24-10-2022, 05:23 PM
سرعت سایت به دلایل گوناگونی مهم می باشد. ما قصد داریم صفحات سایت ما به موقع بارگذاری شوند تا کاربران با سایت ما دچار مشکل نشوند و بتوانند در تعامل باشند. همچنین می خواهیم این سرعت سریع باشد تا ربات گوگل در سریعترین زمان ممکن محتوای ما را برسی کند. بهبود سرعت سایت برای سئو سایت نیز بسیار مورد اهمیت می باشد.
هر چقدر صفحات سایت ما سریعتر بارگیری شودند، ربات های گوگل سریع تر می توانند در صفحات ما بخزند و آنها را فهرست کنند. در صورتی که ما بودجه خزیدن را افزایش نمی دهی، زیرا اگر بتوانیم ۱۰ صفحه را در ۱ دقیقه بارگذاری کنیم در مقایسه با بارگیری ۱ صفحه در ۱ دقیقه، پیشرفت های خوبی را شاهد خواهیم بود.
به مقدار و بودجه ی خزیدن گوگل در سایت ها کراول باجت می گویند. ربات گوگل یا همان ربات خزنده ی گوگل (Googlebot) و همین طور سایر خزنده های موتورهای جستجو می توانند در صفحات سایت شما در مدت زمان مشخصی بخزند. مدیریت مقدار خزش گوگل در سایت شما، می تواد به سئو سایت کمک بسیار زیادی کند.
اما چگونه این مدیریت برای سئو سایت امکان پذیر است؟ در ادامه این مطلب شما را با این قابلیت آشنا خواهیم کرد. درباره اینکه ربات گوگل در سایت شما بخزد، چند نکته وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.
چرا کراول باجت برای سئو سایت مهم است؟
نکته ی اول: برای اینکه ربات گوگل در وب سایت شما بخزد، بایستی ابتدا اطمنیان حاصل کنید که اجازه خزیدن در فایل Robots.txt را به گوگل داده باشید.
نکته ی دوم: برخی از هکرها ربات هایی را طراحی کرده اند که وارد سایت شما شوند و در آن بخزند و مطالب موجود در سایت شما را سرقت کنند. شما باید برای جلوگیری از ورود و سرقت این ربات ها، در فایل Robots.txt ورود آنها را ببندید.
نکته ی سوم: برخی از آنالیزور ها نیز وجود دارند که اطلاعات شما را در اختیار رقبا و هکر ها قرار می دهند، دسترسی آنها را نیز می توانید در Robots.txt ببندید.
بهتر است بدانید که کنترل ربات گوگل در خزیدن در صفحه ها و فهرست کردن آنها و سئو سایت شما بر اساس الویت شما تقریبا غیر معمول می باشد. ولی ما قصد داریم مطمئن شویم که تمام صفحات مهم ما ایندکس شده است و می توانند در نتایج گوگل نمایش داده شوند. متاسفانه ما نمی توانیم صفحاتی که گوگل در آن می خزد و سئو سایت انجام می دهد، را ۱۰۰ درصدی کنترل کنیم.
این ربات گوگل است که بر اساس یک سری شرایط از پیش مشخص شده، تشخیص می دهد که کدام صفحات مهم ترین می باشند و آنها را از لحاظ اولویت فهرست بندی می کند. برخی از این عوامل موثر در فهرست بندی گوگل عبارتند از: نقشه های سایت XML، ساختار لینک داخلی و اعتبار وب سایت.
در حالی که خزیدن و فهرست کردن هر صفحه در سایت شما توسط گوگل غیرمعمول است، اما ما می خواهیم مطمئن شویم که همه صفحات مهم ما ایندکس شده اند و می توانند در SERP ظاهر شوند. متأسفانه، ما کنترل ۱۰۰% صفحاتی را که گوگل می خزند، نداریم. گوگل مشخص می کند که کدام صفحات مهم ترین هستند و آنها را از نظر اولویت فهرست می کند. برخی از عوامل موجود عبارتند از ساختار پیوند داخلی، نقشه های سایت XML و اعتبار وب سایت.
برای اینکه بهتر متوجه بوجه خزیدن و اثر بخشی در سئو سایت شوید به این مثال دقت کنید: فرض کنید یک کسب و کار کوچک مثل گیاه فروشی که دارای سایتی با ۱۰۰ صفحه می باشد و بودجه ی خزیدن گوگل ۱۰۰۰ صفحه می باشد. این به این معنا می باشد که اگر گیاه فروشی ۹۰۰ صفحه ی دیگر نیز می تواند ایجاد کند. شما می توانید بوجه ی خزیدن خود را برای بیشتر شدن کارایی بهینه کنند.
حال ممکن است یک کسب و کاری بزرگ یک سایت با ۱۰۰۰۰۰ صفحه و بودجه ی خزیدین ۹۰۰۰۰ دارید. پس یجا مشکل خزیدن در ۱۰ هزار صفحه ی خود دارید که هیچ گاه نمایان نمی شود. و این امر ممکن است شما دید مشتریان را به خود از دست دهید.
برای سفارش میتوانید در قسمت تماس با ما شرکت سئو سایت مهرآرا ارتباط نمایید.
کراول ریتCrawl Rate چیست؟
کنسول گوگل نرخ خزیدن ربات گوگل را به این شکل تعریف می کند: در هر ثانیه چند درخواست به سایت شما می دهد که درحال خزیدن در آن می باشد: به عنوان نمونه، ۵ در خواست در ثانیه.
شما نمی توانید تعداد این درخواست ها را در ربات گوگل در زمان خزیدن، افزایش دهید و یا حتی در صورت لزوم این امکان وجود دارد که آنها را محدود کنیم. همچنین این امکان وجود دارد که به گوگل بگوییم که یک صفحه ای دوبار بخزد.
منبع: شرکت سئو سایت
هر چقدر صفحات سایت ما سریعتر بارگیری شودند، ربات های گوگل سریع تر می توانند در صفحات ما بخزند و آنها را فهرست کنند. در صورتی که ما بودجه خزیدن را افزایش نمی دهی، زیرا اگر بتوانیم ۱۰ صفحه را در ۱ دقیقه بارگذاری کنیم در مقایسه با بارگیری ۱ صفحه در ۱ دقیقه، پیشرفت های خوبی را شاهد خواهیم بود.
به مقدار و بودجه ی خزیدن گوگل در سایت ها کراول باجت می گویند. ربات گوگل یا همان ربات خزنده ی گوگل (Googlebot) و همین طور سایر خزنده های موتورهای جستجو می توانند در صفحات سایت شما در مدت زمان مشخصی بخزند. مدیریت مقدار خزش گوگل در سایت شما، می تواد به سئو سایت کمک بسیار زیادی کند.
اما چگونه این مدیریت برای سئو سایت امکان پذیر است؟ در ادامه این مطلب شما را با این قابلیت آشنا خواهیم کرد. درباره اینکه ربات گوگل در سایت شما بخزد، چند نکته وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.
چرا کراول باجت برای سئو سایت مهم است؟
نکته ی اول: برای اینکه ربات گوگل در وب سایت شما بخزد، بایستی ابتدا اطمنیان حاصل کنید که اجازه خزیدن در فایل Robots.txt را به گوگل داده باشید.
نکته ی دوم: برخی از هکرها ربات هایی را طراحی کرده اند که وارد سایت شما شوند و در آن بخزند و مطالب موجود در سایت شما را سرقت کنند. شما باید برای جلوگیری از ورود و سرقت این ربات ها، در فایل Robots.txt ورود آنها را ببندید.
نکته ی سوم: برخی از آنالیزور ها نیز وجود دارند که اطلاعات شما را در اختیار رقبا و هکر ها قرار می دهند، دسترسی آنها را نیز می توانید در Robots.txt ببندید.
بهتر است بدانید که کنترل ربات گوگل در خزیدن در صفحه ها و فهرست کردن آنها و سئو سایت شما بر اساس الویت شما تقریبا غیر معمول می باشد. ولی ما قصد داریم مطمئن شویم که تمام صفحات مهم ما ایندکس شده است و می توانند در نتایج گوگل نمایش داده شوند. متاسفانه ما نمی توانیم صفحاتی که گوگل در آن می خزد و سئو سایت انجام می دهد، را ۱۰۰ درصدی کنترل کنیم.
این ربات گوگل است که بر اساس یک سری شرایط از پیش مشخص شده، تشخیص می دهد که کدام صفحات مهم ترین می باشند و آنها را از لحاظ اولویت فهرست بندی می کند. برخی از این عوامل موثر در فهرست بندی گوگل عبارتند از: نقشه های سایت XML، ساختار لینک داخلی و اعتبار وب سایت.
در حالی که خزیدن و فهرست کردن هر صفحه در سایت شما توسط گوگل غیرمعمول است، اما ما می خواهیم مطمئن شویم که همه صفحات مهم ما ایندکس شده اند و می توانند در SERP ظاهر شوند. متأسفانه، ما کنترل ۱۰۰% صفحاتی را که گوگل می خزند، نداریم. گوگل مشخص می کند که کدام صفحات مهم ترین هستند و آنها را از نظر اولویت فهرست می کند. برخی از عوامل موجود عبارتند از ساختار پیوند داخلی، نقشه های سایت XML و اعتبار وب سایت.
برای اینکه بهتر متوجه بوجه خزیدن و اثر بخشی در سئو سایت شوید به این مثال دقت کنید: فرض کنید یک کسب و کار کوچک مثل گیاه فروشی که دارای سایتی با ۱۰۰ صفحه می باشد و بودجه ی خزیدن گوگل ۱۰۰۰ صفحه می باشد. این به این معنا می باشد که اگر گیاه فروشی ۹۰۰ صفحه ی دیگر نیز می تواند ایجاد کند. شما می توانید بوجه ی خزیدن خود را برای بیشتر شدن کارایی بهینه کنند.
حال ممکن است یک کسب و کاری بزرگ یک سایت با ۱۰۰۰۰۰ صفحه و بودجه ی خزیدین ۹۰۰۰۰ دارید. پس یجا مشکل خزیدن در ۱۰ هزار صفحه ی خود دارید که هیچ گاه نمایان نمی شود. و این امر ممکن است شما دید مشتریان را به خود از دست دهید.
برای سفارش میتوانید در قسمت تماس با ما شرکت سئو سایت مهرآرا ارتباط نمایید.
کراول ریتCrawl Rate چیست؟
کنسول گوگل نرخ خزیدن ربات گوگل را به این شکل تعریف می کند: در هر ثانیه چند درخواست به سایت شما می دهد که درحال خزیدن در آن می باشد: به عنوان نمونه، ۵ در خواست در ثانیه.
شما نمی توانید تعداد این درخواست ها را در ربات گوگل در زمان خزیدن، افزایش دهید و یا حتی در صورت لزوم این امکان وجود دارد که آنها را محدود کنیم. همچنین این امکان وجود دارد که به گوگل بگوییم که یک صفحه ای دوبار بخزد.
منبع: شرکت سئو سایت