30-12-2022, 10:43 PM
حال حاضر هنگام مرور وب، نگرانیهایی درباره حفظ حریم خصوصی خود داریم. فناوریای که در حال حاضر رفتار ما را بهصورت آنلاین ردیابی میکند، در متاورس نیز وجود خواهد داشت و ردیابی احتمالاً تهاجمیتر و شدیدتر خواهد شد؛ برای مثال هدستهای واقعیت مجازی VR شامل فناوری ردیابی چشم هستند؛ یعنی دقیقاً از تجربه همهجانبه کاربران و اینکه به کجا و برای چه مدت نگاه میکنند، آگاه هستند.
درواقع این رؤیای یک بازاریاب است، اما برای هرکسی که نگران حریم خصوصی خود است، نگرانی اساسی به وجود میآورد. همچنین شرکتها میتوانند تمامی واکنشهای فیزیکی را تحت نظر داشته باشند؛ چراکه کاربران به دستگاههای پوشیدنی و لمسی متصل میشوند که احساسات و واکنشهای فیزیکی آنها را اندازهگیری میکنند و به شرکتها گزارش میدهند. حجم عظیمی از دادهها میتواند توسط شرکتها برای بازاریابی یا اهداف نامعلوم دیگر، جمعآوری و استفاده شود
درواقع این رؤیای یک بازاریاب است، اما برای هرکسی که نگران حریم خصوصی خود است، نگرانی اساسی به وجود میآورد. همچنین شرکتها میتوانند تمامی واکنشهای فیزیکی را تحت نظر داشته باشند؛ چراکه کاربران به دستگاههای پوشیدنی و لمسی متصل میشوند که احساسات و واکنشهای فیزیکی آنها را اندازهگیری میکنند و به شرکتها گزارش میدهند. حجم عظیمی از دادهها میتواند توسط شرکتها برای بازاریابی یا اهداف نامعلوم دیگر، جمعآوری و استفاده شود