دادن اطلاعات تماسی در نظر میگیرند و با عنوان ”تماس با ما” در منوی سایت قرار میدهند. این اطلاعات میتواند شامل آدرس ایمیل شما، شمارههای تماس، آدرس محل شرکت و … باشد. اما نکته این جاست که وجود اطلاعات تماسی در تمامی صفحات، نتیجه بهتری را برای شما رقم خواهد زد.
- اگر سایت شما فروشگاهی است، آیا گزینههای پرداخت آنلاین کافی، برای مشتریان خود در نظر گرفتهاید؟
اگر توقع دارید مردم، سایت شما را برای خرید محصولاتشان انتخاب کنند پس حتما باید راحتی آنها را در نظر بگیرید. درگاههای پرداخت خوب را انتخاب کنید و مطمئن شوید که گزینههای پرداختی کافی را برای سایت خود، درنظر گرفتهاید. طبیعی است که مردم دوست ندارند برای پرینت فرمها و صورت حسابهای خود به دردسر بیافتند.
- اگر وب سایت شما فروشگاهی است، آیا نکات امنیتی را در آن رعایت کردهاید؟
چگونگی انتقال اطلاعات شخصی در دنیای وب، از مهمترین دغدغههای مشتریان شما است. نه تنها شما باید از تکنولوژیهای امن (SSL) در سایت خود استفاده کنید بلکه حتماً بایداین موضوع را برای مشتریان خود روشن کنید و خیالشان را از این بابت راحت کنید. برای این کار میتوانید نماد گواهی امنیت سایت خود را دریکی از مکانهای برجسته سایت قرار دهید و همچنین صفحهای را در نظر بگیرید تا مشتریان شما بتوانند دغدغهها و نگرانیهای خود را با شما در میان بگذارند. همانند صفحههای پرسش و پاسخ.
- آیا سئو را در صفحات وب سایت خود رعایت کردهاید؟
در حال حاضر شما وب سایت زیبایی دارید که تمامی اصول محتوا و نکات امنیتی را در آن رعایت کرهاید. اما قدم بعدی چیست؟
شما چگونه میتوانید مسیر وب سایت را به مشتریان آینده خود نشان دهید؟
برای اینکار شما باید کاری کنید که موتورهای جستجو به صفحات وب سایت شما رنک دهند و برای آنها امتیاز قائل شوند. در واقع در مبحث سئو مهم است که شما در نظر داشتهباشید که صفحات شما حتماً شامل تگهای عنوان (Title) و تگهای متا (Meta) باشند.
- آیا شما از شبکههای اجتماعی در وب سایت خود استفاده کردهاید؟
امروزه بیشتر وبسایتهای کسب و کار با شبکههای اجتماعی ادغام شدهاند. درواقع، حضور شبکههای اجتماعی همانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، تلگرام و .. هویت بیشتری به سایت شما خواهند بخشید که در نتیجه آن ترافیک بیشتری به سمت وب سایت شما سوق خواهد یافت. توئیتهای بیشتر و لایکهای بیشتر فیسبوک باعث خواهند شد، موتورهای جستجو رتبه بالاتری را برای وب سایت شما قائل شوند.
- آیا هاست مناسبی را برای وب سایت کسب و کار خود درنظر گرفتهاید؟
به تازگی سرویسهای میزبان وب رایگان بسیاری ارايه میشوند اما دقت داشته باشید که اکثر بازدیدکنندگان شما زمانی که متوجه شوند شما آن سرویسها را انتخاب کردهاید، از کسب و کار شما دور میشوند. چرا که اصولا فرض بر این است که یک کسب و کار با کیفیت، یک میزبان وب خوب را انتخاب میکند. استفاده از سرویس میزبانی وب رایگان و یا ارزانقیمت میتواند برای شما دردسرهایی همانند خرابیهای پی در پی را همراه داشتهباشد که در نتیجه آن، زمانهای بسیاری مشتریان شما برای دسترسی به وب سایت دچار مشکل خواهند شد.
اکنون مطمئن باشید که وب سایت کسب و کار شما به درستی کار خواهد کرد.
به یاد داشته باشید که هدف اصلی وب سایت کسب و کار، گردهم آوردن مشتریان بالقوه شماست که قصد دارند با استفاده از اینترنت، به کسب و کار شما دسترسی داشته باشند. اگر شما بتوانید به ۸ پرسش بالا پاسخ مثبت بدهید، به شما این اطمینان را میدهیم که وب سایت شما در جهت درست خود عمل خواهد کرد.
منبع: قالب سایت ستروکیت
درواقع نکته اصلی در فروش و رونق کسب و کار شما از طریق وب سایت، چگونگی طراحی سایت شماست، به گونهای که بازدیدکنندگان بیشتری را به سوی خود جلب کند و آنها را به آنچه مدنظر شماست ترغیب کند.
برای اینکه مطمئن شوید وب سایت شما دارای چنین ویژگی است یا خیر، کافی است چند سوال زیر را از خود بپرسید و به آن پاسخ دهید:
- نمای ظاهری وب سایت شما چگونه است؟ آیا به اندازه کافی زیبا و حرفهای بنظر میرسد؟
بعضی از قالبهای آماده و یا وب سایتهای طراحی شده از این قاعده مستثنی هستند و انگیزه لازم برای بازدید از وب سایت شما را برای مشتریان ایجاد نمیکنند. اگر شما تجربه و مهارت کافی برای طراحی سایت را ندارید، میتوانید فردی با این مهارت را برای شرکت خود استخدام کنید و یا از شرکتهایی که در این زمینه فعالیت دارند همانند طراحی سایت ستروکیت مشاوره بگیرید و همکاری کنید.
- آیا وب سایت شما به لحاظ محتوا، قوی است؟
این نکته را هرگز فراموش نکنید که مشتریان شما به سایت شما میآیند تا اطلاعات کافی در زمینه کسب و کار شما، محصولات شما و یا خدمات شما بدست آورند. پس تا میتوانید از مطالب مفید و مرتبط در سایتهای خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر شرکت شما، ارئه کننده خدمات حسابداری است، بد نیست در سایت خود به اطلاعاتی از قبیل: چگونگی نگهداری سوابق، محاسبه مالیات و ارزش افزوده و راهنماییهایی در این بارهها بپردازید. مطمئنا بازدید کنندهای بیشتری را برای خود رغم خواهید زد و یا اگر شرکت شما، فروش کاشی را انجام میدهد بهتر است علاوه بر توضیحات کامل درباره سایز، کیفیت، جنس، طرح و هرآنچه مشتریان شما برای خرید کاشی نیاز دارند که بدانند، به اطلاعاتی مربوط به چگونگی نصب کاشی نیز بپردازید.
- آیا اطلاعات تماسی شما، به راحتی برای مشتریان شما در دسترس است؟
معمولاً در هر وب سایت، صفحهای را برای قرار دادن اطلاعات تماسی در نظر میگیرند و با عنوان ”تماس با ما” در منوی سایت قرار میدهند. این اطلاعات میتواند شامل آدرس ایمیل شما، شمارههای تماس، آدرس محل شرکت و … باشد. اما نکته این جاست که وجود اطلاعات تماسی در تمامی صفحات، نتیجه بهتری را برای شما رقم خواهد زد.
- اگر سایت شما فروشگاهی است، آیا گزینههای پرداخت آنلاین کافی، برای مشتریان خود در نظر گرفتهاید؟
اگر توقع دارید مردم، سایت شما را برای خرید محصولاتشان انتخاب کنند پس حتما باید راحتی آنها را در نظر بگیرید. درگاههای پرداخت خوب را انتخاب کنید و مطمئن شوید که گزینههای پرداختی کافی را برای سایت خود، درنظر گرفتهاید. طبیعی است که مردم دوست ندارند برای پرینت فرمها و صورت حسابهای خود به دردسر بیافتند.
- اگر وب سایت شما فروشگاهی است، آیا نکات امنیتی را در آن رعایت کردهاید؟
چگونگی انتقال اطلاعات شخصی در دنیای وب، از مهمترین دغدغههای مشتریان شما است. نه تنها شما باید از تکنولوژیهای امن (SSL) در سایت خود استفاده کنید بلکه حتماً بایداین موضوع را برای مشتریان خود روشن کنید و خیالشان را از این بابت راحت کنید. برای این کار میتوانید نماد گواهی امنیت سایت خود را دریکی از مکانهای برجسته سایت قرار دهید و همچنین صفحهای را در نظر بگیرید تا مشتریان شما بتوانند دغدغهها و نگرانیهای خود را با شما در میان بگذارند. همانند صفحههای پرسش و پاسخ.
- آیا سئو را در صفحات وب سایت خود رعایت کردهاید؟
در حال حاضر شما وب سایت زیبایی دارید که تمامی اصول محتوا و نکات امنیتی را در آن رعایت کرهاید. اما قدم بعدی چیست؟
شما چگونه میتوانید مسیر وب سایت را به مشتریان آینده خود نشان دهید؟
برای اینکار شما باید کاری کنید که موتورهای جستجو به صفحات وب سایت شما رنک دهند و برای آنها امتیاز قائل شوند. در واقع در مبحث سئو مهم است که شما در نظر داشتهباشید که صفحات شما حتماً شامل تگهای عنوان (Title) و تگهای متا (Meta) باشند.
- آیا شما از شبکههای اجتماعی در وب سایت خود استفاده کردهاید؟
امروزه بیشتر وبسایتهای کسب و کار با شبکههای اجتماعی ادغام شدهاند. درواقع، حضور شبکههای اجتماعی همانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، تلگرام و .. هویت بیشتری به سایت شما خواهند بخشید که در نتیجه آن ترافیک بیشتری به سمت وب سایت شما سوق خواهد یافت. توئیتهای بیشتر و لایکهای بیشتر فیسبوک باعث خواهند شد، موتورهای جستجو رتبه بالاتری را برای وب سایت شما قائل شوند.
- آیا هاست مناسبی را برای وب سایت کسب و کار خود درنظر گرفتهاید؟
به تازگی سرویسهای میزبان وب رایگان بسیاری ارايه میشوند اما دقت داشته باشید که اکثر بازدیدکنندگان شما زمانی که متوجه شوند شما آن سرویسها را انتخاب کردهاید، از کسب و کار شما دور میشوند. چرا که اصولا فرض بر این است که یک کسب و کار با کیفیت، یک میزبان وب خوب را انتخاب میکند. استفاده از سرویس میزبانی وب رایگان و یا ارزانقیمت میتواند برای شما دردسرهایی همانند خرابیهای پی در پی را همراه داشتهباشد که در نتیجه آن، زمانهای بسیاری مشتریان شما برای دسترسی به وب سایت دچار مشکل خواهند شد.
اکنون مطمئن باشید که وب سایت کسب و کار شما به درستی کار خواهد کرد.
به یاد داشته باشید که هدف اصلی وب سایت کسب و کار، گردهم آوردن مشتریان بالقوه شماست که قصد دارند با استفاده از اینترنت، به کسب و کار شما دسترسی داشته باشند. اگر شما بتوانید به ۸ پرسش بالا پاسخ مثبت بدهید، به شما این اطمینان را میدهیم که وب سایت شما در جهت درست خود عمل خواهد کرد.
منبع: قالب سایت ستروکیت