30-11-2019, 10:21 AM
Modifyدر این برنامه چ کاربردی دارد؟
3Dsmax
|
30-11-2019, 10:21 AM
Modifyدر این برنامه چ کاربردی دارد؟
02-12-2019, 08:58 PM
من که چیزی نفهمیدم.... نمیدونم
06-12-2019, 12:32 PM
در این قسمت شما با منوی [font=IRANSans]modify به معنای تغییر دهنده، آشنا خواهید شد.[/font]
اولین دسته و گروه تغییر دهنده که با آنها آشنا خواهید شد دسته parametric modify است. این دسته تغییر دهنده های استاندارد و نیز حجمی می باشند. ![]() Bend: به کمک این تغییر دهنده شما می توانید یک شی را خم نمایید. زمانی که این تغییر دهنده را اعمال می نمایید در modify stack یک نوشته با نام Bend ظاهر می شود که در سمت چپ آن یک علامت مثبت وجود دارد. و همچنین در قسمت پایین پارامترهایی برای تغییر ظاهر می شوند که در زیر آنها را توضیح خواهیم داد. Angle: به کمک این می توانید شی را با عدد دلخواه خود، خم نمایید. یعنی با دادن عدد، زاویه دلخواه را ایجاد نمایید. Direction: به کمک این پارامتر می توانید جهت و سر خم شدن را تعیین نمایید و شی را حول محور منتخب بچرخانید. Bend axis: به کمک این کلید های رادیویی می توانید محور را برای خم شدن تعیین نمایید. Limits: به کمک این قسمت می توانید حد و حدود خم شدن را بر روی شی تعیین نمایید. اگر بر روی علامت مثبت گزینه Bend کلیک کنید، دو گزینه را مشاهده می کنید که در زیر با آنها آشنا خواهید شد. ![]() Gizmo: این گزینه همان قاب سیمی است که به رنگ نارنجی به دور شی ایجاد می شود. این قاب محدوده تغییر دهنده را بر روی شی معلوم می سازد که معمولا در اکثر تغییر دهنده به شکل مکعب مستطیل است. Center: به کمک این گزینه می توانید مرکز ثقل شی را تعیین نمایید. یعنی معلوم کنید برای خم شدن از چه قسمتی اتکا باید کرد. ![]() Taper: به کمک این گزینه می توانید یک شکل را بر اساس زاویه محور منتخب، باریک نمایید. یعنی به شکل مخروط نمایید و این تغییر دهنده نیز دارای پارامترهایی می باشد که در زیر به آنها خواهیم پرداخت: Amount: به کمک این فیلد عددی می توانید میزان نوک تیز شدن شی را تعریف نمایید. Curve: به کمک این پارامتر می توانید بر روی شی منتخب انحنایی ایجاد نمایید. به این صورت که اگر رو به عدد طبیعی برود انحنا رو به بیرون می باشد و هر چه این عدد کم شود انحنا رو به داخل می رود. ![]() Taper Axis: به کمک این کلیدهای رادیویی می توانید مرکز ثقل شی را با باریک شدن و انحنا پیدا کردن تعیین نمایید. ![]() در این قسمت یک گزینه Symmetry وجود دارد برای آینه کردن تغییرات بر روی شی. ![]() Twist: به کمک این تغییر دهنده می توانیم در شی پیچش را ایجاد نماییم. به پارامتر های این تغییر دهنده توجه نمایید: Angle: به کمک این پارامتر میزان چرخش را بر روی شی تعیین می نماییم. Bias: به وسیله این فیلد عددی معلوم می کنیم که پایه و Base چرخش از کدام قسمت شی شروع شود و باید در کجای شی قرار گیرد. Twist Axis: به کمک این قسمت می توانید محور چرخش را تعیین نمایید. ![]() ![]() Noise: به کمک این تغییر دهنده می توانید شی را فرمه کنید. یعنی بر روی شی چاله و پستی و بلندی ایجاد نمایید که در زیر با پارامترهای این شی آشنا خواهید شد: Seed: به کمک این پارامتر مقدار شروع برای تولید اعداد تصادفی را در دست دارید. Scale: به کمک این گزینه می توانید میزان تاثیر تغییر دهنده را کم و زیاد کنید. هر چه عدد رو به کم رود پستی و بلندی بر روی شی بیشتر می شود و هر چه رو به بالا رود پستی و بلندی کمتر می شود. Fractal: به کمک این قسمت می توانید زبری های ریز بر روی شی ایجاد نمایید. به کمک پارامتر Rougnness می توانید درصد زبری را تعیین نمایید. Iterations: به کمک این پارامتر می توانید تکرار و توالی زبری بر روی شی ایجاد نمایید. Strehqth: به کمک این گزینه می توانید میزان و قدرت زبری و پستی بلندی را در هر یک از محورهای x y z تعیین نمایید. به وسیله قسمت Animation می توانید یک جریان متحرک بر روی شی خود ایجاد نمایید. به وسیله پارامتر Frequenoy یک تکرار بر روی حرکت خود ایجاد می نمایید. Phase: به کمک این گزینه می توانید میزان حرکت را تعیین نمایید. (سرعت یا کندی) ![]() Stretch: به کمک این تغییر دهنده می توانید شی خود را بکشید. به کمک پارامتر Stretch میزان کشیدن را معلوم می سازید و همچنین پارامتر Amplify می تواند شی را در قسمت کشیده شده باریک یا کلفت نماید. باقی پارامترها تغییر نکرده است. ![]() Squeeze: به کمک این گزینه می توانید یک شی را له کنید. یعنی آن را فشار دهید (چلاندن). با انتخاب این تغییر دهنده چند پارامتر ظاهر می شود که آنها را توضیح خواهیم داد: Amount: به کمک این پارامتر می توانید مقدار تاثیر تغییر دهنده را تعیین کنید. Cuvve: به کمک این پارامتر می توانید انحنایی را در قسمت های بالا و پایین شی ایجاد نمایید. Radial Squeeze: به کمک این بخش می توانید میزان شعاع تغییر دهنده را کم و یا زیاد کنید. ![]() Push: به کمک این تغییر دهنده می توانید شی را پف دهید و face های آن را رو به جلو فشار دهید. در این تغییر دهنده یک پارامتر بیشتر وجود ندارد که آن هم مربوط به میزان و مقدار تاثیر تغییر دهنده می باشد. ![]() Relax: به کمک این تغییر دهنده می توانید یک شی زبر را نرم نمایید یا به طور کل اشیاء را نرم نمایید. با پارامتر های این تغییر دهنده در زیر آشنا خواهید شد: Relax Value: به کمک این پارامتر ارزش و مقدار این تغییر دهنده را تعیین می کنید. به کمک گزینه Keep Boundarypts Fixed می توانید مرزهای اشیاء را حفظ نمایید و همچنین به کمک گزینه save outer corners می توانید زاویه های بیرونی شی را حفظ نمایید.
13-12-2019, 10:53 AM
(30-11-2019, 10:21 AM)Saminranjbar نوشته است: Modifyدر این برنامه چ کاربردی دارد؟ Bend: به کمک این تغییر دهنده شما می توانید یک شی را خم نمایید. زمانی که این تغییر دهنده را اعمال می نمایید در modify stack یک نوشته با نام Bend ظاهر می شود که در سمت چپ آن یک علامت مثبت وجود دارد. و همچنین در قسمت پایین پارامترهایی برای تغییر ظاهر می شوند که در زیر آنها را توضیح خواهیم داد. Angle: به کمک این می توانید شی را با عدد دلخواه خود، خم نمایید. یعنی با دادن عدد، زاویه دلخواه را ایجاد نمایید. Direction: به کمک این پارامتر می توانید جهت و سر خم شدن را تعیین نمایید و شی را حول محور منتخب بچرخانید. Bend axis: به کمک این کلید های رادیویی می توانید محور را برای خم شدن تعیین نمایید. Limits: به کمک این قسمت می توانید حد و حدود خم شدن را بر روی شی تعیین نمایید. اگر بر روی علامت مثبت گزینه Bend کلیک کنید، دو گزینه را مشاهده می کنید که در زیر با آنها آشنا خواهید شد.
13-12-2019, 11:22 PM
در این قسمت شما با منوی modify به معنای تغییر دهنده، آشنا خواهید شد.
اولین دسته و گروه تغییر دهنده که با آنها آشنا خواهید شد دسته parametric modify است. این دسته تغییر دهنده های استاندارد و نیز حجمی می باشند. [عکس: modify1.jpg] Bend: به کمک این تغییر دهنده شما می توانید یک شی را خم نمایید. زمانی که این تغییر دهنده را اعمال می نمایید در modify stack یک نوشته با نام Bend ظاهر می شود که در سمت چپ آن یک علامت مثبت وجود دارد. و همچنین در قسمت پایین پارامترهایی برای تغییر ظاهر می شوند که در زیر آنها را توضیح خواهیم داد. Angle: به کمک این می توانید شی را با عدد دلخواه خود، خم نمایید. یعنی با دادن عدد، زاویه دلخواه را ایجاد نمایید. Direction: به کمک این پارامتر می توانید جهت و سر خم شدن را تعیین نمایید و شی را حول محور منتخب بچرخانید. Bend axis: به کمک این کلید های رادیویی می توانید محور را برای خم شدن تعیین نمایید. Limits: به کمک این قسمت می توانید حد و حدود خم شدن را بر روی شی تعیین نمایید. اگر بر روی علامت مثبت گزینه Bend کلیک کنید، دو گزینه را مشاهده می کنید که در زیر با آنها آشنا خواهید شد. [عکس: modify2.jpg] Gizmo: این گزینه همان قاب سیمی است که به رنگ نارنجی به دور شی ایجاد می شود. این قاب محدوده تغییر دهنده را بر روی شی معلوم می سازد که معمولا در اکثر تغییر دهنده به شکل مکعب مستطیل است. Center: به کمک این گزینه می توانید مرکز ثقل شی را تعیین نمایید. یعنی معلوم کنید برای خم شدن از چه قسمتی اتکا باید کرد. [عکس: modify3.jpg] Taper: به کمک این گزینه می توانید یک شکل را بر اساس زاویه محور منتخب، باریک نمایید. یعنی به شکل مخروط نمایید و این تغییر دهنده نیز دارای پارامترهایی می باشد که در زیر به آنها خواهیم پرداخت: Amount: به کمک این فیلد عددی می توانید میزان نوک تیز شدن شی را تعریف نمایید. Curve: به کمک این پارامتر می توانید بر روی شی منتخب انحنایی ایجاد نمایید. به این صورت که اگر رو به عدد طبیعی برود انحنا رو به بیرون می باشد و هر چه این عدد کم شود انحنا رو به داخل می رود. [عکس: modify4.jpg] Taper Axis: به کمک این کلیدهای رادیویی می توانید مرکز ثقل شی را با باریک شدن و انحنا پیدا کردن تعیین نمایید. [عکس: modify5.jpg] در این قسمت یک گزینه Symmetry وجود دارد برای آینه کردن تغییرات بر روی شی. [عکس: modify6.jpg] Twist: به کمک این تغییر دهنده می توانیم در شی پیچش را ایجاد نماییم. به پارامتر های این تغییر دهنده توجه نمایید: Angle: به کمک این پارامتر میزان چرخش را بر روی شی تعیین می نماییم. Bias: به وسیله این فیلد عددی معلوم می کنیم که پایه و Base چرخش از کدام قسمت شی شروع شود و باید در کجای شی قرار گیرد. Twist Axis: به کمک این قسمت می توانید محور چرخش را تعیین نمایید. [عکس: modify7.jpg] [عکس: modify8.jpg] Noise: به کمک این تغییر دهنده می توانید شی را فرمه کنید. یعنی بر روی شی چاله و پستی و بلندی ایجاد نمایید که در زیر با پارامترهای این شی آشنا خواهید شد: Seed: به کمک این پارامتر مقدار شروع برای تولید اعداد تصادفی را در دست دارید. Scale: به کمک این گزینه می توانید میزان تاثیر تغییر دهنده را کم و زیاد کنید. هر چه عدد رو به کم رود پستی و بلندی بر روی شی بیشتر می شود و هر چه رو به بالا رود پستی و بلندی کمتر می شود. Fractal: به کمک این قسمت می توانید زبری های ریز بر روی شی ایجاد نمایید. به کمک پارامتر Rougnness می توانید درصد زبری را تعیین نمایید. Iterations: به کمک این پارامتر می توانید تکرار و توالی زبری بر روی شی ایجاد نمایید. Strehqth: به کمک این گزینه می توانید میزان و قدرت زبری و پستی بلندی را در هر یک از محورهای x y z تعیین نمایید. به وسیله قسمت Animation می توانید یک جریان متحرک بر روی شی خود ایجاد نمایید. به وسیله پارامتر Frequenoy یک تکرار بر روی حرکت خود ایجاد می نمایید. Phase: به کمک این گزینه می توانید میزان حرکت را تعیین نمایید. (سرعت یا کندی) [عکس: modify9.jpg] Stretch: به کمک این تغییر دهنده می توانید شی خود را بکشید. به کمک پارامتر Stretch میزان کشیدن را معلوم می سازید و همچنین پارامتر Amplify می تواند شی را در قسمت کشیده شده باریک یا کلفت نماید. باقی پارامترها تغییر نکرده است. [عکس: modify10.jpg] Squeeze: به کمک این گزینه می توانید یک شی را له کنید. یعنی آن را فشار دهید (چلاندن). با انتخاب این تغییر دهنده چند پارامتر ظاهر می شود که آنها را توضیح خواهیم داد: Amount: به کمک این پارامتر می توانید مقدار تاثیر تغییر دهنده را تعیین کنید. Cuvve: به کمک این پارامتر می توانید انحنایی را در قسمت های بالا و پایین شی ایجاد نمایید. Radial Squeeze: به کمک این بخش می توانید میزان شعاع تغییر دهنده را کم و یا زیاد کنید. [عکس: modify11.jpg] Push: به کمک این تغییر دهنده می توانید شی را پف دهید و face های آن را رو به جلو فشار دهید. در این تغییر دهنده یک پارامتر بیشتر وجود ندارد که آن هم مربوط به میزان و مقدار تاثیر تغییر دهنده می باشد. [عکس: modify12.jpg] Relax: به کمک این تغییر دهنده می توانید یک شی زبر را نرم نمایید یا به طور کل اشیاء را نرم نمایید. با پارامتر های این تغییر دهنده در زیر آشنا خواهید شد: Relax Value: به کمک این پارامتر ارزش و مقدار این تغییر دهنده را تعیین می کنید. به کمک گزینه Keep Boundarypts Fixed می توانید مرزهای اشیاء را حفظ نمایید و همچنین به کمک گزینه save outer corners می توانید زاویه های بیرونی شی را حفظ نمایید.
14-12-2019, 03:02 AM
(30-11-2019, 10:21 AM)Saminranjbar نوشته است: Modifyدر این برنامه چ کاربردی دارد؟ در این قسمت شما با منوی modify به معنای تغییر دهنده، آشنا خواهید شد. اولین دسته و گروه تغییر دهنده که با آنها آشنا خواهید شد دسته parametric modify است. این دسته تغییر دهنده های استاندارد و نیز حجمی می باشند. [عکس: modify1.jpg] Bend: به کمک این تغییر دهنده شما می توانید یک شی را خم نمایید. زمانی که این تغییر دهنده را اعمال می نمایید در modify stack یک نوشته با نام Bend ظاهر می شود که در سمت چپ آن یک علامت مثبت وجود دارد. و همچنین در قسمت پایین پارامترهایی برای تغییر ظاهر می شوند که در زیر آنها را توضیح خواهیم داد. Angle: به کمک این می توانید شی را با عدد دلخواه خود، خم نمایید. یعنی با دادن عدد، زاویه دلخواه را ایجاد نمایید. Direction: به کمک این پارامتر می توانید جهت و سر خم شدن را تعیین نمایید و شی را حول محور منتخب بچرخانید. Bend axis: به کمک این کلید های رادیویی می توانید محور را برای خم شدن تعیین نمایید. Limits: به کمک این قسمت می توانید حد و حدود خم شدن را بر روی شی تعیین نمایید. اگر بر روی علامت مثبت گزینه Bend کلیک کنید، دو گزینه را مشاهده می کنید که در زیر با آنها آشنا خواهید شد. [عکس: modify2.jpg] Gizmo: این گزینه همان قاب سیمی است که به رنگ نارنجی به دور شی ایجاد می شود. این قاب محدوده تغییر دهنده را بر روی شی معلوم می سازد که معمولا در اکثر تغییر دهنده به شکل مکعب مستطیل است. Center: به کمک این گزینه می توانید مرکز ثقل شی را تعیین نمایید. یعنی معلوم کنید برای خم شدن از چه قسمتی اتکا باید کرد. [عکس: modify3.jpg] Taper: به کمک این گزینه می توانید یک شکل را بر اساس زاویه محور منتخب، باریک نمایید. یعنی به شکل مخروط نمایید و این تغییر دهنده نیز دارای پارامترهایی می باشد که در زیر به آنها خواهیم پرداخت: Amount: به کمک این فیلد عددی می توانید میزان نوک تیز شدن شی را تعریف نمایید. Curve: به کمک این پارامتر می توانید بر روی شی منتخب انحنایی ایجاد نمایید. به این صورت که اگر رو به عدد طبیعی برود انحنا رو به بیرون می باشد و هر چه این عدد کم شود انحنا رو به داخل می رود. [عکس: modify4.jpg] Taper Axis: به کمک این کلیدهای رادیویی می توانید مرکز ثقل شی را با باریک شدن و انحنا پیدا کردن تعیین نمایید. [عکس: modify5.jpg] در این قسمت یک گزینه Symmetry وجود دارد برای آینه کردن تغییرات بر روی شی. [عکس: modify6.jpg] Twist: به کمک این تغییر دهنده می توانیم در شی پیچش را ایجاد نماییم. به پارامتر های این تغییر دهنده توجه نمایید: Angle: به کمک این پارامتر میزان چرخش را بر روی شی تعیین می نماییم. Bias: به وسیله این فیلد عددی معلوم می کنیم که پایه و Base چرخش از کدام قسمت شی شروع شود و باید در کجای شی قرار گیرد. Twist Axis: به کمک این قسمت می توانید محور چرخش را تعیین نمایید. [عکس: modify7.jpg] [عکس: modify8.jpg] Noise: به کمک این تغییر دهنده می توانید شی را فرمه کنید. یعنی بر روی شی چاله و پستی و بلندی ایجاد نمایید که در زیر با پارامترهای این شی آشنا خواهید شد: Seed: به کمک این پارامتر مقدار شروع برای تولید اعداد تصادفی را در دست دارید. Scale: به کمک این گزینه می توانید میزان تاثیر تغییر دهنده را کم و زیاد کنید. هر چه عدد رو به کم رود پستی و بلندی بر روی شی بیشتر می شود و هر چه رو به بالا رود پستی و بلندی کمتر می شود. Fractal: به کمک این قسمت می توانید زبری های ریز بر روی شی ایجاد نمایید. به کمک پارامتر Rougnness می توانید درصد زبری را تعیین نمایید. Iterations: به کمک این پارامتر می توانید تکرار و توالی زبری بر روی شی ایجاد نمایید. Strehqth: به کمک این گزینه می توانید میزان و قدرت زبری و پستی بلندی را در هر یک از محورهای x y z تعیین نمایید. به وسیله قسمت Animation می توانید یک جریان متحرک بر روی شی خود ایجاد نمایید. به وسیله پارامتر Frequenoy یک تکرار بر روی حرکت خود ایجاد می نمایید. Phase: به کمک این گزینه می توانید میزان حرکت را تعیین نمایید. (سرعت یا کندی) [عکس: modify9.jpg] Stretch: به کمک این تغییر دهنده می توانید شی خود را بکشید. به کمک پارامتر Stretch میزان کشیدن را معلوم می سازید و همچنین پارامتر Amplify می تواند شی را در قسمت کشیده شده باریک یا کلفت نماید. باقی پارامترها تغییر نکرده است. [عکس: modify10.jpg] Squeeze: به کمک این گزینه می توانید یک شی را له کنید. یعنی آن را فشار دهید (چلاندن). با انتخاب این تغییر دهنده چند پارامتر ظاهر می شود که آنها را توضیح خواهیم داد: Amount: به کمک این پارامتر می توانید مقدار تاثیر تغییر دهنده را تعیین کنید. Cuvve: به کمک این پارامتر می توانید انحنایی را در قسمت های بالا و پایین شی ایجاد نمایید. Radial Squeeze: به کمک این بخش می توانید میزان شعاع تغییر دهنده را کم و یا زیاد کنید. [عکس: modify11.jpg] Push: به کمک این تغییر دهنده می توانید شی را پف دهید و face های آن را رو به جلو فشار دهید. در این تغییر دهنده یک پارامتر بیشتر وجود ندارد که آن هم مربوط به میزان و مقدار تاثیر تغییر دهنده می باشد. [عکس: modify12.jpg] Relax: به کمک این تغییر دهنده می توانید یک شی زبر را نرم نمایید یا به طور کل اشیاء را نرم نمایید. با پارامتر های این تغییر دهنده در زیر آشنا خواهید شد: Relax Value: به کمک این پارامتر ارزش و مقدار این تغییر دهنده را تعیین می کنید. به کمک گزینه Keep Boundarypts Fixed می توانید مرزهای اشیاء را حفظ نمایید و همچنین به کمک گزینه save outer corners می توانید زاویه های بیرونی شی را حفظ نمایید....
15-12-2019, 01:42 AM
رسمی که انجام داده ایم را به صورت پیش فرض نمایش میدهد
18-12-2019, 02:02 PM
, 09:22 PM
در این قسمت شما با منوی modify به معنای تغییر دهنده، آشنا خواهید شد. اولین دسته و گروه تغییر دهنده که با آنها آشنا خواهید شد دسته parametric modify است. این دسته تغییر دهنده های استاندارد و نیز حجمی می باشند. [عکس: modify1.jpg] Bend: به کمک این تغییر دهنده شما می توانید یک شی را خم نمایید. زمانی که این تغییر دهنده را اعمال می نمایید در modify stack یک نوشته با نام Bend ظاهر می شود که در سمت چپ آن یک علامت مثبت وجود دارد. و همچنین در قسمت پایین پارامترهایی برای تغییر ظاهر می شوند که در زیر آنها را توضیح خواهیم داد. Angle: به کمک این می توانید شی را با عدد دلخواه خود، خم نمایید. یعنی با دادن عدد، زاویه دلخواه را ایجاد نمایید. Direction: به کمک این پارامتر می توانید جهت و سر خم شدن را تعیین نمایید و شی را حول محور منتخب بچرخانید. Bend axis: به کمک این کلید های رادیویی می توانید محور را برای خم شدن تعیین نمایید. Limits: به کمک این قسمت می توانید حد و حدود خم شدن را بر روی شی تعیین نمایید. اگر بر روی علامت مثبت گزینه Bend کلیک کنید، دو گزینه را مشاهده می کنید که در زیر با آنها آشنا خواهید شد. [عکس: modify2.jpg] Gizmo: این گزینه همان قاب سیمی است که به رنگ نارنجی به دور شی ایجاد می شود. این قاب محدوده تغییر دهنده را بر روی شی معلوم می سازد که معمولا در اکثر تغییر دهنده به شکل مکعب مستطیل است.
18-12-2019, 08:07 PM
در این قسمت شما با منوی modify به معنای تغییر دهنده، آشنا خواهید شد.
اولین دسته و گروه تغییر دهنده که با آنها آشنا خواهید شد دسته parametric modify است. این دسته تغییر دهنده های استاندارد و نیز حجمی می باشند. [عکس: modify1.jpg] Bend: به کمک این تغییر دهنده شما می توانید یک شی را خم نمایید. زمانی که این تغییر دهنده را اعمال می نمایید در modify stack یک نوشته با نام Bend ظاهر می شود که در سمت چپ آن یک علامت مثبت وجود دارد. و همچنین در قسمت پایین پارامترهایی برای تغییر ظاهر می شوند که در زیر آنها را توضیح خواهیم داد. Angle: به کمک این می توانید شی را با عدد دلخواه خود، خم نمایید. یعنی با دادن عدد، زاویه دلخواه را ایجاد نمایید. Direction: به کمک این پارامتر می توانید جهت و سر خم شدن را تعیین نمایید و شی را حول محور منتخب بچرخانید. Bend axis: به کمک این کلید های رادیویی می توانید محور را برای خم شدن تعیین نمایید. Limits: به کمک این قسمت می توانید حد و حدود خم شدن را بر روی شی تعیین نمایید. اگر بر روی علامت مثبت گزینه Bend کلیک کنید، دو گزینه را مشاهده می کنید که در زیر با آنها آشنا خواهید شد. [عکس: modify2.jpg] Gizmo: این گزینه همان قاب سیمی است که به رنگ نارنجی به دور شی ایجاد می شود. این قاب محدوده تغییر دهنده را بر روی شی معلوم می سازد که معمولا در اکثر تغییر دهنده به شکل مکعب مستطیل است. Center: به کمک این گزینه می توانید مرکز ثقل شی را تعیین نمایید. یعنی معلوم کنید برای خم شدن از چه قسمتی اتکا باید کرد. [عکس: modify3.jpg] Taper: به کمک این گزینه می توانید یک شکل را بر اساس زاویه محور منتخب، باریک نمایید. یعنی به شکل مخروط نمایید و این تغییر دهنده نیز دارای پارامترهایی می باشد که در زیر به آنها خواهیم پرداخت: Amount: به کمک این فیلد عددی می توانید میزان نوک تیز شدن شی را تعریف نمایید. Curve: به کمک این پارامتر می توانید بر روی شی منتخب انحنایی ایجاد نمایید. به این صورت که اگر رو به عدد طبیعی برود انحنا رو به بیرون می باشد و هر چه این عدد کم شود انحنا رو به داخل می رود. [عکس: modify4.jpg] Taper Axis: به کمک این کلیدهای رادیویی می توانید مرکز ثقل شی را با باریک شدن و انحنا پیدا کردن تعیین نمایید. [عکس: modify5.jpg] در این قسمت یک گزینه Symmetry وجود دارد برای آینه کردن تغییرات بر روی شی. [عکس: modify6.jpg] Twist: به کمک این تغییر دهنده می توانیم در شی پیچش را ایجاد نماییم. به پارامتر های این تغییر دهنده توجه نمایید: Angle: به کمک این پارامتر میزان چرخش را بر روی شی تعیین می نماییم. Bias: به وسیله این فیلد عددی معلوم می کنیم که پایه و Base چرخش از کدام قسمت شی شروع شود و باید در کجای شی قرار گیرد. Twist Axis: به کمک این قسمت می توانید محور چرخش را تعیین نمایید. [عکس: modify7.jpg] [عکس: modify8.jpg] Noise: به کمک این تغییر دهنده می توانید شی را فرمه کنید. یعنی بر روی شی چاله و پستی و بلندی ایجاد نمایید که در زیر با پارامترهای این شی آشنا خواهید شد: Seed: به کمک این پارامتر مقدار شروع برای تولید اعداد تصادفی را در دست دارید. Scale: به کمک این گزینه می توانید میزان تاثیر تغییر دهنده را کم و زیاد کنید. هر چه عدد رو به کم رود پستی و بلندی بر روی شی بیشتر می شود و هر چه رو به بالا رود پستی و بلندی کمتر می شود. Fractal: به کمک این قسمت می توانید زبری های ریز بر روی شی ایجاد نمایید. به کمک پارامتر Rougnness می توانید درصد زبری را تعیین نمایید. Iterations: به کمک این پارامتر می توانید تکرار و توالی زبری بر روی شی ایجاد نمایید. Strehqth: به کمک این گزینه می توانید میزان و قدرت زبری و پستی بلندی را در هر یک از محورهای x y z تعیین نمایید. به وسیله قسمت Animation می توانید یک جریان متحرک بر روی شی خود ایجاد نمایید. به وسیله پارامتر Frequenoy یک تکرار بر روی حرکت خود ایجاد می نمایید. Phase: به کمک این گزینه می توانید میزان حرکت را تعیین نمایید. (سرعت یا کندی) [عکس: modify9.jpg] Stretch: به کمک این تغییر دهنده می توانید شی خود را بکشید. به کمک پارامتر Stretch میزان کشیدن را معلوم می سازید و همچنین پارامتر Amplify می تواند شی را در قسمت کشیده شده باریک یا کلفت نماید. باقی پارامترها تغییر نکرده است. [عکس: modify10.jpg] Squeeze: به کمک این گزینه می توانید یک شی را له کنید. یعنی آن را فشار دهید (چلاندن). با انتخاب این تغییر دهنده چند پارامتر ظاهر می شود که آنها را توضیح خواهیم داد: Amount: به کمک این پارامتر می توانید مقدار تاثیر تغییر دهنده را تعیین کنید. Cuvve: به کمک این پارامتر می توانید انحنایی را در قسمت های بالا و پایین شی ایجاد نمایید. Radial Squeeze: به کمک این بخش می توانید میزان شعاع تغییر دهنده را کم و یا زیاد کنید. [عکس: modify11.jpg] Push: به کمک این تغییر دهنده می توانید شی را پف دهید و face های آن را رو به جلو فشار دهید. در این تغییر دهنده یک پارامتر بیشتر وجود ندارد که آن هم مربوط به میزان و مقدار تاثیر تغییر دهنده می باشد. [عکس: modify12.jpg] Relax: به کمک این تغییر دهنده می توانید یک شی زبر را نرم نمایید یا به طور کل اشیاء را نرم نمایید. با پارامتر های این تغییر دهنده در زیر آشنا خواهید شد: Relax Value: به کمک این پارامتر ارزش و مقدار این تغییر دهنده را تعیین می کنید. به کمک گزینه Keep Boundarypts Fixed می توانید مرزهای اشیاء را حفظ نمایید و همچنین به کمک گزینه save outer corners می توانید زاویه های بیرونی شی را حفظ نمایید....
20-12-2019, 11:59 AM
ن قسمت شما با منوی modify به معنای تغییر دهنده، آشنا خواهید شد.
اولین دسته و گروه تغییر دهنده که با آنها آشنا خواهید شد دسته parametric modify است. این دسته تغییر دهنده های استاندارد و نیز حجمی می باشند. [عکس: modify1.jpg] Bend: به کمک این تغییر دهنده شما می توانید یک شی را خم نمایید. زمانی که این تغییر دهنده را اعمال می نمایید در modify stack یک نوشته با نام Bend ظاهر می شود که در سمت چپ آن یک علامت مثبت وجود دارد. و همچنین در قسمت پایین پارامترهایی برای تغییر ظاهر می شوند که در زیر آنها را توضیح خواهیم داد. Angle: به کمک این می توانید شی را با عدد دلخواه خود، خم نمایید. یعنی با دادن عدد، زاویه دلخواه را ایجاد نمایید. Direction: به کمک این پارامتر می توانید جهت و سر خم شدن را تعیین نمایید و شی را حول محور منتخب بچرخانید. Bend axis: به کمک این کلید های رادیویی می توانید محور را برای خم شدن تعیین نمایید. Limits: به کمک این قسمت می توانید حد و حدود خم شدن را بر روی شی تعیین نمایید. اگر بر روی علامت مثبت گزینه Bend کلیک کنید، دو گزینه را مشاهده می کنید که در زیر با آنها آشنا خواهید شد. [عکس: modify2.jpg] Gizmo: این گزینه همان قاب سیمی است که به رنگ نارنجی به دور شی ایجاد می شود. این قاب محدوده تغییر دهنده را بر روی شی معلوم می سازد که معمولا در اکثر تغییر دهنده به شکل مکعب مستطیل است. ارسال شده توسط shervin nasiri - 14-12-2019, 11:42 PM رسمی که انجام داده ایم را به صورت پیش فرض نمایش میدهد |
|
موضوعهای مشابه… | |||||
موضوع | نویسنده | پاسخ | بازدید | آخرین ارسال | |
3Dsmax | Saminranjbar | 15 | 2,329 |
09-01-2020, 01:45 AM آخرین ارسال: سلیمان خسروی |
|
3Dsmax | Saminranjbar | 10 | 1,015 |
26-12-2019, 06:42 PM آخرین ارسال: mojtabaakbariyan |
|
3Dsmax | Saminranjbar | 11 | 1,151 |
26-12-2019, 06:40 PM آخرین ارسال: mojtabaakbariyan |