31-10-2019, 12:23 AM
اصول برند سازی برای روشن کردن چشم انداز
با اصول برند سازی، کالایی که میخواهید به آن دستیابید مشخص میشود. برند همانند نماد روی پرچم کشورهای گوناگون که نمادی از مهمترین موضوع برای آن فرهنگ و جامعه است، مهمترین موضوع برای سازمان شمارا نشان میدهد. برند همچون ثبت شرکت است که آنچه برای آن اشتیاق دارید، ارزشهای زیربنایی، آنچه آرزوی بهدست آوردنش رادارید و وعدهای که اعتبار شما به آن وابسته است را نشان میدهد. با برند سازی شرایطی که میخواهیم بدان برسیم یا همان چشمانداز مشخص میشود.
چشماندازی که خوب تعریفشده باشد، در برند سازی شخصی و سازمانی اهمیت یکسانی دارد زیرا:
اگر برند شخصی میسازید، چشمانداز شما درک ویژگیهایی را که به آن دلیل میخواهید شناخته شوید آسانتر میکند. چشمانداز باعث میشود آنچه را لازم است بدانید و انجام دهید.
اگر برند محصول، شرکتی یا غیرانتفاعی میسازید، چشمانداز برای همهٔ اعضای سازمانتان شرح میدهد چه میکنید، چرا این کار را میکنید و میخواهید چه کالایی تولید کنید. ایجاد یک چشمانداز واضح باعث میشود همهٔ اعضای تیم شما آنچه را که لازم است انجام دهند و برند سازی را به یک فرایند شفاف تبدیل میکند. با تدوین چشمانداز بلندمدت که میخواهید به آن برسید، وعدهٔ برند به تعهدی در همهٔ اعضای سازمان تبدیل میشود.
با اصول برند سازی، کالایی که میخواهید به آن دستیابید مشخص میشود. برند همانند نماد روی پرچم کشورهای گوناگون که نمادی از مهمترین موضوع برای آن فرهنگ و جامعه است، مهمترین موضوع برای سازمان شمارا نشان میدهد. برند همچون ثبت شرکت است که آنچه برای آن اشتیاق دارید، ارزشهای زیربنایی، آنچه آرزوی بهدست آوردنش رادارید و وعدهای که اعتبار شما به آن وابسته است را نشان میدهد. با برند سازی شرایطی که میخواهیم بدان برسیم یا همان چشمانداز مشخص میشود.
چشماندازی که خوب تعریفشده باشد، در برند سازی شخصی و سازمانی اهمیت یکسانی دارد زیرا:
اگر برند شخصی میسازید، چشمانداز شما درک ویژگیهایی را که به آن دلیل میخواهید شناخته شوید آسانتر میکند. چشمانداز باعث میشود آنچه را لازم است بدانید و انجام دهید.
اگر برند محصول، شرکتی یا غیرانتفاعی میسازید، چشمانداز برای همهٔ اعضای سازمانتان شرح میدهد چه میکنید، چرا این کار را میکنید و میخواهید چه کالایی تولید کنید. ایجاد یک چشمانداز واضح باعث میشود همهٔ اعضای تیم شما آنچه را که لازم است انجام دهند و برند سازی را به یک فرایند شفاف تبدیل میکند. با تدوین چشمانداز بلندمدت که میخواهید به آن برسید، وعدهٔ برند به تعهدی در همهٔ اعضای سازمان تبدیل میشود.