11-09-2019, 09:54 PM
آیا آسانسور ها امنیت دارند؟
Ø[font=Times New Roman] [/font]طی بازدید فنی از آسانسور ساختمانی که دارای درب نیمه اتوماتیک میباشد ; میخواهیم بفهمیم امنیت آسانسور ها در چه حدی میباشد؟
سری ایمنی بصورت چندین ترمینال خروجی در زیر تابلو فرمان تعبیه میشود.
ترمینال های سری ایمنی در تابلو"AFN"بصورت زیر میباشد:
" G90-TP1-TP2-TP3-TP4-66-69-68"
سوال:چرا ترمینال ها به هشت دسته تقسیم میشود؟
به دلیل فراوانی میکروسوئیچ ها در مدار سری ایمنی "هرگونه قطعی در سری ایمنی باید تمامی میکروسوئیچ ها چک شوند"از آنجایی که این کار بسیار طولانی و وقت گیر میشود پس بصورت متعادل هر یک یا دو میکروسوئیچ را بصورت سری به یکی از ترمینالها وصل میکنند.
دراینصورت اگر قطعی در سری ایمنی اتفاق بیفتد خیلی زود قابل تشخیص شده و عیب یابی میشود.
Ø[font=Times New Roman] [/font]طی بازدید فنی از آسانسور ساختمانی که دارای درب نیمه اتوماتیک میباشد ; میخواهیم بفهمیم امنیت آسانسور ها در چه حدی میباشد؟
Ø[font=Times New Roman] [/font]در نگاه اول ; امنیت چندانی به چشم نمیخورد!
در تابلو فرمان آسانسور یک بخش مهمی به نام "سری ایمنی" وجود دارد.سری ایمنی را میتوان در قسمت پایین تابلو و در داخل تابلو مشاهده نمود.
توضیح سری ایمنی : سری ایمنی به بخشی از آسانسور گفته میشود که حاوی برق "110” ولت میباشد و همانگونه که از اسم آن معلوم است بصورت سری "متوالی" به بخش های مختلف آسانسور سیم کشی میشود.بنابر این هرگونه بریدگی "قطع شدن" در مجموعه باعث از کار افتادن آسانسور میشود.
نکته:ولتاژ برق سری ایمنی در تابلوفرمانها 110Vمیباشد
تا زمانی که سری ایمنی قطع باشد آسانسور بصورت نیمه آماده می ایستد.سری ایمنی بصورت چندین ترمینال خروجی در زیر تابلو فرمان تعبیه میشود.
ترمینال های سری ایمنی در تابلو"AFN"بصورت زیر میباشد:
" G90-TP1-TP2-TP3-TP4-66-69-68"
سوال:چرا ترمینال ها به هشت دسته تقسیم میشود؟
به دلیل فراوانی میکروسوئیچ ها در مدار سری ایمنی "هرگونه قطعی در سری ایمنی باید تمامی میکروسوئیچ ها چک شوند"از آنجایی که این کار بسیار طولانی و وقت گیر میشود پس بصورت متعادل هر یک یا دو میکروسوئیچ را بصورت سری به یکی از ترمینالها وصل میکنند.
دراینصورت اگر قطعی در سری ایمنی اتفاق بیفتد خیلی زود قابل تشخیص شده و عیب یابی میشود.