09-09-2018, 04:43 PM
آسانسور تنها وسیله رفت و آمد ترافیکی است که مورد استفاده تمامی گروه سنی قرار می گیرد و عمومی ترین وسیله جابجائی عمودی در جهان است.با نگاهی گذرا به وضعیت آسانسور های نصب شده در کشور، این نکته به خوبی مشهود می شود که بیشتر از یک سوم آسانسور های کشور دارای عمر بیش از ۲۵ سال می باشند.
از طرف دیگر؛ نظر به این که لوازم و قطعات مورد استفاده در آسانسور دارای عمر مفید مخصوصی می باشند، بدیهی است در صورت استفاده از بهترین و مدرن ترین قطعات، حتی با داشتن بهترین برنامه سرویس و نگهداری، تجهیزات از شرایط مطلوب خارج شده و عمر مفید آنها به اتمام می رسد.
حال اگر نداشتن برنامه راهبری سرویس و نگهداری برای بسیاری از آسانسور های کشور و یا برنامه سرویس و نگهداری غیر اصولی و مهمتر از همه عدم آشنائی بسیاری از افراد و شرکتهای نسل سوم با سیستم های قدیمی کار شده در ۲۵ سال پیش را هم به موارد فوق اضافه کنیم به راحتی به وضعیت بغرنج آسانسور های قدیمی کشور پی می بریم.
با توجه به اینکه آسانسور یکی ازلوازم گران قیمتی می باشند که در ساختمان ها نصب می شود لذا تعویض آن (هم از نظر اجرائی و هم از نظر اقتصادی) به راحتی امکان پذیر نیست. پس بازسازی و مدرنیزاسیون می تواند در این زمینه کار ساز شده و به احیاء ارزش بیانجامد.
از طرف دیگر؛ نظر به این که لوازم و قطعات مورد استفاده در آسانسور دارای عمر مفید مخصوصی می باشند، بدیهی است در صورت استفاده از بهترین و مدرن ترین قطعات، حتی با داشتن بهترین برنامه سرویس و نگهداری، تجهیزات از شرایط مطلوب خارج شده و عمر مفید آنها به اتمام می رسد.
حال اگر نداشتن برنامه راهبری سرویس و نگهداری برای بسیاری از آسانسور های کشور و یا برنامه سرویس و نگهداری غیر اصولی و مهمتر از همه عدم آشنائی بسیاری از افراد و شرکتهای نسل سوم با سیستم های قدیمی کار شده در ۲۵ سال پیش را هم به موارد فوق اضافه کنیم به راحتی به وضعیت بغرنج آسانسور های قدیمی کشور پی می بریم.
با توجه به اینکه آسانسور یکی ازلوازم گران قیمتی می باشند که در ساختمان ها نصب می شود لذا تعویض آن (هم از نظر اجرائی و هم از نظر اقتصادی) به راحتی امکان پذیر نیست. پس بازسازی و مدرنیزاسیون می تواند در این زمینه کار ساز شده و به احیاء ارزش بیانجامد.