23-01-2021, 02:25 PM
چگونه یک رپورتاژ تاثیرگذار بنویسیم؟
برای اینکه بتوانیم یک رپورتاژ آگهی خوب و تاثیر گذار بنویسیم باید یک سری از اصول را در آن رعایت کنیم. این اصول عبارت است از:
مخاطب را کامل بشناسید
در ابتدا برای تولید یک آگهی مناسب باید شخصیت کاربران را کامل تجزیه و تحلیل کنید؛ چرا که این کاربران هستند که به مشتری تبدیل می شوند. تولید رپورتاژ هدف های مختلفی دارد که جذب کاربر و تبدیل آن به مشتری از مهم ترین اهداف رپورتاژ نویسی است. برای تاثیرگذاری بیشتر بر روی مخاطب باید او را درک کنید و بدانید چه چیز هایی او را تحت تاثیر قرار می دهد. پس قبل از هر کاری لازم است بر روی مخاطبین خود بررسی های لازم را انجام دهید.
صداقت داشته باشید
این را همیشه به خاطر داشته باشید که رپورتاژ نویسی، دروغ نویسی نیست و نباید با ساختن داستان ها و افسانه های دروغین در مورد محصولات خود برای متقاعد کردن مشتری بپردازید. این تصورات که هرچه از محصولمان دروغ بنویسیم و آن را بزرگ کنیم مشتری های بیشتری جذب می کنیم، کاملا اشتباه است و بر عکس عمل می کند؛ چرا که اعتبار خود را پیش کاربران از دست می دهید و کاربران دیگر به وب سایت شما مراجعه نمی کنند. پس در نوشتن رپورتاژ دروغ نگویید.
اگر شما از کیفیت محصول خود مطمئن باشید، دیگر نیازی به دروغ گفتن نیست و نتایج مورد نظر را از آن رپورتاژ خواهید گرفت. اگر محصول شما کیفیت مورد نظر را ندارد بهتر است فکری برای کیفیت آن کنید؛ چرا که مشتری وفادار محصول بی کیفیت را بار دوم خریداری نمی کند.
نیازی که مخاطب دارد را هدف قرار دهید
پس از تحلیل شخصیت کاربران باید بررسی کنید که آنان چه نیاز هایی دارند. با بررسی نیاز های کاربران، باید آنها را در رپورتاژ آگهی خود به طور غیر مستقیم هدف قرار دهید؛ مثلا اگر شما محصولی را تولید می کنید که افراد پس از شستن لباس ها دیگر نیازی به اتو کردن آن ندارند، می توانید در رپورتاژ خود این موضوع را با مقایسه چند کالای دیگر بیان کنید. با این کار کاربران برای سهولت در امر اتو کردن لباس، جذب محصول شما می شوند و شما نیز دروغی را به آنها نگفته اید.
پا به پای مخاطب قدم بردارید
برای نتیجه بخش بودن رپورتاژتان باید پا به پای کاربر قدم بردارید. برخی از افراد برای تبلیغ محصولشان، روبروی کاربر قرار می گیرند. این کار باعث می شود که کاربر تصور کند شما محصول نامرغوبی را می خواهید به او بفروشید و او را فریب دهید. پس از این کار خودداری کرده و قدم به قدم او پیش بروید و مسائل و مشکلاتی که ممکن است با آن روبرو شود را بیان کنید. این کار شما به کاربر اطمینان می دهد که شما یاور او هستید و تصمیم خرید محصول را بر عهده خودش گذاشته اید.
برای اینکه بتوانیم یک رپورتاژ آگهی خوب و تاثیر گذار بنویسیم باید یک سری از اصول را در آن رعایت کنیم. این اصول عبارت است از:
مخاطب را کامل بشناسید
در ابتدا برای تولید یک آگهی مناسب باید شخصیت کاربران را کامل تجزیه و تحلیل کنید؛ چرا که این کاربران هستند که به مشتری تبدیل می شوند. تولید رپورتاژ هدف های مختلفی دارد که جذب کاربر و تبدیل آن به مشتری از مهم ترین اهداف رپورتاژ نویسی است. برای تاثیرگذاری بیشتر بر روی مخاطب باید او را درک کنید و بدانید چه چیز هایی او را تحت تاثیر قرار می دهد. پس قبل از هر کاری لازم است بر روی مخاطبین خود بررسی های لازم را انجام دهید.
صداقت داشته باشید
این را همیشه به خاطر داشته باشید که رپورتاژ نویسی، دروغ نویسی نیست و نباید با ساختن داستان ها و افسانه های دروغین در مورد محصولات خود برای متقاعد کردن مشتری بپردازید. این تصورات که هرچه از محصولمان دروغ بنویسیم و آن را بزرگ کنیم مشتری های بیشتری جذب می کنیم، کاملا اشتباه است و بر عکس عمل می کند؛ چرا که اعتبار خود را پیش کاربران از دست می دهید و کاربران دیگر به وب سایت شما مراجعه نمی کنند. پس در نوشتن رپورتاژ دروغ نگویید.
اگر شما از کیفیت محصول خود مطمئن باشید، دیگر نیازی به دروغ گفتن نیست و نتایج مورد نظر را از آن رپورتاژ خواهید گرفت. اگر محصول شما کیفیت مورد نظر را ندارد بهتر است فکری برای کیفیت آن کنید؛ چرا که مشتری وفادار محصول بی کیفیت را بار دوم خریداری نمی کند.
نیازی که مخاطب دارد را هدف قرار دهید
پس از تحلیل شخصیت کاربران باید بررسی کنید که آنان چه نیاز هایی دارند. با بررسی نیاز های کاربران، باید آنها را در رپورتاژ آگهی خود به طور غیر مستقیم هدف قرار دهید؛ مثلا اگر شما محصولی را تولید می کنید که افراد پس از شستن لباس ها دیگر نیازی به اتو کردن آن ندارند، می توانید در رپورتاژ خود این موضوع را با مقایسه چند کالای دیگر بیان کنید. با این کار کاربران برای سهولت در امر اتو کردن لباس، جذب محصول شما می شوند و شما نیز دروغی را به آنها نگفته اید.
پا به پای مخاطب قدم بردارید
برای نتیجه بخش بودن رپورتاژتان باید پا به پای کاربر قدم بردارید. برخی از افراد برای تبلیغ محصولشان، روبروی کاربر قرار می گیرند. این کار باعث می شود که کاربر تصور کند شما محصول نامرغوبی را می خواهید به او بفروشید و او را فریب دهید. پس از این کار خودداری کرده و قدم به قدم او پیش بروید و مسائل و مشکلاتی که ممکن است با آن روبرو شود را بیان کنید. این کار شما به کاربر اطمینان می دهد که شما یاور او هستید و تصمیم خرید محصول را بر عهده خودش گذاشته اید.