16-07-2023, 10:50 AM
آینده املاک و مستغلات در صفادشت
بخش املاک و مستغلات در سال 2027 چگونه خواهد بود؟
قبل از پاسخ دادن به این، باید به برخی از حقایق بیشتر فکر کنیم که در طول 30 سال گذشته رشد در بخش املاک و مستغلات در [font='Arial', sans-serif]صفادشت اتفاق افتاده است.[/font]
چه می دانیم؟
اندازه بازار صنعت املاک و مستغلات حدود 6000 کرور است.
طی پنج سال گذشته، رشد آپارتمانهای متوسط بین 1200 و 1400 متر فوت 39 درصد بوده است.
? مفهوم زندگی اجتماعی مبتنی بر مسکن به تازگی اضافه شده است.
痢 تعریف منطقه شیک یا منطقه طبقه بالا به منطقه جدید منتقل شده است.
اگرچه مفهوم مسکن برای تمدن جدید نیست، اما در اوایل سال 1982 در [font='Arial', sans-serif]صفادشت معرفی شد و از اوایل سال 2004 شاهد رشد گسترده ای در این بخش بودیم. از آن زمان، مفهوم ساخت و ساز مشترک توسط یک شرکت در زمین خود پذیرفته شد. جدا از برخی مناطق توسعه نیافته داکا که به سرعت شهرنشین شده است، ساختمان های بلند، معماری نمادین تجاری و مناطق در حال توسعه گسترش یافته اند.[/font]
در اواسط سال 2008 تعداد کل شرکت های املاک حدود 400 شرکت بود و در حال حاضر تنها 180 شرکت فعال هستند. شرکت هایی مانند Bay، Shanta و Concorde بر تخصص در پروژه های تجاری و مسکونی بزرگ در قلب شهر تمرکز می کنند، در حالی که BTI، Navana، SEL و Eastern بر توسعه های مسکونی در مقیاس بزرگ در اطراف شهر داکا تمرکز می کنند. مدل کسب و کار هر شرکتی با دیگران متفاوت است. همچنین شرکت های مستقر در منطقه وجود دارند که عمدتاً در یک منطقه خاص مانند اوتارا، باشوندهارا، میرپور، محمدپور و آفتابنگار کار می کنند. این شرکت ها روش های کاهش هزینه را با کاهش هزینه های بسیج و تکیه شدید به مشتریان منطقه ای برای فروش محصول در نظر می گیرند.
بیش از 1.4 میلیون نفر از متخصصان املاک به طور مستقیم و غیرمستقیم در این صنعت کار می کنند و از این میان 0.4٪ معمار، 17.9٪ مصفادشت س ساختمان، 77٪ کارگر، 0.2٪ حرفه ای فروش و 12٪ در مشاغل دیگر مشغول هستند. در 10 سال گذشته، توسعه طراحی معماری شهر داکا را به سطح شگفت انگیزی رسانده است و در نتیجه در اوایل سال 2004 تقاضا برای معماران وجود داشت و تعداد زیادی از مردم مصفادشت سی معماری را به عنوان مسیر شغلی خود انتخاب کردند. در واقع، این نشانه خوبی برای توسعه بخش هنرهای لیبرال است، اما بسیاری از این معماران در سال 2013 به دلیل کمبود شغل و کاهش تقاضا به کشورهای دیگر مهاجرت کردند. بسیاری از شرکتهای معمار، فعالیتهای خود را تعطیل کردند و بقیه نتوانستند با مفهوم طراحی مد روز برسند، زیرا در سازگاری با طراحی مدرن با چالشهایی مواجه بودند. فروش املاک و مستغلات مانند FMCG یا سایر صنایع، کار آسانی نیست. در ایالات متحده، یک مشاور املاک به طور متوسط سالی 2 تا 3 معامله انجام می دهد، یک نماینده متوسط سالی 2 لک به عنوان کارمزد دریافت می کند، و یک نماینده خوب با 1 میلیون مارک پورسانت، 5 تا 10 معامله انجام می دهد. اما در [font='Arial', sans-serif]صفادشت، با توجه به صنعت املاک و مستغلات جهانی، انتظارات یک شرکت از فروشندگانش بالاست و این افراد حرفه ای در مقطعی ناامید شده و حرفه خود را به صنایع دیگر رها می کنند. جنبه دیگر این است که حرفه ای یا شرکت توسعه دصفادشت ه خود را راه اندازی می کند یا درگیر فروش املاک ثانویه به مشتریان خود می شود و کارآفرین می شود. از این رو شکاف گسترش و انقباض املاک و مستغلات در هر دو مورد روز به روز بیشتر می شود.[/font]
تعریف سبک زندگی در طول همه گیری کووید-19 تغییر کرده است. معماران و مصفادشت سان هرگز به این فکر نکرده اند که دسترسی معلولان را در طرح های خود در اولویت قرار دصفادشت . حتی یک دهه پیش، میانگین امید به زندگی در [font='Arial', sans-serif]صفادشت زیر 60 سال بود و اکنون به 73 رسیده است. بنابراین می توان فرض کرد که تقاضا برای خانه های دسترسی پذیر در حال افزایش است. ما در آستانه پیشرفت های علمی زندگی می کنیم و منابع ما محدود است. بنابراین اگر هوشمندانه زندگی نکنیم، نسل های آینده خود را در معرض خطر قرار می دهیم. خانه های هوشمند مفهومی هستند که از فناوری های هوش مصنوعی در فضاهای مسکونی برای ارتقای کیفیت زندگی استفاده می کنند. ظهور این مفهوم یک راه حل امیدوارکننده برای نگرانی های عمده ای است که بخش املاک و مستغلات با آن مواجه است، مانند اتلاف منابع انسانی و اثرات اجتماعی و زیست محیطی آن. ساخت خانه های هوشمند می تواند وسیله ای برای کاهش هزینه ها در منابع انسانی از طریق مدیریت کارآمد انرژی باشد. حسگرهای باینری، حسگرهای پلاسما باید در سبک زندگی ما ادغام شوند. امروز یا فردا، استفاده از فناوری باید در سبک زندگی ما ادغام شود. بیایید با آن روبرو شویم، شما از آبفشان خود استفاده می کنید و آن را همیشه در حال کار نگه می دارید، بنابراین به تدریج مصرف برق بالا می رود که ما متوجه آن نمی شویم. اگر این هزینه برای چیز دیگری مانند پلوپز یا شارژ تلفن همراهتان استفاده میشد، چطور؟[/font]
ایده ما از زندگی سبز یا خروجی رندر سه بعدی یا آویزان کردن چند گیاه در بالکن است. این واقعا زندگی سبز نیست. به این فکر کنید که الان کجا زندگی می کنید. قبل از اینکه در این آپارتمان زندگی کنید، این منطقه ممکن است سرسبز، درختچهها، آبها یا زمینهای کشاورزی بوده باشد. اکنون هر منطقه ای که برای ساخت و ساز ساختمان استفاده می شود، باید حق خود را به طبیعت پس داد. اما چگونه؟
تا کنون با سه مشکل عمده در صنعت املاک مواجه بوده ایم و البته به زودی راه حل ها و سناریوهای احتمالی آن را بررسی خواهیم کرد.
بیایید با مشکل انسان شروع کنیم. 2-3 سال دیگر، صنعت املاک و مستغلات شاهد تغییر در روش های فروش خواهد بود. شرکت های کوچک تا متوسط برای فروش محصولات خود کارشناسانی را به صورت کمیسیون استخدام می کنند و شرکت های سطح بالا نیروی فروش خود را خواصفادشت داشت. اشخاص ثالثی وجود خواصفادشت داشت که محصولات را به شرکت های توسعه دصفادشت ه کوچک و متوسط می فروشند. این شخص ثالث نیروی فروش، دفتر اداری و پشتیبان خود را برای اجرای عملیات روزانه و روش خاص خود برای ارائه فروش به مشتریان خواهد داشت. یک فروشنده در یک شرکت املاک و مستغلات سوالات زیادی دریافت می کند اما فقط در مورد محصولات شرکتی که در آن کار می کند صحبت می کند. در نتیجه، فروشنده مشتری خود را از دست می دهد و شروع به جستجوی سرنخ های بیشتری می کند که با محصول شرکتش مطابقت داشته باشد. اگر او امروز برای یک شرکت شخص ثالث کار می کرد، چنین ضرری هرگز رخ نمی داد زیرا شرکت با چندین محصول و چندین دسته سر و کار داشت. تا پایان سال 2022، حداقل 2 شرکت از این دست به شرکتهای توسعهدصفادشت ه نزدیک خواصفادشت شد تا چنین طرحهایی را انجام دصفادشت . در ابتدا، هر فروشنده ای در مورد کار با چنین شرکت های شخص ثالث احساس ناامنی می کند. در عین حال، شرکتهای توسعهدصفادشت ه نیز با چالشهایی در جذب فروشندگان ماهر برای کار برای آنها مواجه خواصفادشت شد، اما این فروشندگان به تدریج مشتاق خواصفادشت بود که از پول نقد و آزادی کار بیشتری برخوردار شوند. پس از فراگیر شدن این روش، شرکت های توسعه دصفادشت ه برتر نیز تحت همین سیستم قرار خواصفادشت گرفت. این عمل دو جنبه خوب و بد خواهد داشت. البته، این خبر خوبی برای فروشندگانی نخواهد بود که فقط در این بخش جستجو می کنند، در شبکه سازی ضعیف هستند، در مهارت ها ضعیف هستند و نسبتاً کمتر قابل ارائه برای تبدیل شدن به مشاور املاک هستند. در ایالات متحده، استرالیا، انگلستان، کانادا و صفادشت ، محصولات املاک و مستغلات به شرکت های مسکن فروخته می شود. به زودی شاهد ظهور شرکت های مشابه در کشورمان خواهیم بود.
200 یا کمتر حرفه ای در کل صنعت فروش املاک وجود خواهد داشت (در حالی که در حال حاضر بیش از 3000 متخصص در شرکت های مختلف مشغول به کار هستند)، که سرنخ های متعددی خواصفادشت داشت و هر معامله ای را سریعتر از آنچه که در حال حاضر انجام می شود، تسویه می کنند. خرید خانه تحت تاثیر یک منطقه خاص است و این الزامات مکان را نمی توان توسط یک شرکت واحد برآورده کرد. از سوی دیگر، همه شرکتها به دلایل زیادی متخصصان خوبی دریافت نمیکنند و گردش مالی متخصصان فروش در بخش املاک و مستغلات بالاترین میزان است. کووید-19 به ما یاد داده است که چگونه دفتر را از خانه کنترل کنیم، بنابراین این متخصصان دفاتر فیزیکی یا دفاتر مجازی مناسب خود خواصفادشت داشت. تاکنون هیچ آموزش پایه نهادی برای این صنعت به جز دانشگاه نرگس وجود ندارد. در آینده، ما همچنین شاهد موسساتی مانند TAFE خواهیم بود که متخصصان املاک و مستغلات را آماده می کنند.
نکته بالا توضیح یک روی سکه بود و روی دیگر آن نیز وجود دارد. زمانی که یک کارآموز مدیریت به یک شرکت املاک و مستغلات میپیوندد، نه رهبر آنها و نه شرکت او را به خوبی آموزش نمیدصفادشت . فروشندگان نتیجه گرا به خوبی شناخته شده اند و تعداد کمی از این فروشندگان این فرصت را داشته اند تا مطابق انتظارات عمل کنند. در نهایت، سرمایه یک شرکت برای پوشش هزینه های سربار تمام می شود و با چالش های عمیق تری مواجه می شود. گردش مالی فروشندگان در صنعت املاک و مستغلات بسیار بیشتر از سایر صنایع در [font='Arial', sans-serif]صفادشت است. این ضعف در پیشرفت باعث می شود که این حرفه جذابیت کمتری داشته باشد و پیدا کردن متخصصان واقعی را برای شرکت ها سخت تر می کند. در آینده شاهد تغییراتی در روش ها و فرآیندهای فروش خواهیم بود.[/font]
[font='Arial', sans-serif]صفادشت دو شهر بزرگ دارد که تجارت املاک و مستغلات به سرعت در حال گسترش است، داکا و چیتاگونگ. وقتی به این شهرها نگاه می کنیم، مشخص می شود که برخی از ساختمان ها برای سال ها در حال ساخت بوده اند. این پروژهها عمدتاً منطقهای هستند و توسط شرکتهای توسعهدصفادشت ه منطقهای در دست توسعه هستند. این شرکت ها ظرفیت کمتری در ساخت و ساز، مالی و نیروی فروش کارآمد دارند. در مقابل، مصرف کنندگان بیشترین هزینه ها را متحمل می شوند. تاخیر در فرآیند انتقال باعث می شود هر دو طرف از نظر اقتصادی در جامعه ضعیف تر شوند. مالک زمین با توجه به زمان توسعه، تمرین، نیروی انسانی، مدیریت نیروی کار و سایر موارد، زمین خود را توسط یک شرکت توسعهدصفادشت ه حرفهای توسعه میدهد. اما گاهی اوقات، برخی از شرکت های توسعه دصفادشت ه واگذاری را به تاخیر می اندازند و در نتیجه هم مالک زمین و هم مشتری از نظر مالی متضرر می شوند.[/font]
روزگاری داکای قدیم، واری، گوپی باغ، لالباغ و گلستان از مراکز معروف ساختمان های مسکونی و تجاری به شمار می رفتند. این مناطق نمادهای اشراف بودند و سایر نقاط شهر توسعه نیافته بودند. در اواسط دهه نود، اشراف به اسکاتون و گلشن نقل مکان کردند. به دلیل کمبود زمین در اسکاتون، گلشن حداکثر توجه سرمایه گذاران و شرکت های توسعه دصفادشت ه را به خود جلب کرد. گلشن تا سال 2020 به عنوان برترین گزینه سرمایه گذاری در نظر گرفته می شد و سرمایه گذاران را جذب می کرد. کهنه همیشه با جدید جایگزین می شود و قدیمی ترین همیشه با جدید جایگزین می شود. گلشن و بنانی هم تعویض خواصفادشت شد و فقط زمان بر است. در کشورهای غربی، ثروتمندان همیشه خارج از کلان شهر زندگی می کنند. اما در داکا به دلیل ترافیک سنگین و اتلاف زمان در مسیر رسیدن به مقصد، به استاندارد زندگی در قلب کلان شهر تبدیل شده است. انتظار میرود مترو ریل، یک پل هوایی بزرگراهی بدون درز فوق عریض بین سالهای 2022 تا 2023 نقش موثری در رفع ازدحام داشته باشد. از ابتدای سال 2022، این صنعت شاهد تغییر خواهد بود، این سبک زندگی به شدت تغییر خواهد کرد و مردم به دنبال مکانی آرام و ساکت برای زندگی خواصفادشت بود.
آیا تانک کوسه را دیده اید؟ این یک برنامه تلویزیونی واقعیت آمریکایی است که در آن کارآفرینان استارتاپی شرکت های خود را راه اندازی می کنند و از کوسه ها کمک مالی می کنند. باربارا کورکوران یک کوسه املاک 72 ساله آمریکایی و یکی از مشهورترین چهره های صنعت املاک و مستغلات در ایالات متحده است. پس از فارغ التحصیلی از کالج، به مدت یک سال در مدرسه تدریس کرد. او تا سن 23 سالگی در مجموع 20 شغل داشت، از جمله شغل اجاره آپارتمان در شهر نیویورک. زمانی که او پیشخدمت یک رستوران بود، دوست پسرش او را متقاعد کرد که در یک شرکت املاک و مستغلات کار کند. در سال 1973، زمانی که در شرکت املاک و مستغلات Giffuni Brothers در شهر نیویورک کار می کرد، در حالی که به عنوان مسئول پذیرش در شرکت املاک و مستغلات Giffuni Brothers در شهر نیویورک کار می کرد، Corcoran-Simonè را با دوست پسرش تأسیس کرد، که سپس شرکت او Corcoran Group را تشکیل داد. در اواسط دهه 1970، او The Corcoran Report Proc را منتشر کرد، خبرنامه ای حاوی داده های املاک و مستغلات در شهر نیویورک https://youtu.be/4EsAKkz5r ببینید چگونه صحبت می کند و چگونه سرمایه گذاری می کند.
من 25 سال به علاوه و با شرکت های مختلف در املاک کار کرده ام و مدت تصدی من در این صنعت تنها 7 سال به اضافه است. پس از کار به عنوان مشاور مستقل برای شرکت هایی مانند Galouzis & Co.، Robi Axiata، ARAMEX، BTI، Lotto Italian Spa، Okapia Mobile و Samsung، سرانجام صنعت املاک و مستغلات را به عنوان مقصد خود انتخاب کردم. چرا؟ من دیدم که این بخش هنوز توسعه نیافته است و افراد حرفه ای زیادی در این بخش کار نمی کنند که این فرصت را داشته باشند که این صنعت را به سطح بالاتری ببرند. هیچ مؤسسه ای به جز نرگس وجود ندارد که مردم بتوانند با این صنعت آشنا شوند. بنابراین یک فرصت عالی برای جابجایی و رشد با افراد در این صنعت وجود دارد. نقش های فعلی متخصصان در این صنعت عبارتند از:
· صاحب شرکت: زمین بگیر، بیشتر بفروش
· The Architects: همانطور که مالک می خواهد طراحی کنید، کپی کنید
· مصفادشت سان: همانطور که به ما گفته می شود هزینه ها را کاهش دهید
· بازاریابی: تقویت فیس بوک، تبلیغات کاغذی
· فروش: مشتریان را پیدا کنید، آنها را متقاعد به خرید کنید
خوب، سناریوی بالا برای همه مناسب نیست، اما برای بسیاری مناسب است. بنابراین صنعت املاک و مستغلات تبدیل به یک صنعت پولساز برای کارآفرینان شده است و فقط به محلی برای بقای کارگران تبدیل شده است. در اینجا مشتریان اغلب حقوق خود را فراموش می کنند. انتقال به موقع، هزینه سرمایه گذاری، IRR و ROI هرگز در جدول توضیحی هنگام جذب مشتری برای سرمایه گذاری مورد بحث قرار نمی گیرند. بسیاری از کارشناسان صنعت نگران نیازهای مشتری نیستند. در حالی که برخی از سرمایه گذاران به دلایل دیگری مانند بانکداری زمین، پتانسیل زیرساخت یا دلایل سبک زندگی، ملک را خریداری می کنند، 50 درصد تنها به بازده فعلی و سود بالقوه آن توجه دارند. 50٪ باقی مانده با فکر نیاز به یک آپارتمان در داکا سرمایه گذاری می کنند. 72% اندازه تخت در داکا بین 1200-3500 فوت است. یک خانواده کوچک، فارغ التحصیلان و کارگران خارجی که سرمایه گذار هستند نیز بیشتر مایل به سرمایه گذاری در این بخش هستند. اما اغلب اوقات سرمایه گذاری فراتر از توان آنها امکان پذیر نیست.
وقتی خانه میلیون دلاری را در گوگل جستجو می کنید، می بینید که این ملک بسیار دور از شهر است و با حیاط، حیاط خلوت، استخر زیبا، منطقه باربیکیو و سبزیجات فراوان تزئین شده است. خرید آپارتمان در منطقه باریدهارا یا گلشن با همین مبلغ به نظرم مسخره میاد. زندگی در بریدهارا-گلشن چیزی جز یک موقعیت اجتماعی افزایش یافته نیست، می توانید بگویید "اوه، من در گلشن زندگی می کنم" این وضعیت است. این به زودی تغییر می کند. برخی از شرکتها پروژههای ویلایی با املاک میلیون دلاری خواصفادشت داشت و نخبگان آن را به گوگرا تبدیل میکنند. حال سوال این است که هیچ شرکتی ممکن است این قابلیت را نداشته باشد، اما تلاش های سرمایه گذاری مشترک می تواند راه حل باشد.
در سال 2008 یک آیین نامه ساختمانی جدید توسط RAJUK اجرا شد و تمامی پیشرفت ها بر اساس مقررات FAR بلافاصله اجرایی شد. در آن کد ساختمان، تنها رشته گم شده ارتفاع ساختمان بود که فکر می کنم در سال 2021 نادرست است. وقتی به توسعه چین در 40 سال گذشته نگاه می کنیم، متوجه دو چیز می شویم. جاده های عریض 8-16 باند و ساختمان های بلند 100 طبقه. سوال این است که یک ساختمان بلند چگونه به رشد اقتصادی کمک می کند؟ دلایل زیادی وجود دارد و از میان آنها فقط به سه مورد اشاره می کنم. اولاً، داکا زمین محدودی دارد و ساختمانهای بلند میتوانند ادارات و ساکنان زیادی را در خود جای دصفادشت ، و در محدوده زیرساختها، بسیاری از مشاغل دیگر به طور همزمان رشد میکنند و فقر را کاهش میدصفادشت و فرصتهای شغلی بیشتری ایجاد میکنند. دوم، ما می توانیم هزینه های توسعه شهری را کاهش دهیم و زمین های کشاورزی و آب را نجات دهیم. ثالثاً این یک ذهنیت رایج در جهان است که ساختمان های بلند نماد یک اقتصاد قوی هستند، بنابراین این ذهنیت مردم را به سمت پیشرفت سوق می دهد. ما باید یک قاعده را برای ساختمان های تجاری وضع کنیم که هیچ کدام کمتر از 50-100 طبقه نباشد. من مطمئن هستم که شرکت های توسعه دصفادشت ه با زمین های بزرگ برای توسعه چنین ساختمان هایی کار خواصفادشت کرد. از سوی دیگر، مسکن و توسعه باید با پرکردن آبها و تامین مسکن از طریق ساختمانهای مسکونی بزرگ چند طبقه متوقف شود. در دهه 70 داکا دارای آب و فضای سبز بسیار بیشتری نسبت به ما بود. اگر به کشورهای دیگری مانند کره، ژاپن، امارات متحده عربی و مالزی نگاهی بیندازیم، متوجه می شویم که بسیاری از ساختمان های بلند در مقیاس بزرگ ساخته شده اند و اقتصاد آنها با سرعت زیادی رشد کرده است. ساختمان امپایر استیت 102 طبقه دارد و در سال 1931 ساخته شده است.
آپارتمان های کوچک در جامعه شرکتی همیشه شلوغ تقاضای زیادی دارند. اما عرضه چنین آپارتمان های کوچکی در لیست توسعه شرکت های توسعه دصفادشت ه نیست. چرا؟ از آنجا که شرکت های توسعه دصفادشت ه بر اساس استراتژی های خود هدایت می شوند، دانش کمی از تقاضای بازار دارند و به مشتریان بالقوه کمتری برای فروش آپارتمان های بزرگ نیاز دارند. برای یک ساختمان مسکونی 2200 روپیه در هر فوت مربع و مساحت زمین 40 خاتا، و ساختمان 30 طبقه و کل مساحت ساخته شده 172800 فوت مربع است و هزینه زمین 462 روپیه در هر متر مربع است، اگر آپارتمان استودیویی 600 روپیه هزینه دارد. 17 لک تا 18 لک. یک فرد شاغل که در شهر زندگی می کند می تواند با اقساط ماهانه 23000 روپیه به مدت 10 سال یا توسط خود یا همسرش صاحب یک آپارتمان با تسهیلات مالی بانکی شود. 18 لک برای یک آپارتمان در وسط داکا!! چه جالب! ممکن است سرمایه گذاران بخش املاک و مستغلات قبلاً در مورد آن فکر کرده باشند، اما من هیچ نشانه ای از توسعه نمی بینم.
تعریف ثروت در دو سال گذشته برای ما متفاوت تفسیر شده است. همهگیری کووید-1 لزوم داشتن یک آپارتمان در داکا را به ما آموخته است. بسیاری از ما مجبور شدیم داکا را برای کرایه های گران قیمت در مناطق مختلف ترک کنیم. بسیاری مجبور به ترک خانه شدند زیرا تسهیلات اشتراک آپارتمان از بین رفت و از توان آنها خارج شد. بیکاری و بی خانمانی دو چیز بد متفاوت در زندگی هر کسی است، اما بدترین آن از دست دادن هر دو در یک زمان است.
بیش از 230000 خودکشی تنها در صفادشت ثبت شد که هر دو را به دلیل همه گیری از دست دادند. در حال حاضر داشتن خانه ای برای خودمان بیشترین آرزوی ماست. برای گذران زندگی حتی اگر شغل خود را از دست بدهیم، فروش مواد غذایی از ون اکنون یک فرمول ثابت شده است. فرض کنید یک زوج با درآمد ماهانه 40000، حتی یک آپارتمان 600 فوتی هم می توان برای آنها ساخت که ماهیانه 23000 برای آنها هزینه دارد.
ما سخنرانان انگیزشی در سراسر کشور داریم و این سخنرانان انگیزشی هم وقتی پولی برای سخنرانی برای مخاطبانشان نداشتند انگیزه خودشان را از دست دادند. آنها نتوانستند به کسانی که شغل یا خانه خود را از دست داده بودند انگیزه بدصفادشت . چرا؟ چون فقط افراد درآمدزا می توانند انگیزه کسب درآمد بیشتر داشته باشند!! امیدوارم همه احساسات من را در اینجا درک کنند. تنها عامل محرک برای این اثر "قفل کردن" بود. آنها امیدوار بودند که همه چیز به حالت قبل برگردد. اگر کلمات کلیدی جستجو برای پورتال های املاک پیشرو را جستجو کنید، "آپارتمان برای فروش 30 لک" و "فروش آپارتمان به صورت اقساطی" در بالای لیست قرار می گیرند که ثابت می کند اظهارات من نادرست نیست.
اولین جهش در بازار املاک و مستغلات در [font='Arial', sans-serif]صفادشت در اوایل سال 2006 بود و تا سال 2009 ادامه داشت و ما شاهد دومین جهش در سال 2015 بودیم که حدود سه سال در هر دو جهت تا سال 2018 ادامه داشت. من معتقدم که از سال 2022 تا 2025، مهاجرت نسل کنونی، کمبود زمین، فرصتی جدید برای زندگی گران قیمت، سنبله جدیدی ایجاد خواهد کرد.[/font]
چند روز پیش یک شرکت معتبر با من تماس گرفت و در مورد کمبودها و محدودیت های خود به دلیل کمبود درآمد به من گفت که طبق شرایط فعلی بازار دارای 221 کرور بود. من 4 سوال از او پرسیدم و همه پاسخ ها به نظرم آماتوری به نظر می رسید.
سوال 1: بودجه بازاریابی ماهانه شما چقدر است و چگونه آن را خرج می کنید؟
پاسخ: بودجه بازاریابی ما 4 میلیون در ماه است و برای بازاریابی فیس بوک و تبلیغات طبقه بندی شده روزنامه هزینه می کنیم.
سوال 2: اگر قرار بود پول خرج کنید. 4 لک در یک ماه سپس 48 لک در یک سال، پس چه زمانی انتظار دارید همه محصولات خود را بفروشید؟
پاسخ: انتظار ما تا ژوئن 2022 است.
سوال 3: اندازه نیروی فروش و تیم بازاریابی شما چقدر است؟
پاسخ: ما 20 فروشنده داریم که شامل یک مدیر کل، یک نفر مسئول بازاریابی فیس بوک و دیگری مسئول طراحی است.
سوال 4: خب حالا برنامه شما چیست؟ چگونه می خواهید با شانس مبارزه کنید؟
پاسخ: ما به اصلاح نیروی فروش فکر می کنیم و می خواهیم کل تیم را بازسازی کنیم.
حالا اجازه دهید توضیح دهم که چگونه پاسخ ها برای من آماتوری به نظر می رسند و چرا. اول اینکه، بودجه بازاریابی 4 میلیون روپیه ای عدد خوبی برای یک ماه با موجودی حدود 221 کرور روپیه است، اگر فقط برای بازاریابی دیجیتال باشد.
اما بازاریابی فیس بوک و طبقه بندی ها به تنهایی برای این نوع پورتفولیو برای جذب تمام سطوح مشتری کافی نیست. کل بودجه را می توان به 4 قسمت تقسیم کرد. اما قبل از توضیح فرآیند بخشبندی، میخواهم کمی در مورد بازاریابی دیجیتال توضیح دهم، زیرا این یک پدیده بسیار رایج برای همه است. وقتی کلمه دیجیتال مارکتینگ به ذهن می رسد، اکثر مردم فکر می کنند که بازاریابی فیس بوک است. اشتباه! اگر به بدن انسان فکر کنیم، هر قسمت نقش مهمی دارد، اما همه چیز توسط مغز کنترل می شود. بنابراین مغز یک شرکت مشتری، استراتژی جمع آوری داده های آن و قلب وب سایت است. اگر گوگل ریه است، فیسبوک همان جگر است. بدون یک وب سایت دوستدار SEO، فیس بوک یا هر بازاریابی رسانه های اجتماعی دیگر بی معنی است. روزنامه های طبقه بندی شده ممکن است یک دسته خاص و بخش های خاصی را جذب کنند، اما نه همه. بنابراین این شرکت نتوانست پیام خود را به درستی به مشتریان خود منتقل کند. کل بودجه بازاریابی ماهانه را می توان برای سئو وب سایت - 40٪، گوگل - 20٪، فیس بوک - 20٪ و بقیه - 20٪ صرف کرد.
پیشبینیهای فروش ممکن است رضایتبخش به نظر برسند اگر آپارتمانهای آماده داشته باشند، یا اگر سرنخهای فروش کافی داشته باشند. سپس دوباره پیش بینی باید به واحد تبدیل می شد. این تنها حوزه سنجش هدف است که اکثر سیاستگذاران شرکت در آن اشتباه می کنند. آنها غرق در پیش بینی درآمد و اعداد 10 رقمی هستند. به جای کسری یا اعداد مبهم، تمرکز بر پیشبینی مبتنی بر واحد توسط نیروی فروش آسانتر است.
اندازه تیم فروش این شرکت در حال حاضر قابل توجه است، اما اندازه تیم بازاریابی مضحک است. چه کسی از نگهداری منظم وب سایت مراقبت می کند، چه کسی محتوا را ایجاد می کند، چه کسی رقابت را تجزیه و تحلیل می کند، چه کسی کپی رایتینگ را انجام می دهد و یک طراح برای چنین شرکت هایی کافی نیست. در عوض، من به شرکت توصیه می کنم یک آژانس بازاریابی مبتنی بر املاک و مستغلات را استخدام کند که می تواند از تمام بخش ها مراقبت کند.
یکی دیگر از زبان های مشترک مالکان / مدیران / مدیران فروش این است که در صورت عدم دستیابی به اهداف فروش، کل نیروی فروش یا گروه خاص مسئول شناخته می شوند. رشد متخصصان فروش در صنعت املاک و مستغلات در مقایسه با سایر صنایع در [font='Arial', sans-serif]صفادشت بسیار کم است. گردش مالی یک شرکت به طور متوسط تا 88٪ برای بخش فروش در هر سال است، به این معنی که 88 نفر از 100 نفر یا خودشان شرکت را تغییر می دصفادشت یا شرکت از آنها خواسته می شود که آن را ترک کنند. من برای 4 شرکت مختلف املاک و مستغلات کار کرده ام و متوجه شدم 3 تای آنها بدون آموزش مناسب، فروشندگان خود را در این زمینه ترک می کنند. اطلاعات برای یک فروشنده نیز بسیار مهم است، از جمله محرک های کلیدی، محصولات، ویژگی ها و سایر بینش ها از جمله فرهنگ شرکت و سیاست های شرکت. اما شرکت ها انتظار دارند که تازه وارد یک قهرمان باشد و بلافاصله اجرا کند! این افراد رویای افسانه ها هستند.[/font]
وقتی در مورد بازاریابی صحبت می کنیم که حوزه های بسیاری مانند برندسازی، موقعیت یابی، حفظ، زنجیره تامین، توسعه محصول و فروش را پوشش می دهد. تعداد زیادی از شرکت ها با جدا کردن بازاریابی و فروش و استفاده از دو سرنخ متفاوت، اشتباه بزرگی مرتکب می شوند. این اشتباه آنها را به درگیری سوق می دهد و هر دو بخش با استراتژی ها، چشم اندازها و ماموریت های مختلف ایده های متناقضی را ارائه می دصفادشت . برخی از شرکت ها فکر می کنند که بازاریابی فیس بوک یا تبلیغات روزنامه برای تولید سرنخ و فروش محصولات خود کافی است. برخی از شرکتها عناصر بازاریابی مانند ATL، BTL و TTL را پوشش میدصفادشت ، اما فرآیند را به درستی دنبال نمیکنند. من شرکت های زیادی را دیده ام که با لمس پلت فرم 360 به خوبی عمل می کنند، اما پس از چند روز، دوباره به همان مکان سقوط می کنند. پشتکار مشکلی نداره فکر کنم تایپ کردم
در این دوران مدرن، هر مدیر فروش یا مدیر بازاریابی باید دانش فنی داشته باشد و بدون آن به آرامی خود را از لیگ بیرون خواهد انداخت. داشتن مقداری دانش سئو از AI (هوش مصنوعی)، CSS، HTML، جاوا، چارچوب پایتون به همراه مقداری دانش بازاریابی دیجیتال به آنها مزیت بیشتری می دهد. هر کسی که دانش BOT داشته باشد می تواند با استفاده از تلفن شخصی به طور همزمان برای حداکثر 500 مشتری پیام متنی ارسال کند. تماس گرفتن با مشتریان مبتنی بر پایه خود از طریق ایمیل شخصی یک بار در هفته می تواند آنها را با اخبار به روز نگه دارد. نحوه عملکرد پنل حساب کسب و کار فیس بوک قطعاً می تواند مزیتی را در موقعیتی که در این مرحله باید هدف قرار دهید به شما بدهد.
چند روز پیش یکی از یک شرکت زمین از من سوال بسیار عجیبی پرسید. او مدیر عامل شرکت Mawa and Purbachole Plot Selling است. سوال ایشان این بود که با چند سال دانش املاک چگونه مدیرعامل یک بنگاه املاک شدم و چگونه توجیه می کنم؟ از او پرسیدم که واقعاً میخواهد بداند، توانایی من یا ناتوانی من. سپس از گفتن «فراموش کن» عقب نشینی کرد. این مرد تمام دوران حرفه ای من را که در اوایل سال 1997 آغاز شد، طی نکرده بود و از پرسیدن سوالی از من ناراحت بود که به نظر می رسید دلیلی برای سکوت عمدی او باشد. بسیاری از مردم به دلیل عدم بهره وری در این دوره کووید-19 شغل خود را از دست داده اند و بسیاری اعتماد به نفس خود را برای ادامه فعالیت در بخش املاک و مستغلات از دست داده اند. کارآفرینان به دنبال مهارت های چند استعدادی بودند تا مقداری پول پس انداز کنند. طعنه آمیز است که این کووید-1 به من کمک زیادی کرد تا خودم را با دانش فنی در برخی زمینه ها توسعه دهم و قطعاً به من مزیت بیشتری برای رقابت با چنین رهبر (COO یک شرکت زمینی) داد. همانطور که قبلاً گفتم کل بازار املاک و مستغلات به بعد جدیدی تغییر خواهد کرد و برای کسانی که دانش کافی در بازاریابی مبتنی بر فناوری ندارند بسیار چالش برانگیز خواهد بود. فناوری نیز در حال تغییر است و برای بهروز نگه داشتن خود از روندهای پرطرفدار، تلاش زیادی لازم است. فروش نتیجه منطقی کار، تلاش های بازاریابی و مزیت نسبت به رقبا است.
از آنجایی که من علاقه زیادی به بخش املاک و مستغلات دارم و می خواهم میراثی در این بخش به جا بگذارم، چند عامل و ویژگی چالش برانگیز پیدا کرده ام که همه ما باید از آنها آگاه باشیم.
- چشم انداز شرکت
- مشکلات انسانی
- تعهد
امروز صبح یکی از همکارانم پرسید که آیا این صنعت در دسته خدمات یا فناوری قرار می گیرد! سؤال نادرست بود و سؤال صحیح این بود که "آیا املاک و مستغلات در رده خدمات یا کالاها قرار می گیرند؟" املاک و مستغلات تحت هر دو قرار می گیرند، اما ابتدا در دسته کالا قرار می گیرند که طول عمر و دوره خدمات را امکان پذیر می کند. این محصول تحت خدمات قرار می گیرد زیرا محصولی مادام العمر است و زندگی بسیاری را در زیر یک سقف تضمین می کند. پاسخگویی خدمات زمانی زیر سوال می رود که یک توسعه دصفادشت ه پروژه ای را تکمیل می کند و آن را به مشتری خود تحویل می دهد. یک استراتژی کوتاه مدت یا بلند مدت برای خدمت به مشتریان یک استراتژی رایج است که توسط شرکت های مختلف اتخاذ شده است. تشکیل جامعه، تشکیل کمیته انتخاباتی یک پدیده رایج در [font='Arial', sans-serif]صفادشت است. این کار به این منظور انجام میشود که فعالیتهای ساختوساز میتواند در مسیر عادی در تأسیساتی که بعداً منتقل میشود ادامه یابد. اما برخی از حقایق باید در نظر گرفته شود مانند; یک عضو کمیته می تواند در هر زمانی ورشکست شود، پول لازم برای انجام تعمیرات را نداشته باشد، در هر زمانی بمیرد، یا با چالش های دیگری روبرو شود. یک پروژه ممکن است در مدت زمان کوتاهی فاقد والدین باشد و با گذشت سالها پروژه از بین می رود، که ممکن است در یک زمان بهترین استقرار در منطقه بوده باشد.[/font]
هنگامی که Lamudi.com در [font='Arial', sans-serif]صفادشت راه اندازی شد، آنها به شدت شکست خوردند و تمام سهام را به [/font]BProperty فروختند. مردم وقتی می گویند که bproperty یک بازار است اشتباه می کنند. Bproperty یک بازار نیست، بلکه یک مسکن ترکیبی است. کارگزاری BTI یک بازار و یک مسکن نیست، آنها به سختی می توانند 1-2 واحد در ماه بفروشند به دلیل معیوب بودن اسناد محصولات ثانویه. زمانی که یک شرکت توسعهدصفادشت ه پروژهای را تکمیل میکند، گاهی اوقات در کمک به مشتریان خود با کاغذبازی مناسب شکست میخورد و در نتیجه، مشتری زمانی که تصمیم به فروش ملک خود میگیرد بیشترین ضرر را متحمل میشود. این کارگزاری BTI به همراه دیگرانی مانند BProperty، Floorfly است که آنها نیز تجربه تلخ مشابهی را تجربه می کنند. اما کاری که آنها می توانند انجام دصفادشت این است که با پشتیبانی فروش شروع به ارائه خدمات کنند. Bikroy.com یک بازار واقعی است و مدتهاست که توسط خریداران و فروشندگان در [font='Arial', sans-serif]صفادشت مورد استقبال قرار گرفته است. اما کاری که آنها انجام می دصفادشت این است که فروشندگان و خریداران را به هم متصل می کنند. از آنجایی که آنها نمی توانند تک تک ملک را تأیید کنند، خریداران گاهی قربانی تماس های نادرست می شوند و در نهایت با یک تجربه بد مواجه می شوند.[/font]
ایجاد سهم واقعی از بازار در [font='Arial', sans-serif]صفادشت فقط با [/font]floorfly.com امکان پذیر است. زیرا همه مدل های ممکن B2B، B2C و C2C را دارند. اگرچه برای ایجاد سهم بازار برای این پلت فرم به اندازه کافی بزرگ نیست، اما روش تجاری برای رضایت صاحبان املاک محلی کافی است. هر کسی می تواند ملک خود را بفروشد، آن را اجاره کند، خدمات دریافت کند و یک نماینده مستقیم برای فروش ملک یا خرید ملک دریافت کند. Shelltech همچنین در تلاش است تا بخشی از سهم بازار را از همین مفهوم بگیرد. بنابراین به طور قطع می توان گفت که بازار ملک تا سال 2023 به سطح جدیدی خواهد رفت. مردم به جای رفتن به اینجا و آنجا به دنبال خدمات یک مرحله ای خواصفادشت بود.
ساختن یک ساختار آسان است، اما ساختن یک برند و حفظ آن در ذهن یا ایجاد جذابیت به نظر من سخت ترین کار است. در 20 سال گذشته بیش از 100 شرکت از صنعت املاک ناپدید شده اند. بسیاری از آنها بیش از حد امیدوار کننده بودند و اکنون تصویری منفی از برند دارند. آیا مشکل از دیدگاه بود؟ آیا برای گسترش بیشتر بود؟ آیا به خاطر نگرش منفی مردم بود؟ برای فساد بود؟ به خاطر عمل نکردن به وعده ها بود؟ برای تاخیر در تحویل بود؟ کیفیتش پایین بود؟ آیا برای جاه طلبی بود؟ به هر دلیلی شکست خوردند و به موقع از بین رفتند. از سوی دیگر، شرکت های جدیدی با طراحی های جدید، وعده های جدید و منحصر به فرد وارد بازار می شوند. من متوجه شدم که حداقل بیش از 12 شرکت در 8 سال گذشته حتی در طول این کووید-1 غوغا کردند. پس چگونه پیشرفت کردند؟ من معتقدم Shanta، BTI، Navana، Concorde و Bay به همین دلیل موفق بودند. سبک مسکن روپایان، نحوه مشارکت آنها در صنعت متفاوت است. زندگی اجتماعی ابتدا در مقیاس بسیار کوچک توسط Eastern Housing توسعه داده شد و روپایان با اولین پروژه بزرگ خود "Ruppayan Town" فرصت زندگی اجتماعی بسیار بزرگتری ایجاد کرده است و اکنون آنها می خواصفادشت جامعه دیگری به نام "Ruppayan City" در اوتارا ارائه دصفادشت . شرکت دیگری در حال ارائه یک جامعه به سبک کاندو است که به یک بازار طاقچه، با کوچکترین آپارتمان های بالای 3400 متر، و در منطقه ای به نام خیابان مدنی واقع شده است. آنها با بیش از 1200 آپارتمان سر و کار دارند. همانطور که گفتم ساخت کلان سازه های 50 تا 100 طبقه می تواند کاربری زمین را افزایش دهد و تکرار همین معماری باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود. تحویل به موقع و حفظ قیمت بهترین معاملات برای ارائه به مشتریان است.