01-01-2020, 03:51 PM
به گزارش ایسنا و به نقل از دیلیمیل، نوار "Explore" در اینستاگرام برای هر کاربری مختص به خود است و بر اساس اطلاعات پیشین کاربران تهیه میشود. این اطلاعات شامل پستهای لایک شده و ذخیره شده توسط کاربر است.
همچنین اینستاگرام پستهای مشکوک به نقض خط مشی خود و یا پستهایی که اطلاعات نادرست منتشر میکنند را فیلتر میکند.
این بدان معناست که هرچه قدر یک فرد از اینستاگرم بیشتر استفاده کند، توصیههای برنامه در نوار "Explore" صحیحتر، دقیقتر و قابل استفادهتر میشود.
اینستاگرام برای انجام این کار از هوش مصنوعی استفاده میکند.
به این ترتیب با استفاده از هوش مصنوعی در نوار " Explore" اینستاگرام، تماشای عکسهای گوناگون را به کاربران پیشنهاد میدهد.
مسئولان هوش مصنوعی اینستاگرام میگویند که میخواهند نوار "Explore" یک توازن میان علائق جدید و قدیمی کاربران در کشف پستهای جدید ایجاد کند.
برای تحقق این هدف، ابتدا این شرکت مجبور شد زبان رایانهای جدید خود را بسازد که به اختصار "IGQL" نام دارد و برای کمک به فهرستبندی اطلاعات کاربر در عادات بلند مدت و کوتاه مدت آنها استفاده میشود.
در این راستا اینستاگرام یک سیستم هوش مصنوعی چند لایه ساخت که قادر است در هر ثانیه، ۹۰ میلیون مدل پیشبینی بسازد تا به تجزیه و تحلیل منبع بزرگی از اطلاعات کاربران بپردازد.
هوش مصنوعی کار خود را با تجزیه و تحلیل کلمات قابل استفاده توسط کاربر آغاز میکند و سپس یک سری حساب کاربری منبع را جمعآوری میکند که از این کلمات مشابه در جست وجوی خود استفاده کرده اند.
۵۰۰ پست از میان این پستها گلچین میشوند و در نهایت ۲۵ پست مرتبط با کلمه سرچ شده انتخاب شده و در نوار Explore برای کاربر به نمایش گذاشته میشوند.
هوش مصنوعی کلمات انتخابی، لایکهای گذشته و پستهای از قبل ذخیره شده را تجزیه و تحلیل میکند تا علاقه کاربر را بر اساس آنها پیشبینی کند.
بنابراین قابلیت پیشنهاد پستها توسط اینستاگرام، نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است.