11-05-2017, 09:35 AM
پیش نیاز های توسعه گردشگری الکترونیکی در ایران چیست ؟
1- دستاندرکاران حوزه سیاستگذاري گردشگري الکترونیکی در راستاي طراحی بستههاي ترغیبکننده و همچنین امن کردن فضاي کسبوکار گردشگري قانونگذاري کنند و برای ایجاد اراده در مدیران ارشد این حوزه، آموزش و فرهنگسازي را در دستور کار خود قرار دهند.
2- – برای فرهنگسازي استفاده از خدمات الکترونیکی و گردشگري الکترونیک برنامههای ملی و منطقهاي طراحی و اجرا شود.
3- به جهت کاربرد صحیح فضاي مجازي به آموزش صحیح کارکنان پرداخته و برای افزایش سرعت آموزش از مشوقهاي صحیح و مناسب استفاده شود.
4- بهمنظور اطلاع از راهکارهاي جدید در بخش الکترونیک، بهروز نگهداشتن اطلاعات کارکنان بخش الکترونیک، ارائه جدیدترین خدمات به مشتریان و ایجاد پایگاه اطلاعات بهروز براي مدیران و کارکنان میتوان از متخصصان رایانه و تکنولوژي اطلاعات استفاده کرد و آنها را در سازمان بهکار گرفت.
5- پایگاههاي اطلاعرسانی دیجیتالی درونشهري و کارتهاي الکترونیکی اعتباري براي استفاده از مراکز گردشگري و فروش آن از طریق و براي مخاطبان داخلی و بینالمللی راهاندازي شود.
6- امنیت مرزي، داخلی و راههاي ارتباطی افزایش یابد.
7- از فضاي اینترنتی کارآ در زمینه اطلاعرسانی استفاده شود.
8- نرمافزارها و برنامههاي کاربردي در فضاي گردشگري الکترونیکی توسعه یابد و این حوزه با استفاده از مواردي مانند تصاویر سهبعدي و بازيهایی مبتنی بر سفرهاي مجازي جذاب شود.
.................................................................................................................................
2- ماهیت گردشگری الکترونیکی و گردشگری مجازی در چیست ؟
1 -صرفه جویی در وقت و پول
2 -افزایش بازید سایت که در نهایت منجر به بازده بیشتر و افزایش درآمد می شود
3 -اشتراک گذاری اطلاعات در کوتاهترین زمان ممکن
4 -پیدا کردن همسفر از طریق شبکه های اجتماعی
5 -افزایش ارتباطات بین ملت ها
6 -کارآفرینی مجازی در عرصه گردشگری
7 -انتشار تجربیات و اطلاعات چندرسانه ای از مناطق مختلف گردشگری
8 -معرفی و پیشنهاد فرصت های اقامتی ارزان و رایگان در کشورهای مختلف
9 -کاهش نیاز به مدیران و راهنمایان تور و هزینه های اضافی
10 -مشورت انلاین پیش از سفر
11 -استرس کمتر
12 -مؤثر در موتور جستجوی املاک و مستغلات ( فردیپور )
1- دستاندرکاران حوزه سیاستگذاري گردشگري الکترونیکی در راستاي طراحی بستههاي ترغیبکننده و همچنین امن کردن فضاي کسبوکار گردشگري قانونگذاري کنند و برای ایجاد اراده در مدیران ارشد این حوزه، آموزش و فرهنگسازي را در دستور کار خود قرار دهند.
2- – برای فرهنگسازي استفاده از خدمات الکترونیکی و گردشگري الکترونیک برنامههای ملی و منطقهاي طراحی و اجرا شود.
3- به جهت کاربرد صحیح فضاي مجازي به آموزش صحیح کارکنان پرداخته و برای افزایش سرعت آموزش از مشوقهاي صحیح و مناسب استفاده شود.
4- بهمنظور اطلاع از راهکارهاي جدید در بخش الکترونیک، بهروز نگهداشتن اطلاعات کارکنان بخش الکترونیک، ارائه جدیدترین خدمات به مشتریان و ایجاد پایگاه اطلاعات بهروز براي مدیران و کارکنان میتوان از متخصصان رایانه و تکنولوژي اطلاعات استفاده کرد و آنها را در سازمان بهکار گرفت.
5- پایگاههاي اطلاعرسانی دیجیتالی درونشهري و کارتهاي الکترونیکی اعتباري براي استفاده از مراکز گردشگري و فروش آن از طریق و براي مخاطبان داخلی و بینالمللی راهاندازي شود.
6- امنیت مرزي، داخلی و راههاي ارتباطی افزایش یابد.
7- از فضاي اینترنتی کارآ در زمینه اطلاعرسانی استفاده شود.
8- نرمافزارها و برنامههاي کاربردي در فضاي گردشگري الکترونیکی توسعه یابد و این حوزه با استفاده از مواردي مانند تصاویر سهبعدي و بازيهایی مبتنی بر سفرهاي مجازي جذاب شود.
.................................................................................................................................
2- ماهیت گردشگری الکترونیکی و گردشگری مجازی در چیست ؟
1 -صرفه جویی در وقت و پول
2 -افزایش بازید سایت که در نهایت منجر به بازده بیشتر و افزایش درآمد می شود
3 -اشتراک گذاری اطلاعات در کوتاهترین زمان ممکن
4 -پیدا کردن همسفر از طریق شبکه های اجتماعی
5 -افزایش ارتباطات بین ملت ها
6 -کارآفرینی مجازی در عرصه گردشگری
7 -انتشار تجربیات و اطلاعات چندرسانه ای از مناطق مختلف گردشگری
8 -معرفی و پیشنهاد فرصت های اقامتی ارزان و رایگان در کشورهای مختلف
9 -کاهش نیاز به مدیران و راهنمایان تور و هزینه های اضافی
10 -مشورت انلاین پیش از سفر
11 -استرس کمتر
12 -مؤثر در موتور جستجوی املاک و مستغلات ( فردیپور )