16-05-2021, 04:51 PM
یک برند موفق یک تجربه منحصر به فرد برای مشتریان خود ایجاد می کند.
تجربه مشتری با نام تجاری شما بسیار بیشتر از یک آرم طراحی شده یا حتی کالاهایی است که می فروشید.
ایجاد این 8 عنصر هویت ساز در هر برند برای جلب نظر هر مشتری نه تنها برای داشتن هویت تجاری منسجم بلکه برای شناسایی در بازار بسیار مهم است. این در نهایت منجر به وفاداری قوی و پایداری برند شما از طرف مشتریان برای سالهای آینده خواهد شد.
عناصر هویت سازی برند:
نام
لوگو
رنگ
شعار
تصویر
فرم
گرافیک
تایپوگرافی
در این بخش به توضیح مختصر هر عنصر بسنده میکنیم و در بخش های بعدی به صورت گسترده تر به هرکدام میپردازیم
1.نام:
نام یک برند باید به نوعی با محصول مرتبط باشد و ایده ای در مورد هدف ، مزایا و کیفیت محصولات تولید شده توسط شرکت ارائه دهد.نام برند باید منحصر به فرد و متمایز از رقبا باشد،به راحتی تلفظ شود و به راحتی شناسایی شود.
2.لوگو:
آرم یا لوگو علامت تجاری بصری است که می توان آن را دومین عنصر مهم دانست. یک آرم باید به همان اندازه (یا بیشتر) به عنوان نام تجاری قابل شناسایی باشد ، زیرا تصاویر اغلب بهتر از کلمات به خاطر می مانند.
3.رنگ:
احساسات قدرتمند هستند و (چه بخواهیم و چه نخواهیم) تصمیم گیری ما را پیش می برند. به عنوان یک برند ، شما می خواهید ارتباط عاطفی قوی با مشتریان خود برقرار کنید. مشکل این است که شما نمی توانید کل داستان زندگی شرکت خود را در یک آرم یا ویترین فروشگاه بیان کنید - اما رنگ های برند تجاری یک میانبر مستقیم به قلب مشتری شما ارائه می دهند.
4.شعار:
این عبارت جذاب به سرعت موقعیت برند شما را در چند کلمه مشخص می کند. باید به یاد ماندنی باشد ، گفتن آن آسان باشد و با شخصیت برند شما مطابقت داشته باشد.
5.تصویر:
فضا سازی و داشتن یک تم واحد با ادیت و فیلتر های یکسان کمک میکند برند شما با فضاسازی خاص خود شناخته و به مخاطب منتقل شود.
شیوه و جزئیات عکاسی در هر برند سهم بسزای در معرفی آن دارد.
6.فرم:
اینجاست که طراحی محصول وارد عمل می شود. وقتی در یک بازار به شدت اشباع شده ، یک راه آسان برای تمایز محصول خود از بقیه، ایجاد یک طرح متفاوت از فرم استاندارد و عمومی است.با تفکر نوآورانه شما فرم و شکلی را وارد بازار می کنید که در مخاطب احساس "باید آن را داشته باشم" ایجاد کند.
7.گرافیک:
ازعناصر گرافیکی برای تکمیل آرم (لوگو) اصلی استفاده می شود و اگر به درستی انجام شود ، مصرف کنندگان ممکن است آنها را به همان اندازه ی آرم تشخیص دهند. استفاده از پترن،بافت،خطوط نرم یا خشن میتواند مثال خوبی از عناصر گرافیکی یک برند باشند.
8.تایپوگرافی:
نوع فونت مورد استفاده شما می تواند از سبک آرم شما الهام گرفته باشد ، یا می تواند چیزی کاملاً متفاوت باشد اما همچنان مکمل هم باشد. اطمینان حاصل کنید که تایپوگرافی انتخاب شده به خوبی با عناصر دیگر برند شما درگیر است ، زیرا درست مانند رنگ ، قلم ها نیز می توانند با یک احساس یا جوهره خاص مرتبط باشند که باید با شخصیت برند شما مطابقت داشته باشد.
در مطالب بعدی عناصر مهم تر و پر چالش تر را به صورت گسترده تر توضیح خواهیم داد.
تجربه مشتری با نام تجاری شما بسیار بیشتر از یک آرم طراحی شده یا حتی کالاهایی است که می فروشید.
ایجاد این 8 عنصر هویت ساز در هر برند برای جلب نظر هر مشتری نه تنها برای داشتن هویت تجاری منسجم بلکه برای شناسایی در بازار بسیار مهم است. این در نهایت منجر به وفاداری قوی و پایداری برند شما از طرف مشتریان برای سالهای آینده خواهد شد.
عناصر هویت سازی برند:
نام
لوگو
رنگ
شعار
تصویر
فرم
گرافیک
تایپوگرافی
در این بخش به توضیح مختصر هر عنصر بسنده میکنیم و در بخش های بعدی به صورت گسترده تر به هرکدام میپردازیم
1.نام:
نام یک برند باید به نوعی با محصول مرتبط باشد و ایده ای در مورد هدف ، مزایا و کیفیت محصولات تولید شده توسط شرکت ارائه دهد.نام برند باید منحصر به فرد و متمایز از رقبا باشد،به راحتی تلفظ شود و به راحتی شناسایی شود.
2.لوگو:
آرم یا لوگو علامت تجاری بصری است که می توان آن را دومین عنصر مهم دانست. یک آرم باید به همان اندازه (یا بیشتر) به عنوان نام تجاری قابل شناسایی باشد ، زیرا تصاویر اغلب بهتر از کلمات به خاطر می مانند.
3.رنگ:
احساسات قدرتمند هستند و (چه بخواهیم و چه نخواهیم) تصمیم گیری ما را پیش می برند. به عنوان یک برند ، شما می خواهید ارتباط عاطفی قوی با مشتریان خود برقرار کنید. مشکل این است که شما نمی توانید کل داستان زندگی شرکت خود را در یک آرم یا ویترین فروشگاه بیان کنید - اما رنگ های برند تجاری یک میانبر مستقیم به قلب مشتری شما ارائه می دهند.
4.شعار:
این عبارت جذاب به سرعت موقعیت برند شما را در چند کلمه مشخص می کند. باید به یاد ماندنی باشد ، گفتن آن آسان باشد و با شخصیت برند شما مطابقت داشته باشد.
5.تصویر:
فضا سازی و داشتن یک تم واحد با ادیت و فیلتر های یکسان کمک میکند برند شما با فضاسازی خاص خود شناخته و به مخاطب منتقل شود.
شیوه و جزئیات عکاسی در هر برند سهم بسزای در معرفی آن دارد.
6.فرم:
اینجاست که طراحی محصول وارد عمل می شود. وقتی در یک بازار به شدت اشباع شده ، یک راه آسان برای تمایز محصول خود از بقیه، ایجاد یک طرح متفاوت از فرم استاندارد و عمومی است.با تفکر نوآورانه شما فرم و شکلی را وارد بازار می کنید که در مخاطب احساس "باید آن را داشته باشم" ایجاد کند.
7.گرافیک:
ازعناصر گرافیکی برای تکمیل آرم (لوگو) اصلی استفاده می شود و اگر به درستی انجام شود ، مصرف کنندگان ممکن است آنها را به همان اندازه ی آرم تشخیص دهند. استفاده از پترن،بافت،خطوط نرم یا خشن میتواند مثال خوبی از عناصر گرافیکی یک برند باشند.
8.تایپوگرافی:
نوع فونت مورد استفاده شما می تواند از سبک آرم شما الهام گرفته باشد ، یا می تواند چیزی کاملاً متفاوت باشد اما همچنان مکمل هم باشد. اطمینان حاصل کنید که تایپوگرافی انتخاب شده به خوبی با عناصر دیگر برند شما درگیر است ، زیرا درست مانند رنگ ، قلم ها نیز می توانند با یک احساس یا جوهره خاص مرتبط باشند که باید با شخصیت برند شما مطابقت داشته باشد.
در مطالب بعدی عناصر مهم تر و پر چالش تر را به صورت گسترده تر توضیح خواهیم داد.