تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: برندسازی کنید با سئو و بهینه سازی سایت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
چرا کاربران به سایت هایی که با سئو و به صورت ارگانیک در نتایج ظاهر شدند، اهمیت بیشتری می دهند؟  در این مقاله 4 ویژگی اصلی سئو سایت برای کسب و کار شما را بررسی می کنیم.
1)      سئو همیشگی و رایگان است
رتبه بندی سایت ها در گوگل بر اساس الگوریتم های آن است که سایت ها را بر اساس صلاحیت مرتب می کند. یک بار که شما مقاله ای مفید در سایت منتشر کردید و این مقاله در صفحه اول گوگل قرار گرفت، می توانید از این مقاله ترافیک دائمی به صورت روزانه دریافت کنید.
در این حالت ممکن است ماهانه یا حتی سالانه ترافیک خوبی از همین مقاله منتشر شده بدست آورید بدون این که لازم باشد، هزینه اضافی پرداخت کنید. تنها هزینه ای که در سئو دارید، هزینه مشاوره سئو و هزینه های متخصص سئو است. اما در مقابل اگر بخواهید بدون سئو سایت  ترافیک از گوگل بدست آورید، باید به صورت مستقیم به گوگل هزینه پرداخت کنید.
در این حالت به ازای هر کلیکی که کاربران روی لینک سایت شما می کنند و وارد آن می شوند ( اگر صرفا بازدید کننده باشند و هیچ خریدی هم نکنند یا حتی با شما هم تماس نگیرند) باید هزینه ای پرداخت کنید.  هزینه تبلیغات کلیکی گوگل با توجه به پرداخت ارزی ماهانه عدد بسیار زیادی می شود، که اگر هم لحظه ای پرداختی شما کم باشد، تبلیغ شما نشان داده نخواهد شد.
2)      جذب بازدیدهای بیشتر نسبت به تبلیغات کلیکی گوگل
اگرچه تبلیغات کلیکی گوگل بالاتر از نتایج ارگانیک گوگل نمایش داده می شود، اما 71.33% درصد از کلیک ها روی نتایجی است که در صفحه نتایج به صورت ارگانینک ظاهر شده اند. به خاطر این که کاربران به الگوریتم های گوگل اعتماد بیشتری دارند، تا سایت هایی که صرفا با پرداخت پول و به صورت موقت نمایش داده شده اند.
خود شما به سایتی اعتماد دارید که با سئو اصولی بعد از گذشت چندین ماه تلاش و فعالیت در رتبه های اول گوگل ظاهر شده، یا سایتی که همین امروز و موقتا با پرداخت پول در رتبه اول گوگل نگه داری شده است!


 
3)      جذب ترافیک باکیفیت و بالاتر بودن نرخ تبدیل
سئو و بهینه سازی سایت یکی از روش های بازاریابی درونگرا است، بنابراین با هزینه کمتر نرخ تبدیل بیشتری نسبت به روش های برونگرا خواهید داشت.
اساسا بازاریابی درونگرا تمرکز بیشتری بر مشتری دارد و هدفمند تر است. در مقابل روش های بازاریابی برونگرا مانند تبلیغات در رادیو و تلویزیون هزینه های بیشتری داشته و درصد تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری واقعی در این روش ها نیز کمتر است.
سئو سایت دقیقا بازدیدکنندگانی را برای سایت شما می آورد که در جست و جو خدمات و سرویس شما هستند. بنابراین نرخ تبدیل بالایی در این روش بازاریابی خواهید داشت.

4)      برندسازی اینترنتی از طریق سئو
یکی از بهترین روش های برندسازی اینترنتی، استفاده از سئو سایت است. تصور کنید که شما در کلمات کلیدی کسب و کارتان در رتبه های اول گوگل قرار دارید. ماهانه صدها یا هزاران بار افراد مختلف با سرچ کلمات کلیدی بیزینس شما، سایت شما را می بینند. بدین ترتیب  به راحتی آگاهی از برند شما (Brand awareness) در ذهن مخاطبین هدف شکل می گیرد.
ماندگاری و هزینه این روش را می توانید با روش های مرسوم آفلاین برندسازی مانند تبلیغات در تلویزیون- اجاره بیلبورد ها و... مقایسه کنید.
مطمئنا سئو یکی از بهترین روش های برندسازی آنلاین برای استارت آپ ها و کسب و کارهای جدید می باشد.
[img=624x0][/img]
 
سئو سایت را به چه کسی بسپاریم
و اما سئو سایتمان را به چه کسی واگذار کنیم؟ سئو سایت به دو روش کلی انجام پذیر است. سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید. در روش کلاه سیاه، سئوکاران سعی در فریب گوگل می کنند و شاید در زمان کوتاهی سایت در نتایج گوگل ظاهر شود و رتبه بگیرد( با توجه به هوشمندی گوگل، این روش های متقلبانه دیگر جواب نمی دهند)، اما بلافاصله از نتایج گوگل حذف می شود.
سایتی که به این حالت دچار شود، در اصطلاح سئوکاران می گویند که از طرف گوگل پنالتی ( جریمه ) شده است و برگرداندن دوباره چنین سایتی در گوگل کاری سخت می باشد، به گونه ای که سئودامنه ای که قبلا روی آن کاری انجام نشده است، خیلی بهتر از سئو سایت پنالتی شده است. پس سعی کنید از سئوکارانی استفاده کنید که سابقه خوبی در سئو دارند و نمونه کارهای آن ها نشان دهنده روش سئو آنها باشد.
یکی از این متخصصین حرفه ای علی محمد افشار، سئوکار شرکت علی بابا و جاباما می باشد. کلیدواژه های مربوط به سفر و بلیط مانند بلیط هواپیما، بلیط قطار و بلیط اتوبوس از سخت ترین کلمات کلیدی وب به شمار می آیند که شرکت علی بابا در تمامی این کلیدواژه ها در رتبه 1 می باشد.  علی محمد افشار از جمله معدود سئوکارانی است که علاوه بر دانش تخصص سئو، به دلیل تسلط کامل در زبان انگلیسی سئو سایت ها به زبان های انگلیسی را هم انجام می دهد و جز سئوکارانی است که مدرک بین المللی woorank را نیز دارد.
برای مشاوره سئو می توانید به سایت نباتک به آدرس https://www.nabatech.ir مراجعه فرمایید، یا از طریق لینکدین با او در ارتباط باشید.
منحصربفردترین راههای برندسازی به شیوه شرکت های بزرگ

اگر مثل بیشتر مردم باشید، احتمالا تصور می کنید می دانید که برند چیست و شاید فکر می کنید به کار شما ارتباطی ندارد.

قطعا شرکت هایی مثل مک دونالدز، لکسوس و کوکا کولا برندهای بزرگی دارند، همه این را می دانند.

اما یک لحظه تامل کنید و درباره رستوران خانوادگی مورد علاقه تان، خشکشویی مورد پسند یا حتی دکترتان فکر کنید.

چرا برای چیزی که می خواهید یا انجام کار خود به این مکان های خاص مراجعه می کنید؟ در این موارد قیمت برای شما مهم نیست، چیز دیگری اهمیت دارد، چیزی ناملموس، چیزی که به آن “برند” گفته می شود. موضوع این نیست که غذا چقدر خوب است یا سرعت شستشوی لباس چقدر است. موضوع، احساسی است که با حضور در آنجا به شما دست می دهد.

ممکن است این احساس این باشد که شما خاص هستید؛ یک مشتری ارزشمند هستید؛ اینکه شما می دانید واقعا به شما اهمیت می دهند. شاید هم واقعا اهمیت می دهند.

آیا کسب و کار شما به مشتری یک “حس” درست را القا می کند؟ ممکن است عجیب به نظر برسد، اما ممکن است تصور شما درباره چیزی که عامل جذب مشتریانتان است اشتباه باشد. حقیقتی که مشتری به آن فکر می کند از همه مهم تر است. من یک کافی شاپ را ترجیح می دهم، زیرا آفتاب صبح در سالن باز آنها با نسیم دلچسب صبحگاهی را دوست دارم، و البته چای سردشان هم خوب است. اما با مشتریان دائم شان موافقم: غذایشان تعریفی ندارد. با این وجود وقتی از صاحب کافی شاپ سوال کردم، به من اطمینان داد علت شلوغی آنجا غذای عالی شان است.

بسیار ضروری است که نه تنها از عناصری که برند شما را می سازد اطلاع داشته باشید، بلکه راه هایی برای القای هویت برند خود به روش هایی پیدا کنید که متقاضیان بیشتری برای آنچه عرضه می کنید جذب کند.

برای پیداکردن این موارد برای کسب و کار خود، به سوال های زیر فکر کنید، و سپس نظرسنجی کنید. کسب آگاهی مناسب نسبت به برند، کار عاقلانه ای است.





مردم چه می شنوند؟

آیا به محض اینکه وارد صفحه شما می شوند یک صدا یا موسیقی پخش می شود؟ آیا امکان دارد این باعث از بین رفتن علاقه آنها شود؟ من شخصا هر سایتی که فورا سر و صدا ایجاد می کند ترک می کنم.
آیا یک موسیقی در کسب و کار شما وجود دارد که یک گروه سنی خاص را جذب می کند؟ آیا این موسیقی باعث دفع گروه دیگری می شود؟
هنگامی که یک مشتری بالقوه با شما تماس می گیرد، آیا در زمینه صدای شما صدای سگ ها، بچه ها، فریاد و … شنیده می شود؟ اگر کسب و کار شما ارتباطی با پیرایش حیوانات خانگی، مهد کودک، فروش تلویزیونی یا مشاوره ازدواج (لبخند بزنید) ندارد، این صداها نباید به گوش برسد.
آیا موسیقی انتظار آزاردهنده ای دارید؟ یا اصلا هیچ موسیقی انتظاری ندارید؟ یا نوعی از موسیقی دارید که حتی اگر موسیقی مورد علاقه تان هم باشد، احساس اضطراب را القا می کند؟
آیا زمانی که بیشتر مشتریان خواهان سکوت هستند، سر و صدای زیادی در محل کار شما به گوش می رسد، یا برعکس؟ اگر یک رستوران بیش از حد ساکت یا پرسروصدا باشد، آنجا را ترک می کنند. مطمئن شوید میزان صدا با شهرت برندی که می خواهید بسازید متناسب است.


مردم چه چیزی مشاهده می کنند؟

آیا وبسایت شما یک قالب افتضاح قدیمی متعلق به دو سال قبل دارد که به مشتریان کمک نمی کند با حداقل زحمت مقصد خود را پیدا کنند؟
آیا از رنگ های فاقد محبوبیت در سایت، دیوار یا لباس های کار خود استفاده می کنید؟ مردم هر کشور و ناحیه ای رنگ های خاصی را می پسندند. اگر از رنگ های محبوب محدوده کاری خود اطلاعی ندارید در اینترنت جستجو کنید. آنچه شما می پسندید اهمیتی ندارد، چیزی که مهم است سلیقه افرادی است که سعی در جذب آنها دارید.
ویترین فروشگاه شما جذاب است یا بهم ریخته؟ اولین چیزی که خریداران به هنگام ورود به محل کسب و کار شما می بینند چیست؟
آیا اولین فرد از کارکنانی که مشتری می بیند به نوعی فاقد جذابیت است، با گوشی در حال رد و بدل کردن پیام است، یا از جهات دیگری علاقه مشتری را از بین می برد؟
آیا محل کار شما تاریک است؟ اگر میخانه یا کلوپ شبانه یا یک رستوران با کلاس ندارید، این تاریکی باعث از دست دادن مشتری می شود. معادل آنلاین این مورد، وبسایت هایی با زمینه مشکی و نوشته های سفید هستند. (استثنائاتی وجود دارند). توجه داشته باشید که سوپرمارکتی که پررونق ترین کسب و کار را در شهر دارد همان فروشگاهی است که بهترین نوردهی را انجام داده است. این اتفاقی نیست.


مردم چه مزه ای احساس می کنند؟

ممکن است تصور کنید این مورد فقط برای مکان هایی که غذا سرو می کنند کاربرد دارد، اما اینطور نیست. باعث شگفتی است که راههای زیادی وجود دارد که مطمئن شوید کالاهای شما “طعم” خوشایندی برای مشتری دارند.
برای خوراکی ها واضح است که می پرسیم آیا غذای شما خوشمزه است؟ گروهی از محققین سه بطری را با آب معمولی یکسان پر کردند. دو بطری برچسب برندهای بزرگ داشتند. این محققان یک برچسب ساختگی روی بطری سوم چسباندند، سپس از مردم خواستند برند معمول خود را بچشند و سپس برند “جدید” را امتحان کنند. بیشتر این افراد چندین تفاوت بین برند “خودشان” و برند تازه پیدا کردند، در حالیکه هر سه بطری حاوی آب یکسان بود! چیزی که پاسخ مشتری را تعیین می کرد موقعیت و صاحب نامی برند بود و نه خود آب.
آیا محل کسب و کار شما “خوش طعم” است؟ همه روی دیوار تعمیرگاه ها تصاویری از زنان با لباس های شنا دیده اند، اما آیا این باعث ناراحتی هیچ یک از مشتریان نمی شود؟ اگر اسباب و اثاثیه محل کار شما ترکیبی از لوازم دست دوم باشد، میز شما کوهی از خرت و پرت و فنجان های قدیمی قهوه باشد یا محیط کار شما پر از حیوانات تاکسیدرمی شده کهنه یا مجموعه مورد علاقه تان از عروسک های باربی باشد، حدس می زنید برای بیشتر مشتریان فعلی و بالقوه شما همه این ها “طعم خوبی” دارد؟ احتمالا خیر. آیا اسباب و اثاث شما متعلق به یک کسب و کار پررونق است یا کسب و کاری که به زحمت خود را نگه داشته است؟
آیا مردم پس از تعاملات مربوط به خدمات مشتریان از جانب شما یا گروه تان، “طعم خوشی در دهان” احساس می کنند؟




مردم چه بویی استشمام می کنند؟

تحقیقات زیادی در مورد بویایی و چگونگی تاثیر ناخودآگاه آن بر مشتریان انجام شده است. به هیمن دلیل می توانید بوی سیب زمینی سرخ کرده های مک دونالد را از چند کوچه دورتر هم حس کنید. به همین دلیل وقتی وارد برخی مغازه های بازار می شوید بوی خاصی احساس می کنید. آیا رایحه ای وجود دارد که بتوانید در بدو ورود خود به بازار کسب و کار در ذهن مشتریانتان جا بیندازید؟ تصور می شود شامه ما – حس بویایی – یکی از اساسی ترین و به یادماندنی ترین حس های ما باشد.
طبیعتا اینکه مشتریان هیچ بوی ناخوشایندی را استشمام نکنند حائز اهمیت است. مثل همان جعبه پیتزای سیری که هفته گذشته در کشوی میزتان چپاندید! یا پوست موز درون سطل زباله. این به نظر کوچک و بی اهمیت می رسد اما شما فرصت کنترل کامل تجربه مشتری را دارید، پس حداکثر تلاش خود را انجام دهید. حداقل یک بطری مواد خوشبوکننده بخرید!
افرادی که حیوان خانگی ندارند یا یک نوع خاصی از حیوانات را دوست ندارند (یا حساسیت دارند) می توانند فورا بوی حیوان را در دفتر کار احساس کنند. اگر دامپزشک یا آرایشگر حیوانات نیستید، احتمالا ایده خوبی است که اطمینان حاصل کنید حیوان مرتبا شستشو می شود، جای مخصوص آن در محل کار مرتبا شسته می شود و به هر “اتفاق” به دقت رسیدگی می شود.


مردم چه احساس می کنند؟

آیا محل کار شما آلوده و کثیف است؟ سرویس های بهداشتی تان چطور؟ خانم ها معمولا به این چیزها توجه می کنند. من یکبار درحالیکه روی تخت بیمارستان دراز کشیده بودم به یک “طی” مرتب در اتاقم نگاه می کردم، ولی آشغال ها را با یک پارچه کهنه که به یک تکه چوب بسته شده بود جمع می کردند، حتی 30% سطح زمین هم تمیز نشد. هیچ کس از عزیزان من تا ابد از آن بیمارستان استفاده نخواهد کرد. اگر مشتریان بعد از حضور در محل کار شما احساس کنند باید دوش بگیرند، قطعا مشکلی وجود دارد.
آیا مردم فکر می کنند شما از حضور آنها خوشحال هستید یا حس می کنند سربار هستند؟
آیا صحبت های شما برای جذب مشتری بر لب آنها لبخند می نشاند؟
هنگامی که کارمندی که با حداقل دستمزد استخدام کرده اید زیر لب می گوید “می توانم کمک تان کنم؟”، واقعا فکر می کنید مشتری جلب می شود و احساس راحتی می کند؟
زمانی که پاسخگویی شما به یک ایمیل، یک سوال مشتری یا یک شکایت بیش از 48 ساعت طول می کشد، آیا این باعث می شود مشتری احساس کند برای شما ارزشمند است؟
آیا فکر می کنید پزشک شما – که از هر شخص دیگری بخش های بیشتری از بدن شما را دیده است – اگر در یک مکان عمومی به سمتش بروید شما را خواهد شناخت؟ آیا شما مشتریان خود، حتی بهترین آنها را تشخیص می دهید؟ هر چه بتوانید احساس خاص بودن را در مشتری افزایش دهید، آنها احساس وفاداری بیشتری نسبت به کسب و کار شما خواهند داشت.
هنگامی که مشتری از محل کسب و کار یا وبسایت شما خارج می شود، چه احساسی را تجربه می کند؟ آیا لبخند به لب دارد یا به سمت ماشین خود می دود؟
اگر فروشنده آنلاین هستید آیا تکرر ارسال پیام های پیگیری بی امان و بدون فکر و طاقت فرسای شما به مشتری این احساس را می دهد که گویی سهوا لب خود را دور یک لوله از آتش گذاشته است؟ درخواست های لغو اشتراک به این سوال پاسخ خواهد داد.


دو بار در سال استفاده از “بررسی حواس پنجگانه” برای کسب و کارتان ایده خوبی است، به این ترتیب اطمینان می یابید تلاشی که انجام می دهید هم راستا با برندی است که سعی به ایجاد آن دارید. تعامل برند منسجم، مثبت، قابل اعتماد و قابل تکرار، مولفه ی کلیدی موفقیت هر کسب و کار است. برای اطلاع از برندتان و چگونگی ایجاد آن ………………..
من با برندسازی اینترنتی از طریق سئو موافقم. برند سازی اینترنتی که آنرا وب برندینگ هم می نامیم یکی از تکنیک های مدیریت برند می باشدکه از دنیای وب به عنوان یکی از انواع رسانه به منظور معرفی برند به بازار آنلاین استفاده می نماییم. این روش یک استراتژی است برای رسیدن به موفقیت در بازار کسب و کار .

یوگای صورت
اصول برند سازی برای روشن کردن چشم انداز
با اصول برند سازی، کالایی که می‌خواهید به آن دست‌یابید مشخص می‌شود. برند همانند نماد روی پرچم کشورهای گوناگون که نمادی از مهم‌ترین موضوع برای آن فرهنگ و جامعه است، مهم‌ترین موضوع برای سازمان شمارا نشان می‌دهد. برند همچون ثبت شرکت است که آنچه برای آن اشتیاق دارید، ارزش‌های زیربنایی، آنچه آرزوی به‌دست آوردنش رادارید و وعده‌ای که اعتبار شما به آن وابسته است را نشان می‌دهد. با برند سازی شرایطی که می‌خواهیم بدان برسیم یا همان چشم‌انداز مشخص می‌شود.
چشم‌اندازی که خوب تعریف‌شده باشد، در برند سازی شخصی و سازمانی اهمیت یکسانی دارد زیرا:
اگر برند شخصی می‌سازید، چشم‌انداز شما درک ویژگی‌هایی را که به آن دلیل می‌خواهید شناخته شوید آسان‌تر می‌کند. چشم‌انداز باعث می‌شود آنچه را لازم است بدانید و انجام دهید.
اگر برند محصول، شرکتی یا غیرانتفاعی می‌سازید، چشم‌انداز برای همهٔ اعضای سازمانتان شرح می‌دهد چه می‌کنید، چرا این کار را می‌کنید و می‌خواهید چه کالایی تولید کنید. ایجاد یک چشم‌انداز واضح باعث می‌شود همهٔ اعضای تیم شما آنچه را که لازم است انجام دهند و برند سازی را به یک فرایند شفاف تبدیل می‌کند. با تدوین چشم‌انداز بلندمدت که می‌خواهید به آن برسید، وعدهٔ برند به تعهدی در همهٔ اعضای سازمان تبدیل می‌شود.