تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سوال
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
1- پیش نیاز های توسعه گردشگری الکترونیکی در ایران چیست ؟
2- ماهیت گردشگری الکترونیکی و گردشگری مجازی در چیست ؟
تخصیص منابع مالی، آموزش‌های گردشگری و کاربردی در مراکز آموزشی، حذف واسطه‌های گردشگری، ارتقای سیستم گردشگری موجود با مشارکت بخش خصوصی، راهبری نظام منسجم مدیریت گردشگری و بازاریابی الکترونیکی از جمله استراتژی‌های مورد توجه در گردشگری الکترونیکی است.
سوال 2): دریافت خدمات الکترونیکی گردشگریبا کمک فنآوری اطالعات بطور مستقیم، به همراه طراحی سازمانی و
آمادهسازی اطالعات اصلی بطور ON LINE با توجه به نواحی گردشگری،صنعت توریسم و تکنولوژی ارتباطات
1-تسهیلات اجتماعی مجهز 2- بستر سازی فرهنگی اجتماعی وگردشگری 3-تخصیص منابع مالی 4- اموزش گردشگری الکترونیکی در مراکز اموزشی5- مدیریت گردشگری وبازار یابی الکترونیکی -سوال دوم،ماهیت گردشگری الکترونیکی عبارتنداز بکار گیری فن اور یهای اطلاعات برای ارایه سرویسهای مورد نیاز گردشگران وماهیت گردشگری مجازی یعنی معرفی ظرفیتهاوقابلیتهای صنعت توریسم از طریق ابزارهای هوشمندانه وفن اوری اطلاعات وارتباطات
پیش نیاز های توسعه گردشگری الکترونیکی در ایران چیست ؟
1- دست‌اندرکاران حوزه سیاست‌گذاري گردشگري الکترونیکی در راستاي طراحی بسته‌هاي ترغیب‌کننده و همچنین امن کردن فضاي‌ کسب‌وکار گردشگري قانون‌گذاري کنند و برای ایجاد اراده در مدیران ارشد این حوزه، آموزش و فرهنگ‌سازي را در دستور کار خود قرار دهند.
2- – برای فرهنگ‌سازي استفاده از خدمات الکترونیکی و گردشگري الکترونیک برنامه‌های ملی و منطقه‌اي طراحی و اجرا شود.
3- به جهت کاربرد صحیح فضاي مجازي به آموزش صحیح کارکنان پرداخته و برای افزایش سرعت آموزش از مشوق‌هاي صحیح و مناسب استفاده شود.
4- به‌منظور اطلاع از راهکارهاي جدید در بخش الکترونیک، به‌روز نگه‌داشتن اطلاعات کارکنان بخش‌ الکترونیک، ارائه جدیدترین خدمات به مشتریان و ایجاد پایگاه اطلاعات به‌روز براي مدیران و کارکنان می‌توان از متخصصان رایانه و تکنولوژي اطلاعات استفاده کرد و آنها را در سازمان به‌کار گرفت.
5- پایگاه‌هاي اطلاع‌رسانی دیجیتالی درون‌شهري و کارت‌هاي الکترونیکی اعتباري براي استفاده از مراکز گردشگري و فروش آن از طریق و براي مخاطبان داخلی و بین‌المللی راه‌اندازي شود.
6- امنیت مرزي، داخلی و راه‌هاي ارتباطی افزایش یابد.
7- از فضاي اینترنتی کارآ در زمینه اطلاع‌رسانی استفاده شود.
8- نرم‌افزارها و برنامه‌هاي کاربردي در فضاي گردشگري الکترونیکی توسعه یابد و این حوزه با استفاده از مواردي مانند تصاویر سه‌بعدي و بازي‌هایی مبتنی بر سفرهاي مجازي جذاب شود.
.................................................................................................................................
2- ماهیت گردشگری الکترونیکی و گردشگری مجازی در چیست ؟

1 -صرفه جویی در وقت و پول
2 -افزایش بازید سایت که در نهایت منجر به بازده بیشتر و افزایش درآمد می شود
3 -اشتراک گذاری اطلاعات در کوتاهترین زمان ممکن
4 -پیدا کردن همسفر از طریق شبکه های اجتماعی
5 -افزایش ارتباطات بین ملت ها
6 -کارآفرینی مجازی در عرصه گردشگری
7 -انتشار تجربیات و اطلاعات چندرسانه ای از مناطق مختلف گردشگری
8 -معرفی و پیشنهاد فرصت های اقامتی ارزان و رایگان در کشورهای مختلف
9 -کاهش نیاز به مدیران و راهنمایان تور و هزینه های اضافی
10 -مشورت انلاین پیش از سفر
11 -استرس کمتر
12 -مؤثر در موتور جستجوی املاک و مستغلات ( فردیپور )
جواب سوال ١:
1- دست‌اندرکاران حوزه سیاست‌گذاري گردشگري الکترونیکی در راستاي طراحی بسته‌هاي ترغیب‌کننده و همچنین امن کردن فضاي‌ کسب‌وکار گردشگري قانون‌گذاري کنند و برای ایجاد اراده در مدیران ارشد این حوزه، آموزش و فرهنگ‌سازي را در دستور کار خود قرار دهند.
2- – برای فرهنگ‌سازي استفاده از خدمات الکترونیکی و گردشگري الکترونیک برنامه‌های ملی و منطقه‌اي طراحی و اجرا شود.
3- به جهت کاربرد صحیح فضاي مجازي به آموزش صحیح کارکنان پرداخته و برای افزایش سرعت آموزش از مشوق‌هاي صحیح و مناسب استفاده شود.
4- به‌منظور اطلاع از راهکارهاي جدید در بخش الکترونیک، به‌روز نگه‌داشتن اطلاعات کارکنان بخش‌ الکترونیک، ارائه جدیدترین خدمات به مشتریان و ایجاد پایگاه اطلاعات به‌روز براي مدیران و کارکنان می‌توان از متخصصان رایانه و تکنولوژي اطلاعات استفاده کرد و آنها را در سازمان به‌کار گرفت.
5- پایگاه‌هاي اطلاع‌رسانی دیجیتالی درون‌شهري و کارت‌هاي الکترونیکی اعتباري براي استفاده از مراکز گردشگري و فروش آن از طریق و براي مخاطبان داخلی و بین‌المللی راه‌اندازي شود.
6- امنیت مرزي، داخلی و راه‌هاي ارتباطی افزایش یابد.
7- از فضاي اینترنتی کارآ در زمینه اطلاع‌رسانی استفاده شود.
8- نرم‌افزارها و برنامه‌هاي کاربردي در فضاي گردشگري الکترونیکی توسعه یابد و این حوزه با استفاده از مواردي مانند تصاویر سه‌بعدي و بازي‌هایی مبتنی بر سفرهاي مجازي جذاب شود؟
جواب سوال ٢:
1 -صرفه جویی در وقت و پول
2 -افزایش بازید سایت که در نهایت منجر به بازده بیشتر و افزایش درآمد می شود
3 -اشتراک گذاری اطلاعات در کوتاهترین زمان ممکن
4 -پیدا کردن همسفر از طریق شبکه های اجتماعی
5 -افزایش ارتباطات بین ملت ها
6 -کارآفرینی مجازی در عرصه گردشگری
7 -انتشار تجربیات و اطلاعات چندرسانه ای از مناطق مختلف گردشگری
8 -معرفی و پیشنهاد فرصت های اقامتی ارزان و رایگان در کشورهای مختلف
9 -کاهش نیاز به مدیران و راهنمایان تور و هزینه های اضافی
10 -مشورت انلاین پیش از سفر
11 -استرس کمتر
12 -مؤثر در موتور جستجوی املاک و مستغلات
1- پیش نیاز های توسعه گردشگری الکترونیکی در ایران چیست ؟
1. بسترسازی فرهنگی - اجتماعی و گردشگری
2. تخصیص منابع مالی
3. آموزش‌های گردشگری و کاربردی در مراکز آموزشی
4. حذف واسطه‌های گردشگری
5. ارتقای سیستم گردشگری موجود با مشارکت بخش خصوصی
6. راهبری نظام منسجم مدیریت گردشگری و بازاریابی الکترونیکی

 
2- ماهیت گردشگری الکترونیکی و گردشگری مجازی در چیست ؟
از بارزترین ویژگی گردشگری مجازی
1 – امکان استفاده آن برای تمام افراد بدون محدودیت سنی و ناتوانی های جسمی
2 -عدم محدودیت فضا
3 -عدم محدودیت زمان
4 -عدم محدودیت مکانی
-5 استفاده چند باره از تور مجازی برای اهداف مختلف و بدون محدودیت در استفاده از آن
 
مزایای گردشگری مجازی
1 -صرفه جویی در وقت و پول
2 -افزایش بازید سایت که در نهایت منجر به بازده بیشتر و افزایش درآمد می شود
3 -اشتراک گذاری اطلاعات در کوتاهترین زمان ممکن
4 -پیدا کردن همسفر از طریق شبکه های اجتماعی
5 -افزایش ارتباطات بین ملت ها
6 -کارآفرینی مجازی در عرصه گردشگری
7 -انتشار تجربیات و اطلاعات چندرسانه ای از مناطق مختلف گردشگری
8 -معرفی و پیشنهاد فرصت های اقامتی ارزان و رایگان در کشورهای مختلف
9 -کاهش نیاز به مدیران و راهنمایان تور و هزینه های اضافی
10 -مشورت انلاین پیش از سفر
11 -استرس کمتر
12 -مؤثر در موتور جستجوی املاک و مستغلات
پیش نیاز های گردشگری الکترونیکی در ایران چیست؟
شناخت پیش‌نیازها، لحاظ کردن الزامات و توقعات گردشگران و مخاطبان، بررسی تمامی انتخاب‌های ممکن با توجه به پیش نیازها و الزامات عملکردی در زمینه دقت، ایمنی و کیفیت خدمات از جمله مباحث توسعه گردشگری الکترونیکی است.

فعالیت رقبای داخلی و خارجی در ارتباط با خدمات گردشگری و فناوری منجر به توسعه گردشگری الکترونیکی می‌شود،هر کشور با هر میزان گردشگر ورودی باید از این ابزار استفاده کند،زیرا در غیر این صورت بازارهای خود را از دست می‌دهد.

وی گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات مهم‌ترین ابزاری است که می‌تواند یکپارچگی صنایع موجود گردشگری را تقویت کرده با ایجاد فرصت‌های فراوان به افزایش کارایی و اثر بخشی آن منجر شود.

● رویکرد تک پنجره‌ای

یک کارشناس فناوری اطلاعات نیز در این‌باره گفت: ارزش گردشگری الکترونیکی هنگامی آشکار شد که رویکردهای تک پنجره‌ای ( single window ) به وب سایت‌های فعال در زمینه گردشگری الکترونیکی اضافه
به واسطه این نگاه، گردشگر با مراجعه به یک سایت معتبر گردشگری الکترونیکی، کلیه سرویس‌های مورد نیاز برای سفر دریافت کرده و با کیفیت، سرعت و قیمت مناسب به خواسته‌های خود دست
مطابق رویکرد single window یک گردشگر هنگامی که به یک سایت وارد می‌شود تنها از طریق همان سایت و با برخورد با یک استاندارد خاص مورد استفاده در سایت کلیه سرویس‌های مورد نیاز خود را دریافت می‌کند.

در این حالت دیگر گردشگر نیازی ندارد که هر یک از سرویس‌های مورد نظر خود را از طریق یک سایت مجزا و با واسط کاربری (User Interface ) متفاوت، مرتفع کند.

● الزامات وب سایت‌های فعال در زمینه گردشگری الکترونیکی

یکی از مهم‌ترین مباحث موجود در توسعه گردشگری الکترونیکی به روز بودن و کامل بودن وب سایت‌های فعال در این حوزه است تا بتوانند اطلاع‌رسانی را به صورت تمام و کمال به گردشگران ارایه دهند.

پیش نیاز های گردشگری الکترونیکی در ایران چیست؟
شناخت پیش‌نیازها، لحاظ کردن الزامات و توقعات گردشگران و مخاطبان، بررسی تمامی انتخاب‌های ممکن با توجه به پیش نیازها و الزامات عملکردی در زمینه دقت، ایمنی و کیفیت خدمات از جمله مباحث توسعه گردشگری الکترونیکی است.

فعالیت رقبای داخلی و خارجی در ارتباط با خدمات گردشگری و فناوری منجر به توسعه گردشگری الکترونیکی می‌شود،هر کشور با هر میزان گردشگر ورودی باید از این ابزار استفاده کند،زیرا در غیر این صورت بازارهای خود را از دست می‌دهد.

فناوری اطلاعات و ارتباطات مهم‌ترین ابزاری است که می‌تواند یکپارچگی صنایع موجود گردشگری را تقویت کرده با ایجاد فرصت‌های فراوان به افزایش کارایی و اثر بخشی آن منجر شود.

● رویکرد تک پنجره‌ای

یک کارشناس فناوری اطلاعات نیز در این‌باره گفت: ارزش گردشگری الکترونیکی هنگامی آشکار شد که رویکردهای تک پنجره‌ای ( single window ) به وب سایت‌های فعال در زمینه گردشگری الکترونیکی اضافه
به واسطه این نگاه، گردشگر با مراجعه به یک سایت معتبر گردشگری الکترونیکی، کلیه سرویس‌های مورد نیاز برای سفر دریافت کرده و با کیفیت، سرعت و قیمت مناسب به خواسته‌های خود دست
مطابق رویکرد single window یک گردشگر هنگامی که به یک سایت وارد می‌شود تنها از طریق همان سایت و با برخورد با یک استاندارد خاص مورد استفاده در سایت کلیه سرویس‌های مورد نیاز خود را دریافت می‌کند.

در این حالت دیگر گردشگر نیازی ندارد که هر یک از سرویس‌های مورد نظر خود را از طریق یک سایت مجزا و با واسط کاربری (User Interface ) متفاوت، مرتفع کند.

● الزامات وب سایت‌های فعال در زمینه گردشگری الکترونیکی

یکی از مهم‌ترین مباحث موجود در توسعه گردشگری الکترونیکی به روز بودن و کامل بودن وب سایت‌های فعال در این حوزه است تا بتوانند اطلاع‌رسانی را به صورت تمام و کمال به گردشگران ارایه دهند.

گردشگری الکترونیکی
یک گردش‌گر یا مسافر الکترونیکی، پس از ورود به یک سایت گردش‌گری، انتظار دسترسی به سرویس‌ها و اطلاعات خاص منطقه مورد نظر را دارد. این سرویس‌ها و نیازمندی‌ها عبارتند از:
۱٫ امکان انتخاب برنامه سفر توسط گردش‌گر.
۲٫ اطلاعات کلی در مورد وضعیت جغرافیایی و اقلیمی منطقه، به همراه آگاهی از وضعیت آب و هوای منطقه مورد نظر، به صورت آنلاین و ۲۴ ساعته و پیش‌بینی چند روز آینده.
۳٫ ارائه اطلاعات در مورد راه‌های ارتباطی منطقه؛ به طور مثال از طریق راه آهن، راه دریایی، یا هوایی، راه شوسه و یا مسیرهای صعب‌العبور کوهستانی که این امر سبب می‌شود گردش‌گر در صورت تمایل، مسیر مورد نظر را جهت سفر، انتخاب کند.
۴٫ ارائه اطلاعاتی در مورد واحدها و سیستم اندازه‌گیری (در صورت سفر به سایر کشورها).
۵٫ اختلاف زمانی منطقه مورد نظر با ساعت رسمی منطقه گردش‌گر.
۶٫ نوع واحد پول و تبدیلات ارزی.
۷٫ اطلاعاتی راجع به صدور گذرنامه یا ویزای الکترونیک (e-visa) که بر حسب نوع عملکرد سایت، ممکن است تنها اطلاعات مربوط به مدارک و مراحل صدور ویزا ارائه شود و یا تمام فرم‌ها به صورت الکترونیکی و از طریق اینترنت ارائه شود و پس از تکمیل، دریافت گردد و سرانجام، ویزای گردش‌گر به آدرس مورد نظر ارسال شود و یا بعد از تکمیل فرم‌ها، یک کد منحصر به فرد معرف ویزا، به گردش‌گر داده شود؛ تا در محل فرودگاه، با ارائه آن، کد ویزای خود را دریافت کند.
۸٫ معرفی آثار و بناهای تاریخی، فهرست موزه‌ها و گالری‌ها و مکان‌های دیدنی، همراه با ساعت بازدید و … .
۹٫ نرخ مکالمات تلفنی بین کشور مبداء و مقصد.
۱۰٫ لینک‌های مفید به سایر مراکز گردش‌گری؛ مانند سفارت‌خانه‌ها و مراکز بهداشتی، بیمارستان‌ها و … ؛ به ویژه سازمان جهانی بهداشت (Who) که همواره به ارائه هشدارهای بهداشتی برای سفر به مناطق خاص می‌پردازد(برای اطلاع از بیماری‌های شایع و یا بومی یک منطقه).
۱۱٫ ارائه اطلاعاتی در مورد زبان رسمی یا لهجه‌های محلی یک منطقه خاص.
۱۲٫ امکان رزرو و فروش اینترنتی بلیط (برای تمام خطوط هوایی، دریایی، جاده‌ای و ریلی) و به عبارت دیگر، امکان تهیه بلیط الکترونیکی؛ به این صورت که گردش‌گر با مراجعه به سایت، تمام مراحل مربوط به تهیه بلیط را از طریق اینترنت طی می‌کند و یک روش فروش الکترونیکی بلیط، هدایت این کار را بر عهده می‌گیرد. این روش فروش الکترونیکی، قادر است دسته‌بندی، فروش، ارسال و تجدید بلیط‌ها، کنترل و بررسی اعتبار بلیط‌ها، دریافت کرایه و هزینه‌ بلیط و سرانجام، آمار و گزارش‌گیری مسافران را انجام دهد.
۱۳٫ معرفی مراکز اقامتی؛ هر سایت گردش‌گری ممکن است یکی از روش‌های زیر را جهت ارائه و معرفی مراکز اقامتی یا همان هتل‌داری الکترونیکی انجام دهد:
معرفی هتل‌ها همراه با ارائه آدرس و تلفن.
معرفی هتل‌ها بر مبنای قیمت، تعداد ستاره و سرویس‌هایی که توسط هر هتل ارائه می‌شود. همچنین برخی از سایت‌های گردش‌گری امکان مشاهده تصاویر اتاق‌ها، سالن‌ها، محوطه بیرونی هتل، رستوران، کافی شاپ، استخر، زمین‌های بازی و … را نیز فراهم می‌کنند و سرانجام روش رزرو اتاق‌های هتل را ارائه می‌کند که به صورت آنلاین، آخرین اطلاعات مربوط به رزرو اتاق‌ها و تعداد اتاق‌های خالی هتل را با ذکر تاریخ و ساعت، بر روی سایت منتشر می‌کند.
۱۴٫ ارائه فهرستی از تورهای مسافرتی موجود، همراه با خدمات ارائه شده در تورها، مدت زمان اقامت، قیمت‌ها و … .
۱۵٫ معرفی اقامتگاه‌های بین راه، رستوران‌ها و مراکز خرید صنایع دستی و تولیدات محلی، به همراه ارائه تصاویر و فهرستی از آثار و صنایع دستی آن منطقه و نیز معرفی مراکز فروش و تهیه غذاهای حلال مخصوص مسلمانان در کشورهای خارجی.
۱۶٫ یک سایت گردش‌گری، بایستی امکان پرداخت هزینه سرویس‌های گردش‌گری را به کمک کارت‌های اعتباری مختلف، در اختیار گردش‌گران قرار دهد.
۱۷٫ تمام موارد فوق، باید به زبان‌های مختلف بر روی سایت قرار گیرد؛ تا بدین ترتیب، امکان جذب گردش‌گران خارجی و ارائه سرویس‌ها به آنها نیز فراهم شود.
گردشگری الکترونیکی، چیزی فراتر از ورود به یک سایت گردش‌گری و دیدن مناطق گوناگون دنیا از طریق اینترنت است. هدف از گردش‌گری الکترونیکی، فراهم آوردن زمینه‌های مناسب برای گردش‌گران، اعم از رفاه، آسایش و امنیت سفر، توسعه گردش‌گری و سرانجام، لذت از گردش‌گری است.جنبه‌های دیگر گردش‌گری، همچون گردش‌گری درمانی یا گردش‌گری سلامت، گردش‌گری بازاری با هدف توسعه و بازدید از مراکز خرید و تجارت الکترونیکی، گردش‌گری ورزشی به همراه شرکت در مسابقات و تماشای جام جهانی، مسابقات بین‌المللی، شرکت در همایش‌های علمی، بازدید از آیین‌های مذهبی و بومی یک ناحیه خاص، بوم‌گردی یا گردش در طبیعت (اکوتوریسم) و … از مهم‌ترین انواع گردش‌گری محسوب می‌شوند

گردشگری مجازی:

ذات گردشگری مجازی محدودیت های گردشگری محیطی را ندارد که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. عدم محدودیت زمانی
2. عدم محدودیت مکانی
3. عدم محدودیت فضا
4. عدم مواجه با موارد غیرقابل پیش بینی چون خرابی شرایط آب و هوا، مسدودی جاده ها و …

این چند عامل سبب می شوند که تعریف مرز در فضای مجازی وجود نداشته باشد، از همین رو ممالک به فکر انحصاری کردن و یا ابرقدرت شدن در فضای مجازی می افتند و قاعدتا بازی سرمایه داری صنعت توریسم مجازی را کسی در این بین برده است که متولی توریسم مجازی باشد.

مزایای استفاده از گردشگری مجازی

مزایای گردشگری الکترونیکی، بسیار حائز اهمیت بوده، ما را به استفاده از آن، ترغیب خواهد نمود. این ویژگی ها و مزایا عبارت اند از:

1. تبادل اطلاعات در کم ترین زمان ممکن بین علاقمندان به گردشگری
2. انتشار اطلاعات چند رسانه ای به صورت صوتی و تصویری و ویدئویی از مناطق مختلف گردشگری
3. ظرفیت سازی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مجازی گردشگران با توریست های آماتور
4. معرفی فرصت های اقامتی رایگان در کشورهای مختلف جهان
5. معرفی فرصت های اقامتی ارزان در کشورهای مختلف جهان
6. معرفی ظرفیت های حمل و نقل ارزان در شهرهای مختلف جهان
7. استفاده از گردشگری آنلاین برای تبلیغات و بازاریابی
8. مشورت آنلاین پیش از سفر
9. پیدا کردن همسفر از طریق شبکه های اجتماعی
10. توسعه ارتباطات و روابط ملت ها به صورت مستقیم و راحت
11. کاهش مسائل زیست محیطی و ارتقای توسعه پایدار
12. کارآفرینی دیجیتالی در عرصه گردشگری
13. کاهش نیاز به مدیران تور و هزینه های سربار
تخصیص منابع مالی، آموزش‌های گردشگری و کاربردی در مراکز آموزشی، حذف واسطه‌های گردشگری، ارتقای سیستم گردشگری موجود با مشارکت بخش خصوصی، راهبری نظام منسجم مدیریت گردشگری و بازاریابی الکترونیکی از جمله استراتژی‌های مورد توجه در گردشگری الکترونیکی است.
سوال 2): دریافت خدمات الکترونیکی گردشگریبا کمک فنآوری اطالعات بطور مستقیم، به همراه طراحی سازمانی و
آماده سازی اطلاعات اصلی به طور ON LINE با توجه به نواحی گردشگری،صنعت توریسم و تکنولوژی ارتباطات
(04-05-2017, 02:48 PM)زهره صحرادخانی نوشته است: [ -> ]1- پیش نیاز های توسعه گردشگری الکترونیکی در ایران چیست ؟
2- ماهیت گردشگری الکترونیکی و گردشگری مجازی در چیست ؟

1- تسهیلات اجتماعی مجهز
2- بستر سازی فرهنگی اجتماعی وگردشگری
3- تخصیص منابع مالی
4- اموزش گردشگری الکترونیکی در مراکز اموزشی5- مدیریت گردشگری وبازار یابی الکترونیکی -سوال دوم،ماهیت گردشگری الکترونیکی عبارتنداز بکار گیری فن اور یهای اطلاعات برای ارایه سرویسهای مورد نیاز گردشگران وماهیت گردشگری مجازی یعنی معرفی ظرفیتهاوقابلیتهای صنعت توریسم از طریق ابزارهای هوشمندانه وفن اوری اطلاعات وارتباطات
1- تسهیلات اجتماعی مجهز
2- بستر سازی فرهنگی اجتماعی وگردشگری
3- تخصیص منابع مالی
4- اموزش گردشگری الکترونیکی در مراکز اموزشی5- مدیریت گردشگری وبازار یابی الکترونیکی -سوال دوم،ماهیت گردشگری الکترونیکی عبارتنداز بکار گیری فن اور یهای اطلاعات برای ارایه سرویسهای مورد نیاز گردشگران وماهیت گردشگری مجازی یعنی معرفی ظرفیتهاوقابلیتهای صنعت توریسم از طریق ابزارهای هوشمندانه وفن اوری اطلاعات وارتباطات