تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
  • سردر
  • جستجو
  • فهرست اعضا
  • سالنامه
  • راهنما
درود مهمان گرامی! ورود ثبت‌نام
ورود
نام کاربری:
گذرواژه‌:
گذرواژه‌تان را فراموش کرده‌اید؟
 
تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum › پردیس فناوری کیش › گفتگوی آزاد v
« قبلی 1 … 814 815 816 817 818 … 1002 بعدی »

سمپلینگ اثر بخش ترین روش تبلیغ در نقطه فروش

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
حالت موضوعی
سمپلینگ اثر بخش ترین روش تبلیغ در نقطه فروش
panel123 آفلاین
عضو عادی
***
ارسال‌ها: 75
موضوع‌ها: 69
تاریخ عضویت: Dec 2017
اعتبار: 0
#1
06-05-2019, 11:42 PM
[تصویر:  sampling7.jpg]





روش های تبلیغاتی :
استفاده از تبلیغات برای معرفی برند و محصول یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت هر کسب و کار در بازار و در میان رقبا محسوب می شود . روش های تبلیغاتی زیادی در دنیا موجود است که می توان با بهره گیری از آن روش ها به اهدافی مانند کسب سود و بدست آوردن مشتری بیشتر و پابرجا بودن بین رقبا دست یافت . هر کسب و کار نیاز مبرم به تبلیغات دارد ، اما وسعت تبلیغات هر کسب و کار به نوع مشغله کاری ، تعداد رقبا ، مشتریان ، سن مشتریان ، جنسیت مشتریان و بزرگی و کوچکی بنگاه های اقتصادی بستگی دارد ، برای مثال یک مغازه دار با نصب تابلو مغازه به عنوان تابلو سر درب به تبلیغ می پردازد و همین برای آن کفایت می کند اما یک هایپر مارکت علاوه بر تابلو سر در مغازه با نصب بنر و یا طراحی بیلبورد و نصب آن در گذرگاه های عابر پیاده به تبلیغ می پردازد و یا یک تلویزیون شهری در مکانی پر ازدحام نصب می نماید و گاهی کسب وکار از یک مغازه فراتر رفته و به یک شرکت و یا کارخانه تبدیل می شود که در آن صورت تبلیغات به مکان های متعدد و در سطح شهر و کل کشور منعطف می گردد .
امروزه برای شرکت های بزرگ تبلیغات نه تنها به عنوان یک هزینه تلقی نمی شود بلکه اشباع بازار ، افزایش تعداد رقبا ، تنوع طلبی مشتریان ، توجه به مد و همه و همه دست به دست هم داده اند تا تبلیغات به عنوان یک سرمایه برای هر شرکتی که می خواهد در دنیای رقابت پا برجا بماند تبدیل شود . شرکت ها از تبلیغات به شکل مدیریت شده استفاده می کنند تا بتوانند ابزار و امکانات در دسترس خودشان را به نحو احسن و با طراحی و توسعه کالاهای جدید ، تجدید ساختار کانال توزیع ، فراهم نمودن محصولات و خدمات با بالاترین کیفیت و نازلترین قیمت به مشتریانشان ارائه دهند .
یکی از این روش های بازاریابی سمپلینگ می باشد که به عنوان اثربخش ترین روش تبلیغ در نقطه فروش محسوب می شود.
سمپلینگ چیست ؟
کلمه سمپلینگ در اصطلاح به عنوان مارکتینگ و بازاریابی یک استراتژی تبلیغاتی محسوب می شود که به طور کلی برای اهداف متعددی از جمله فرهنگ سازی برای یک محصول جدید ، افزایش سهم بازار ، جذب مجدد مشتریان از دست رفته و موارد دیگر قابل اجراست . در واقع روش کار به این صورت است ، برای اینکه یک تصویر روشنی از یک محصول جدید در ذهن مشتری ایجاد شود شرکتها با ارائه یک نمونه کوچک برای مشتری ، این اجازه را به مشتری می دهند که بتوانند با ویژگی ها و مزیت های محصول آشنا شوند و خود تصمیم گیرنده نهایی در مورد محصول مورد نظر باشند و چون اینگونه عمل می کنند هیچ واسطه ای بین محصول ، شرکت و مصرف کننده نیست .
روش کلی سمپلینگ :
در بازاریابی به روش سمپلینگ نیروهای کاملا مسلط و آموزش دیده ، دارای مهارت های ارتباطی قوی ، فن بیان ، با ظاهری آراسته و شیک و با تسلط کامل نسبت به محصول و مزیت های رقابتی آن از افرادی که از یک منطقه عبور می کنند دعوت می نمایند تا از محصول به عنوان نمونه تست کنند و سپس در هنگامی که مشتری در حال تست محصول است با لحنی زیبا و دلنشین از مزیت های محصول برای مشتریان صحبت می کنند و با فن بیان قوی سعی می کنند که مشتری نسبت به خرید محصول راغب شود و فرد سمپلر با مهارت خود سعی می کند تا نام و کیفیت محصول را در حافظه مشتری برای طولانی مدت حک کند . برخی از محصولات که امکان تست نمونه آزمایشی ندارند مانند لوازم صوتی و تصویری ، لوازم دیجیتال ، لوازم خانگی ، فرد سمپلر با ارائه بروشور و کاتالوگ محصول اقدام به ترغیب مشتری می نماید که نام دیگر آن پروموشن است .
مزایای بازاریابی سمپلینگ :
ایجاد یک تصویر واقعی در ذهن مشتری و در نتیجه افزایش فروش
به علت اینکه مشتری می تواند محصول را از نزدیک لمس یا حس کند باعث تقویت ارزش محصول نزد مشتری می شود.
بازاریابی مناسب برای معرفی محصولات جدید و جذب مشتریان جدید
باعث جذب مجدد مشتریان از دست رفته می شود
امکان قدرت نمایی محصول در مقابل رقبا را فراهم می نماید
مشتری برای تست محصول نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارد و به راحتی می تواند محصول را تست کند و اگر محصول قابل تست نباشد در مورد آن محصول کاتالوگ و یا توضیحات کامل ارائه می شود
تاثیر فوری جهت ترغیب مشتری برای خرید
به علت حضور فرد سمپلر و برقراری رابطه مطلوب و بدون واسطه امکان پاسخگویی سریع به سوالات مشتریان در همان زمان واحد فراهم می شود
اجرای سیستماتیک سمپلینگ :
بازاریابی سمپلینگ برای اینکه به درستی اجرا شود و دچار شکست نشود نیاز به گذراندن یک سری فرآیند سیستماتیک دارد که به شرح زیر می باشد :
مرحله اول : آگاهی و شناخت :
در این مرحله  پس از تعیین هدف ، نیاز به شناخت محصول ، بازار فروش و امکانات مورد نیاز داریم و پس از طی این مراحل می بایست نیروی انسانی مورد نیاز جهت فعالیت در این عرصه را گردآوری نماییم .
مرحله دوم : تدوین استراتژی و برنامه ریزی :
این مرحله شامل آموزش نیروی انسانی ، تیم سازی ، تعیین محل های استقرار سمپلرها با در نظر گرفتن تحقیقات انجام گرفته ، تهیه امکانات مورد نیاز ، تدوین فرم های گزارش دهی و آموزش پرسنل می باشد .
مرحله سوم : اجرا :
برای اجرای بازاریابی سمپلینگ نیاز به هماهنگی و اخذ مجوزهای مربوطه از محل های سمپل و همچنین تعیین بازرس برای هر منطقه و تکمیل گزارشات داریم .
مرحله چهارم : ارزیابی :
مرحله ارزیابی شامل گردآوری گزارشات و تهیه نموداری از عملکرد تیم های سمپلر و همچنین شناسایی نقاط ضعف و قوت می باشد
مرحله پنجم : بازخوردها :
در بازاریابی سمپلینگ نتایج کلی به واحد سفارش دهنده طرح گزارش شده و ثبت و ضبط تمامی مراحل سمپلینگ انجام می شود تا بتوان در آینده برنامه ریزی های بهتری برای طرح های بعدی داشت و نقاط ضعف و قوت را شناسایی نمود و نسبت به آنها عملکرد بهتری نشان داد .
نکات کلیدی در مورد بازاریابی سمپلینگ :
در انتخاب کالا دقت کنید :
وقتی می خواهید از بازاریابی سمپلینگ استفاده کنید  در انتخاب محصولات مدنظر خود ارزش های رقابتی را در نظر گرفته و از تیم سمپلر خود بخواهید که که در معرفی محصولات بهترین و تاثیرگذارترین جملات را برگزینند طوری که مشتری واقعا محصول و میزان رضایت بخشی آن را در آن واحد درک کند و در ذهن خود تداعی کرده و اقدام به خرید نماید و اگر با مشتریان ناراضی که قبلا از محصول استفاده نموده اند و با دعوت سمپلر نارضایتی خود را اعلام کردند مواجه شدید سمپلر می تواند با قدرت بیان قوی استفاده درست محصول را برای وی شرح دهد تا فرد بتواند نتیجه مدنظر را بدست آورد و نسبت به محصول دید مثبتی پیدا کند .
ملزومات اجرا را به درستی به انجام برسانید
سمپلینگ یک نوع بازاریابی است که اگر به درستی اجرا نشود گاها می تواند به برند صدمه زده و نام برند را زیر سوال ببرد مثلا گاهی ممکن است محصولی که برای مزه کردن و یا تست در اختیار مشتری قرار می دهید بسیار با کیفیت باشد اما  وسایل مصرفی دیگر مانند ظروف مورد استفاده بی کیفیت بوده و باعث شود که حس خوب را از مشتری بگیرد برای مثال شما وقتی می خواهید محصولی مانند قهوه را تبلیغ کنید شاید قهوه طعم بسیار لذت بخش و با کیفیتی داشته باشد اما اگر از لیوان های یکبار مصرف بی کیفیت که مواد آنها بو و طعم بدی دارند استفاده کنید قطعا طعم قهوه به طور کامل زیر سوال خواهد رفت و آن طور که می بایست نمی تواند مورد پسند مشتری واقع شود .
استفاده از لباس های فرم برند شده و سمپلرهای حرفه ای  :
افراد سمپلر آموزش دیده می بایست دارای لباس های فرم متناسب با هویت رنگی برند و رنگ سازمانی خود در مقابل مشتریان ظاهر شوند و سعی کنید در انتخاب این افراد حساسیت کافی را نشان دهید زیرا این افراد نقش اصلی در جذب مشتری دارند پس باید تمام مهارت های لازم مانند فن بیان ، زبان بدن ، نوع صحبت ، تن صدا ، نحوه معرفی محصول و همه و همه را مدنظر قرار دهید تا بر ذهن مشتری تاثیرگذاری بیشتری داشته باشید و گاهی استفاده از چند جمله کوتاه اما خلاقانه می تواند نتیجه باورنکردنی را همراه داشته باشد . در انتخاب افراد سمپلر سعی کنید از افراد مجرب استفاده کرده و برای آنها مزایا و پورسانت در نظر بگیرید و در این افراد انگیزه ایجاد کنید تا اینکه بخواهید  از افراد بی تجربه استفاده کنید زیرا در این مدل بازاریابی نقش فرد سمپلر در جذب مشتری و معرفی برند و افزایش فروش کاملا حیاتی است.

منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب
وب سایت ارسال‌ها
پاسخ
« قدیمی‌تر | جدیدتر »


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  راهنمای کامل فروش آب مقطر دیونیزه سپهر الکترونیک 0 106 12-05-2025, 06:30 PM
آخرین ارسال: سپهر الکترونیک
  خالص‌ترین شکل آب سپهر الکترونیک 0 97 07-05-2025, 07:28 PM
آخرین ارسال: سپهر الکترونیک
  راهنمای فروش آب مقطر در تهران سپهر الکترونیک 0 457 29-04-2025, 06:18 PM
آخرین ارسال: سپهر الکترونیک
  فروش عمده آب مقطر سپهر الکترونیک 0 439 27-04-2025, 07:18 PM
آخرین ارسال: سپهر الکترونیک
  محبوب‌ترین سازه‌ فضای باز سپهر الکترونیک 0 188 03-02-2025, 09:29 PM
آخرین ارسال: سپهر الکترونیک
  راهنمای جامع برای تولیدکنندگان و خریداران فروش عسل عمده سپهر الکترونیک 0 416 15-01-2025, 08:31 PM
آخرین ارسال: سپهر الکترونیک
  مرکز فروش دستگاه دوخت پلاستیک سپهر الکترونیک 0 495 12-01-2025, 05:18 PM
آخرین ارسال: سپهر الکترونیک
  محبوب‌ترین عنصر دکوراسیون فضای باز سپهر الکترونیک 0 465 07-01-2025, 09:43 PM
آخرین ارسال: سپهر الکترونیک
  نحوه فروش عسل به کارخانه سپهر الکترونیک 0 546 06-01-2025, 07:36 PM
آخرین ارسال: سپهر الکترونیک
  راهنمای کامل برای فروش آب مقطر فوق خالص سپهر الکترونیک 0 551 03-01-2025, 04:31 PM
آخرین ارسال: سپهر الکترونیک

  • مشاهده‌ی نسخه‌ی قابل چاپ
پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
  • تیم انجمن
  • صفحه‌ی تماس
  • تالار کیش تک / kishtech forum
  • بازگشت به بالا
  • بایگانی
  • نشانه‌گذاری تمامی انجمن‌ها به عنوان خوانده شده
  • پیوند سایتی RSS
زمان کنونی: 03-06-2025، 11:31 AM Persian Translation by MyBBIran.com - Ver: 6.5
Powered by MyBB, © 2002-2025 MyBB Group.