09-05-2017, 04:26 PM
یکی از ماموریت های اصلی طراحی وب سایت معرفی صحیح خدمات و محصولات به شکلی ملموس به مخاطبین است . شما بعنوان نویسنده یک سایت تنها 10 ثانیه زمان دارید تا مخاطب را مجاب کنید که به شما اعتماد کرده و سایت شما را ترک نکند !
• به روشنی و با کلمات گویا و قابل درک برای قشری که به مخاطبین شما تعلق دارند صحبت کنید .
• از خلاصه سازی و یا پر گویی های زمانبر بپرهیزید .
• از تصاویر و مدیا کاربردی برای معرفی خود استفاده کنید .
• صفحه سایت خود را فنگشویی کنید ، موارد زاید و اضافی مانند انیمنش های فلش و یا تبلیغات را که حواس مخاطب را پرت می کند را حذف کنید .
• از بروز رسانی و تغییر محتوا و تگ لاین های خود در جهت مغهوم تر شدن مطالب غافل نشوید .
با گسترش کسب و کارهای الکترونیکی این موضوع به یکی از چالش های اصلی صاحبان کسب و کارها تبدیل شده است . با بررسی سایت میلیون ها کسب و کار الکترونیکی موجود د ر فضای آنلاین این موضوع براحتی مشهود است که صاحبان کسب و کارهای b2c ( کسب و کارهایی که مستقیم با مشتری در ارتباط است ) راحت تر با مخاطب خود ارتباط برقرار می کنند تا کسب و کارهایی که خدمات خود را به سازمان ها و شرکت های دیگر ارائه می کنند ( کسب و کار های b2b ) .
شاید فکر کنید که این مدیران دستمزدهای بیشتری به وبمستران خود میپردازند تا ارتباط بهتری با مخاطب برقرار نمایند . اما در حقیقت کاملا هم اینطور نیست و صاحبان کسب و کارهای b2b خدمات پیچیده تر ی نسب به آنها دارند و در نتیجه برقراری ارتباط با مخاطبینشان نیز سخت تر است .
شاید فکر کنید که این مدیران دستمزدهای بیشتری به وبمستران خود میپردازند تا ارتباط بهتری با مخاطب برقرار نمایند . اما در حقیقت کاملا هم اینطور نیست و صاحبان کسب و کارهای b2b خدمات پیچیده تر ی نسب به آنها دارند و در نتیجه برقراری ارتباط با مخاطبینشان نیز سخت تر است .
سایت شما ویترین کسب و کار شماست
دقت داشته باشید که در تمامی مراحل از ابهام پرهیز کنید . صفحه اول سایت شما ویترین تجاری کسب و کار شماست و بیشترین تاثیر را در ارتباط با مخاطبین شما را دارد .پس :
• به روشنی و با کلمات گویا و قابل درک برای قشری که به مخاطبین شما تعلق دارند صحبت کنید .
• از خلاصه سازی و یا پر گویی های زمانبر بپرهیزید .
• از تصاویر و مدیا کاربردی برای معرفی خود استفاده کنید .
• صفحه سایت خود را فنگشویی کنید ، موارد زاید و اضافی مانند انیمنش های فلش و یا تبلیغات را که حواس مخاطب را پرت می کند را حذف کنید .
• از بروز رسانی و تغییر محتوا و تگ لاین های خود در جهت مغهوم تر شدن مطالب غافل نشوید .
از بخش های اصلی هر متنی که در اولین مرحله توجه مخاطب را به خود جذب میکند تگ لاین ها یا تیتر ها هستند . تگ لاین ها از بخش های مهم محتوای سایت ها است .
چگونه تگ لاین های درستی بسازیم ؟
• رقیبان خود را رصد کنید و لیستی از تگ لاین های اخیر خود و آنها تهیه کنید .
• با مخاطبین خود صحبت کرده و از نظرات آنها مطلع شده و بکار ببندید .
• از ابهام بپرهیزید .
• کلمات عامه پسند و مفهوم کلی بکار ببرید .
در پایان تو صیه می کنیم برای کسب تجربه و قدرتمند شدن در نوشتن تگ لاین های صحیح بصورت مداوم و مکرر سایتتان را بازنگری و مرور کنید و
• با مخاطبین خود صحبت کرده و از نظرات آنها مطلع شده و بکار ببندید .
• از ابهام بپرهیزید .
• کلمات عامه پسند و مفهوم کلی بکار ببرید .