18-11-2021, 12:12 PM
آن دسته از وکلایی که پروانه وکالت آن ها به اتمام رسیده است، می توانند برای تمدید پروانه اشتغال خود به جای مراجعه حضوری، به سایت کانون وکلای دادگستری مرکز و بخش پورتال خدمات الکترونیک وکلا مراجعه نموده و مراحل مربوط به تمدید مجدد و پیگیری پروانه خود را از طریق این سایت انجام دهند.
در سال های گذشته وکلا به منظور تمدید کردن پروانه خود مجبور به مراجعه حضوری به کانون وکلا و تکمیل فرم های مورد نیاز برای تمدید پروانه بودند. در حال حاضر با توجه به گسترش خدمات الکترونیک ارائه شده از سوی کانون وکلای مرکز، امکان تمدید پروانه های وکلا به صورت اینترنتی وجود دارد.
آن دسته از افرادی که متقاضی تمدید پروانه وکالت می باشند، در صورت داشتن شرایط لازم اطلاع از نحوه تمدید پروانه وکلا می توانند با ورود به سایت icbar.org مراحل تمدید پروانه خود را به صورت اینترنتی و بدون مراجعه حضوری انجام دهند. در ادامه برای آشنایی با این مراحل به بررسی نحوه تمدید و پیگیری پروانه وکالت می پردازیم.
تمدید پروانه وکالت
اگرچه در سال های گذشته و قدیم امکان تمدید پروانه وکلا به صورت حضوری وجود داشت و هیچ روش دیگری برای تمدید پروانه وکلا در نظر گرفته نشده بود؛ اما در سال 1398 کانون وکلای مرکز امکان تمدید پروانه وکالت به صورت آنلاین را برای وکلا فراهم کرد تا پذیرفته شدگان آزمون وکالت بتوانند با سهولت و سرعت بیشتری پروانه وکالت خود را تمدید کنند.
کلیه وکلای دادگستری که تاریخ پروانه وکالت آن ها به اتمام رسیده است و در حال حاضر قصد تمدید پروانه اشتغال وکالت خود را دارند، می توانند به صورت اینترنتی به سایت کانون وکلای مرکز مراجعه کنند و مراحل تمدید کردن پروانه وکالت را انجام دهند. لذا وکلا برای تمدید کردن پروانه وکالت خود نیازی به مراجعه حضوری به کانون وکلا ندارند و می توانند به صورت غیر حضوری اقدام به تمدید پروانه خود کنند.
برای تمدید پروانه وکالت به صورت غیر حضوری لازم است که وکلا از طریق پورتال شخصی خود در سایت کانون وکلا مرکز به نشانی icbar.org مراجعه کنند و مراحل مربوط به تمدید پروانه را از طریق این سامانه انجام دهند. در حال حاضر، این سامانه فعال می باشد و می تواند خدمات مختلف دیگری را نیز به وکلا ارائه کند.
بیشتر بخوانید: سایت کانون وکلا مرکز
نحوه تمدید پروانه وکالت
متقاضیان برای تمدید پروانه وکالت لازم است که به سایت کانون وکلای دادگستری مرکز مراجعه کنند و مراحل تمدید پروانه خود را از طریق این سایت انجام دهند. در واقع سایت کانون وکلای مرکز پوشش دهنده سایت کانون وکلا تهران، سمنان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان می باشد که در ادامه نحوه تمدید پروانه وکالت از طریق آن توضیح داده شده است.
ابتدا به سایت کانون وکلای دادگستری مرکز به نشانی icbar.ir وارد شوید. سپس از منوی بالای سایت بر روی گزینه «خدمات الکترونیک» و سپس «پورتال خدمات الکترونیک» وکلا کلیک کنید.
در مرحله بعدی لازم است که نام کاربری و رمز عبور خود را در قسمت مشخص شده وارد کنید و بر روی گزینه ورود کلیک نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری و رمز عبور نمی باشید، می بایست مراحل دریافت نام کاربری و رمز عبور را انجام دهید.
پس از ورود به پورتال شخصی خود از منوی برنامه ابتدا بر روی گزینه «پروانه» و سپس بر روی گزینه «درخواست جدید برای تمدید پروانه» کلیک کنید.
در مراحل بعدی ثبت درخواست تمدید پروانه لازم است که لیست مفاصا حساب های مالیاتی که قبلا اسکن شده اند را مشاهده کنید و در صورت نیاز به ارائه مدرک جدید بر روی گزینه «اضافه کردن مدرک جدید» کلیک کنید و مدارک مورد نیاز را وارد نمایید.
نکته: برای وارد کردن مدرک مورد نظر خود می بایست که حتما فرم مدرک ارائه شده شما jpg باشد و حجم فایل شما کمتر از 1 مگابایت و بیشتر از 100 کیلوبایت باشد.
در صورتی که به عنوان یک مشاور در ارگانی مشغول به کار بوده اید، در بخش «لیست اطلاعات حق المشاوره»، اعلام کنید. برای این کار کافیست که بر روی دکمه «اضافه کردن حق المشاوره» کلیک کنید.
پس از اینکه اطلاعات مربوطه جهت تمدید پروانه و اعلام مشاوره را در سامانه وارد کردید، حتما بر روی «ثبت درخواست» کلیک کنید تا درخواست وارد شده شما در سامانه ثبت شود.
بیشتر بخوانید: سایت کارآموزی آزمون وکالت
مدارک تمدید پروانه وکالت
برای تمدید پروانه وکلا به صورت الکترونیکی، لازم است که وکلایی که در آزمون وکالت دادگستری پذیرفته شده اند، یک سری مدارکی را در سامانه خدمات الکترونیک شخصی خودشان وارد نمایند. مدارکی که لازم است در سامانه خدمات الکترونیک سایت دادگستری مرکز وارد نمایید را در ادامه به شما ذکر می کنیم.
دقت داشته باشید که تنها مدرک اجباری که می بایست در سامانه وارد شود، مدرک مفاصا حساب می باشد و دیگر مدارک شما بسته به شرایط و نیاز شما در پورتال خدمات الکترونیک ارائه خواهد شد. برای ثبت پروانه ها، لازم است که طبق مراحلی که به شما توضیح داده شد، پیش بروید.
برای ثبت مدرک مفاصا حساب در صورت نیاز می بایست که حتما نکات زیر را در نظر داشته باشید و مدرک مفاصا حسابی را وارد نمایید که معتبر باشد.
جهت تمدید پروانه تا پایان آبان ماه سال ١٤٠١ ارائه مفاصای مالیاتی قطعی تا پایان سال ١٣٩٥ الزامی است.
جهت تمدید پروانه تا پایان آبان ماه سال ١٤٠٠ ارائه مفاصای مالیاتی قطعی تا پایان سال ١٣٩٤ الزامی است.
جهت تمدید پروانه تا پایان آبان ماه سال ١٣٩٩ ارائه مفاصای مالیاتی قطعی تا پایان سال ١٣٩٣ الزامی است.
بیشتر بخوانید: نحوه دریافت گواهی سابقه کار کارشناس رسمی دادگستری
پیگیری تمدید پروانه وکالت
آن دسته از افرادی که قصد تمدید پروانه وکالت را دارند، می بایست که از طریق پورتال شخصی خود در سامانه کانون وکلای مرکز اقدام به تمدید پروانه وکالت خود کنند. پس از تمدید پروانه وکلا از طریق پورتال خدمات الکترونیک، وکلا می توانند از طریق پورتال خدمات الکترونیک وکلا اقدام به پیگیری تمدید پروانه وکالت کنند و مراحل بررسی درخواست خود را مشاهده نمایند.
در صورتی که مراحل تمدید پروانه وکالت را از طریق سایت کانون وکلای دادگستری مرکز انجام داده اید، می توانید طبق مراحل زیر مراحل پیگیری تمدید پروانه وکالت را انجام دهید. لازم به ذکر است که این سامانه از سایت کانون وکلای مرکز قوه قضاییه متفاوت بوده و به نشانی icbar.org می باشد.
برای پیگیری درخواست خود ابتدا به سایت کانون وکلای دادگستری مرکز به نشانی icbar.ir وارد شوید و سپس از منوی بالای سایت بر روی گزینه «خدمات الکترونیک» و سپس «پورتال خدمات الکترونیک» وکلا کلیک کنید.
در مرحله بعدی لازم است که نام کاربری و رمز عبور خود را در قسمت مشخص شده وارد کنید و بر روی گزینه ورود کلیک نمایید.
پس از ورود به پورتال شخصی خود در سایت کانون وکلای مرکز دادگستری، می بایست بر روی گزینه «پروانه» در پورتال شخصی خود کلیک کنید و سپس گزینه «لیست درخواست های تمدید پروانه» را انتخاب کنید تا وضعیت درخواست شما برای تمدید پروانه نمایش داده شود.
تمامی مراحل بررسی درخواست شما برای تمدید پروانه، در این قسمت مشخص می شود و در صورتی که در هر یک از مراحل، با مشکل عدم تایید مواجه شوید، پیامکی مبنی بر این مشکل برای شما ارسال خواهد شد.
کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص تمدید پروانه اشتغال وکلا را ارائه داده و متقاضیان را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا می توانید آخرین اخبار این حوزه را دریافت نمایید.
در ادامه بخوانید: آزمون اختبار
سوالات متداول
1- ✔️ نحوه تمدید پروانه وکالت چگونه است ؟
✔️ تمدید پروانه وکالت دادگستری به دو صورت حضوری و غیر حضوری انجام می شود که در متن مقاله توضیحات کامل آن ارائه شده است.
2- ✔️ تمدید اینترنتی پروانه اشتغال کانون وکلا چگونه انجام می شود ؟
✔️ برای تمدید اینترنتی پروانه وکالت به سایت icbar.org مراجعه کرده و مطابق راهنمای تصویری متن مقاله به ثبت درخواست خود بپردازید.
3- ✔️ پیگیری تمدید پروانه وکالت کانون وکلا چگونه انجام می شود ؟
✔️ استعلام پروانه وکالت با مراجعه به سایت icbar.org امکان پذیر است. مراحل لازم برای پیگیری پروانه کانون وکلا در متن مقاله ارائه شده است.
منبع : تمدید پروانه وکالت
در سال های گذشته وکلا به منظور تمدید کردن پروانه خود مجبور به مراجعه حضوری به کانون وکلا و تکمیل فرم های مورد نیاز برای تمدید پروانه بودند. در حال حاضر با توجه به گسترش خدمات الکترونیک ارائه شده از سوی کانون وکلای مرکز، امکان تمدید پروانه های وکلا به صورت اینترنتی وجود دارد.
آن دسته از افرادی که متقاضی تمدید پروانه وکالت می باشند، در صورت داشتن شرایط لازم اطلاع از نحوه تمدید پروانه وکلا می توانند با ورود به سایت icbar.org مراحل تمدید پروانه خود را به صورت اینترنتی و بدون مراجعه حضوری انجام دهند. در ادامه برای آشنایی با این مراحل به بررسی نحوه تمدید و پیگیری پروانه وکالت می پردازیم.
تمدید پروانه وکالت
اگرچه در سال های گذشته و قدیم امکان تمدید پروانه وکلا به صورت حضوری وجود داشت و هیچ روش دیگری برای تمدید پروانه وکلا در نظر گرفته نشده بود؛ اما در سال 1398 کانون وکلای مرکز امکان تمدید پروانه وکالت به صورت آنلاین را برای وکلا فراهم کرد تا پذیرفته شدگان آزمون وکالت بتوانند با سهولت و سرعت بیشتری پروانه وکالت خود را تمدید کنند.
کلیه وکلای دادگستری که تاریخ پروانه وکالت آن ها به اتمام رسیده است و در حال حاضر قصد تمدید پروانه اشتغال وکالت خود را دارند، می توانند به صورت اینترنتی به سایت کانون وکلای مرکز مراجعه کنند و مراحل تمدید کردن پروانه وکالت را انجام دهند. لذا وکلا برای تمدید کردن پروانه وکالت خود نیازی به مراجعه حضوری به کانون وکلا ندارند و می توانند به صورت غیر حضوری اقدام به تمدید پروانه خود کنند.
برای تمدید پروانه وکالت به صورت غیر حضوری لازم است که وکلا از طریق پورتال شخصی خود در سایت کانون وکلا مرکز به نشانی icbar.org مراجعه کنند و مراحل مربوط به تمدید پروانه را از طریق این سامانه انجام دهند. در حال حاضر، این سامانه فعال می باشد و می تواند خدمات مختلف دیگری را نیز به وکلا ارائه کند.
بیشتر بخوانید: سایت کانون وکلا مرکز
نحوه تمدید پروانه وکالت
متقاضیان برای تمدید پروانه وکالت لازم است که به سایت کانون وکلای دادگستری مرکز مراجعه کنند و مراحل تمدید پروانه خود را از طریق این سایت انجام دهند. در واقع سایت کانون وکلای مرکز پوشش دهنده سایت کانون وکلا تهران، سمنان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان می باشد که در ادامه نحوه تمدید پروانه وکالت از طریق آن توضیح داده شده است.
ابتدا به سایت کانون وکلای دادگستری مرکز به نشانی icbar.ir وارد شوید. سپس از منوی بالای سایت بر روی گزینه «خدمات الکترونیک» و سپس «پورتال خدمات الکترونیک» وکلا کلیک کنید.
در مرحله بعدی لازم است که نام کاربری و رمز عبور خود را در قسمت مشخص شده وارد کنید و بر روی گزینه ورود کلیک نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری و رمز عبور نمی باشید، می بایست مراحل دریافت نام کاربری و رمز عبور را انجام دهید.
پس از ورود به پورتال شخصی خود از منوی برنامه ابتدا بر روی گزینه «پروانه» و سپس بر روی گزینه «درخواست جدید برای تمدید پروانه» کلیک کنید.
در مراحل بعدی ثبت درخواست تمدید پروانه لازم است که لیست مفاصا حساب های مالیاتی که قبلا اسکن شده اند را مشاهده کنید و در صورت نیاز به ارائه مدرک جدید بر روی گزینه «اضافه کردن مدرک جدید» کلیک کنید و مدارک مورد نیاز را وارد نمایید.
نکته: برای وارد کردن مدرک مورد نظر خود می بایست که حتما فرم مدرک ارائه شده شما jpg باشد و حجم فایل شما کمتر از 1 مگابایت و بیشتر از 100 کیلوبایت باشد.
در صورتی که به عنوان یک مشاور در ارگانی مشغول به کار بوده اید، در بخش «لیست اطلاعات حق المشاوره»، اعلام کنید. برای این کار کافیست که بر روی دکمه «اضافه کردن حق المشاوره» کلیک کنید.
پس از اینکه اطلاعات مربوطه جهت تمدید پروانه و اعلام مشاوره را در سامانه وارد کردید، حتما بر روی «ثبت درخواست» کلیک کنید تا درخواست وارد شده شما در سامانه ثبت شود.
بیشتر بخوانید: سایت کارآموزی آزمون وکالت
مدارک تمدید پروانه وکالت
برای تمدید پروانه وکلا به صورت الکترونیکی، لازم است که وکلایی که در آزمون وکالت دادگستری پذیرفته شده اند، یک سری مدارکی را در سامانه خدمات الکترونیک شخصی خودشان وارد نمایند. مدارکی که لازم است در سامانه خدمات الکترونیک سایت دادگستری مرکز وارد نمایید را در ادامه به شما ذکر می کنیم.
دقت داشته باشید که تنها مدرک اجباری که می بایست در سامانه وارد شود، مدرک مفاصا حساب می باشد و دیگر مدارک شما بسته به شرایط و نیاز شما در پورتال خدمات الکترونیک ارائه خواهد شد. برای ثبت پروانه ها، لازم است که طبق مراحلی که به شما توضیح داده شد، پیش بروید.
برای ثبت مدرک مفاصا حساب در صورت نیاز می بایست که حتما نکات زیر را در نظر داشته باشید و مدرک مفاصا حسابی را وارد نمایید که معتبر باشد.
جهت تمدید پروانه تا پایان آبان ماه سال ١٤٠١ ارائه مفاصای مالیاتی قطعی تا پایان سال ١٣٩٥ الزامی است.
جهت تمدید پروانه تا پایان آبان ماه سال ١٤٠٠ ارائه مفاصای مالیاتی قطعی تا پایان سال ١٣٩٤ الزامی است.
جهت تمدید پروانه تا پایان آبان ماه سال ١٣٩٩ ارائه مفاصای مالیاتی قطعی تا پایان سال ١٣٩٣ الزامی است.
بیشتر بخوانید: نحوه دریافت گواهی سابقه کار کارشناس رسمی دادگستری
پیگیری تمدید پروانه وکالت
آن دسته از افرادی که قصد تمدید پروانه وکالت را دارند، می بایست که از طریق پورتال شخصی خود در سامانه کانون وکلای مرکز اقدام به تمدید پروانه وکالت خود کنند. پس از تمدید پروانه وکلا از طریق پورتال خدمات الکترونیک، وکلا می توانند از طریق پورتال خدمات الکترونیک وکلا اقدام به پیگیری تمدید پروانه وکالت کنند و مراحل بررسی درخواست خود را مشاهده نمایند.
در صورتی که مراحل تمدید پروانه وکالت را از طریق سایت کانون وکلای دادگستری مرکز انجام داده اید، می توانید طبق مراحل زیر مراحل پیگیری تمدید پروانه وکالت را انجام دهید. لازم به ذکر است که این سامانه از سایت کانون وکلای مرکز قوه قضاییه متفاوت بوده و به نشانی icbar.org می باشد.
برای پیگیری درخواست خود ابتدا به سایت کانون وکلای دادگستری مرکز به نشانی icbar.ir وارد شوید و سپس از منوی بالای سایت بر روی گزینه «خدمات الکترونیک» و سپس «پورتال خدمات الکترونیک» وکلا کلیک کنید.
در مرحله بعدی لازم است که نام کاربری و رمز عبور خود را در قسمت مشخص شده وارد کنید و بر روی گزینه ورود کلیک نمایید.
پس از ورود به پورتال شخصی خود در سایت کانون وکلای مرکز دادگستری، می بایست بر روی گزینه «پروانه» در پورتال شخصی خود کلیک کنید و سپس گزینه «لیست درخواست های تمدید پروانه» را انتخاب کنید تا وضعیت درخواست شما برای تمدید پروانه نمایش داده شود.
تمامی مراحل بررسی درخواست شما برای تمدید پروانه، در این قسمت مشخص می شود و در صورتی که در هر یک از مراحل، با مشکل عدم تایید مواجه شوید، پیامکی مبنی بر این مشکل برای شما ارسال خواهد شد.
کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص تمدید پروانه اشتغال وکلا را ارائه داده و متقاضیان را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا می توانید آخرین اخبار این حوزه را دریافت نمایید.
در ادامه بخوانید: آزمون اختبار
سوالات متداول
1- ✔️ نحوه تمدید پروانه وکالت چگونه است ؟
✔️ تمدید پروانه وکالت دادگستری به دو صورت حضوری و غیر حضوری انجام می شود که در متن مقاله توضیحات کامل آن ارائه شده است.
2- ✔️ تمدید اینترنتی پروانه اشتغال کانون وکلا چگونه انجام می شود ؟
✔️ برای تمدید اینترنتی پروانه وکالت به سایت icbar.org مراجعه کرده و مطابق راهنمای تصویری متن مقاله به ثبت درخواست خود بپردازید.
3- ✔️ پیگیری تمدید پروانه وکالت کانون وکلا چگونه انجام می شود ؟
✔️ استعلام پروانه وکالت با مراجعه به سایت icbar.org امکان پذیر است. مراحل لازم برای پیگیری پروانه کانون وکلا در متن مقاله ارائه شده است.
منبع : تمدید پروانه وکالت