20-05-2020, 04:16 PM
نقلقول:
در تمام زندگی و در همه جای دنیا تناقض وجود دارد و صفحه اول گوگل تضمینی نیز از این تناقض بیبهره نیست. ما در این مطلب دلایل وجود تناقض در بالا بردن سئو سایت را بررسی میکنیم و بامطالعه این مطلب متوجه خواهید شد که تناقضی در سئو وجود ندارد و این احساس تناقض به دلیل دید محدود ماست. بامطالعه این مطلب به جواب سؤالات زیر خواهید رسید:
1- چرا خرید بک لینک برای برخی در صفحه اول گوگل تضمینی اثر مثبت دارد برای برخی اثر منفی یا برای برخی بیاثر است؟
2- چرا برخی بر این باورند که محتوا پادشاه است و برخی نظر عکس دارند؟
3- چرا برخی لینک بیلدینگ را در ارتقا سایت به صفحه اول گوگل تضمینی مهمتر از محتوا میدانند و برخی بر این باورند که لینک بیلدینگ هر روز مهم تر میشود و برخی نظر عکس ؟
4- چرا هرکس تجربه متفاوتی از بالا بردن سئو سایت دارد؟
5- چرا انجام یک عمل روی بالا بردن سئو سایت یک سایت اثر مثبت دارد ولی روی سایت دیگر اینگونه نیست؟
6- چرا درباره تأثیر شبکههای اجتماعی هرکس نظر متفاوتی دارد؟
7- چرا در منابع آموزشهای صفحه اول گوگل تضمینی ایرانی و حتی غیر ایرانی تضاد وجود دارد؟
8- چرا ممکن است سئو کاری جدید قدرت و توان بیشتری برای سئو در مقایسه با سئو کار قدیمی داشته باشد؟
9- چرا برای صفحه اول گوگل تضمینی روشهای مختلف و متضاد زیادی وجود دارد؟
10- چرا برخی میگویند هاست ایرانی خوب نیست و برخی دیگر برعکس؟
11- چرا برخی از روشهای غلط استفاده میکنند و از خرابی وضعیت صفحه اول گوگل تضمینی در ایران مینالند و برخی دیگر از این روشهای غلط استفاده نمیکنند؟
12- چرا برخی برای سئو و استدلال از نوشتهها و منابع خارجی استفاده میکنند و به عمل و نتیجه توجه نمیکنند؟
13- چرا برخی معتقدند بالا بردن سئو سایت راحت و آسان است و برخی آن را کاملاً تخصصی و پیچیده میدانند؟
14- چرا انجام کاری توسط رقیب اثر مثبت دارد و انجام همان کار توسط ما اثر عکس دارد و یا بیاثر است؟
15- چرا برخی بر این باورند که پیج رنگ دیگر اهمیت ندارد و برخی دیگر هنوز آن را مهم میشمارند؟
16- چرا برخی با وجود نمونه کارهای زیاد نمیتوانند سایتی هم سطح کارهای قبلی را به صفحه اول ارتقا رتبه دهند؟
17- چرا برخی بر این باورند که پاپ آپ و افزایش بازدید موجب بالا بردن سئو سایت میشود؟
دلایل تناقض در صفحه اول گوگل تضمینی:
1- از زاویه دید بسته بالا بردن سئو سایت را تحلیل و نتیجهگیری نکنید.
شما ممکن است برای سئوی یک سایت با تولید محتوای خوب و خرید بک لینک و ... نتیجه مثبت بگیرید و برای سایت دیگر هم این اعمال را انجام دهید و این بار موفق نشوید و خودتان هم دلیل آن را متوجه نشوید. دلیل شکست شما این است که برای صفحه اول گوگل تضمینی همه سایتها نسخه یکسان میپیچید و این اشتباه است. برای مثال ممکن است شما برای سایتی بک لینک بخرید و با توجه به برگ خریدهایی که سایت داشته خرید بک لینک توانسته مفید باشد و اما برای سایت دیگر اینگونه نباشد یا برعکس کسی برای یک سایت خرید بک لینک انجام دهد و شکست بخورد در این صورت معتقد خواهد بود که بک لینک خریدن خوب نیست و این اشتباه است و نمیتوان گفت مطلقاً بک لینک خریدن خوب است و یا بک لینک خریدن مطلقاً بد است. و این تناقض به این دلیل است که شرایط و برگ خریدهای سایتها با یکدیگر متفاوت است. چگونه تولید محتوا کنیم؟
باید به خاصیت تضریبی برگ خریدهای بالا بردن سئو سایت به هم توجه کنید. این خاصیت موجب پیچیده شدن سئو میشود. خاصیت تضریبی به این معناست که ممکن است با داشتن سه فاکتور a , b , c ده فاکتور دیگر شما نیز ضریب خورده و مؤثر باشد و یا ممکن است برگ خریدهای منفی شما به فاکتور مثبت تبدیل شده و یا از آن ها صرف نظر شود. و می توان گفت برگ خریدهای سئو به هم خاصیت مشروطی نیز دارند یعنی ممکن است با داشتن سه فاکتور a, b , c دو فاکتور دیگر مثل فاکتور x,y نیز مؤثر باشند و یا دو فاکتور x, y بدون داشتن برگ خریدهای a, b , c بی تأثیر باشند. و به این دلیل است که نتیجه انجام کار مشخصی برای سایتها متفاوت است.
گوگل بر اساس یک فاکتور برای رتبه بندی تصمیم گیری نمی کند بلکه چند فاکتور را در نظر می گیرد و وزن فاکتورها نیز یکسان نیستند و مدام در حال تغییرند و گاهی وزن فاکتوری کم و وزن دیگری زیاد میشود. بنابراین باید در بالا بردن سئو سایت به برگ خریدهای هر سایت توجه کنیم.