24-01-2023, 04:41 PM
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آی تی فوتبال ، دوره جامع فرآیند مدیریت در باشگاه فوتبال باتوجه به نیاز مبرم ساختار فوتبال ایران به مدیریت حرفه ای در فوتبال، برنامه ریزی شده است. بسیاری از چالش ها و مشکلات موجود در فوتبال ایران درکنار وجود ساختاری تقریبا آماتور در فوتبال ایران، ناشی از عدم آشنایی مدیران و مربیان فعال با مفاهیم نوین در صنعت فوتبال است. بنابراین آگاهی بخشی و ارتقاء دانش مدیران و مربیان در حوزه مدیریت فوتبال جزء ضروریات و نیاز حال حاضر فوتبال ایران است. از این رو نخستین دوره جامع مدیریت فوتبال در ۴ بخش زیر برنامه ریزی شد.
۱- مدیر ورزشی:
مدیر ورزشی یا (SPORT DIRECTOR) یکی از پستهای کلیدی در فوتبال روز دنیا به شمار می رود که بخش زیادی از وظایف فنی در درون باشگاه را برعهده دارد. درواقع پست های مدیر ورزشی و مدیر اجرایی دوبال اصلی مدیرعامل در هر باشگاه فوتبال به شمار می روند و اکثر باشگاههای مطرح دنیا نظیر پاریس نت ژرمن ) لئوناردو(، آ ث میلان ) پائولو مالدینی(، بایرن مونیخ ) حمید صالح حمیدزیچ( و …. تصمیات فنی و داخل زمین را به مدیر ورزشی سپرده اند. همچنین در بسیاری از باشگاه ها، مسئولیت فرایند نقل و انتقال بازیکنان نیز کاملا در اختیارات مدیر ورزشی قرار دارد. بنابراین شناخت پست مدیر ورزشی، شایستگی ها و صلاحیت های احراز پست، مسئولیت ها و جایگاه آن در ساختار سازمانی باشگاه ها میتواند برای سرعت و دقت در تصمیمات و کاهش بروکراسی سازمانی بسیار حیاتی باشد.
۲- ساختارسازی باشگاه فوتبال:
در هر سازمانی مدیران چهار وظیفه اصلی یعنی برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری و درنهایت نظارت را برعهده دارند. در این بین وجود ساختار مناسب برای رسیدن به اهداف تعیین شده و تعیین مسیر درست نظارت و ارزیابی بسیار مهم است. از سوی دیگر حرفه ای شدن ساختار سازمانی باشگاه فوتبال و گنجاندن پست های ویژه باشگاه فوتبال میتواند در تقسیم وظایف و جلوگیری از ابهام در نقش ها و وظایف کمک کننده باشد. با بررسی ساختار باشگاه های فوتبال در ایران می توان پی برد که اغلب آنها از ساختارهای سنتی استفاده می کنند و همسو با تغییرات جهانی نتوانسته اند خود را وفق دهند. بنابراین آگاهی از نحوه ساختارسازی باشگاه های فوتبال برای مدیران فعال و کسانی که علاقه مند به حضور در این عرصه هستند، ضروری به نظر میرسد.
[/url]
۳- جذب، پرورش و ترانسفر بازیکنان:
باشگاه های فوتبال به عنوان بنگاه های اقتصادی صنعت فوتبال به دنبال درآمد بیشتر و کاهش هزینه ها هستند. از سوی دیگر موفقیت مالی باشگاهها به موفقیت ورزشی آنها بستگی دارد. بنابراین همه باشگاه ها به دنبال در اختیار داشتن بازیکنان با کیفیت هستند. باشگاه ها برای جذب بازیکن دو راه پیش رو دا رند.
۱- حضور در بازار نقل و انتقالات
۲- سرمایه گذاری در آکادمی باشگاه.
باتوجه به اینکه راه اول بسیار هزینه بر است و همچنین بازیکن جذب شده از این راه ممکن است با فلسفه باشگاه هماهنگ نباشد، سرمایه گذاری در آکادمی باشگاه نقش پررنگ تری را به خود اختصاص دهد. حال باشگاه ها برای اینکه بتوانند بهترین بازیکنان را برای باشگاه پرورش دهند و همچنین بتوانند از فروش آنها درآمد کسب کنند، نیاز دارند تا با فرایند جذب استعداد، نحوه پرورش آن و درنهایت چگونگی ورود به بازار و فروش آن آشنا شوند که این کارگاه سعی دارد با نگاه از ۳ زاویه فنی، مدیریتی و حقوقی به این مسئله بپردازد.
۴ – مدیر مربی (MANAGER) :
در فوتبال دنیا مربیان موفقی زیادی مثل گواردیولا، زیدان، کلوپ و …. وجود دارند. نکته مشترک در بین مربیان موفق این است که علاوه بر داشتن مهارت فنی زیاد، به خوبی توانسته اند ابعاد دیگر خود یعنی روانشناسی، رهبری و ارتباطات را توسعه دهند. بدون شک هیچ سرمربی تنها با داشتن مهارت فنی نمیتواند موفقیت زیادی را کسب کند. در ایران نیز نمونه های زیادی از مربیان را میتوان برشمرد که علی رغم برخورداری از مهارت فنی عالی، موفقیتی کسب نکردهاند که بخشی از آن به دلیل این است که آنها صرفا بر روی مهارت فنی خود کار کردهاند و در عمل به جای اینکه به منیجر (MANAGER) تبدیل شوند، خود را به عنوان سرمربی توسعه اند. از سوی دیگر دوره های مربیگری در ایران نیز بیشتر توجه خود را معطوف به مهارت فنی کرده است و از دیگر مهارت ها غافل مانده است. از این رو برگزاری دوره مدیر مربی و آشنایی مربیان علاقه مند میتواند درصد سرمربیان موفق را افزایش دهد.
ارتباط با ما :
کانال تلگرام ITFOOTBALL_IR@
اینستاگرام ITFOOTBALL.IR
آپارات ITFOOTBALL
۱- مدیر ورزشی:
مدیر ورزشی یا (SPORT DIRECTOR) یکی از پستهای کلیدی در فوتبال روز دنیا به شمار می رود که بخش زیادی از وظایف فنی در درون باشگاه را برعهده دارد. درواقع پست های مدیر ورزشی و مدیر اجرایی دوبال اصلی مدیرعامل در هر باشگاه فوتبال به شمار می روند و اکثر باشگاههای مطرح دنیا نظیر پاریس نت ژرمن ) لئوناردو(، آ ث میلان ) پائولو مالدینی(، بایرن مونیخ ) حمید صالح حمیدزیچ( و …. تصمیات فنی و داخل زمین را به مدیر ورزشی سپرده اند. همچنین در بسیاری از باشگاه ها، مسئولیت فرایند نقل و انتقال بازیکنان نیز کاملا در اختیارات مدیر ورزشی قرار دارد. بنابراین شناخت پست مدیر ورزشی، شایستگی ها و صلاحیت های احراز پست، مسئولیت ها و جایگاه آن در ساختار سازمانی باشگاه ها میتواند برای سرعت و دقت در تصمیمات و کاهش بروکراسی سازمانی بسیار حیاتی باشد.
۲- ساختارسازی باشگاه فوتبال:
در هر سازمانی مدیران چهار وظیفه اصلی یعنی برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری و درنهایت نظارت را برعهده دارند. در این بین وجود ساختار مناسب برای رسیدن به اهداف تعیین شده و تعیین مسیر درست نظارت و ارزیابی بسیار مهم است. از سوی دیگر حرفه ای شدن ساختار سازمانی باشگاه فوتبال و گنجاندن پست های ویژه باشگاه فوتبال میتواند در تقسیم وظایف و جلوگیری از ابهام در نقش ها و وظایف کمک کننده باشد. با بررسی ساختار باشگاه های فوتبال در ایران می توان پی برد که اغلب آنها از ساختارهای سنتی استفاده می کنند و همسو با تغییرات جهانی نتوانسته اند خود را وفق دهند. بنابراین آگاهی از نحوه ساختارسازی باشگاه های فوتبال برای مدیران فعال و کسانی که علاقه مند به حضور در این عرصه هستند، ضروری به نظر میرسد.
[/url]
۳- جذب، پرورش و ترانسفر بازیکنان:
باشگاه های فوتبال به عنوان بنگاه های اقتصادی صنعت فوتبال به دنبال درآمد بیشتر و کاهش هزینه ها هستند. از سوی دیگر موفقیت مالی باشگاهها به موفقیت ورزشی آنها بستگی دارد. بنابراین همه باشگاه ها به دنبال در اختیار داشتن بازیکنان با کیفیت هستند. باشگاه ها برای جذب بازیکن دو راه پیش رو دا رند.
۱- حضور در بازار نقل و انتقالات
۲- سرمایه گذاری در آکادمی باشگاه.
باتوجه به اینکه راه اول بسیار هزینه بر است و همچنین بازیکن جذب شده از این راه ممکن است با فلسفه باشگاه هماهنگ نباشد، سرمایه گذاری در آکادمی باشگاه نقش پررنگ تری را به خود اختصاص دهد. حال باشگاه ها برای اینکه بتوانند بهترین بازیکنان را برای باشگاه پرورش دهند و همچنین بتوانند از فروش آنها درآمد کسب کنند، نیاز دارند تا با فرایند جذب استعداد، نحوه پرورش آن و درنهایت چگونگی ورود به بازار و فروش آن آشنا شوند که این کارگاه سعی دارد با نگاه از ۳ زاویه فنی، مدیریتی و حقوقی به این مسئله بپردازد.
۴ – مدیر مربی (MANAGER) :
در فوتبال دنیا مربیان موفقی زیادی مثل گواردیولا، زیدان، کلوپ و …. وجود دارند. نکته مشترک در بین مربیان موفق این است که علاوه بر داشتن مهارت فنی زیاد، به خوبی توانسته اند ابعاد دیگر خود یعنی روانشناسی، رهبری و ارتباطات را توسعه دهند. بدون شک هیچ سرمربی تنها با داشتن مهارت فنی نمیتواند موفقیت زیادی را کسب کند. در ایران نیز نمونه های زیادی از مربیان را میتوان برشمرد که علی رغم برخورداری از مهارت فنی عالی، موفقیتی کسب نکردهاند که بخشی از آن به دلیل این است که آنها صرفا بر روی مهارت فنی خود کار کردهاند و در عمل به جای اینکه به منیجر (MANAGER) تبدیل شوند، خود را به عنوان سرمربی توسعه اند. از سوی دیگر دوره های مربیگری در ایران نیز بیشتر توجه خود را معطوف به مهارت فنی کرده است و از دیگر مهارت ها غافل مانده است. از این رو برگزاری دوره مدیر مربی و آشنایی مربیان علاقه مند میتواند درصد سرمربیان موفق را افزایش دهد.
[url=https://itfootball.ir/course-category/%d8%af%d9%88%d8%b1%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%86%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%86/]برای ثبت نام کلیک نمایید
ارتباط با ما :
تلفن : ۰۲۱۶۶۱۷۶۱۹۶ ۰۲۱۶۶۵۶۹۷۶۲ ۰۹۰۵۹۶۲۶۹۰۰
شبکه های اجتماعی آی تی فوتبال :کانال تلگرام ITFOOTBALL_IR@
اینستاگرام ITFOOTBALL.IR
آپارات ITFOOTBALL