سیستم ترمز EBD – توزیع الکترونیکی نیروی ترمز – بر اساس این مفهوم کار می کند که هر چرخ در وسیله نقلیه شما به همان مقدار یا سطح نیروی ترمز نیاز دارد. هنگامی که یک ماشین ترمز می کند، وزن آن در چهار چرخ جابجا می شود و هر چرخ همیشه وزن یکسانی را تحمل نمی کند.
نیروی اعمال شده به هر چرخ متفاوت خواهد بود. برخی از لاستیک ها بار سنگین تری نسبت به بقیه حمل می کنند و بنابراین به نیروی ترمز بیشتری نیاز دارند تا خودرو بدون از دست دادن کنترل متوقف شود. اینجا جایی است که یک سیستم EBD وارد آن می شود.
[font=IRANSansWeb, Helvetica, Arial, sans-serif]ترمز ebd چیست؟[/font]
توزیع الکترونیکی نیروی ترمز یا EBD، زیر سیستمی از سیستم ترمز ضد قفل خودرو و کنترل الکترونیکی پایداری (ESC) است. سیستم EBD از ESC و ABS خودرو برای تعیین توزیع ایده آل نیروی ترمز به هر چهار چرخ در یک رویداد ترمز استفاده می کند. EBD همچنین از حسگر انحراف خودرو برای تشخیص گام و چرخش خودرو از طریق پیچ استفاده می کند. فرض کنید خودرو در حال چرخش به راست است و چرخش جانبی را تجربه میکند، با تکیه دادن خودرو به لاستیک های سمت چپ، تا حدی وزن لاستیکهای سمت راست را کاهش میدهد. در این سناریو، سیستم EBD توزیع نیروی ترمز را به لاستیک های بیرونی تنظیم می کند، زیرا توزیع یکنواخت تایرهای بدون وزن داخل را قفل می کند.
[font=IRANSansWeb, Helvetica, Arial, sans-serif]این سیستم به قدری یکپارچه کار می کنند که اکثر رانندگان هرگز متوجه وجود آنها نمی شوند. هنگامی که ترمز را از یک پیچ فشار می دهید، مثلاً در یک بزرگراه خارج از رمپ یا حتی ترمز ترمز به گوشه ای در مسیر، سیستم EBD شما به طور خودکار کار می کند تا اطمینان حاصل شود که هر چرخ مقدار مناسبی از نیروی ترمز را دریافت می کند. فشاری که به هر لاستیک وارد می شود و به شما کمک می کند کنترل خود را حفظ کنید. در ادامه ام کو پارت فروشگاه لوازم هیوندای اصلی درباره نحوه عملکرد سیستم ترمز EBD توضیح داده است.[/font]
نحوه عملکرد ترمز ebd چگونه است؟
هنگامی که یک راننده خودرو ترمز را فشار می دهد، وزن آن در چهار چرخ جابجا می شود. لاستیک هایی که کمترین بار را دارند بیشتر در معرض لغزش هستند. این می تواند هنگام ترمزگیری در یک خط مستقیم یا در هنگام پیچیدن اتفاق بیفتد. سیستم EBD از یکنواخت بودن ترمز اطمینان می دهد. بدون سیستم EBD، [font=IRANSansWeb, Helvetica, Arial, sans-serif]سیستم ترمز خودرو[/font] منجر به ترمزگیری ناهموار می شود که می تواند منجر به قفل شدن ترمز به دلیل تفاوت بار بین تایرهای خودرو شود.
[font=IRANSansWeb, Helvetica, Arial, sans-serif]هنگامی که یک سیستم EBD لاستیکهایی را که دارای بار کمی هستند حس میکند، قدرت ترمز آن لاستیکها را کاهش میدهد تا از سر خوردن و خارج شدن از کنترل آنها جلوگیری کند. لاستیک هایی با وزن یا بار بیشتر، قدرت ترمز بالاتری را حفظ می کنند تا به خودرو کمک کنند تا به طور موثر متوقف شود.[/font]
نیروی اعمال شده به هر چرخ متفاوت خواهد بود. برخی از لاستیک ها بار سنگین تری نسبت به بقیه حمل می کنند و بنابراین به نیروی ترمز بیشتری نیاز دارند تا خودرو بدون از دست دادن کنترل متوقف شود. اینجا جایی است که یک سیستم EBD وارد آن می شود.
[font=IRANSansWeb, Helvetica, Arial, sans-serif]ترمز ebd چیست؟[/font]
توزیع الکترونیکی نیروی ترمز یا EBD، زیر سیستمی از سیستم ترمز ضد قفل خودرو و کنترل الکترونیکی پایداری (ESC) است. سیستم EBD از ESC و ABS خودرو برای تعیین توزیع ایده آل نیروی ترمز به هر چهار چرخ در یک رویداد ترمز استفاده می کند. EBD همچنین از حسگر انحراف خودرو برای تشخیص گام و چرخش خودرو از طریق پیچ استفاده می کند. فرض کنید خودرو در حال چرخش به راست است و چرخش جانبی را تجربه میکند، با تکیه دادن خودرو به لاستیک های سمت چپ، تا حدی وزن لاستیکهای سمت راست را کاهش میدهد. در این سناریو، سیستم EBD توزیع نیروی ترمز را به لاستیک های بیرونی تنظیم می کند، زیرا توزیع یکنواخت تایرهای بدون وزن داخل را قفل می کند.
[font=IRANSansWeb, Helvetica, Arial, sans-serif]این سیستم به قدری یکپارچه کار می کنند که اکثر رانندگان هرگز متوجه وجود آنها نمی شوند. هنگامی که ترمز را از یک پیچ فشار می دهید، مثلاً در یک بزرگراه خارج از رمپ یا حتی ترمز ترمز به گوشه ای در مسیر، سیستم EBD شما به طور خودکار کار می کند تا اطمینان حاصل شود که هر چرخ مقدار مناسبی از نیروی ترمز را دریافت می کند. فشاری که به هر لاستیک وارد می شود و به شما کمک می کند کنترل خود را حفظ کنید. در ادامه ام کو پارت فروشگاه لوازم هیوندای اصلی درباره نحوه عملکرد سیستم ترمز EBD توضیح داده است.[/font]
نحوه عملکرد ترمز ebd چگونه است؟
هنگامی که یک راننده خودرو ترمز را فشار می دهد، وزن آن در چهار چرخ جابجا می شود. لاستیک هایی که کمترین بار را دارند بیشتر در معرض لغزش هستند. این می تواند هنگام ترمزگیری در یک خط مستقیم یا در هنگام پیچیدن اتفاق بیفتد. سیستم EBD از یکنواخت بودن ترمز اطمینان می دهد. بدون سیستم EBD، [font=IRANSansWeb, Helvetica, Arial, sans-serif]سیستم ترمز خودرو[/font] منجر به ترمزگیری ناهموار می شود که می تواند منجر به قفل شدن ترمز به دلیل تفاوت بار بین تایرهای خودرو شود.
[font=IRANSansWeb, Helvetica, Arial, sans-serif]هنگامی که یک سیستم EBD لاستیکهایی را که دارای بار کمی هستند حس میکند، قدرت ترمز آن لاستیکها را کاهش میدهد تا از سر خوردن و خارج شدن از کنترل آنها جلوگیری کند. لاستیک هایی با وزن یا بار بیشتر، قدرت ترمز بالاتری را حفظ می کنند تا به خودرو کمک کنند تا به طور موثر متوقف شود.[/font]