نقلقول:
سردرگمی اشخاص خریدار موقع انتخاب اجزا و برند به دلیل زیاد شدن شرکت های تولیدی این اجزا است.
تنها مشکل خریداران وجود انواع گوناگون برند و مارک موجود در بازار نیست. بلکه به دلیل وارد شدن انواع جنس های چینی و بی کیفیت به بازار است که باعث سردرگمی و گمراهی خریداران می شود. این وسایل چینی نه تنها در صنعت کرکره برقی بلکه در تمام صنعت ها وسیله برای منفعت طلبان سودجویان شده تا از عدم اطلاعات داشتن مشتریان سو استفاده کنند و جنس نامرغوب به آن ها بفروشند.
در رابطه با همین امر شرکت الکتروحفاظ می کوشد تا مردمانی که اطلاعات کافی ندارند و نیاز به تهییه آن دارند توسط این مقاله آگاه سازد.
اجزای تشکیل دهنده کرکره برقی و تجهیزات جانبی کرکره برقی
۱-تیغه کرکره برقی: بدنه اصلی کرکره برقی همان تیغه ا ست که باعث ایجاد جلوه ای در این کرکره برقی ها می شود. و دارای جنس ها ورنگ های متفاوت و زیبایی می باشد.
۲-موتور کرکره برقی:موتور آن ها همان مدلی از ماشین الکتریکی است که انرژی برقی آن موتور را به انرژی مکانیکی موتور تبدیل می کند و توسط برق به کار می افتد و در اصل نیروی اصلی مورد نیازکرکره را تامیین میکند و موجب بالا و پایین رفتن کرکره برقی می شود. انواع موتورهای آن با نام های سنترال و ساید و توبلار هستند.
۳-ریل :بخشی از کرکره است که به صورت قوطی روی آن قرار گرفته و تیغه موجو داخل ریل حرکت میکند و جابه جا می شود. ریل ها اکثرا به شکل آلیازهایی از جنس آهن و آلومینیوم تولید می شوند که اکثرا می توان از جنس آهنی آن برای تیغه موجود درکرکره برقی گالوانیزه و جنس آلومینیومی آن به عنوان تیغه های کرکره گالوانیزه و پلی کربنات استفاده شود.
۴-قوطی:وسیله ای است که در وصل کردن ریل کرکره برقی ها بسیار مهم است و به دو عدد قوطی نیاز است که در 2 طرف آن با اندازه های مناسب و یکسان وصل شود. (قوطی باید اندازه مناسب داشته باشد و خیلی با دقت وصل شود )
۵-کپس : در اطراف تیغه کرکره برقی پلاستیکی ای وجود دارد که به آن کپس می گویند و ازایجاد صدای ناهنجار و همچنین ایجاد اصطکاک تیغه ها هنگام بالا و پایین رفتن کرکره می کاهد.
۶-صفحه پلیت :2 تا سطح که بر روی قوطی قالب قرار گرفته شده و موتور و کرکره بر آن سوار می شود.
۷-رسیور یا مرکز کنترل :بخشی از کرکره وجود دارد که موتور موجود به آن وصل شده و وظیفه ی دادن زمان مناسب به بالا پایین رفتن کرکره را به صورت منظم بر عهده دارد و همچنین به وسیله آن فرمان های فرستاده شده به موتور موجود را می توان کنترل نمود.
۸-لوله وسط کرکره یا شفت :استوانه ای یا لوله ای که به یک طرف آن موتور و به طرف دیگر آن اندکپ وصل شده و تیغه موجود در آن دور لوله جمع می شود. شفت قابلیت دارا بودن سایزهای مختلف است.
۹- اندکپ : نوعی نگه دارنده چرخنده است که در قسمت پایانانی لوله وجود دارد و به سطح پلیت وصل می شود.با وصل شدن آن به بلبرینگ به سطح نیز همان موقع وصل می شود و لوله ی وسط یا شفت موجود را در حول و اطراف محور چرخش موتور موجود به حرکت در می آورد.
۱۰- جا قفلی :در بعضی از موارد موجود برای داشتن امنیت بالاتر درکرکره برقی جا قفلی نیز به قسمت پایانی تیغه کرکره می تواند وصل شود.منبع:کرکره برقی
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان