04-10-2023, 02:32 PM
فرآیندی که در اینجا ارائه می کنیم فقط هشت مرحله دارد. این تمام چیزی است که برای رسیدن به یک وب سایت وردپرس حرفه ای در پایان نیاز دارید.
مرحله 1: وردپرس را به عنوان پلتفرم وب سایت خود انتخاب کنید
در حقیقت، پلتفرمهای وبسایتی زیادی وجود دارند که میتوانید هنگام ساخت یک سایت جدید از آنها استفاده کنید – سیستمهای مدیریت محتوا (CMS) معمولاً به آنها گفته میشود.
ایده CMS این است که ابزارهایی با کاربرد آسان در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید محتوای سایت خود را بدون دانش کدنویسی ویرایش کنید.
در بیشتر موارد - از دیدگاه کاربر - این CMS ها بسیار شبیه رابط های آشنا در فیس بوک یا Google Docs هستند. شما اساسا صفحات یا اسناد جدیدی ایجاد می کنید و سپس آنها را در وب منتشر می کنید.
اما نکات فنی بس است!
همانطور که گفتم، CMS های زیادی وجود دارد - در واقع بیش از 100 مورد، همانطور که توسط ویکی پدیا فهرست شده است.
با این حال، خوشبختانه، انتخاب بهترین آنها ساده است.
تنها یک پادشاه در بالای کوه وجود دارد - و آن وردپرس است.
وردپرس در بیش از 43.1٪ از تمام وب سایت ها استفاده می شود (داده ها می گویند).
باز هم، این همه وب سایت ها هستند!
یا به عبارت دیگر، تقریباً هر سومین وب سایتی که بازدید می کنید بر اساس وردپرس ساخته شده است.
اکنون، یک تمایز مهم: "وردپرس" که ما در اینجا در مورد آن صحبت می کنیم "وردپرس، نرم افزار" است. اگر به WordPress.org بروید می توانید آن را پیدا کنید.
آنچه ما می خواهیم در WordPress.org است، زیرا این یک نسخه همه کاره تر و ارزان تر از پلتفرم است. همه اینها در مراحل بعدی مشخص خواهد شد.
مرحله 2: نامی برای وب سایت خود انتخاب کنید، دامنه و هاست بخرید.
هنگام یادگیری نحوه ساخت یک وب سایت، انتخاب نام احتمالاً سرگرم کننده ترین جنبه کل فرآیند است.
بالاخره شما اینجا آزادی کامل دارید. شما می توانید به معنای واقعی کلمه هر نامی را که می خواهید برای وب سایت خود انتخاب کنید.
با این حال! هنوز چیزهایی وجود دارد که باید آنها را درک کنید تا بعداً در مسیر موفقیت قرار بگیرید.
این ایده واقعاً خوبی است که نام وب سایت خود را بر اساس نام سازمان یا عبارتی که با جایگاهی که در آن قرار دارید مرتبط باشد، بسازید، اما با چند کلمه اضافه شده برای بهتر شدن.
به طور خلاصه، یک نام دامنه خوب باید این باشد:
[list]
[*]قابل برند شدن - صدایی منحصر به فرد، شبیه هیچ چیز دیگری که در بازار وجود ندارد
[*]آسان به خاطر سپردن
[*]کوتاه - به خاطر سپردن آن ها نیز آسان تر است
[*]تایپ آسان و به سختی مخلوط کردن – شما نمی خواهید مردم تعجب کنند که چگونه نام سایت شما را بنویسند
[/list]
از جمله کلمات کلیدی مرتبط با طاقچه – برای مثال، اگر کاری با پیتزا انجام می دهید، جالب است که در جایی به نام سایت “پیتزا” داشته باشید. در صنایع غیر پیتزا نیز به همین صورت عمل می کند.
DomainWheel با چند پیشنهاد باز خواهد گشت. از آنجا می توانید آن را محدود کنید تا نام دامنه مناسب خود را پیدا کنید.
مرحله بعدی، زمانی که فهمیدید نام دامنه مورد نظرتان چیست، ثبت آن و همچنین خرید یک بسته هاستینگ در یک مرحله است.
الف) خرید نام دامنه و هاست شما
توجه داشته باشید. در حالی که چیزهایی مانند خرید یک بسته میزبانی ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد، واقعاً چیزی برای نگرانی وجود ندارد. فرآیندی که ما در اینجا ارائه می کنیم ساده است و نیازی به انجام کارهای سنگین فنی ندارد.
ده ها یا صدها شرکت مختلف وجود دارند که می توانند یک نام دامنه جدید برای شما ثبت کنند. سپس، تعداد زیادی شرکت نیز وجود دارند که می توانند بسته میزبانی را به شما بفروشند…
اما بیایید همه چیز را برای خودمان پیچیده نکنیم و در عوض همه چیز را از یک شرکت واحد دریافت کنیم - و در یک حرکت.
ما از Bluehost استفاده خواهیم کرد. در اینجا دلیل آن است:
[list]
[*]Bluehost یک میزبان وب معتبر است که برای وردپرس بهینه شده است و اطمینان حاصل می کند که وب سایت شما بدون مشکل کار می کند.
[*]این یکی از معدود شرکت هایی است که در وب سایت رسمی WordPress.org توصیه می شود
[*]ارزان است (از 2.75 دلار در ماه)
[*]استفاده از آن آسان و مبتدی پسند است
[*]شما یک نام دامنه را به صورت رایگان دریافت می کنید
[/list]
بیایید شروع کنیم - نحوه ساخت یک وب سایت به این صورت است:
ابتدا برای رفتن به Bluehost اینجا را کلیک کنید. پس از ورود به صفحه، روی دکمه "انتخاب طرح" کلیک کنید.
در بیشتر موارد، اگر یک سایت جدید راه اندازی می کنید، ارزان ترین طرح - به نام Basic - کافی است. 2.75 دلار در ماه.
در مرحله بعد، نام دامنه ای را که تصمیم گرفتید برای سایت خود دریافت کنید.
در مرحله بعد، اطلاعات شخصی خود را ارائه دهید و جزئیات حساب را وارد کنید
قبل از ادامه، خوب است پارامترهای تنظیمات میزبانی را که انتخاب کردهاید بررسی و تأیید کنید. این را می توان در بخش با برچسب اطلاعات بسته پیدا کرد:
توجه: اگر بسته هاست خود را برای حداقل 12 ماه خریداری کنید، کمترین قیمت را دریافت خواهید کرد.
در این مرحله می توانید بر روی “SUBMIT” کلیک کرده و خرید خود را نهایی کنید.
مرحله 3: وردپرس را نصب کنید و با رابط کاربری آشنا شوید
نصب وردپرس یکی از ساده ترین کارها است – به شرطی که با میزبان وب مناسب ثبت نام کرده باشید!
شرکت های میزبان برتر، در واقع فرآیند نصب را برای شما انجام می دهند، یا یک گزینه کاربردی با یک کلیک را در اختیار شما قرار می دهند، که به معنای واقعی کلمه یک دقیقه طول می کشد.
توجه: فرآیندی که در زیر به شما نشان خواهیم داد بر اساس رابط Bluehost است.
این بهترین هاست پیشنهادی ما برای وردپرس است و همچنین نصب وردپرس را بسیار ساده می کند.
با این حال، اگر میخواهید با میزبان دیگری بروید، لطفاً به این راهنمای دیگر ما مراجعه کنید که تمام سناریوهای ممکن را در مورد نحوه نصب وردپرس بر روی پلتفرمهای دیگر بررسی میکند.
حالا برویم سراغ چیزهای جالب. بنابراین بهترین بخش در مورد نصب وردپرس این است که واقعاً مجبور نیستید خودتان این کار را انجام دهید.
منظورم این است که چرا وقتی می توانید دیگران را وادار کنید که این کار را برای شما انجام دهند و به صورت رایگان!
به محض تکمیل فرآیند ثبت نام با Bluehost، باید یک ایمیل از خدمه Bluehost دریافت کرده باشید که حاوی جزئیاتی در مورد نحوه ورود به نمایه مشتری خود و شروع کار در سایت خود است.
هنگامی که وارد سیستم شدید، Bluehost به شما یک جادوگر آسان برای استفاده را نشان می دهد که شما را در مراحل نصب وردپرس در تنظیمات میزبانی خود هدایت می کند.
برای شروع، به My Sites بروید.
از آنجا به سادگی بر روی افزودن سایت و سپس ایجاد سایت جدید کلیک کنید.
تمام چیزی که Bluehost برای نصب وردپرس برای شما نیاز دارد، نام سایت جدید شما و نام کاربری/رمز عبوری است که می خواهید هنگام مدیریت وردپرس از آن استفاده کنید.
پس از تکمیل ویزارد، سایت شما نصب شده و آماده کار است!
وارد داشبورد اصلی شوید.
اکنون می توانید با مراجعه به آدرس www.YOURDOMAIN.com/wp-admin/ وارد پنل کاربری وردپرس خود شوید.
از اعتبارنامههای دسترسی که در Bluehost در مرحله قبل تنظیم کردهاید استفاده کنید.
(1) پیام خوش آمد گویی – برخی از مهم ترین قسمت های پنل مدیریت که به عنوان لینک های میانبر سریع فهرست شده اند – این ها معمولاً میانبرهای شما برای نحوه ساخت یک وب سایت هستند.
(2) وضعیت فعلی سایت شما و آنچه در آن می گذرد.
(3) پست ها - برای ایجاد پست های وبلاگ به اینجا بروید.
(4) رسانه - تصاویر و سایر فایل های رسانه ای را در اینجا آپلود/مدیریت کنید.
(5) صفحات - برای ایجاد صفحات فرعی به اینجا بروید.
(6) نظرات - اینجا جایی است که می توانید نظرات را تعدیل کنید.
(7) ظاهر - طراحی سایت خود را در اینجا تغییر دهید و/یا نحوه نمایش برخی موارد را در طرح فعلی سفارشی کنید.
(8) پلاگین ها - افزونه های جدید را در اینجا نصب کنید.
(9) کاربران - مدیریت حساب های کاربری که می توانند به پنل مدیریت وب سایت دسترسی داشته باشند.
(10) تنظیمات - تنظیمات اصلی.
در این مرحله، خوب است که از تنظیمات اولیه وردپرس مراقبت کنید که تجربه شما را در ادامه راه بهبود می بخشد.
الف) عنوان و برچسب وب سایت خود را تنظیم کنید
به Settings → General بروید و فیلدهای Site Title و Tagline را روی آنچه می خواهید تنظیم کنید.
عنوان و برچسب سایت شما ممکن است در مکان های مختلفی در سراسر سایت ظاهر شود. برخی از تم های وردپرس آن ها را در صفحه اصلی و در توضیحات سئو نمایش می دهند – که گوگل هنگام فهرست کردن وب سایت شما در صفحات نتایج از آنها استفاده می کند.
برچسب اختیاری است - اگر برای سایت ندارید می توانید آن را خالی بگذارید. با این حال، این همیشه بخشی از فرآیند طراحی وب است، بنابراین خوب است که با یک مورد مناسب همراه باشید.
ب) سایت خود را عمومی کنید
من حدس میزنم میخواهید که گوگل بتواند وبسایت شما را پیدا و فهرست کند.
برای اطمینان از این موضوع، به تنظیمات ← خواندن بروید و مطمئن شوید که کادر با عنوان «Descourage search engines…» علامت نخورده باشد.
ج) منطقه زمانی خود را تنظیم کنید
تنظیم منطقه زمانی خود به درستی انتشار صفحات و پست های جدید را قابل پیش بینی تر می کند.
به طور کلی، شما می خواهید منطقه زمانی را در جایی که در آن هستید یا جایی که مخاطبان هدف شما هستند، تنظیم کنید. هر کدوم منطقی تره
می توانید منطقه زمانی را در تنظیمات → عمومی تنظیم کنید.
اینها ABC های شما بودند – برای تنظیم صحیح سایت خود از منظر دید در وب، باید انجام دهید.
نکات DEF های اضافی زیر اختیاری تر هستند، اما مراقبت از آنها نیز ایده خوبی است.
د) پیوندهای ثابت را تنظیم کنید
پیوندهای دائمی نحوه ساختاردهی آدرسهای صفحه وب - با نام مستعار URL - در سایت شما را مشخص میکنند.
بهینه ترین ساختار این است که عنوان صفحه در URL باشد. برای مثال، صفحه «درباره» شما (اطلاعات بیشتر در آن صفحه بعداً) باید تحت چیزی به سادگی YOURSITE.com/about در دسترس باشد.
تنظیم صحیح پیوندهای ثابت به شما امکان می دهد به آن دست یابید.
برای تنظیم پیوندهای ثابت خود، از نوار کناری اصلی داشبورد WP خود به تنظیمات → پیوندهای ثابت بروید.
ه) اجازه دادن یا غیرفعال کردن نظرات
اینکه آیا می خواهید نظرات را در وب سایت خود بپذیرید یا نه به شما بستگی دارد.
از یک طرف، اجازه دادن به خوانندگان برای گذاشتن نظرات و سوالات خود در زیر مقالات/صفحه های شما می تواند برای ایجاد یک جامعه در اطراف وب سایت عالی باشد.
اما، از سوی دیگر، دستان خود را نیز مشغول رسیدگی به هرزنامه و اطمینان از اینکه ترولینگ وجود ندارد، خواهید داشت.
گاهی اوقات بهتر است صفحه تماس را به عنوان کانال اصلی ارتباط ترک کنید.
خواه در نهایت اجازه دهید یا غیرفعال کردن نظرات، این کار را می توان در تنظیمات → بحث انجام داد.
و) پینگ بک و ترک بک را غیرفعال کنید
من نمی دانم چرا این تنظیم هنوز در وردپرس است. این بیشتر چیزی باقی مانده از آن روزگار است که پینگ بک و ترک بک یک چیز بود.
اگرچه، اگر میخواهید یاد بگیرید که چگونه یک وبسایت در این روزگار بسازید، میتوانید به سادگی با لغو انتخاب تنظیمات زیر در تنظیمات → بحث، آنها را غیرفعال کنید.
مرحله 4: یک موضوع / طراحی برای وب سایت خود انتخاب کنید
نکته مهم در مورد وردپرس این است که با طرح های قابل تعویض به نام تم کار می کند.
به این معنی که شما می توانید ظاهر وب سایت وردپرس خود را تنها با یک کلیک تغییر دهید.
الف) موضوعی را که دوست دارید انتخاب کنید
همانطور که اشاره کردم، تم های وردپرس بسته های طراحی خارج از جعبه هستند که ظاهر وب سایت شما را مشخص می کنند.
می توانید آنها را به سرعت نصب کنید و در صورت نیاز در آینده آنها را تغییر دهید.
طراحی وب سایت شما باید بر اساس هدف سایت شما انتخاب شود - فروش محصولات با کیفیت بالا، علامت گذاری حضور آنلاین شما به عنوان یک وبلاگ نویس، انتقال کسب و کار خود به صورت آنلاین، راه اندازی یک وب سایت ساده، یک فروشگاه تجارت الکترونیک یا وب سایت تجارت الکترونیک، یا برای بازاریابی ایمیلی. .
جزئیات مهم در اینجا این است که تم ها محتوای سایت شما را تغییر نمی دهند بلکه فقط ارائه را تغییر می دهند.
تعداد زیادی تم وردپرس در آنجا وجود دارد. فقط به دایرکتوری رسمی WordPress.org نگاه کنید، صدها موضوع در آنجا وجود دارد.
اما این فقط نوک کوه یخ است. در وب سایت های شخص ثالث، تم های رایگان بسیار بیشتری در وب وجود دارد، و همچنین دنیای دیگری از تم های پولی وجود دارد که توسط فروشگاه های تم مستقل (مانند ThemeIsle یا aThemes) و حتی بازارهای تم (مانند ThemeForest) توزیع می شوند.
حتی اگر تعداد بیشماری تم پولی وجود داشته باشد، برای اکثر کاربران، تمهای رایگان یک گزینه عالی برای شروع هستند. نکته شگفتانگیز در مورد برخی از بهترین تمهای رایگان این است که تعداد زیادی از ویژگیهای چشمگیر آنها بدون درخواست چیزی در ازای آن روی میز است.
بنابراین، چگونه تمی را انتخاب کنید که برای شما مناسب است؟ اگر میخواهید نگاهی عمیقتر به این موضوع بدهید، در اینجا نکاتی وجود دارد. با این حال، به طور کلی، نیازی نیست که زمان زیادی را صرف این کار کنید و در عوض یک مسیر ساده را طی کنید.
ما می توانیم این کار را انجام دهیم زیرا موضوعی که امروز انتخاب می کنید نباید تصمیم نهایی شما باشد. همیشه می توانید بعداً به آن بازگردید و در عرض چند دقیقه آن را تغییر دهید.
بنابراین، ما به دنبال یک شرط بندی مطمئن هستیم و از یکی از محبوب ترین تم های رایگان در بازار امروز استفاده می کنیم تا نحوه کار قالب های وردپرس را نشان دهیم. آن مضمون همان هستیا است.
توجه : در حالی که ما از Hestia به عنوان مثال در بخش زیر استفاده خواهیم کرد، این تنها تم رایگانی نیست که می توانید استفاده کنید. در اینجا مجموعهای از گردآوریهای موضوعی برای اهداف متعدد، از وبسایتهای تجاری گرفته تا وبلاگها، سفر، غذا، سایتهای شخصی و موارد دیگر وجود دارد. می توانید از هر یک از آن تم ها استفاده کنید. روال کار به همین صورت است.
ب) تم خود را نصب کنید
اگر موضوعی که انتخاب کرده اید در دایرکتوری رسمی WordPress.org موجود است، تنها چیزی که برای نصب آن نیاز دارید، نام تم است. بله خودشه.
در اینجا نحوه نصب تم به شرح زیر است:
از داشبورد وردپرس خود به Appearance → Themes بروید و سپس روی «افزودن جدید» کلیک کنید.
از آنجا، نام موضوعی را که می خواهید نصب کنید وارد کنید
آن را در لیست زیر فیلد جستجو نمایش داده میشوید.
پس از یک ثانیه، تم نصب خواهد شد. برای فعال کردن کامل آن در سایت خود، روی دکمه «فعال کردن» که به جای دکمه «نصب» ظاهر میشود، کلیک کنید.
Hestia یکی از آن مضامینی است که قابلیت نصب عالی را برای کاربران جدید ارائه می دهد. برای اینکه ببینید موضوع چه چیزی برای شما در نظر گرفته است، روی دکمه از اعلان خوش آمدگویی کلیک کنید.
پنل اصلی Hestia خود را میبینید، که میتوانید از آن درباره موضوع یاد بگیرید و ویژگیهای خارج از جعبه آن را با برخی موارد اضافی و ادغام گسترش دهید. بیایید این کار را اکنون انجام دهیم.
ابتدا روی پیوند «اقدامات توصیه شده» کلیک کنید تا ببینید چه چیزی در دسترس است.
از میان گزینههای پیشنهادی، فعلاً فقط «Orbit Fox Companion» را دنبال میکنیم. فقط روی دکمه "نصب و فعال سازی" کلیک کنید.
توجه : Orbit Fox Companion یک پلاگین است. بعداً در این راهنما در مورد نحوه ساخت یک وب سایت در مورد افزونه های وردپرس بیشتر صحبت خواهیم کرد.
Orbit Fox افزودنی خوبی برای Hestia است زیرا ویژگی های جالبی را برای ارتقا ظاهر سایت شما ارائه می دهد. به عنوان مثال، چند ماژول جدید مفید برای صفحه اصلی، یک دایرکتوری الگو که هنگام ساخت صفحات فرعی شما مفید خواهد بود (مانند "درباره" یا "تماس") و نمادهای منوی سفارشی دریافت می کنید.
در این مرحله تم جدید شما در سایت شما فعال است. با رفتن به YOURDOMAIN.com می توانید آن را در عمل مشاهده کنید.
اگرچه، آنچه در آنجا میبینید با پتانسیل موضوع فاصله زیادی دارد. در حال حاضر، ما به تطبیق طراحی، منوها و سایر عناصر کمک میکنیم تا سایت دقیقاً آنطور که میخواهید به نظر برسد.
ج) تم را سفارشی کنید
در حالی که ظاهر خارج از جعبه تم شما ممکن است در حال حاضر بسیار زیبا باشد، شما هنوز هم باید برخی از سفارشیسازیهای اولیه را انجام دهید تا مطابق با نیازهای شما باشد. در ابتدا به نظر می رسد که شامل یک منحنی یادگیری است، اما واقعاً بصری است، به خصوص در طول زمان.
برای شروع، به Appearance → Customize بروید. رابط اصلی سفارشی ساز وردپرس را خواهید دید.
از آنجا، میتوانید چیزهای زیادی را تنظیم کنید. ما با صفحه اصلی شروع می کنیم، زیرا این صفحه اصلی ترین نماینده است.
سفارشی کردن
از طریق آن می توانید:
[list]
[*]تصویر پس زمینه را تغییر دهید - آن را چیزی مرتبط با کسب و کار خود قرار دهید
[*]عنوان را تغییر دهید
[*]متن زیر عنوان را تغییر دهید - اگر بخواهید می توانید آن را به طور کامل حذف کنید
[*]متن دکمه را تغییر دهید - معمولاً به محصولات یا صفحات مهم شما منتهی می شود (اطلاعات بیشتر در یک دقیقه)
[/list]
در زیر آن، میتوانید هر یک از بلوکهای صفحه اصلی موجود دیگر را تنظیم کنید. به طور مشابه با مکانیسم های ارائه شده توسط سازندگان وب سایت محبوب (مانند Wix، Squarespace یا Weebly) کار می کند. به طور پیش فرض، همه اینها را دریافت می کنید (این لیست را با رفتن به "بخش های صفحه اول" از نوار کناری Customizer مشاهده کنید).
بخش ویژگی ها مکانی عالی برای توضیح اینکه شرکت شما چه چیزی ارائه می دهد یا هدف وب سایت چیست – این "هدف" احتمالاً هیچ است. 1 نکته ای که باید هنگام یادگیری نحوه ساخت یک وب سایت در نظر داشته باشید.
[list]
[*]بخش درباره مکانی عالی برای صحبت در مورد داستان شما است.
[*]اگر افراد بیشتری در کسب و کار شما کار می کنند و می خواهید آنها را برجسته کنید، می توانید از بخش تیم استفاده کنید.
[*]Ribbon مکان دیگری است که می توانید تماس اولیه خود را برای اقدام ذکر کنید.
[*]وقتی میخواهید مشتریان قبلیتان در مورد کسبوکارتان چه میگفتند، بخش توصیفها بسیار عالی است.
[*]بخش تماس جایی است که شما می توانید اطلاعات تماس خود را نمایش دهید و به مردم اطلاع دهید که چگونه به بهترین نحو با شما ارتباط برقرار کنند.
[/list]
همچنین تعداد انگشت شماری از بخش های دیگر موجود است. بهتر است آنها را مرور کنید و آنهایی را انتخاب کنید که برای کسبوکارتان و در موقعیت خاصتان منطقی هستند.
وقتی تنظیمات صفحه اصلی را تمام کردید، فراموش نکنید که روی دکمه اصلی «انتشار» که در بالا قرار دارد کلیک کنید.
کار بعدی این است که از تایپوگرافی سایت خود مراقبت کنید - فونت های مورد استفاده در سراسر سایت.
می توانید این کار را با رفتن به تنظیمات ظاهر → تایپوگرافی از نوار کناری WordPress Customizer انجام دهید. در آنجا، شما قادر خواهید بود فونتی را انتخاب کنید و فوراً آن را در سایت خود مشاهده کنید.
رنگ ها
در خارج از جعبه، تم جدید شما از چند رنگ اصلی استفاده می کند که طرح رنگ پیش فرض آن را مشخص می کند. شما می توانید این تنظیمات را در Customizer WordPress تغییر دهید. فقط روی Colors در نوار کناری اصلی کلیک کنید.
رنگ تاکیدی معمولاً رنگی است که برای دکمهها، لینکها و هر چیز دیگری که قرار است از بقیه طراحی سایت متمایز باشد استفاده میشود.
پس از انجام موارد فوق، وب سایت شما احساس می کند که واقعاً مال شماست. شما تمام تنظیمات و سفارشی سازی های لازم را برای مطابقت با برند خود انجام داده اید.
توجه : تنظیمات بسیار بیشتری در سفارشی ساز وردپرس برای آزمایش وجود دارد. اکثر آنها برای افزایش تجربه کاربری سایت شما طراحی شده اند. به عنوان مثال، شما می توانید:
[list]
[*]طرح بندی پیش فرض را با توجه به نیاز وب سایت خود انتخاب کنید – چه بخواهید نوار کناری در سمت چپ، راست یا هیچ جا نباشد.
[*]چگونه می خواهید فهرست وبلاگ نمایش داده شود،
[*]آیا می خواهید یک تصویر پس زمینه اصلی برای کل سایت داشته باشید،
[*]شکل دکمه ها و موارد دیگر.
[/list]
مرحله 5: افزونه هایی برای افزایش توانایی های وب سایت خود دریافت کنید
افزونه ها برای سایت وردپرس شما همان برنامه هایی هستند که برای آیفون شما هستند.
به عبارت دیگر، آنها عملکرد استاندارد سایت شما را با افزودن برخی ویژگی های بسیار مورد نیاز گسترش می دهند. اساساً، همانطور که شما در حال کشف چگونگی ایجاد یک وب سایت به تنهایی هستید، افزونه ها به شما کمک می کنند تا بدون دانستن هیچ کدنویسی، برخی از ویژگی های عالی را دریافت کنید.
در اینجا افزونه هایی هستند که باید به آنها فکر کنید – از همه بهتر، همه آنها رایگان هستند:
[list]
[*]Yoast SEO – به شما کمک می کند تا ترفندهای بهینه سازی موتورهای جستجو را انجام دهید و سایت خود را به طور کلی در دسترس موتورهای جستجو قرار دهید.
[*]Google Analytics برای WordPress – این یکی وب سایت شما را با محبوب ترین راه حل تجزیه و تحلیل ترافیک در وب ادغام می کند.
[*]Wordfence Security – امنیت سایت وردپرس شما را بهبود می بخشد.
[*]UpdraftPlus – پشتیبان گیری خودکار از وب سایت شما انجام می دهد.
[*]Optimole - تصاویر شما را بهینه می کند.
[*]WPForms - به شما امکان می دهد فرم های تماس تعاملی را به وب سایت خود اضافه کنید، که بازدیدکنندگان می توانند از آنها برای ارتباط مستقیم با شما استفاده کنند - بسیار بهتر از نمایش ایمیل خود به صورت متن ساده در سایت شما.
[*]همچنین به این لیست از محبوب ترین افزونه های وردپرس در تمام دوران نگاه کنید. ممکن است در آنجا هم چیز جالبی پیدا کنید.
[/list]
نصب پلاگین ها ساده است. اگر این یک افزونه رایگان است که با آن سروکار داریم، تنها چیزی که نیاز دارید نام افزونه است.
به داشبورد وردپرس خود و سپس به پلاگین → افزودن جدید بروید. از آنجا، نام افزونه مورد نظر خود را در قسمت جستجو وارد کنید و سپس بر روی "Install" و "Activate" کلیک کنید.
مرحله 6: صفحات اصلی ایجاد کنید
صفحاتی هستند که همه وب سایت ها بدون توجه به هدف یا هدفشان باید داشته باشند.
اما ابتدا نحوه ایجاد یک صفحه در وهله اول:
برای انجام این کار، به سادگی به داشبورد وردپرس خود بروید و سپس صفحات → افزودن جدید.
[font=Arial, 'sans-serif'](1) مکانی برای عنوان صفحه.[/font]
(2) بخش بدنه - محتوای اصلی صفحه. رابط کاربری بسیار شبیه به MS Word است. شما تمام ویژگیهای اولیه قالببندی متن (مانند پررنگ، مورب، تراز کردن متن به چپ/راست/مرکز، ایجاد لیستها و غیره) را دریافت میکنید.
(3) با کلیک بر روی این دکمه می توانید تصاویر را اضافه کنید.
(4) بین ویرایشگرهای متن و ویژوال جابجا شوید. از اولی فقط در صورتی استفاده کنید که حداقل به طور مبهم با کد HTML آشنا باشید.
(5) بخش انتشار. این جایی است که دکمه اصلی Publish قرار دارد.
(6) بحث. تصمیم بگیرید که آیا می خواهید نظرات را مجاز کنید یا نه. تنظیم "Trackbacks and pingbacks" را میتوانید بدون علامت رها کنید.
(7) تصویر برجسته. اکثر مضامین وردپرس آن تصویر برجسته را می گیرند و در مکانی برجسته در کنار صفحه شما نمایش می دهند.
پس از اتمام ویرایش محتوای صفحه، روی «انتشار» کلیک کنید.
مرحله 7: راه اندازی یک وبلاگ را در نظر بگیرید
وبلاگ (و همچنین بازاریابی از طریق محتوا - به طور کلی "بازاریابی محتوا") یکی از مؤثرترین راه ها برای تبلیغ نه تنها وب سایت شما بلکه همچنین هر محصولی است که ممکن است بخواهید از طریق آن وب سایت بفروشید.
و این فقط من نیستم که این را می گویم. دادههای خامی وجود دارد که ثابت میکند وبلاگها ابزاری برتر برای بازاریابی آنلاین هستند، به طوری که 55 درصد از بازاریابان میگویند که وبلاگ نویسی اولویت اصلی بازاریابی داخلی آنهاست.
راه اندازی وبلاگ یک مفهوم ساده است. کاری که شما انجام می دهید این است که مقالات مرتبط با موضوع وب سایت خود را منتشر کنید و آن را به طور منظم انجام دهید.
از نقطه نظر فنی، وردپرس از همان ابتدا ابزارهای وبلاگ نویسی را در خود دارد. در واقع وردپرس به عنوان یک پلتفرم وبلاگ نویسی شروع به کار کرد.
برای ایجاد یک پست وبلاگ جدید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به پست ها → افزودن جدید (از داشبورد وردپرس خود) بروید.
فرآیند ایجاد یک پست وبلاگ تقریباً مشابه ایجاد یک صفحه جدید است. پنل ویرایش تقریباً یکسان به نظر می رسد (تصویر زیر) و گزینه ها نیز عمدتاً یکسان هستند.
یکی از معدود تفاوت ها این است که می توانید پست های خود را به دسته ها و برچسب ها نیز اختصاص دهید.
پس از اتمام کار بر روی یک پست وبلاگ، روی «انتشار» کلیک کنید.
برای دسترسی آسان به پستهای خود، باید یکی از صفحات خود را به عنوان فهرست اصلی وبلاگ برای پستها تعیین کنید.
برای انجام این کار، ابتدا به صفحه Pages → Add New بروید و یک صفحه خالی ایجاد کنید. آن را "BLOG" بنامید - فقط برای روشن شدن همه چیز.
سپس، به تنظیمات → خواندن بروید و صفحه وبلاگ تازه ایجاد شده خود را به عنوان «صفحه پستها» انتخاب کنید.
در این مرحله می توانید به آن صفحه جدید بروید و تمام پست های اخیر وبلاگ خود را در آنجا ببینید.
اگر می خواهید محتوای زیادی برای وبلاگ خود ایجاد کنید، یک گواهی SSL در نظر بگیرید تا خوانندگان شما هنگام مرور آن احساس امنیت کنند.
مرحله 8: ناوبری سایت خود را تنظیم کنید
با وجود تمام صفحات کلیدی شما آنلاین (و شاید وبلاگ شما نیز شروع به کار کرده باشد)، اکنون زمان خوبی است تا ناوبری سایت خود را تنظیم کنید و به طور کلی مصرف آن را برای بازدیدکنندگان آسانتر کنید.
ما در اینجا بر دو عنصر تمرکز خواهیم کرد:
الف) منوها
منوها وسیله اولیه ای هستند که بازدیدکنندگان از طریق آن به سایت شما پیمایش می کنند، بنابراین هنگام کشف نحوه ساخت یک وب سایت بسیار مهم هستند.
بسته به موضوع خود، چند گزینه در رابطه با تنظیمات منو خواهید داشت. این چیزی است که معمولاً می توانید انجام دهید (به عنوان مثال هستیا):
ابتدا در داشبورد وردپرس خود به قسمت ظاهر → منوها بروید.
در سمت چپ، تمام صفحاتی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید تا به منو اضافه شوند. در سمت راست، میتوانید ساختار منو و تمام تنظیمات آن را ببینید.
بیایید با انتخاب چند صفحه کلیدی و افزودن آنها به منو شروع کنیم. یک ایده خوب این است که درباره، تماس، به علاوه هر یک یا دو صفحه دیگر را که مهم می دانید انتخاب کنید و آنها را به منو اضافه کنید.
نکته جالب در مورد کل این پانل این است که می توانید آیتم های منو را بکشید و رها کنید تا آنها را دوباره مرتب کنید.
وقتی کارتان تمام شد، مکان منو را در پایین انتخاب کنید. معمولاً انتخاب مکان با برچسب "منوی اصلی" منجر به نمایش منو در قسمت بالای وب سایت می شود. این احتمالاً همان چیزی است که برای منوی اصلی خود می خواهید. برای ذخیره تنظیمات روی "ذخیره منو" کلیک کنید.
توجه : همچنین می توانید منوهای اضافی ایجاد کنید. فقط روی پیوند "ایجاد منوی جدید" که در تصویر بالا قابل مشاهده است کلیک کنید. این همان پانل ایجاد منو را به شما نشان می دهد. هر منو باید در مکان دیگری نمایش داده شود. بنابراین، برای این مورد جدید، میتوانید آن را به عنوان «منو پاورقی» اختصاص دهید.
وقتی اکنون به سایت خود می روید، منو را در جای خود خواهید دید.
ب) ابزارک ها
ابزارک ها یک ویژگی قدیمی در وردپرس هستند. به زبان ساده، ویجت یک بلوک کوچک از محتوا است که می تواند در مکان های مختلف در اطراف وب سایت نمایش داده شود.
قرارگیری معمول آن بلوک ها در نوار کناری یا فوتر سایت است.
برای اینکه ببینید چه شکلی میتواند داشته باشد و برای تنظیم ابزارکهای خود، در داشبورد وردپرس خود به Appearance → Widgets بروید.
تم Hestia تعدادی قسمت ویجت را جدا از نوار کناری یا پاورقی ارائه می دهد، اما اجازه دهید فعلاً روی آن مکان های اضافی تمرکز نکنیم.
برای افزودن هر ویجتی به یک ناحیه ویجت، کافی است آن را از سمت چپ بگیرید و آن را روی ناحیه ویجت انتخابی خود در سمت راست بکشید و رها کنید.
به عنوان مثال، همانطور که می بینید، در سایت من، جستجو، پست های اخیر، بایگانی ها و دسته بندی ها را در نوار کناری خود دارم (عکس از صفحه بالا). وقتی به صفحه درباره خود میروم، این ویجتها چگونه به نظر میرسند.
[font=Arial, 'sans-serif']پس از اتمام کار با ویجت ها و ناوبری، سایت شما اساساً برای دیدن جهان آماده است!
سئو و طراحی سایت ، ساخت رزومه معتبر جهانی
[/font]
مرحله 1: وردپرس را به عنوان پلتفرم وب سایت خود انتخاب کنید
در حقیقت، پلتفرمهای وبسایتی زیادی وجود دارند که میتوانید هنگام ساخت یک سایت جدید از آنها استفاده کنید – سیستمهای مدیریت محتوا (CMS) معمولاً به آنها گفته میشود.
ایده CMS این است که ابزارهایی با کاربرد آسان در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید محتوای سایت خود را بدون دانش کدنویسی ویرایش کنید.
در بیشتر موارد - از دیدگاه کاربر - این CMS ها بسیار شبیه رابط های آشنا در فیس بوک یا Google Docs هستند. شما اساسا صفحات یا اسناد جدیدی ایجاد می کنید و سپس آنها را در وب منتشر می کنید.
اما نکات فنی بس است!
همانطور که گفتم، CMS های زیادی وجود دارد - در واقع بیش از 100 مورد، همانطور که توسط ویکی پدیا فهرست شده است.
با این حال، خوشبختانه، انتخاب بهترین آنها ساده است.
تنها یک پادشاه در بالای کوه وجود دارد - و آن وردپرس است.
وردپرس در بیش از 43.1٪ از تمام وب سایت ها استفاده می شود (داده ها می گویند).
باز هم، این همه وب سایت ها هستند!
یا به عبارت دیگر، تقریباً هر سومین وب سایتی که بازدید می کنید بر اساس وردپرس ساخته شده است.
اکنون، یک تمایز مهم: "وردپرس" که ما در اینجا در مورد آن صحبت می کنیم "وردپرس، نرم افزار" است. اگر به WordPress.org بروید می توانید آن را پیدا کنید.
آنچه ما می خواهیم در WordPress.org است، زیرا این یک نسخه همه کاره تر و ارزان تر از پلتفرم است. همه اینها در مراحل بعدی مشخص خواهد شد.
مرحله 2: نامی برای وب سایت خود انتخاب کنید، دامنه و هاست بخرید.
هنگام یادگیری نحوه ساخت یک وب سایت، انتخاب نام احتمالاً سرگرم کننده ترین جنبه کل فرآیند است.
بالاخره شما اینجا آزادی کامل دارید. شما می توانید به معنای واقعی کلمه هر نامی را که می خواهید برای وب سایت خود انتخاب کنید.
با این حال! هنوز چیزهایی وجود دارد که باید آنها را درک کنید تا بعداً در مسیر موفقیت قرار بگیرید.
این ایده واقعاً خوبی است که نام وب سایت خود را بر اساس نام سازمان یا عبارتی که با جایگاهی که در آن قرار دارید مرتبط باشد، بسازید، اما با چند کلمه اضافه شده برای بهتر شدن.
به طور خلاصه، یک نام دامنه خوب باید این باشد:
[list]
[*]قابل برند شدن - صدایی منحصر به فرد، شبیه هیچ چیز دیگری که در بازار وجود ندارد
[*]آسان به خاطر سپردن
[*]کوتاه - به خاطر سپردن آن ها نیز آسان تر است
[*]تایپ آسان و به سختی مخلوط کردن – شما نمی خواهید مردم تعجب کنند که چگونه نام سایت شما را بنویسند
[/list]
از جمله کلمات کلیدی مرتبط با طاقچه – برای مثال، اگر کاری با پیتزا انجام می دهید، جالب است که در جایی به نام سایت “پیتزا” داشته باشید. در صنایع غیر پیتزا نیز به همین صورت عمل می کند.
DomainWheel با چند پیشنهاد باز خواهد گشت. از آنجا می توانید آن را محدود کنید تا نام دامنه مناسب خود را پیدا کنید.
مرحله بعدی، زمانی که فهمیدید نام دامنه مورد نظرتان چیست، ثبت آن و همچنین خرید یک بسته هاستینگ در یک مرحله است.
الف) خرید نام دامنه و هاست شما
توجه داشته باشید. در حالی که چیزهایی مانند خرید یک بسته میزبانی ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد، واقعاً چیزی برای نگرانی وجود ندارد. فرآیندی که ما در اینجا ارائه می کنیم ساده است و نیازی به انجام کارهای سنگین فنی ندارد.
ده ها یا صدها شرکت مختلف وجود دارند که می توانند یک نام دامنه جدید برای شما ثبت کنند. سپس، تعداد زیادی شرکت نیز وجود دارند که می توانند بسته میزبانی را به شما بفروشند…
اما بیایید همه چیز را برای خودمان پیچیده نکنیم و در عوض همه چیز را از یک شرکت واحد دریافت کنیم - و در یک حرکت.
ما از Bluehost استفاده خواهیم کرد. در اینجا دلیل آن است:
[list]
[*]Bluehost یک میزبان وب معتبر است که برای وردپرس بهینه شده است و اطمینان حاصل می کند که وب سایت شما بدون مشکل کار می کند.
[*]این یکی از معدود شرکت هایی است که در وب سایت رسمی WordPress.org توصیه می شود
[*]ارزان است (از 2.75 دلار در ماه)
[*]استفاده از آن آسان و مبتدی پسند است
[*]شما یک نام دامنه را به صورت رایگان دریافت می کنید
[/list]
بیایید شروع کنیم - نحوه ساخت یک وب سایت به این صورت است:
ابتدا برای رفتن به Bluehost اینجا را کلیک کنید. پس از ورود به صفحه، روی دکمه "انتخاب طرح" کلیک کنید.
در بیشتر موارد، اگر یک سایت جدید راه اندازی می کنید، ارزان ترین طرح - به نام Basic - کافی است. 2.75 دلار در ماه.
در مرحله بعد، نام دامنه ای را که تصمیم گرفتید برای سایت خود دریافت کنید.
در مرحله بعد، اطلاعات شخصی خود را ارائه دهید و جزئیات حساب را وارد کنید
قبل از ادامه، خوب است پارامترهای تنظیمات میزبانی را که انتخاب کردهاید بررسی و تأیید کنید. این را می توان در بخش با برچسب اطلاعات بسته پیدا کرد:
توجه: اگر بسته هاست خود را برای حداقل 12 ماه خریداری کنید، کمترین قیمت را دریافت خواهید کرد.
در این مرحله می توانید بر روی “SUBMIT” کلیک کرده و خرید خود را نهایی کنید.
مرحله 3: وردپرس را نصب کنید و با رابط کاربری آشنا شوید
نصب وردپرس یکی از ساده ترین کارها است – به شرطی که با میزبان وب مناسب ثبت نام کرده باشید!
شرکت های میزبان برتر، در واقع فرآیند نصب را برای شما انجام می دهند، یا یک گزینه کاربردی با یک کلیک را در اختیار شما قرار می دهند، که به معنای واقعی کلمه یک دقیقه طول می کشد.
توجه: فرآیندی که در زیر به شما نشان خواهیم داد بر اساس رابط Bluehost است.
این بهترین هاست پیشنهادی ما برای وردپرس است و همچنین نصب وردپرس را بسیار ساده می کند.
با این حال، اگر میخواهید با میزبان دیگری بروید، لطفاً به این راهنمای دیگر ما مراجعه کنید که تمام سناریوهای ممکن را در مورد نحوه نصب وردپرس بر روی پلتفرمهای دیگر بررسی میکند.
حالا برویم سراغ چیزهای جالب. بنابراین بهترین بخش در مورد نصب وردپرس این است که واقعاً مجبور نیستید خودتان این کار را انجام دهید.
منظورم این است که چرا وقتی می توانید دیگران را وادار کنید که این کار را برای شما انجام دهند و به صورت رایگان!
به محض تکمیل فرآیند ثبت نام با Bluehost، باید یک ایمیل از خدمه Bluehost دریافت کرده باشید که حاوی جزئیاتی در مورد نحوه ورود به نمایه مشتری خود و شروع کار در سایت خود است.
هنگامی که وارد سیستم شدید، Bluehost به شما یک جادوگر آسان برای استفاده را نشان می دهد که شما را در مراحل نصب وردپرس در تنظیمات میزبانی خود هدایت می کند.
برای شروع، به My Sites بروید.
از آنجا به سادگی بر روی افزودن سایت و سپس ایجاد سایت جدید کلیک کنید.
تمام چیزی که Bluehost برای نصب وردپرس برای شما نیاز دارد، نام سایت جدید شما و نام کاربری/رمز عبوری است که می خواهید هنگام مدیریت وردپرس از آن استفاده کنید.
پس از تکمیل ویزارد، سایت شما نصب شده و آماده کار است!
وارد داشبورد اصلی شوید.
اکنون می توانید با مراجعه به آدرس www.YOURDOMAIN.com/wp-admin/ وارد پنل کاربری وردپرس خود شوید.
از اعتبارنامههای دسترسی که در Bluehost در مرحله قبل تنظیم کردهاید استفاده کنید.
(1) پیام خوش آمد گویی – برخی از مهم ترین قسمت های پنل مدیریت که به عنوان لینک های میانبر سریع فهرست شده اند – این ها معمولاً میانبرهای شما برای نحوه ساخت یک وب سایت هستند.
(2) وضعیت فعلی سایت شما و آنچه در آن می گذرد.
(3) پست ها - برای ایجاد پست های وبلاگ به اینجا بروید.
(4) رسانه - تصاویر و سایر فایل های رسانه ای را در اینجا آپلود/مدیریت کنید.
(5) صفحات - برای ایجاد صفحات فرعی به اینجا بروید.
(6) نظرات - اینجا جایی است که می توانید نظرات را تعدیل کنید.
(7) ظاهر - طراحی سایت خود را در اینجا تغییر دهید و/یا نحوه نمایش برخی موارد را در طرح فعلی سفارشی کنید.
(8) پلاگین ها - افزونه های جدید را در اینجا نصب کنید.
(9) کاربران - مدیریت حساب های کاربری که می توانند به پنل مدیریت وب سایت دسترسی داشته باشند.
(10) تنظیمات - تنظیمات اصلی.
در این مرحله، خوب است که از تنظیمات اولیه وردپرس مراقبت کنید که تجربه شما را در ادامه راه بهبود می بخشد.
الف) عنوان و برچسب وب سایت خود را تنظیم کنید
به Settings → General بروید و فیلدهای Site Title و Tagline را روی آنچه می خواهید تنظیم کنید.
عنوان و برچسب سایت شما ممکن است در مکان های مختلفی در سراسر سایت ظاهر شود. برخی از تم های وردپرس آن ها را در صفحه اصلی و در توضیحات سئو نمایش می دهند – که گوگل هنگام فهرست کردن وب سایت شما در صفحات نتایج از آنها استفاده می کند.
برچسب اختیاری است - اگر برای سایت ندارید می توانید آن را خالی بگذارید. با این حال، این همیشه بخشی از فرآیند طراحی وب است، بنابراین خوب است که با یک مورد مناسب همراه باشید.
ب) سایت خود را عمومی کنید
من حدس میزنم میخواهید که گوگل بتواند وبسایت شما را پیدا و فهرست کند.
برای اطمینان از این موضوع، به تنظیمات ← خواندن بروید و مطمئن شوید که کادر با عنوان «Descourage search engines…» علامت نخورده باشد.
ج) منطقه زمانی خود را تنظیم کنید
تنظیم منطقه زمانی خود به درستی انتشار صفحات و پست های جدید را قابل پیش بینی تر می کند.
به طور کلی، شما می خواهید منطقه زمانی را در جایی که در آن هستید یا جایی که مخاطبان هدف شما هستند، تنظیم کنید. هر کدوم منطقی تره
می توانید منطقه زمانی را در تنظیمات → عمومی تنظیم کنید.
اینها ABC های شما بودند – برای تنظیم صحیح سایت خود از منظر دید در وب، باید انجام دهید.
نکات DEF های اضافی زیر اختیاری تر هستند، اما مراقبت از آنها نیز ایده خوبی است.
د) پیوندهای ثابت را تنظیم کنید
پیوندهای دائمی نحوه ساختاردهی آدرسهای صفحه وب - با نام مستعار URL - در سایت شما را مشخص میکنند.
بهینه ترین ساختار این است که عنوان صفحه در URL باشد. برای مثال، صفحه «درباره» شما (اطلاعات بیشتر در آن صفحه بعداً) باید تحت چیزی به سادگی YOURSITE.com/about در دسترس باشد.
تنظیم صحیح پیوندهای ثابت به شما امکان می دهد به آن دست یابید.
برای تنظیم پیوندهای ثابت خود، از نوار کناری اصلی داشبورد WP خود به تنظیمات → پیوندهای ثابت بروید.
ه) اجازه دادن یا غیرفعال کردن نظرات
اینکه آیا می خواهید نظرات را در وب سایت خود بپذیرید یا نه به شما بستگی دارد.
از یک طرف، اجازه دادن به خوانندگان برای گذاشتن نظرات و سوالات خود در زیر مقالات/صفحه های شما می تواند برای ایجاد یک جامعه در اطراف وب سایت عالی باشد.
اما، از سوی دیگر، دستان خود را نیز مشغول رسیدگی به هرزنامه و اطمینان از اینکه ترولینگ وجود ندارد، خواهید داشت.
گاهی اوقات بهتر است صفحه تماس را به عنوان کانال اصلی ارتباط ترک کنید.
خواه در نهایت اجازه دهید یا غیرفعال کردن نظرات، این کار را می توان در تنظیمات → بحث انجام داد.
و) پینگ بک و ترک بک را غیرفعال کنید
من نمی دانم چرا این تنظیم هنوز در وردپرس است. این بیشتر چیزی باقی مانده از آن روزگار است که پینگ بک و ترک بک یک چیز بود.
اگرچه، اگر میخواهید یاد بگیرید که چگونه یک وبسایت در این روزگار بسازید، میتوانید به سادگی با لغو انتخاب تنظیمات زیر در تنظیمات → بحث، آنها را غیرفعال کنید.
مرحله 4: یک موضوع / طراحی برای وب سایت خود انتخاب کنید
نکته مهم در مورد وردپرس این است که با طرح های قابل تعویض به نام تم کار می کند.
به این معنی که شما می توانید ظاهر وب سایت وردپرس خود را تنها با یک کلیک تغییر دهید.
الف) موضوعی را که دوست دارید انتخاب کنید
همانطور که اشاره کردم، تم های وردپرس بسته های طراحی خارج از جعبه هستند که ظاهر وب سایت شما را مشخص می کنند.
می توانید آنها را به سرعت نصب کنید و در صورت نیاز در آینده آنها را تغییر دهید.
طراحی وب سایت شما باید بر اساس هدف سایت شما انتخاب شود - فروش محصولات با کیفیت بالا، علامت گذاری حضور آنلاین شما به عنوان یک وبلاگ نویس، انتقال کسب و کار خود به صورت آنلاین، راه اندازی یک وب سایت ساده، یک فروشگاه تجارت الکترونیک یا وب سایت تجارت الکترونیک، یا برای بازاریابی ایمیلی. .
جزئیات مهم در اینجا این است که تم ها محتوای سایت شما را تغییر نمی دهند بلکه فقط ارائه را تغییر می دهند.
تعداد زیادی تم وردپرس در آنجا وجود دارد. فقط به دایرکتوری رسمی WordPress.org نگاه کنید، صدها موضوع در آنجا وجود دارد.
اما این فقط نوک کوه یخ است. در وب سایت های شخص ثالث، تم های رایگان بسیار بیشتری در وب وجود دارد، و همچنین دنیای دیگری از تم های پولی وجود دارد که توسط فروشگاه های تم مستقل (مانند ThemeIsle یا aThemes) و حتی بازارهای تم (مانند ThemeForest) توزیع می شوند.
حتی اگر تعداد بیشماری تم پولی وجود داشته باشد، برای اکثر کاربران، تمهای رایگان یک گزینه عالی برای شروع هستند. نکته شگفتانگیز در مورد برخی از بهترین تمهای رایگان این است که تعداد زیادی از ویژگیهای چشمگیر آنها بدون درخواست چیزی در ازای آن روی میز است.
بنابراین، چگونه تمی را انتخاب کنید که برای شما مناسب است؟ اگر میخواهید نگاهی عمیقتر به این موضوع بدهید، در اینجا نکاتی وجود دارد. با این حال، به طور کلی، نیازی نیست که زمان زیادی را صرف این کار کنید و در عوض یک مسیر ساده را طی کنید.
ما می توانیم این کار را انجام دهیم زیرا موضوعی که امروز انتخاب می کنید نباید تصمیم نهایی شما باشد. همیشه می توانید بعداً به آن بازگردید و در عرض چند دقیقه آن را تغییر دهید.
بنابراین، ما به دنبال یک شرط بندی مطمئن هستیم و از یکی از محبوب ترین تم های رایگان در بازار امروز استفاده می کنیم تا نحوه کار قالب های وردپرس را نشان دهیم. آن مضمون همان هستیا است.
توجه : در حالی که ما از Hestia به عنوان مثال در بخش زیر استفاده خواهیم کرد، این تنها تم رایگانی نیست که می توانید استفاده کنید. در اینجا مجموعهای از گردآوریهای موضوعی برای اهداف متعدد، از وبسایتهای تجاری گرفته تا وبلاگها، سفر، غذا، سایتهای شخصی و موارد دیگر وجود دارد. می توانید از هر یک از آن تم ها استفاده کنید. روال کار به همین صورت است.
ب) تم خود را نصب کنید
اگر موضوعی که انتخاب کرده اید در دایرکتوری رسمی WordPress.org موجود است، تنها چیزی که برای نصب آن نیاز دارید، نام تم است. بله خودشه.
در اینجا نحوه نصب تم به شرح زیر است:
از داشبورد وردپرس خود به Appearance → Themes بروید و سپس روی «افزودن جدید» کلیک کنید.
از آنجا، نام موضوعی را که می خواهید نصب کنید وارد کنید
آن را در لیست زیر فیلد جستجو نمایش داده میشوید.
پس از یک ثانیه، تم نصب خواهد شد. برای فعال کردن کامل آن در سایت خود، روی دکمه «فعال کردن» که به جای دکمه «نصب» ظاهر میشود، کلیک کنید.
Hestia یکی از آن مضامینی است که قابلیت نصب عالی را برای کاربران جدید ارائه می دهد. برای اینکه ببینید موضوع چه چیزی برای شما در نظر گرفته است، روی دکمه از اعلان خوش آمدگویی کلیک کنید.
پنل اصلی Hestia خود را میبینید، که میتوانید از آن درباره موضوع یاد بگیرید و ویژگیهای خارج از جعبه آن را با برخی موارد اضافی و ادغام گسترش دهید. بیایید این کار را اکنون انجام دهیم.
ابتدا روی پیوند «اقدامات توصیه شده» کلیک کنید تا ببینید چه چیزی در دسترس است.
از میان گزینههای پیشنهادی، فعلاً فقط «Orbit Fox Companion» را دنبال میکنیم. فقط روی دکمه "نصب و فعال سازی" کلیک کنید.
توجه : Orbit Fox Companion یک پلاگین است. بعداً در این راهنما در مورد نحوه ساخت یک وب سایت در مورد افزونه های وردپرس بیشتر صحبت خواهیم کرد.
Orbit Fox افزودنی خوبی برای Hestia است زیرا ویژگی های جالبی را برای ارتقا ظاهر سایت شما ارائه می دهد. به عنوان مثال، چند ماژول جدید مفید برای صفحه اصلی، یک دایرکتوری الگو که هنگام ساخت صفحات فرعی شما مفید خواهد بود (مانند "درباره" یا "تماس") و نمادهای منوی سفارشی دریافت می کنید.
در این مرحله تم جدید شما در سایت شما فعال است. با رفتن به YOURDOMAIN.com می توانید آن را در عمل مشاهده کنید.
اگرچه، آنچه در آنجا میبینید با پتانسیل موضوع فاصله زیادی دارد. در حال حاضر، ما به تطبیق طراحی، منوها و سایر عناصر کمک میکنیم تا سایت دقیقاً آنطور که میخواهید به نظر برسد.
ج) تم را سفارشی کنید
در حالی که ظاهر خارج از جعبه تم شما ممکن است در حال حاضر بسیار زیبا باشد، شما هنوز هم باید برخی از سفارشیسازیهای اولیه را انجام دهید تا مطابق با نیازهای شما باشد. در ابتدا به نظر می رسد که شامل یک منحنی یادگیری است، اما واقعاً بصری است، به خصوص در طول زمان.
برای شروع، به Appearance → Customize بروید. رابط اصلی سفارشی ساز وردپرس را خواهید دید.
از آنجا، میتوانید چیزهای زیادی را تنظیم کنید. ما با صفحه اصلی شروع می کنیم، زیرا این صفحه اصلی ترین نماینده است.
سفارشی کردن
از طریق آن می توانید:
[list]
[*]تصویر پس زمینه را تغییر دهید - آن را چیزی مرتبط با کسب و کار خود قرار دهید
[*]عنوان را تغییر دهید
[*]متن زیر عنوان را تغییر دهید - اگر بخواهید می توانید آن را به طور کامل حذف کنید
[*]متن دکمه را تغییر دهید - معمولاً به محصولات یا صفحات مهم شما منتهی می شود (اطلاعات بیشتر در یک دقیقه)
[/list]
در زیر آن، میتوانید هر یک از بلوکهای صفحه اصلی موجود دیگر را تنظیم کنید. به طور مشابه با مکانیسم های ارائه شده توسط سازندگان وب سایت محبوب (مانند Wix، Squarespace یا Weebly) کار می کند. به طور پیش فرض، همه اینها را دریافت می کنید (این لیست را با رفتن به "بخش های صفحه اول" از نوار کناری Customizer مشاهده کنید).
بخش ویژگی ها مکانی عالی برای توضیح اینکه شرکت شما چه چیزی ارائه می دهد یا هدف وب سایت چیست – این "هدف" احتمالاً هیچ است. 1 نکته ای که باید هنگام یادگیری نحوه ساخت یک وب سایت در نظر داشته باشید.
[list]
[*]بخش درباره مکانی عالی برای صحبت در مورد داستان شما است.
[*]اگر افراد بیشتری در کسب و کار شما کار می کنند و می خواهید آنها را برجسته کنید، می توانید از بخش تیم استفاده کنید.
[*]Ribbon مکان دیگری است که می توانید تماس اولیه خود را برای اقدام ذکر کنید.
[*]وقتی میخواهید مشتریان قبلیتان در مورد کسبوکارتان چه میگفتند، بخش توصیفها بسیار عالی است.
[*]بخش تماس جایی است که شما می توانید اطلاعات تماس خود را نمایش دهید و به مردم اطلاع دهید که چگونه به بهترین نحو با شما ارتباط برقرار کنند.
[/list]
همچنین تعداد انگشت شماری از بخش های دیگر موجود است. بهتر است آنها را مرور کنید و آنهایی را انتخاب کنید که برای کسبوکارتان و در موقعیت خاصتان منطقی هستند.
وقتی تنظیمات صفحه اصلی را تمام کردید، فراموش نکنید که روی دکمه اصلی «انتشار» که در بالا قرار دارد کلیک کنید.
کار بعدی این است که از تایپوگرافی سایت خود مراقبت کنید - فونت های مورد استفاده در سراسر سایت.
می توانید این کار را با رفتن به تنظیمات ظاهر → تایپوگرافی از نوار کناری WordPress Customizer انجام دهید. در آنجا، شما قادر خواهید بود فونتی را انتخاب کنید و فوراً آن را در سایت خود مشاهده کنید.
رنگ ها
در خارج از جعبه، تم جدید شما از چند رنگ اصلی استفاده می کند که طرح رنگ پیش فرض آن را مشخص می کند. شما می توانید این تنظیمات را در Customizer WordPress تغییر دهید. فقط روی Colors در نوار کناری اصلی کلیک کنید.
رنگ تاکیدی معمولاً رنگی است که برای دکمهها، لینکها و هر چیز دیگری که قرار است از بقیه طراحی سایت متمایز باشد استفاده میشود.
پس از انجام موارد فوق، وب سایت شما احساس می کند که واقعاً مال شماست. شما تمام تنظیمات و سفارشی سازی های لازم را برای مطابقت با برند خود انجام داده اید.
توجه : تنظیمات بسیار بیشتری در سفارشی ساز وردپرس برای آزمایش وجود دارد. اکثر آنها برای افزایش تجربه کاربری سایت شما طراحی شده اند. به عنوان مثال، شما می توانید:
[list]
[*]طرح بندی پیش فرض را با توجه به نیاز وب سایت خود انتخاب کنید – چه بخواهید نوار کناری در سمت چپ، راست یا هیچ جا نباشد.
[*]چگونه می خواهید فهرست وبلاگ نمایش داده شود،
[*]آیا می خواهید یک تصویر پس زمینه اصلی برای کل سایت داشته باشید،
[*]شکل دکمه ها و موارد دیگر.
[/list]
مرحله 5: افزونه هایی برای افزایش توانایی های وب سایت خود دریافت کنید
افزونه ها برای سایت وردپرس شما همان برنامه هایی هستند که برای آیفون شما هستند.
به عبارت دیگر، آنها عملکرد استاندارد سایت شما را با افزودن برخی ویژگی های بسیار مورد نیاز گسترش می دهند. اساساً، همانطور که شما در حال کشف چگونگی ایجاد یک وب سایت به تنهایی هستید، افزونه ها به شما کمک می کنند تا بدون دانستن هیچ کدنویسی، برخی از ویژگی های عالی را دریافت کنید.
در اینجا افزونه هایی هستند که باید به آنها فکر کنید – از همه بهتر، همه آنها رایگان هستند:
[list]
[*]Yoast SEO – به شما کمک می کند تا ترفندهای بهینه سازی موتورهای جستجو را انجام دهید و سایت خود را به طور کلی در دسترس موتورهای جستجو قرار دهید.
[*]Google Analytics برای WordPress – این یکی وب سایت شما را با محبوب ترین راه حل تجزیه و تحلیل ترافیک در وب ادغام می کند.
[*]Wordfence Security – امنیت سایت وردپرس شما را بهبود می بخشد.
[*]UpdraftPlus – پشتیبان گیری خودکار از وب سایت شما انجام می دهد.
[*]Optimole - تصاویر شما را بهینه می کند.
[*]WPForms - به شما امکان می دهد فرم های تماس تعاملی را به وب سایت خود اضافه کنید، که بازدیدکنندگان می توانند از آنها برای ارتباط مستقیم با شما استفاده کنند - بسیار بهتر از نمایش ایمیل خود به صورت متن ساده در سایت شما.
[*]همچنین به این لیست از محبوب ترین افزونه های وردپرس در تمام دوران نگاه کنید. ممکن است در آنجا هم چیز جالبی پیدا کنید.
[/list]
نصب پلاگین ها ساده است. اگر این یک افزونه رایگان است که با آن سروکار داریم، تنها چیزی که نیاز دارید نام افزونه است.
به داشبورد وردپرس خود و سپس به پلاگین → افزودن جدید بروید. از آنجا، نام افزونه مورد نظر خود را در قسمت جستجو وارد کنید و سپس بر روی "Install" و "Activate" کلیک کنید.
مرحله 6: صفحات اصلی ایجاد کنید
صفحاتی هستند که همه وب سایت ها بدون توجه به هدف یا هدفشان باید داشته باشند.
اما ابتدا نحوه ایجاد یک صفحه در وهله اول:
برای انجام این کار، به سادگی به داشبورد وردپرس خود بروید و سپس صفحات → افزودن جدید.
[font=Arial, 'sans-serif'](1) مکانی برای عنوان صفحه.[/font]
(2) بخش بدنه - محتوای اصلی صفحه. رابط کاربری بسیار شبیه به MS Word است. شما تمام ویژگیهای اولیه قالببندی متن (مانند پررنگ، مورب، تراز کردن متن به چپ/راست/مرکز، ایجاد لیستها و غیره) را دریافت میکنید.
(3) با کلیک بر روی این دکمه می توانید تصاویر را اضافه کنید.
(4) بین ویرایشگرهای متن و ویژوال جابجا شوید. از اولی فقط در صورتی استفاده کنید که حداقل به طور مبهم با کد HTML آشنا باشید.
(5) بخش انتشار. این جایی است که دکمه اصلی Publish قرار دارد.
(6) بحث. تصمیم بگیرید که آیا می خواهید نظرات را مجاز کنید یا نه. تنظیم "Trackbacks and pingbacks" را میتوانید بدون علامت رها کنید.
(7) تصویر برجسته. اکثر مضامین وردپرس آن تصویر برجسته را می گیرند و در مکانی برجسته در کنار صفحه شما نمایش می دهند.
پس از اتمام ویرایش محتوای صفحه، روی «انتشار» کلیک کنید.
مرحله 7: راه اندازی یک وبلاگ را در نظر بگیرید
وبلاگ (و همچنین بازاریابی از طریق محتوا - به طور کلی "بازاریابی محتوا") یکی از مؤثرترین راه ها برای تبلیغ نه تنها وب سایت شما بلکه همچنین هر محصولی است که ممکن است بخواهید از طریق آن وب سایت بفروشید.
و این فقط من نیستم که این را می گویم. دادههای خامی وجود دارد که ثابت میکند وبلاگها ابزاری برتر برای بازاریابی آنلاین هستند، به طوری که 55 درصد از بازاریابان میگویند که وبلاگ نویسی اولویت اصلی بازاریابی داخلی آنهاست.
راه اندازی وبلاگ یک مفهوم ساده است. کاری که شما انجام می دهید این است که مقالات مرتبط با موضوع وب سایت خود را منتشر کنید و آن را به طور منظم انجام دهید.
از نقطه نظر فنی، وردپرس از همان ابتدا ابزارهای وبلاگ نویسی را در خود دارد. در واقع وردپرس به عنوان یک پلتفرم وبلاگ نویسی شروع به کار کرد.
برای ایجاد یک پست وبلاگ جدید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به پست ها → افزودن جدید (از داشبورد وردپرس خود) بروید.
فرآیند ایجاد یک پست وبلاگ تقریباً مشابه ایجاد یک صفحه جدید است. پنل ویرایش تقریباً یکسان به نظر می رسد (تصویر زیر) و گزینه ها نیز عمدتاً یکسان هستند.
یکی از معدود تفاوت ها این است که می توانید پست های خود را به دسته ها و برچسب ها نیز اختصاص دهید.
پس از اتمام کار بر روی یک پست وبلاگ، روی «انتشار» کلیک کنید.
برای دسترسی آسان به پستهای خود، باید یکی از صفحات خود را به عنوان فهرست اصلی وبلاگ برای پستها تعیین کنید.
برای انجام این کار، ابتدا به صفحه Pages → Add New بروید و یک صفحه خالی ایجاد کنید. آن را "BLOG" بنامید - فقط برای روشن شدن همه چیز.
سپس، به تنظیمات → خواندن بروید و صفحه وبلاگ تازه ایجاد شده خود را به عنوان «صفحه پستها» انتخاب کنید.
در این مرحله می توانید به آن صفحه جدید بروید و تمام پست های اخیر وبلاگ خود را در آنجا ببینید.
اگر می خواهید محتوای زیادی برای وبلاگ خود ایجاد کنید، یک گواهی SSL در نظر بگیرید تا خوانندگان شما هنگام مرور آن احساس امنیت کنند.
مرحله 8: ناوبری سایت خود را تنظیم کنید
با وجود تمام صفحات کلیدی شما آنلاین (و شاید وبلاگ شما نیز شروع به کار کرده باشد)، اکنون زمان خوبی است تا ناوبری سایت خود را تنظیم کنید و به طور کلی مصرف آن را برای بازدیدکنندگان آسانتر کنید.
ما در اینجا بر دو عنصر تمرکز خواهیم کرد:
الف) منوها
منوها وسیله اولیه ای هستند که بازدیدکنندگان از طریق آن به سایت شما پیمایش می کنند، بنابراین هنگام کشف نحوه ساخت یک وب سایت بسیار مهم هستند.
بسته به موضوع خود، چند گزینه در رابطه با تنظیمات منو خواهید داشت. این چیزی است که معمولاً می توانید انجام دهید (به عنوان مثال هستیا):
ابتدا در داشبورد وردپرس خود به قسمت ظاهر → منوها بروید.
در سمت چپ، تمام صفحاتی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید تا به منو اضافه شوند. در سمت راست، میتوانید ساختار منو و تمام تنظیمات آن را ببینید.
بیایید با انتخاب چند صفحه کلیدی و افزودن آنها به منو شروع کنیم. یک ایده خوب این است که درباره، تماس، به علاوه هر یک یا دو صفحه دیگر را که مهم می دانید انتخاب کنید و آنها را به منو اضافه کنید.
نکته جالب در مورد کل این پانل این است که می توانید آیتم های منو را بکشید و رها کنید تا آنها را دوباره مرتب کنید.
وقتی کارتان تمام شد، مکان منو را در پایین انتخاب کنید. معمولاً انتخاب مکان با برچسب "منوی اصلی" منجر به نمایش منو در قسمت بالای وب سایت می شود. این احتمالاً همان چیزی است که برای منوی اصلی خود می خواهید. برای ذخیره تنظیمات روی "ذخیره منو" کلیک کنید.
توجه : همچنین می توانید منوهای اضافی ایجاد کنید. فقط روی پیوند "ایجاد منوی جدید" که در تصویر بالا قابل مشاهده است کلیک کنید. این همان پانل ایجاد منو را به شما نشان می دهد. هر منو باید در مکان دیگری نمایش داده شود. بنابراین، برای این مورد جدید، میتوانید آن را به عنوان «منو پاورقی» اختصاص دهید.
وقتی اکنون به سایت خود می روید، منو را در جای خود خواهید دید.
ب) ابزارک ها
ابزارک ها یک ویژگی قدیمی در وردپرس هستند. به زبان ساده، ویجت یک بلوک کوچک از محتوا است که می تواند در مکان های مختلف در اطراف وب سایت نمایش داده شود.
قرارگیری معمول آن بلوک ها در نوار کناری یا فوتر سایت است.
برای اینکه ببینید چه شکلی میتواند داشته باشد و برای تنظیم ابزارکهای خود، در داشبورد وردپرس خود به Appearance → Widgets بروید.
تم Hestia تعدادی قسمت ویجت را جدا از نوار کناری یا پاورقی ارائه می دهد، اما اجازه دهید فعلاً روی آن مکان های اضافی تمرکز نکنیم.
برای افزودن هر ویجتی به یک ناحیه ویجت، کافی است آن را از سمت چپ بگیرید و آن را روی ناحیه ویجت انتخابی خود در سمت راست بکشید و رها کنید.
به عنوان مثال، همانطور که می بینید، در سایت من، جستجو، پست های اخیر، بایگانی ها و دسته بندی ها را در نوار کناری خود دارم (عکس از صفحه بالا). وقتی به صفحه درباره خود میروم، این ویجتها چگونه به نظر میرسند.
[font=Arial, 'sans-serif']پس از اتمام کار با ویجت ها و ناوبری، سایت شما اساساً برای دیدن جهان آماده است!
سئو و طراحی سایت ، ساخت رزومه معتبر جهانی
[/font]