22-06-2017, 12:43 AM
خدمات الکترونیک در ایران هنوز جوان هستند و شهروندان با شک و تردید به آنها نگاه میکنند. سازمانهای دولتی در پی کم کردن مراجعین و تسریع کار با استفاده از خدمات الکترونیک هستند و شهروندان از این که بتوانند بدون مراجعه حضوری و پرکردن دستی فرمهای مختلف از سرویسی با امنیت کامل استفاده کنند، استقبال میکنند. به گفته کارشناسان، حدود 5 درصد از مبادلات و خرید و فروشها در بازار ایران را خرید اینترنتی تشکیل میدهد (این در حالی است که 30 تا 40 درصد خرید و فروشها در اروپا و امریکا با اینترنت انجام میشود.). با امکان دسترسی حدود 18میلیون نفر به اینترنت در ایران، فرصت مناسبی است که با گسترش خدمات الکترونیک، در وقت و کاهش هزینهها صرفه جویی کرد. در این مطلب وضعیت کلی خدمات الکترونیک در ایران را بررسی میکنیم، سپس آن را با کشورهای دیگر مقایسه کرده و به درگاه خدمات الکترونیک ایران نگاه ویژهای میاندازیم