16-05-2021, 06:57 PM
(آخرین ویرایش: 16-05-2021, 06:58 PM، توسط samaryaghoubi.)
شعار تبلیغاتی، برچسب یا عبارتی است که یک شرکت برای بیان اهمیت محصولات یا خدمات خود یا کارکرد اصلی آنها استفاده می کند. به عبارت دیگر ، شعار تبلیغاتی عبارت کوتاهی در توصیف یک تجارت است. در دنیای رقابتی امروز ، ما هر روزه شاهد عبارت های جالب توجه فراوانی هستیم اما فقط جالب ترین و بهترین آنها قلب ها را تسخیر می کنند و برای مدتی طولانی تر در یاد ما می مانند.
چه عاملی سبب می شود یک شعار تبلیغاتی به یاد ماندنی گردد؟ یک شعار به یاد ماندنی جدای از یادآوری عنوان یک برند خاص، واجد خصوصیت X است، خصوصیتی که باعث می شود دو بار یا حتی سه بار به آن توجه کنیم. مطابق کتاب چارلز ویتیر تحت عنوان “تبلیغات خلاقانه” – یک شعار تبلیغاتی در مورد یک محصول یا خدمات باید بیانگر آن چنان ارزشی باشد که آنرا شایسته تبلیغ مداوم و پشت سر هم نماید؛ که به خاطر آوردنش برای مردم ارزشمند باشد و به گونه ای بیان شود که مردم بتوانند آن را به خاطر بسپارند.
چه عاملی سبب می شود یک شعار تبلیغاتی به یاد ماندنی گردد؟ یک شعار به یاد ماندنی جدای از یادآوری عنوان یک برند خاص، واجد خصوصیت X است، خصوصیتی که باعث می شود دو بار یا حتی سه بار به آن توجه کنیم. مطابق کتاب چارلز ویتیر تحت عنوان “تبلیغات خلاقانه” – یک شعار تبلیغاتی در مورد یک محصول یا خدمات باید بیانگر آن چنان ارزشی باشد که آنرا شایسته تبلیغ مداوم و پشت سر هم نماید؛ که به خاطر آوردنش برای مردم ارزشمند باشد و به گونه ای بیان شود که مردم بتوانند آن را به خاطر بسپارند.
اپل – “متفاوت فکر کنید”
این شعار برای اولین بار در تبلیغات اپل معرفی شد: “اینجا جای افراد دیوانه است ، متفاوت فکر کنید”. این شعار تبلیغاتی به این برند کمک کرد تا یکی از بزرگترین تحولات تاریخ تجارت را از آن خود کند. اپل برای برجسته کردن این شعار، شخصیت های مشهوری مانند آلبرت انیشتین ، گاندی و غیره را انتخاب کرد که هیچ وقت از ترسی از “متفاوت فکر کردن” نداشتند.به محض اینکه این شعار تبلیغاتی در همه جا همراه نزدیک اپل شد، مردم متوجه این مطلب شدند که این برند فقط مربوط به یک رایانه قدیمی نیست. این شعار تبلیغاتی آنقدر قدرتمند و کاربرپسند است که باعث شده کاربران رایانه احساس کنند افرادی دانا به تکنولوژی و خلاق هستند. مطابق فوربز ارزش سهام این برند در جریان کمپین تبلیغاتی این شعار، سه برابر شد.
پاناسونیک – “یک زندگ بهتر، یک جهان بهتر”
پاناسونیک که یک شرکت چند ملیتی الکترونیکی است تصمیم به اتخاذ یک شعار تجاری جدید گرفت، شعاری که دورنمای آن شرکت را به سوی صدمین سالگردش منعکس نماید. این شعار تجاری جدید بر هدف مدیریتی بنیادی و بی پایان شرکت و چشم انداز و جهتی مبتنی است که شرکت در تلاش است به آن دست یابد.این شعار همچنین بیانگر ایده برند است برای ترویج و پیگیری یک زندگی بهتر برای هر مشتری از هر زمینه ای مانند مشاغل ، خانه ، مسافرت و غیره.
دیزنی – “شادترین مکان روی زمین”
آن دسته از شعارهای تجاری که با دقت ایجاد می شوند، همواره ارزش ها و وعده های برند مطبوع را با موفقیت به مخاطبان انتقال می دهند. شعار “شادترین مکان روی زمین” دیزنی نمونه بارز چنین امری است. مردم از سراسر جهان به این پادشاهی جادویی می آیند تا آن وعده را تجربه کنند.این شرکت محبوب ترین شخصیت های کارتونی را خلق کرده است و هنوز هم در طول تاریخ دور و دراز خود درلیست معتبرترین جوایز و نامزدهای اسکار، رکورد دار است. این پارک همه گونه افرادی را از هر نقطه دنیا و از هر سنی جذب خود کرده و به یکی از شادترین مکان های کره زمین تبدیل شده است.
برای خلق یک شعار مناسب به موارد زیر توجه کنید:
1. آن را کوتاه و مشخص نگه دارید
3. یک مزیت اصلی را برجسته کنید
4- تعهد خود را توضیح دهید
5- باعث برانگیختن احساس مخاطب شوید
6. بار معنایی منفی را حذف کنید
7. از منابع درست استفاده کنید
پاناسونیک که یک شرکت چند ملیتی الکترونیکی است تصمیم به اتخاذ یک شعار تجاری جدید گرفت، شعاری که دورنمای آن شرکت را به سوی صدمین سالگردش منعکس نماید. این شعار تجاری جدید بر هدف مدیریتی بنیادی و بی پایان شرکت و چشم انداز و جهتی مبتنی است که شرکت در تلاش است به آن دست یابد.این شعار همچنین بیانگر ایده برند است برای ترویج و پیگیری یک زندگی بهتر برای هر مشتری از هر زمینه ای مانند مشاغل ، خانه ، مسافرت و غیره.
دیزنی – “شادترین مکان روی زمین”
آن دسته از شعارهای تجاری که با دقت ایجاد می شوند، همواره ارزش ها و وعده های برند مطبوع را با موفقیت به مخاطبان انتقال می دهند. شعار “شادترین مکان روی زمین” دیزنی نمونه بارز چنین امری است. مردم از سراسر جهان به این پادشاهی جادویی می آیند تا آن وعده را تجربه کنند.این شرکت محبوب ترین شخصیت های کارتونی را خلق کرده است و هنوز هم در طول تاریخ دور و دراز خود درلیست معتبرترین جوایز و نامزدهای اسکار، رکورد دار است. این پارک همه گونه افرادی را از هر نقطه دنیا و از هر سنی جذب خود کرده و به یکی از شادترین مکان های کره زمین تبدیل شده است.
برای خلق یک شعار مناسب به موارد زیر توجه کنید:
1. آن را کوتاه و مشخص نگه دارید
3. یک مزیت اصلی را برجسته کنید
4- تعهد خود را توضیح دهید
5- باعث برانگیختن احساس مخاطب شوید
6. بار معنایی منفی را حذف کنید
7. از منابع درست استفاده کنید