21-03-2017, 04:42 PM
تصورات اشتباهی که کارآفرینان در مورد تقسیم وظایف و بالا بردن ساعات کاری دارند، میتواند تأثیر زیادی بر بهرهوری کارمندان بگذارد و به ضرر شرکت تمام شود.
[font=IRANSans, Tahoma]افکار شما دیدگاهتان را تحت تأثیر قرار میدهند و نحوه عملکرد شما را میسازند. بنابراین اگر متوجه شدید که عملکرد شما باعث صدمه دیدن دیگران میشود باید سعی کنید که طرز تفکر خود را تغییر دهید. در ادامه تعدادی از تصورات اشتباه در مورد مدیریت کسبوکار و نحوهی اصلاح آنها آورده شده است.
[/font]
۱- هیچکس نمیتواند مانند من از عهده انجام کارها برآید
این طرز تفکر در میان کارآفرینان و مدیران رواج دارد زیرا آنها خودشان را بهشدت در مورد اهدافشان مسئول میدانند و به همین دلیل میخواهند که تمام کارها را خودشان انجام دهند. شاید این طرز تفکر قانعکننده به نظر برسد اما بههیچعنوان سازنده نیست. برای اینکه بتوانید کارها را به بهترین نحو میان کارمندان خود تقسیم کنید باید از افرادی استفاده کنید که تواناییهایشان مکمل تواناییهای شما است. بسیاری از مدیران دوست دارند اشخاصی را استخدام کنند که شبیه به آنها هستند اما این کار فقط مانع از رشد کسبوکار شما میشود. تقسیم وظایف کاری سخت و چالشبرانگیز است اما ارزش سرمایهگذاری و زمان گذاشتن را دارد.
۲- کار بیشتر برابر است با کار بهتر
[font=IRANSans, Tahoma]همه ما شاید روزی فکر میکردیم که هرچقدر یک نفر مدتزمان بیشتری در شرکت سپری کند یعنی بیشتر از دیگران کار کرده است. اما نتیجه تحقیقات خلاف این موضوع را ثابت کرده و نشان داده است که این طرز تفکر اشتباه است. افزایش ساعات کاری، نهتنها مقدار خروجی را افزایش نمیدهد بلکه باعث صدمه دیدن شرکت میشود؛ زیرا هرچقدر میزان استرس بالاتر برود، بر سلامت کارمندان بیشتر تأثیر میگذارد. بهجای افزایش میزان ساعات کاری؛ مدیران باید به فکر راههایی باشند که از طریق آن بتوانند تمرکز و کارایی کارمندان را در ساعات اداری افزایش دهند.
[/font]
[/font]
۱- هیچکس نمیتواند مانند من از عهده انجام کارها برآید
این طرز تفکر در میان کارآفرینان و مدیران رواج دارد زیرا آنها خودشان را بهشدت در مورد اهدافشان مسئول میدانند و به همین دلیل میخواهند که تمام کارها را خودشان انجام دهند. شاید این طرز تفکر قانعکننده به نظر برسد اما بههیچعنوان سازنده نیست. برای اینکه بتوانید کارها را به بهترین نحو میان کارمندان خود تقسیم کنید باید از افرادی استفاده کنید که تواناییهایشان مکمل تواناییهای شما است. بسیاری از مدیران دوست دارند اشخاصی را استخدام کنند که شبیه به آنها هستند اما این کار فقط مانع از رشد کسبوکار شما میشود. تقسیم وظایف کاری سخت و چالشبرانگیز است اما ارزش سرمایهگذاری و زمان گذاشتن را دارد.
۲- کار بیشتر برابر است با کار بهتر
[font=IRANSans, Tahoma]همه ما شاید روزی فکر میکردیم که هرچقدر یک نفر مدتزمان بیشتری در شرکت سپری کند یعنی بیشتر از دیگران کار کرده است. اما نتیجه تحقیقات خلاف این موضوع را ثابت کرده و نشان داده است که این طرز تفکر اشتباه است. افزایش ساعات کاری، نهتنها مقدار خروجی را افزایش نمیدهد بلکه باعث صدمه دیدن شرکت میشود؛ زیرا هرچقدر میزان استرس بالاتر برود، بر سلامت کارمندان بیشتر تأثیر میگذارد. بهجای افزایش میزان ساعات کاری؛ مدیران باید به فکر راههایی باشند که از طریق آن بتوانند تمرکز و کارایی کارمندان را در ساعات اداری افزایش دهند.
[/font]
[font=IRANSans, Tahoma]۳- پول همه چیز است
[/font]
جالب است بدانید که توجه زیاد به فیشهای حقوقی بیهوده است؛ زیرا چیزهای دیگری هم هستند که بر ماندن و رضایت کارمندان در یک محیط کاری تأثیر میگذارند. البته میزان حقوق و ترفیع سمت شغلی موضوعات مهمی هستد، اما کافی نیستند. برای اینکه کارمندان از شغلشان رضایت داشته باشند، باید از محیط کاری خود روحیه بگیرند و از انجام دادن کارشان لذت ببرند. محیط کاری و فرهنگ موارد مهمی هستند که باعث انگیزه دادن به کارمندان میشوند. بنابراین فضای شرکت باید هم برای کارمند و هم برای کارفرما لذتبخش باشد. انعطافپذیری و قدردانی کردن از کارمندها مهمتر از حقوقی است که به آنها پرداخت میشود. درواقع کارمندان باید احساس کنند که شما برای کار آنها ارزش قائل هستید.
[font=IRANSans, Tahoma]اگر شما هم احساس میکنید در محیط کار استرس دارید و فقط برای پول درآوردن خودتان را به کار زیاد مجبور میکنید، زمان آن رسیده است که به خودتان کمی فرصت بدهید و افکار سازندهتری داشته باشید.[/font]منبع : http://www.inc.com/amy-vetter/3-things-e...-work.html