27-07-2021, 04:07 PM
برای تمدید پروانه نظام مهندسی، لازم است تا مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی، درخواست تمدید پروانه خود را به صورت الکترونیکی و از طریق سایت نظام مهندسی استان محل سکونت خود، ثبت نمایند و پس از آن با مراجعه به سایت سازمان نظام مهندسی در زمان مربوطه، سایر مراحل مربوط به تمدید پروانه نظام مهندسی خود را پیگیری نمایند.
تمامی مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی، برای فعالیت حرفه ای خود نیازمند نوعی تایید از سازمان نظام مهندسی که به پروانه نظام مهندسی معروف است، می باشند. تمدید پروانه نظام مهندسی پس از اتمام دوره پروانه که 3 سال پس از تاریخ صدور آن می باشد، باید توسط شخص عضو در سازمان نظام مهندسی انجام شود. در صورت عدم تمدید پروانه نظام مهندسی، فرد اجازه فعالیت به عنوان عضوی از سازمان نظام مهندسی را نخواهد داشت.
تمدید این پروانه نیازمند ارائه مدارک در 2 گروه مدارک عمومی و تخصصی و پرداخت هزینه مربوط به تمدید پروانه می باشد. تمدید پروانه نظام مهندسی به صورت بومی و از طریق سازمان های نظام مهندسی هر استان انجام می شود و افراد عضو، باید پس از ورود به سایت نظام مهندسی استان محل سکونت خود، درخواست خود را مبنی بر تمدید این پروانه، به همراه مدارک مورد نیاز، به صورت الکترونیکی ثبت کنند.
با توجه به اهمیت تمدید و تعویض پروانه اشتغال نظام مهندسی، در ادامه مقاله قصد داریم به بررسی نحوه تمدید این پروانه به همراه مدارک لازم برای تمدید آن پرداخته و سپس به بررسی مراحل پیگیری این پروانه بپردازیم.
تمدید پروانه نظام مهندسی
هر ساله آزمونی از طرف سازمان نظام مهندسی برگزار می شود در رشته های مختلف مهندسی برگزار می شود و افراد متقاضی عضویت در این سازمان، پس از قبولی در آزمون نظام مهندسی می توانند پروانه نظام مهندسی را دریافت کنند. این پروانه به معنای اجازه کار برای شخص به عنوان عضو مورد تایید سازمان نظام مهندسی خواهد بود.
مدت اعتبار پروانه نظام مهندسی از زمان صدور، 3 سال می باشد و پس از سپری شدن این مدت زمان، لازم است تا شخص عضو، نسبت به تمدید پروانه نظام مهندسی خود در اسرع وقت اقدام نماید، زیرا پس از انقضا مدت پروانه نظام مهندسی، شخص اجازه فعالیت حرفه ای به عنوان یک مهندس عضو سازمان نظام مهندسی را نخواهد داشت.
در سال های قبل فرایند درخواست تمدید پروانه نظام مهندسی به صورت حضوری و با مراجعه مهندسان به سازمان های نظام مهندسی استان محل سکونت ایشان امکان پذیر بود. اما از چند سال قبل، فرایند درخواست تمدید پروانه نظام مهندسی صرفا به صورت الکترونیکی امکان پذیر است و مهندسانی که نیاز به تمدید این پروانه داشته باشند، می توانند با مراجعه به سایت مربوط به نظام مهندسی استان محل سکونت خود مانند سایت نظام مهندسی تهران و ... که آدرس آن از طریق سایت اصلی سازمان نظام مهندسی کشور به نشانی www.irceo.net و از قسمت " استان ها " قابل دسترسی است، این پروانه را تمدید نمایند.
شایان ذکر است که مهلت انقضای این پروانه نیز مانند پروانه اولیه، 3 سال خواهد بود و مجددا پس از سپری شدن این مدت زمان، مهندسان عضو این سازمان باید نسبت به تمدید پروانه نظام مهندسی خود اقدام کنند. آماده سازی مدارک و اقدام برای تمدید این پروانه، بهتر است تا پیش از اتمام مهلت آن انجام شود تا در طی مدت زمان لازم برای انجام روند اداری تمدید این پروانه، اختلالی در فعالیت های حرفه ای مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ایجاد نشود.
بیشتر بخوانید: کارت عضویت نظام مهندسی
نحوه تمدید پروانه نظام مهندسی
تمامی مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی، برای فعالیت حرفه ای خود به عنوان یک عضو از این سازمان، پس از قبولی در مرحله ثبت نام آزمون نظام مهندسی ملزم به دریافت پروانه نظام مهندسی می باشند. این پروانه، مانند تمامی پروانه های اشتغال مربوط به مشاغل دیگر، دارای مدت زمان محدودی می باشد و پس از انقضا این مدت زمان، باید مجدد تمدید شود. بدون تمدید پروانه نظام مهندسی، مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی، اجازه فعالیت حرفه ای نخواهند داشت.
برای تمدید پروانه مهندسی، لازم است تا شخص عضو، به همراه مدارک عمومی و اختصاصی لازم، به سایت نظام مهندسی استان محل سکونت خود که آدرس آن از طریق سایت اصلی سازمان نظام مهندسی irceo.net کشور و از قسمت " استان ها " قابل دسترسی است، این پروانه را تمدید نمایند.
نحوه تمدید پروانه نظام مهندسی برای تمامی سازمان های نظام مهندسی استان ها تقریبا به یک شکل است. افراد متقاضی تمدید پروانه نظام مهندسی لازم است تا ابتدا در سایت نظام مهندسی استان محل سکونت خود عضو شوند و پس از مطالعه کاربرگ های مربوطه، مدارک مورد نیاز را آپلود کرده و درخواست تمدید پروانه نظام مهندسی خود را ثبت نمایند.
یکی از مدارک لازم برای ثبت درخواست تمدید پروانه، معرفی نامه مفاصاحساب مالیاتی است که لازم است پیش از ثبت درخواست از سازمان نظام مهندسی مربوط به استان محل سکونت شخص، به صورت حضوری دریافت گردد. پس از ثبت درخواست در سایت، زمانی برای مراجعه عضو و پیگیری های مربوط به تمدید پروانه نظام مهندسی مشخص می شود.
پس از طی مراحل اداری مربوطه و تایید کارشناس و مدیر سازمان، پیامکی برای شخص ارسال می شود و می تواند برای دریافت پروانه خود به سایت مراجعه کند. شایان ذکر است که مدت انقضا این پروانه نیز همانند پروانه اولیه، 3 سال از تاریخ صدور خواهد بود و پس از طی این مدت، نیازمند تمدید مجدد خواهد بود.
بیشتر بخوانید: تعرفه خدمات نظام مهندسی
مدارک لازم برای تمدید پروانه نظام مهندسی
برای تمدید پروانه نظام مهندسی، لازم است تا مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی، درخواست تمدید پروانه خود را به صورت الکترونیکی و از طریق سایت نظام مهندسی استان محل سکونت خود، ثبت نمایند و پس از آن با مراجعه به سایت سازمان نظام مهندسی مربوطه و در زمان تعیین شده توسط سایت، سایر مراحل مربوط به تمدید پروانه نظام مهندسی خود را پیگیری نمایند. برای ثبت درخواست تمدید پروانه نظام مهندسی، شخص عضو باید مدارکی را در سایت آپلود نماید. این مدارک در 2 گروه مدارک عمومی و اختصاصی قرار می گیرد.
مدارک عمومی جهت تمدید پروانه نظام مهندسی
تکمیل کاربرگ مربوط به درخواست تمدید پروانه نظام مهندسی
دو قطعه عکس 4*6 که از تاریخ گرفتن آن بیش از 6 ماه نگذشته باشد. این عکس برای آقایان باید بدون عینک، کراوات، دستمال گردن، زیورآلات، کلاه و با لباس رسمی و برای بانوان باید با حجاب، بدون آرایش و با مقنعه ساده به نحوی که گردی صورت مشخص باشد، تهیه شود.
اصل پروانه نظام مهندسی قبلی
کپی برابر اصل شده مدرک تحصیلی (کاردانی-کارشناسی-دکترا) توسط مراجع قضایی یا دفاتر اسناد رسمی
اصل فیش واریزی به مبلغ 60 هزار ریال به اداره مالیات و یا خزانه معین مرکز استان مربوطه ( شماره حساب مربوطه در سایت نظام مهندسی هر استان متفاوت است ) لازم است تا داوطلبان با مراجعه به سایت استان محل سکونت خود، صرفا به حساب اعلام شده در سایت این مبلغ را واریز نمایند.
کپی برابر اصل کارت ملی و تمامی صفحات شناسنامه توسط مراجع قضایی یا دفاتر اسناد رسمی
اجاره نامه رسمی یا سند مالکیت رسمی برای تایید آدرس در صورت تغییر آدرس شخص متقاضی
پرداخت وجه مربوط به تمدید پروانه نظام مهندسی
مدارک اختصاصی جهت تمدید پروانه نظام مهندسی
معرفی نامه مفاصاحساب مالیاتی دریافت شده از سازمان نظام مهندسی درج شده در پشت پروانه نظام مهندسی قبلی داوطلب
در صورت تعویض آدرس شخص متقاضی، تصویر مدارک احراز سکونت شامل سند مالکیت و یا اجاره نامه رسمی
مهندسانی که به دنبال دریافت پروانه نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هستند، می توانند از طریق مطالعه مقاله زیر اقدامات لازم برای دریافت این پروانه را انجام دهند.
بیشتر بخوانید: پروانه نظام مهندسی کشاورزی
پیگیری تمدید پروانه نظام مهندسی
در سال های قبل کل فرایند مربوط به تمدید پروانه نظام مهندسی، به صورت حضوری انجام می شد. پس از مدتی، مرحله ثبت درخواست تمدید پروانه نظام مهندسی به شکل الکترونیک و از طریق سایت نظام مهندسی هر استان انجام می گرفت و دریافت پروانه تمدید شده، همانند قبل به صورت حضوری و با مراجعه شخص به سازمان نظام مهندسی استان محل سکونت وی انجام می شد.
اما مدتی است که هم ثبت درخواست تمدید پروانه نظام مهندسی و هم صدور پروانه مجدد به صورت الکترونیکی انجام می شود. اعضا این سازمان پس از نزدیک شدن به مهلت انقضا پروانه خود (باید حداکثر 3 ماه تا پایان مهلت انقضا پروانه زمان وجود داشته باشد و پروانه هایی که بیش از 3 ماه تا پایان مهلت انقضا آنها زمان باقی مانده است، تمدید نخواهند شد.) باید با مراجعه به سایت نظام مهندسی استان محل سکونت خود که آدرس آن از طریق سایت اصلی سازمان نظام مهندسی کشور به نشانی irceo.net و از قسمت "استان ها" قابل دسترسی است، درخواست خود را برای تمدید پروانه نظام مهندسی ثبت نمایند.
برای ثبت این درخواست نیز، باید مدارک عمومی و اختصاصی که در بخش قبل به آن ها اشاره کردیم، در سایت آپلود و هزینه های مربوطه پرداخت شود. پس از ثبت این درخواست و طی شدن مراحل اداری مربوطه، پروانه اشتغال فرد تمدید شده و وی با وارد کردن شماره نظام مهندسی و کد ملی، می تواند پروانه نظام مهندسی خود را از بخش پیگیری سایت دانلود کند.
کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص تمدید پروانه اشتغال نظام مهندسی را در اختیار داوطلبان گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار مرتبط با این حیطه را دریافت نمایید.
در ادامه بخوانید: inbr.ir
سوالات متداول
1- ✔️ نحوه تمدید پروانه نظام مهندسی چگونه است ؟
✔️ برای تمدید پروانه نظام مهندسی می بایست به سایت نظام مهندسی سازمان خود مراجعه کرده و سپس مراحل ذکر شده در متن مقاله را انجام دهید.
2- ✔️ مدارک لازم برای تمدید پروانه نظام مهندسی چیست ؟
✔️ برای تمدید پروانه نظام مهندسی می بایست مدارک عمومی و اختصاصی ذکر شده در متن مقاله را در سایت مربوط به استان خود بارگذاری نمایید.
3- ✔️ مراحل پیگیری پروانه اشتغال نظام مهندسی چیست ؟
✔️ با مراجعه به سایت سازمان نظام مهندسی استان خود می توانید مدتی پس از ثبت درخواست تمدید، به پیگیری پروانه اشتغال خود بپردازید.
منبع : تمدید پروانه نظام مهندسی
تمامی مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی، برای فعالیت حرفه ای خود نیازمند نوعی تایید از سازمان نظام مهندسی که به پروانه نظام مهندسی معروف است، می باشند. تمدید پروانه نظام مهندسی پس از اتمام دوره پروانه که 3 سال پس از تاریخ صدور آن می باشد، باید توسط شخص عضو در سازمان نظام مهندسی انجام شود. در صورت عدم تمدید پروانه نظام مهندسی، فرد اجازه فعالیت به عنوان عضوی از سازمان نظام مهندسی را نخواهد داشت.
تمدید این پروانه نیازمند ارائه مدارک در 2 گروه مدارک عمومی و تخصصی و پرداخت هزینه مربوط به تمدید پروانه می باشد. تمدید پروانه نظام مهندسی به صورت بومی و از طریق سازمان های نظام مهندسی هر استان انجام می شود و افراد عضو، باید پس از ورود به سایت نظام مهندسی استان محل سکونت خود، درخواست خود را مبنی بر تمدید این پروانه، به همراه مدارک مورد نیاز، به صورت الکترونیکی ثبت کنند.
با توجه به اهمیت تمدید و تعویض پروانه اشتغال نظام مهندسی، در ادامه مقاله قصد داریم به بررسی نحوه تمدید این پروانه به همراه مدارک لازم برای تمدید آن پرداخته و سپس به بررسی مراحل پیگیری این پروانه بپردازیم.
تمدید پروانه نظام مهندسی
هر ساله آزمونی از طرف سازمان نظام مهندسی برگزار می شود در رشته های مختلف مهندسی برگزار می شود و افراد متقاضی عضویت در این سازمان، پس از قبولی در آزمون نظام مهندسی می توانند پروانه نظام مهندسی را دریافت کنند. این پروانه به معنای اجازه کار برای شخص به عنوان عضو مورد تایید سازمان نظام مهندسی خواهد بود.
مدت اعتبار پروانه نظام مهندسی از زمان صدور، 3 سال می باشد و پس از سپری شدن این مدت زمان، لازم است تا شخص عضو، نسبت به تمدید پروانه نظام مهندسی خود در اسرع وقت اقدام نماید، زیرا پس از انقضا مدت پروانه نظام مهندسی، شخص اجازه فعالیت حرفه ای به عنوان یک مهندس عضو سازمان نظام مهندسی را نخواهد داشت.
در سال های قبل فرایند درخواست تمدید پروانه نظام مهندسی به صورت حضوری و با مراجعه مهندسان به سازمان های نظام مهندسی استان محل سکونت ایشان امکان پذیر بود. اما از چند سال قبل، فرایند درخواست تمدید پروانه نظام مهندسی صرفا به صورت الکترونیکی امکان پذیر است و مهندسانی که نیاز به تمدید این پروانه داشته باشند، می توانند با مراجعه به سایت مربوط به نظام مهندسی استان محل سکونت خود مانند سایت نظام مهندسی تهران و ... که آدرس آن از طریق سایت اصلی سازمان نظام مهندسی کشور به نشانی www.irceo.net و از قسمت " استان ها " قابل دسترسی است، این پروانه را تمدید نمایند.
شایان ذکر است که مهلت انقضای این پروانه نیز مانند پروانه اولیه، 3 سال خواهد بود و مجددا پس از سپری شدن این مدت زمان، مهندسان عضو این سازمان باید نسبت به تمدید پروانه نظام مهندسی خود اقدام کنند. آماده سازی مدارک و اقدام برای تمدید این پروانه، بهتر است تا پیش از اتمام مهلت آن انجام شود تا در طی مدت زمان لازم برای انجام روند اداری تمدید این پروانه، اختلالی در فعالیت های حرفه ای مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ایجاد نشود.
بیشتر بخوانید: کارت عضویت نظام مهندسی
نحوه تمدید پروانه نظام مهندسی
تمامی مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی، برای فعالیت حرفه ای خود به عنوان یک عضو از این سازمان، پس از قبولی در مرحله ثبت نام آزمون نظام مهندسی ملزم به دریافت پروانه نظام مهندسی می باشند. این پروانه، مانند تمامی پروانه های اشتغال مربوط به مشاغل دیگر، دارای مدت زمان محدودی می باشد و پس از انقضا این مدت زمان، باید مجدد تمدید شود. بدون تمدید پروانه نظام مهندسی، مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی، اجازه فعالیت حرفه ای نخواهند داشت.
برای تمدید پروانه مهندسی، لازم است تا شخص عضو، به همراه مدارک عمومی و اختصاصی لازم، به سایت نظام مهندسی استان محل سکونت خود که آدرس آن از طریق سایت اصلی سازمان نظام مهندسی irceo.net کشور و از قسمت " استان ها " قابل دسترسی است، این پروانه را تمدید نمایند.
نحوه تمدید پروانه نظام مهندسی برای تمامی سازمان های نظام مهندسی استان ها تقریبا به یک شکل است. افراد متقاضی تمدید پروانه نظام مهندسی لازم است تا ابتدا در سایت نظام مهندسی استان محل سکونت خود عضو شوند و پس از مطالعه کاربرگ های مربوطه، مدارک مورد نیاز را آپلود کرده و درخواست تمدید پروانه نظام مهندسی خود را ثبت نمایند.
یکی از مدارک لازم برای ثبت درخواست تمدید پروانه، معرفی نامه مفاصاحساب مالیاتی است که لازم است پیش از ثبت درخواست از سازمان نظام مهندسی مربوط به استان محل سکونت شخص، به صورت حضوری دریافت گردد. پس از ثبت درخواست در سایت، زمانی برای مراجعه عضو و پیگیری های مربوط به تمدید پروانه نظام مهندسی مشخص می شود.
پس از طی مراحل اداری مربوطه و تایید کارشناس و مدیر سازمان، پیامکی برای شخص ارسال می شود و می تواند برای دریافت پروانه خود به سایت مراجعه کند. شایان ذکر است که مدت انقضا این پروانه نیز همانند پروانه اولیه، 3 سال از تاریخ صدور خواهد بود و پس از طی این مدت، نیازمند تمدید مجدد خواهد بود.
بیشتر بخوانید: تعرفه خدمات نظام مهندسی
مدارک لازم برای تمدید پروانه نظام مهندسی
برای تمدید پروانه نظام مهندسی، لازم است تا مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی، درخواست تمدید پروانه خود را به صورت الکترونیکی و از طریق سایت نظام مهندسی استان محل سکونت خود، ثبت نمایند و پس از آن با مراجعه به سایت سازمان نظام مهندسی مربوطه و در زمان تعیین شده توسط سایت، سایر مراحل مربوط به تمدید پروانه نظام مهندسی خود را پیگیری نمایند. برای ثبت درخواست تمدید پروانه نظام مهندسی، شخص عضو باید مدارکی را در سایت آپلود نماید. این مدارک در 2 گروه مدارک عمومی و اختصاصی قرار می گیرد.
مدارک عمومی جهت تمدید پروانه نظام مهندسی
تکمیل کاربرگ مربوط به درخواست تمدید پروانه نظام مهندسی
دو قطعه عکس 4*6 که از تاریخ گرفتن آن بیش از 6 ماه نگذشته باشد. این عکس برای آقایان باید بدون عینک، کراوات، دستمال گردن، زیورآلات، کلاه و با لباس رسمی و برای بانوان باید با حجاب، بدون آرایش و با مقنعه ساده به نحوی که گردی صورت مشخص باشد، تهیه شود.
اصل پروانه نظام مهندسی قبلی
کپی برابر اصل شده مدرک تحصیلی (کاردانی-کارشناسی-دکترا) توسط مراجع قضایی یا دفاتر اسناد رسمی
اصل فیش واریزی به مبلغ 60 هزار ریال به اداره مالیات و یا خزانه معین مرکز استان مربوطه ( شماره حساب مربوطه در سایت نظام مهندسی هر استان متفاوت است ) لازم است تا داوطلبان با مراجعه به سایت استان محل سکونت خود، صرفا به حساب اعلام شده در سایت این مبلغ را واریز نمایند.
کپی برابر اصل کارت ملی و تمامی صفحات شناسنامه توسط مراجع قضایی یا دفاتر اسناد رسمی
اجاره نامه رسمی یا سند مالکیت رسمی برای تایید آدرس در صورت تغییر آدرس شخص متقاضی
پرداخت وجه مربوط به تمدید پروانه نظام مهندسی
مدارک اختصاصی جهت تمدید پروانه نظام مهندسی
معرفی نامه مفاصاحساب مالیاتی دریافت شده از سازمان نظام مهندسی درج شده در پشت پروانه نظام مهندسی قبلی داوطلب
در صورت تعویض آدرس شخص متقاضی، تصویر مدارک احراز سکونت شامل سند مالکیت و یا اجاره نامه رسمی
مهندسانی که به دنبال دریافت پروانه نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هستند، می توانند از طریق مطالعه مقاله زیر اقدامات لازم برای دریافت این پروانه را انجام دهند.
بیشتر بخوانید: پروانه نظام مهندسی کشاورزی
پیگیری تمدید پروانه نظام مهندسی
در سال های قبل کل فرایند مربوط به تمدید پروانه نظام مهندسی، به صورت حضوری انجام می شد. پس از مدتی، مرحله ثبت درخواست تمدید پروانه نظام مهندسی به شکل الکترونیک و از طریق سایت نظام مهندسی هر استان انجام می گرفت و دریافت پروانه تمدید شده، همانند قبل به صورت حضوری و با مراجعه شخص به سازمان نظام مهندسی استان محل سکونت وی انجام می شد.
اما مدتی است که هم ثبت درخواست تمدید پروانه نظام مهندسی و هم صدور پروانه مجدد به صورت الکترونیکی انجام می شود. اعضا این سازمان پس از نزدیک شدن به مهلت انقضا پروانه خود (باید حداکثر 3 ماه تا پایان مهلت انقضا پروانه زمان وجود داشته باشد و پروانه هایی که بیش از 3 ماه تا پایان مهلت انقضا آنها زمان باقی مانده است، تمدید نخواهند شد.) باید با مراجعه به سایت نظام مهندسی استان محل سکونت خود که آدرس آن از طریق سایت اصلی سازمان نظام مهندسی کشور به نشانی irceo.net و از قسمت "استان ها" قابل دسترسی است، درخواست خود را برای تمدید پروانه نظام مهندسی ثبت نمایند.
برای ثبت این درخواست نیز، باید مدارک عمومی و اختصاصی که در بخش قبل به آن ها اشاره کردیم، در سایت آپلود و هزینه های مربوطه پرداخت شود. پس از ثبت این درخواست و طی شدن مراحل اداری مربوطه، پروانه اشتغال فرد تمدید شده و وی با وارد کردن شماره نظام مهندسی و کد ملی، می تواند پروانه نظام مهندسی خود را از بخش پیگیری سایت دانلود کند.
کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص تمدید پروانه اشتغال نظام مهندسی را در اختیار داوطلبان گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار مرتبط با این حیطه را دریافت نمایید.
در ادامه بخوانید: inbr.ir
سوالات متداول
1- ✔️ نحوه تمدید پروانه نظام مهندسی چگونه است ؟
✔️ برای تمدید پروانه نظام مهندسی می بایست به سایت نظام مهندسی سازمان خود مراجعه کرده و سپس مراحل ذکر شده در متن مقاله را انجام دهید.
2- ✔️ مدارک لازم برای تمدید پروانه نظام مهندسی چیست ؟
✔️ برای تمدید پروانه نظام مهندسی می بایست مدارک عمومی و اختصاصی ذکر شده در متن مقاله را در سایت مربوط به استان خود بارگذاری نمایید.
3- ✔️ مراحل پیگیری پروانه اشتغال نظام مهندسی چیست ؟
✔️ با مراجعه به سایت سازمان نظام مهندسی استان خود می توانید مدتی پس از ثبت درخواست تمدید، به پیگیری پروانه اشتغال خود بپردازید.
منبع : تمدید پروانه نظام مهندسی