11-11-2020, 06:21 PM
مواردی که در الگوریتم های سئو گوگل دخیل هستند و نقش بازی می کنند. برخی از این فاکتور ها عبارتند از:
معنای جستجو:
گوگل می خواهد دقیقاً بداند که کاربر به دنبال چه چیزی است و هدف او از جستجو چیست! معنای کلمات زبانی که کاربر از آن استفاده می کند باید به طور دقیق برای گوگل مشخص باشد. همچنین هدف جستجو نیز باید مشخص باشد. مثلاً اینکه آیا کاربر به دنبال کسب اطلاعات است و یا می خواهد از وب سایتی چیزی بخرد.
گاهی تشخیص کلمات و هدف کاربر، از کلماتی که استفاده می کند بسیار آسان است. مثلاً وقتی کاربری خرید خانه را در گوگل سرچ می کند، معلوم است که هدف او خرید یک ملک مسکونی است. اما گاهی تشخیص اینکه کاربر به دنبال چه چیزی است برای گوگل سخت است. در چنین مواردی گوگل سعی می کند مرتبط ترین نتایج را به کاربر ارائه دهد و یک سری موارد اضافی را نیز برای کمک به کاربر برگرداند.
مرتبط بودن صفحات:
موتور های جستجو باید مرتبط ترین صفحات به جستجوی کاربر را به وی برگردانند. این کار با خزیدن موتور های جستجو به وب سایت ها و تجزیه و تحلیل محتوای آنها و فهرست بندی آنها انجام می شود.
در این میان ایفای نقش اصلی بر عهده ی کلمات کلیدی می باشد. یعنی اگر آنچه که کاربر مورد جستجو قرار داده با کلمات کلیدی یک صفحه مطابقت داشته باشد، آن صفحه به عنوان یک گزینه ی مرتبط به کاربر ارائه می شود.
کیفیت محتوا:
به طور حتم برای هر جستجوی کاربر صفحات زیادی برای نمایش به وی در اینترنت وجود دارد. گوگل برای رتبه بندی و الویت بندی صفحات به کیفیت محتوای آنها توجه می کند. تخصص، قابلیت اطمینان و اعتبار از جمله مواردی هستند که بر کیفیت محتوا مؤثرند.
یک عنصر کلیدی و طلایی که کیفیت یک صفحه را مشخص می کند، کمیت و کیفیت لینک هایی است که به آن صفحه برقرار شده است.
قابلیت استفاده ی صفحه:
الگوریتم های گوگل از اینکه آیا یک صفحه قابل استفاده هست یا خیر اطمینان حاصل می کنند.
برای اینکه یک صفحه قابل استفاده باشد باید چند ویژگی فنی داشته باشد. مثلاً اینکه ریسپانسیو باشد. در همه ی مرورگر ها ظاهر و ساختار خوبی داشته باشد. سرعت و امنیت وب سایت خوب باشد. اگرچه اینها مهمترین عوامل نیستند اما بعد از کیفیت و مرتبط بودن می توانند مورد توجه الگوریتم های گوگل قرار گیرند.
معنای جستجو:
گوگل می خواهد دقیقاً بداند که کاربر به دنبال چه چیزی است و هدف او از جستجو چیست! معنای کلمات زبانی که کاربر از آن استفاده می کند باید به طور دقیق برای گوگل مشخص باشد. همچنین هدف جستجو نیز باید مشخص باشد. مثلاً اینکه آیا کاربر به دنبال کسب اطلاعات است و یا می خواهد از وب سایتی چیزی بخرد.
گاهی تشخیص کلمات و هدف کاربر، از کلماتی که استفاده می کند بسیار آسان است. مثلاً وقتی کاربری خرید خانه را در گوگل سرچ می کند، معلوم است که هدف او خرید یک ملک مسکونی است. اما گاهی تشخیص اینکه کاربر به دنبال چه چیزی است برای گوگل سخت است. در چنین مواردی گوگل سعی می کند مرتبط ترین نتایج را به کاربر ارائه دهد و یک سری موارد اضافی را نیز برای کمک به کاربر برگرداند.
مرتبط بودن صفحات:
موتور های جستجو باید مرتبط ترین صفحات به جستجوی کاربر را به وی برگردانند. این کار با خزیدن موتور های جستجو به وب سایت ها و تجزیه و تحلیل محتوای آنها و فهرست بندی آنها انجام می شود.
در این میان ایفای نقش اصلی بر عهده ی کلمات کلیدی می باشد. یعنی اگر آنچه که کاربر مورد جستجو قرار داده با کلمات کلیدی یک صفحه مطابقت داشته باشد، آن صفحه به عنوان یک گزینه ی مرتبط به کاربر ارائه می شود.
کیفیت محتوا:
به طور حتم برای هر جستجوی کاربر صفحات زیادی برای نمایش به وی در اینترنت وجود دارد. گوگل برای رتبه بندی و الویت بندی صفحات به کیفیت محتوای آنها توجه می کند. تخصص، قابلیت اطمینان و اعتبار از جمله مواردی هستند که بر کیفیت محتوا مؤثرند.
یک عنصر کلیدی و طلایی که کیفیت یک صفحه را مشخص می کند، کمیت و کیفیت لینک هایی است که به آن صفحه برقرار شده است.
قابلیت استفاده ی صفحه:
الگوریتم های گوگل از اینکه آیا یک صفحه قابل استفاده هست یا خیر اطمینان حاصل می کنند.
برای اینکه یک صفحه قابل استفاده باشد باید چند ویژگی فنی داشته باشد. مثلاً اینکه ریسپانسیو باشد. در همه ی مرورگر ها ظاهر و ساختار خوبی داشته باشد. سرعت و امنیت وب سایت خوب باشد. اگرچه اینها مهمترین عوامل نیستند اما بعد از کیفیت و مرتبط بودن می توانند مورد توجه الگوریتم های گوگل قرار گیرند.