هدیه تبلیغاتی کالاهاییاند که عمدتا بر روی آنها نام تجاری، لوگو یا شعار خاصی قرار میگیرد. هدایای تبلیغاتی به منظور استفاده در بخش بازاریابی و به منظور ارتباط گرفتن با مشتریان استفاده میشوند. این هدایای تبلیغاتی در نمایشگاهها و کنفرانس اهدا میشوند تا نام یک شرکت، برند یا یک اتفاق خاص را در میان مخاطبان ترویج دهند. اهدای هدایای تبلیغاتی عموما بخشی از کمپین تبلیغاتی چریکی حساب میآید.
به طور کلی، هدیه تبلیغاتی هدیهای است که یک شخص یا یک بنگاه اقتصادی، جهت معرفی برند خود، به عنوان هدیه استفاده مینماید که نام و برند خود را روی آن حک نموده است و آن را به مخاطبین خود تقدیم میکند. به این گونه محصولات، تبلیغاتی گفته میشود.
در سال ۱۷۸۹ اولین هدایای تبلیغاتی در ایالت متحده، جهت برگزاری انتخابات ژورنال واشینگتن اهدا شد؛ این هدایای تبلیغاتی دکمههای یادبود بودند.
در دهههای اخیر، بسیاری از شرکتهای ایالات متحده، کانادا، انگلستان، ایرلند، استرالیا و نیوزیلند، کالاهای تبلیغاتی خود را از طریق شرکتهای توزیعکننده کالاهای تبلیغاتی تهیه کردهاند. این توزیع کنندگان، «توزیع کنندگان محصولات تبلیغاتی» یا «مشاوران تبلیغاتی» نامیده میشوند.
به طور کلی، هدیه تبلیغاتی هدیهای است که یک شخص یا یک بنگاه اقتصادی، جهت معرفی برند خود، به عنوان هدیه استفاده مینماید که نام و برند خود را روی آن حک نموده است و آن را به مخاطبین خود تقدیم میکند. به این گونه محصولات، تبلیغاتی گفته میشود.
در سال ۱۷۸۹ اولین هدایای تبلیغاتی در ایالت متحده، جهت برگزاری انتخابات ژورنال واشینگتن اهدا شد؛ این هدایای تبلیغاتی دکمههای یادبود بودند.
در دهههای اخیر، بسیاری از شرکتهای ایالات متحده، کانادا، انگلستان، ایرلند، استرالیا و نیوزیلند، کالاهای تبلیغاتی خود را از طریق شرکتهای توزیعکننده کالاهای تبلیغاتی تهیه کردهاند. این توزیع کنندگان، «توزیع کنندگان محصولات تبلیغاتی» یا «مشاوران تبلیغاتی» نامیده میشوند.