22-06-2023, 11:25 AM
خانه - چتر و سایبان - چگونه با دستان خود ست آشپزخانه درست کنیم. اطلاعات مفید. مبلمان آشپزخانه - آن را با دستان خود بسازید با دستان خود آشپزخانه را از ماژول های آماده جمع کنید
چگونه با دستان خود یک ست آشپزخانه درست کنیم. اطلاعات مفید. مبلمان آشپزخانه - آن را با دستان خود بسازید با دستان خود آشپزخانه را از ماژول های آماده جمع کنید
ساختن آشپزخانه با دستان خود، از طراحی ست آشپزخانه شروع می شود و با نصب و اتصال لوازم داخلی به پایان می رسد، مهمترین چیز نیست. کار آسان برای استاد خانه از سوی دیگر، یک آشپزخانه مدرن چیزی بیش از مجموعه ای از مبلمان کابینت نیست، بسیاری از عناصر آن استاندارد شده اند و فناوری مونتاژ با تولید مبلمان خانه "ساده" تر تفاوتی ندارد.
اگر هنوز مجبور به ساخت مبلمان از تخته نئوپان نشده اید، توصیه می کنم این را بخوانید و به عنوان اولین محصولات، می توانید مونتاژ، مثلاً یک کمد لباس را توصیه کنید. من شخصاً طبق طرح توصیف شده عمل کردم و در مقطعی با ساختن آشپزخانه با دستان خود "بزرگ شدم".
قصد داریم چه غذاهایی بپزیم؟
آشپزخانه ما دارای مساحتی در حدود 8.5 متر، یک پنجره بزرگ سه بال و یک مکان نسبتا مناسب درب است. به عنوان آستانه پنجره، هنگام نصب پنجره های جدید، یک تخته به ضخامت 38 میلی متر نصب کردم. ارتفاع آن از کف (920 میلی متر) پارامترهای بخش پایینی را تعیین می کند، زیرا برنامه ریزی شده است که همه چیز را در یک منطقه کاری ترکیب کند.
در واقع باید یک سوئیت نبشی به طول کلی 4 متر طراحی کنیم که در امتداد دو دیوار قرار گرفته و فضای زیر آستانه پنجره را با نما بسته و در نتیجه آشپزخانه U شکل می شود.
مانند هر فرد معقولی که با پول اضافی سنگینی نمی کند، او "بودجه" می خواست، اما فهمید که صرفه جویی در مواردی که بر عملکرد سیستم تأثیر نمی گذارد منطقی است. بنابراین، نماهای آشپزخانه از ام دی اف، پوشش داده شده با یک فیلم، و نه روکش طبیعی ساخته می شود، اما اتصالات دارای محدودیتی از استحکام و قابلیت اطمینان خواهند بود.
طراحی آشپزخانه فراهم می کند ... چه چیزی را ارائه می دهد؟ من باید یک سری چیزهایی را که در مزرعه استفاده می شود در این منطقه قرار دهم و آن را راه اندازی کنم. این پیام اصلی است طرح رنگ و انتخاب زیباترین شکل دسته چیزهای ذهنی هستند و باید توصیه های خانوادگی در نظر گرفته شوند ، بنابراین من فقط به شما نشان می دهم که چه چیزی به دست آوردیم. من جرات ندارم توصیه کنم که این زیبا است، اما اینطور نیست.
من کل پروژه آشپزخانه را با PRO 100 انجام ندادم، فقط عناصر پیچیده را به صورت جداگانه محاسبه کردم . البته لازم است که طرح کلی و طرح کلی ساختارهای لایه های پایین و بالایی را ترسیم کنید، اما اگر زمان برایتان مهم نیست، فقط یک مدل سه بعدی با انتقال دقیق بافت ها و سایه ها ایجاد کنید.
عکس سنتی برش (این تنها بخشی است) به ما یادآوری می کند که حتی یک آشپزخانه کوچک نیز از مقدار قابل توجهی جزئیات تشکیل شده است.
ما مونتاژ و نصب بعدی را از پایه پایین گوشه شروع می کنیم. به عنوان یک قاعده، این محل سینک است و بر این اساس، لوله های تامین آب و زهکشی از این عنصر عبور می کنند.
ما کابینت ها را جمع آوری می کنیم
تمام پایه ها 500 میلی متر عمق و 600 میلی متر روی میز هستند. ما یک برآمدگی برای 50 میلی متر می گیریم. و بر این اساس فضای خالی بین دیوار و کابینت نیز 50 میلی متر است. این خیلی زیاده یا طبیعیه؟ جلوهای 18 میلیمتری اضافه خواهند شد، اما دستگیرههایی نیز وجود خواهد داشت، در مورد من 30 میلیمتر، بنابراین 50 میلیمتر بالا میرود. کاملا موجه
لوله ها، شیلنگ اجاق گاز و علاوه بر آن کنتور گاز با فاصله 50 میلی متری از دیوار عبور می کنند. (اگر ضخامت کاشی در پشت و فشرده سازی کاشی را به صفر در نظر بگیریم، همه 60). اما تمایل به دستیابی به عمق چند سانتی متری که در مرحله طراحی به وجود می آید، توجیه پذیر نیست. برای قسمت کشوها نقشی ندارد، اما با بقیه کابینت ها فقط باعث سردرگمی می شود. ما به سادگی 12 دیواره جانبی را برای شش پایه سفارش می دهیم، همه به یک اندازه، راحت و قابل درک.
در ازاره گوشه 3 اتصال وجود دارد که دو تای آن در قسمت دیوار پشتی قرار گرفته و به صورت عمودی چیده شده اند. پشت به سوم، طرح عمودی دسترسی به فضای داخلی را کاهش می دهد، و زمانی که به صورت افقی نصب می شود، باید همراه با کاشی اره شود تا سینک را در خود جای دهد. من از راه دوم رفتم و مجبور شدم تأییدیه ها را کوتاه کنم، اما وقتی در باز می شود، هیچ نواری وجود ندارد که شکاف را بپوشاند.
تمام کابینت ها بر اساس اصل کف کاذب مونتاژ می شوند، یعنی دیوارهای جانبی روی پایه قرار دارند. هر پایه روی 4 تکیه گاه قابل تنظیم (6 قطعه برای سینک) قرار می گیرد که بیشتر با یک پایه بسته می شوند. برای اینکه هنگام نزدیک شدن به محل کار آشپزخانه به پاهای خود استراحت ندهید، ازاره عمیقا فرو رفته است.
فاصله لبه جلویی کابینت تا پایه تکیه گاه 55 میلی متر است که عملاً ظاهری معمولی و سهولت استفاده را می دهد.
با جمع کردن تمام کابینت ها در یک طرف گوشه، می توان آنها را تراز کرد و با تسمه کشید.
میز نئوپان
در یک آشپزخانه گوشه ای، اسلب ها حداقل در یک مکان به هم متصل می شوند. برای این، لایه های اتصال ارائه شده است که شکل سطوح جفت گیری را تکرار می کند. بسیار مفید است، با این تفاوت که باید از پایین آن را انتخاب کنید تا در گل میخ فشرده سازی قرار بگیرد.
من به ویژه علاقه مند بودم که اگر نصب عنصر سفت کننده رها شود آیا اتصال قابل اعتماد خواهد بود یا خیر. من در حال بازسازی یک پایه روی طاقچه از همان متریال بودم و سوالم با هزینه این بخش به یک مبل ساز حرفه ای ارسال شد.
در واقع تاقچه پنجره محکم می ایستد و اجازه انحراف اتصال را نمی دهد. پایهای که توپی روی آن قرار میگیرد به گونهای قرار میگیرد که به پیچها اجازه میدهد تا از روی بدنه پوشش آن هم برای نصب طاقچه و هم برای نصب روی میز عبور کنند. من حدس زدم که این کافی باشد، اما پاسخ متخصص قاطعانه بود: "قطعا نه". این ارزش در نظر گرفتن و عدم ریسک کردن را دارد، به خصوص که راه حل چندان پیچیده نیست.
کاشی را به طول برش می دهیم و در صورت لزوم شکل لازم را به آن می دهیم. یک مته پر، یک اره برقی و یک اره برقی به شما در انتخاب درست کمک می کند.
اکنون می توانید میز را در جای خود قرار دهید. من خیلی دوست دارم این روش را فقط یک بار انجام دهم، اما این اتفاق می افتد که عدم تجربه مناسب باعث می شود برای دستکاری های غیر ضروری هزینه کنم. مجبور شدم دوبار آن را بردارم و دوباره بگذارم که در شرایط یک اتاق کوچک، آشپزخانه ها نه تنها ناخوشایند هستند، بلکه خطر آسیب را نیز افزایش می دهند.
با قرار دادن میز در جای خود و نگه داشتن آن با پیچ از طریق اتصالات، نوعی میز کار به دست می آوریم که می توانید روی آن برش دهید. اما یک مشکل وجود دارد: وقتی چوب را می بینیم خاک اره می گیریم و وقتی خاک اره را می بینیم پودر ریز می گیریم، در مورد میزهای نئوپان سبز می شویم. با توجه به پایه های نصب شده، باید آنها را بردارید که بسیار ناخوشایند است. مجبور شدم دوباره آن را بیرون بیاورم و در جای باز دیدم.
نصب و وصل کنید اجاق گاز را . هیچ چیز پیچیده ای نیست، همه چیز به وضوح در دستورالعمل های پیوست توضیح داده شده است. دو راه برای ثابت کردن دستگاه بر روی میز کار در شرکت آبجوسازی Gorenie وجود دارد: براکت های کوچک با اتصال دهنده ها و گوه ها. من گوه هایی گرفتم که فکر می کنم باید آنها را "بدون حاشیه خطا" نامید زیرا سطح در حین نصب فشرده می شود. شما نمی توانید آن را پس بگیرید. گوه ها بر اساس اصل قلاب ماهیگیری کار می کنند.
اتصال میز به طاقچه شروع به شکل زیر کرد:
اتصال برق
جابجایی پریزها و کلیدها یک اتفاق رایج در هنگام نصب یک ست آشپزخانه جدید است. البته زمانی خوب است که در حین بازسازی پروژه ای از آشپزخانه آینده را در دست داشته باشید و تمام سیم کشی ها برای آن انجام شود. من پروژه ای نداشتم و این منجر به آن شد.
یک ماشین لباسشویی در آشپزخانه و یک ماشین لباسشویی جداگانه در زیر گروه سوکت سوکت وجود دارد. برقی انتخاب کنیم فکر نمی کردم اجاق و روی میز بگذاریم. مجبور شدم سوکت ها را جابجا کنم. تنها چیزی که خوب است، در مورد آشپزخانه، می توانید سیم کشی خارجی انجام دهید، با این حال، هیچ چیز در پشت کابینت ها قابل مشاهده نخواهد بود.
در حین بازسازی اجاق گاز هم اشتباه حساب کردم. احتراق الکتریکی به هر حال نیاز به یک مدار دارد و باید به خاطر داشت. خوب است که در این نزدیکی پریزها وجود دارد و می توانید سیم را در عرض چند دقیقه از دیوار خشک عبور دهید.
در هر آشپزخانه مدرن دو مصرف کننده برق دیگر وجود دارد. این هودی است که بالای اجاق گاز قرار می گیرد و محل کار را روشن می کند. در اینجا محاسبات تقریبی من تقریباً با آنچه واقعاً در هنگام نصب مبلمان آشپزخانه مورد نیاز بود مطابقت داشت. خطا فقط چند سانتی متر است، فایده آن طرفی است که بسته خواهد شد.
نتیجه گیری خود نشان می دهد. ترتیب سوکت ها، لامپ ها و سیم ها به طور مطلوب انجام می شود. پروژه تکمیل شده در این صورت در زمان، هزینه و زحمات خود صرفه جویی خواهید کرد و نصب لوازم آشپزخانه بسیار آسان تر خواهد شد.
کابینت برای ماشین لباسشویی
در نظر گرفته شده است بسازید چگونه یک کابینت در ست آشپزخانه که برای نصب در ماشین لباسشویی ؟ پاسخ صحیح هیچ کدام نیست. هنگامی که دستگاه بین دو کابینت کامل قرار دارد، آنها به سادگی برای آن جا می گذارند و همه چیز را با یک صفحه میز می پوشانند. ما طرح متفاوتی داریم و مجبور شدیم طرح خودمان را ارائه دهیم.
خودرو قرار است از جلو محصور شود، بنابراین یک دیوار جانبی اضافی به آخرین پایه اضافه شده است. به عنوان صرفه جویی در مواد، کاملاً ممکن است خود را به نواری محدود کنید که به شما امکان می دهد لولاها را کاملاً نصب کنید.
دیوار جانبی دوم این ازاره معمولی نیز از دو لایه دال در ارتفاعات مختلف تشکیل شده است . پشتیبانی های قابل تنظیم روی رشته M6 در انتهای پایینی نصب شده است. جزئیات با گیره های مبلمان متصل می شوند.
بقایای دو کاشی برای پوشاندن خودرو فقط با داک اضافی کافی بود. یک نوار پیوند اضافی اضافه کرد و زیبایی شناسی را حذف کرد، اما همچنان کار می کند.
در لبه میز به فاصله 550 میلی متر یک تاقچه به عمق 16 میلی متر تهیه می شود. بنابراین، فشرده سازی در قسمت ساخته شده از نئوپان چند لایه سبک رخ می دهد و روی قسمت تاریک قرار می گیرد. علاوه بر این، سه بست از طریق بدنه قسمت سبک در انتهای میز می چرخند.
قبل از تعویض ماشین لباسشویی یک تکه لاستیک روی زمین گذاشتم که در «خانگی» به نام «فرش لاستیکی» فروخته می شد. این یک اقدام اضافی است که از جابجایی دستگاه در حین کارکرد دستگاه جلوگیری می کند، اما این تشک با همان قدرت نصب در کمد را تحمل می کند.
ماژول بعدی که باید مونتاژ شود، محل نصب اجاق گاز است. یکی از ویژگی های طراحی وجود دریچه ای برای گردش هوا است. در مورد من، این دیوار و درب مناسب است - آنها 30 میلی متر هستند. به دیوار نرسید
روکش بر روی رولپلاک ها کاشته می شود، برخلاف بست پایین که روی تاییدیه ها انجام می شود و با ازاره بسته می شود.
کشوها
بر کسی پوشیده نیست که سیستم های بیرون کش مختلف اساس یک آشپزخانه مدرن هستند . آشنا می شوند، احساس ناخوشایندی پیدا می کنند اما خیلی ها وقتی با قیمت های متفاوت راه حل های کلید در دست تولیدکنندگان اروپایی . تعداد جعبههایی که میخواهید در آشپزخانهتان داشته باشید، ضرب در مقدار دلاری که فروشنده آنها را ارزشگذاری میکند، به هیچ وجه با تعداد روبلهایی که باید برای این خرید خرج کنید، نیست.
چگونه می توانید پول خود را پس انداز کنید و در عملکرد و قابلیت اطمینان از دست ندهید؟ ما به کشوهایی نیاز داریم که با ابعاد دقیق ما ساخته شده باشند، کاملاً قابل گسترش و با بسته شدن نرم.
همه به معنی توسعه سیستم های آماده ، این فروش مجموعه ای از راهنماها و قطعات برای ساخت جعبه در اندازه های مختلف است. هنگام خرید یک کیت، مجموعه ای کاملاً مونتاژ شده برای مونتاژ کشو دریافت نمی کنید، بلکه باید قطعات برش را سفارش دهید، معمولاً قسمت پایین کشو و دیواره پشتی.
اگر به دنبال ساخت جعبه ها به طور کامل از تخته سه لا هستید، می توانید هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. در این مورد از راهنماهای سیلابی استفاده می شود که توسط همان سازندگان تولید می شوند. فرآیند طراحی باید با انتخاب دستورالعمل ها شروع شود، زیرا طراحی جعبه با ویژگی های فنی مکانیزم گسترش مرتبط است.
من از راهنماهای بلوم با بار دینامیکی تا 40 و 60 کیلوگرم استفاده کردم. عکس نشان می دهد که دو طرف جعبه از صفحه پایین (13 میلی متر) بیرون زده است. تمام توصیه ها برای ابعاد پرکننده و ویژگی های نصب در کاتالوگ سازنده ارائه شده است.
اجازه دهید چند کلمه به خرج بلوم بگویم. توصیه به خرید لوازم جانبی از این سازنده مانند توصیه به خرید خودروهای مرسدس است. تولید کنندگان زیادی وجود دارد و بلوم یکی از محبوب ترین آنهاست. محصولات آن قابل اعتماد، کاربردی، بادوام و در نتیجه ارزان نیستند.
اما آیا خرید همه ظروف آشپزخانه این برند همیشه توجیه دارد؟ سوال مشابهی در انجمن پروفایل مطرح شد و این همان چیزی است که ذهن جمعی تصمیم می گیرد. نوعی دستگاه عمومی وجود دارد که جایگزین های Blum با پارامترهای مختلف به سادگی وجود ندارد. این بالابر تاشو Aventos HF است.
نظر اعضای انجمن در مورد انگشتر، راهنما و موارد دیگر چندان قاطعانه نبود. من در واقع قصد خرید آسانسور از بلوم را داشتم و قبلاً راهنماها و لولاها را انتخاب کرده بودم و می خواستم از گراس خرید کنم، اما سفر به نمایندگی بلومز پرم برنامه های من را تغییر داد.
علاوه بر پیشنهاد قیمت پایینتر برای آسانسور نسبت به آنچه در وبسایت ذکر شده است، این مشکل در راهنماها به نفع بلوم نیز حل شد. با اختلاف 150 روبل در هر مجموعه، فکر می کنم انتخاب واضح است.
به طور کلی، آشپزخانه دارای دو ماژول با چهار کشو خواهد بود. قسمت پایینی برای نگهداری ظروف بزرگ طراحی شده و دارای عمق مفید 240 میلی متر است. سه مورد دیگر دارای ارتفاع مساوی هستند و می توانند اجسام تا 110 میلی متر را در خود جای دهند.
این کابینتی است که روی آن اجاق گاز نصب شده است. به محل قرارگیری اتصالات توجه کنید، آنها در زیر قفسه بالایی قرار دارند و گردش هوای لازم برای عملکرد مشعل های گاز را مسدود نمی کنند. سوراخ هایی با قطر 6 میلی متر بین جلوی قفسه بالایی و میز کار برای تهویه کافی است.
هنگام مونتاژ جعبه ها، به ابعاد پرکننده توجه کنید، زیرا برای دو راهنمای ظاهری مشابه یک شرکت، اما با مقالات مختلف، ممکن است یک پارامتر مهم برای مونتاژ تغییر کند. من ابعاد را در کاتالوگ شرکت نپرسیدم، بلکه فقط در جستجوی "راهنماهای نصب بلوم" امتیاز گرفتم و طبق نمودار موجود در مقاله سوراخ کردم. نتیجه خطا در محل سوراخ کور در دیواره پشت جعبه است.
خوب است که چنین اشتباهی را می توان با کمک رولپلاک و یک قطره PVA اصلاح کرد. میخ راش را داخل سوراخ بکشید و از قبل چسب بزنید.
با هواپیما بلند شدیم و مرکز حفاری جدید را با نشانگر مشخص کردیم.
پس از این مراحل، جعبه به طور ایمن به راهنما متصل شده و به درستی کار می کند. از آنجایی که سوراخ اصلاح شده در قسمت بیرونی دیوار پشتی قرار دارد، هیچ کس خطا و اصلاح آن را مشاهده نخواهد کرد.
کابینت آشپزخانه آویز
در اینجا چند سوال وجود دارد که در طول فرآیند طراحی داشتم:
برای چه اندازه هایی کابینت های آشپزخانه قابل اجرا هستند، یعنی محدوده آنها و چه اندازه ای بهینه است (در سری های صنعتی استفاده می شود و بنابراین به طور جامع تست شده است)؟
کدام سایبان ها برای بازسازی کابینت مناسب هستند؟
چگونه نمای کابینت گوشه ای را محاسبه کنیم؟
این واقعیت که عرض کابینت های آویز می تواند هر چیزی باشد و صرفاً به سهولت استفاده و طراحی کلی بستگی دارد، با نگاه کردن به کاتالوگ های آشپزخانه مشخص می شود. با نگاهی به پارامترهای محصولات Ikea، می توانید تعیین کنید که طبق آنها، ارتفاع 100 سانتی متر یک روش معمول است. ما تهویه اجباری را در آشپزخانه خود نصب کردیم ، با یک جعبه بسته و حداکثر که می توانید روی آن حساب کنید بیش از 75 سانتی متر نیست.
در استاندارد غربی رایج ترین عمق کابینت بدون جلو 37 سانتی متر است که می توان آن را نوعی راهنما نیز به حساب آورد. اگرچه از نظر عمق، شروع از حداقل اهمیت بسیار بیشتری دارد. می توان آن را با ویژگی های اتصالات و تجهیزات مورد استفاده در کابینت ظرف خشک کن تعیین کرد. در مورد من، حداقل مجاز 310 میلی متر بود. در عمل معلوم می شود که ما یک قفسه خشک کن برای ظروف و بالابر انتخاب می کنیم. ابعاد و الزامات نصب آنها پارامترهای کمدهای دیواری را در عمق مشخص می کند.
چترهای قابل تنظیم پلاستیکی (فقط برخی از قطعات فولادی هستند) و کاملا فلزی هستند. تفاوت قیمت حدود 2-3 برابر است. سازندگان پلاستیک ادعا می کنند که بار مجاز با حاشیه و غیره محاسبه می شود، اما مواردی از کاهش وجود داشته است. البته این را می توان به درصد کمی از ازدواج نسبت داد، اما به نوعی نمی خواهم خودم آن را بررسی کنم. بنابراین من تمام فلز را انتخاب کردم.
محاسبه اندازه نما برای کابینت گوشه به تعداد کافی از مواد فروم پروفایل اختصاص داده شده است. اما اختلافات از بین نمی رود و وقتی دستور دادم احساس نکردم جایی اشتباهی رخ داده است. الگوریتم محاسبه برای کابینت ها و کمدهای مستقیم ساده است. عرض کیس منهای 3 میلی متر است. یا 4 میلی متر اگر می خواهید شکاف بین جلو را اندازه بزرگتر ببینید . عرض محاسبه شده جلو برای یک کابینت گوشه، از جمله به ضخامت آن بستگی دارد.
نماهایی از ام دی اف با ضخامت 16 میلی متر سفارش دادم. و از فرمول: عرض پیشانی = اندازه دهانه + 1 میلی متر استفاده کرد. در مورد من، اندازه دهانه به ترتیب 400 میلی متر است، جلو - 401 میلی متر. همه چیز کار می کند و باز می شود، اما 1 میلی متر باشد. نمی توان از مشکلات باز کردن گسترده تر جلوگیری کرد.
با نصب کابینت نبشی، نصب یک سری ماژول های نصب شده آغاز می شود. اما ابتدا باید صفحه نصب را وصل کنید. در مورد من، دیوارها از گچ تخته ساخته شده اند و یک دیوار یک پارتیشن است که با یک لایه دو لایه گچ پوشیده شده است. بنابراین، قرار دادن پیچ در قفسه ها بسیار مهم است.
خدمات خانگی نامحسوس. تمام جزئیات برش اولین بار به دست نیامد...
اتصال کاور با این واقعیت پیچیده است که باید اگزوز اجباری را به دستگاه از قبل نصب شده وصل کنید . اما هنگام خرید، من فقط به یک پارامتر علاقه مند شدم - سطح سر و صدا در حین کار. البته سازندگان دروغ می گویند. آنها در جداول سطح نویز اولین موقعیت تنظیم کننده قدرت را نشان می دهند. 3 را روشن کنید و تمام دسی بل هایی را که فراموش کرده اید ذکر کنید احساس خواهید کرد.
دو کابینت در طرفین هود تعبیه شده است که در هنگام مونتاژ بهتر است در هر صورت از رولپلاک برای بازسازی کف استفاده کنید. در حین سوراخ کردن کمی از خودم دور شدم و اول آن را به این صورت کنار هم قرار دادم.
چسب، گیره و رولپلاک های راش به شما این امکان را می دهد که بدون از دست دادن استحکام ظاهر را تغییر دهید.
در حالی که منتظر نما هستید، زندگی در آشپزخانه جریان دارد و بر این اساس عکس ها تا حدودی با نمونه های تولیدی نشان داده شده در کاتالوگ ها متفاوت است...
طاقچه ای در زیر طاقچه امکان سازماندهی یک محفظه ذخیره سازی کوچک را فراهم می کند.
من کابینت ها را روی پاها مونتاژ نکردم، اما پایه و پایین را در یک ساختار جمع کردم که "محکم" به دیوار متصل می شود.
کویل گرمایش نباید بسته شود. همچنین، من می خواستم به آن دسترسی آسان داشته باشم، اما آن را دور از چشم پنهان کنم. تصمیم گرفتیم جلو را به صورت دایره ای ببندیم و حصیر را از داخل بکشیم. معلوم شد که رنگ کاملاً روی چوب خیزران قرار می گیرد و روند اتصال آن به قاب چندان دشوار نیست.
جبهه ها
در این مرحله تمام نماها آماده و با خیال راحت به آپارتمان تحویل داده شد. ساخت آشپزخانه با استفاده از نمای MDF با پوشش غشایی نه تنها یک راه حل مقرون به صرفه، بلکه یک فرصت است. گسترده ترین انتخاب طرح های رنگی این نسخه از نمای آشپزخانه برای کسانی که تجربه جدی در ساخت مبلمان ندارند مناسب است. الگوی فیلم «زیر درخت» هرگز جایگزین حس های لمسی ناشی از لمس نماهای چوبی نمی شود. اما اگر 100 هزار اضافی برای یک ماده نجیب وجود داشته باشد، به عنوان یک قاعده، سؤال "خودت انجام بده" چندان مناسب نیست.
فرآیند نصب نما تجربه ای خوشایند است و احساسات مثبت زیادی را به همراه دارد، زیرا در نهایت می توانید نتیجه نهایی تلاش چند روزه خود را ببینید. فرض بر این است که تمام ضربه های لولا در هنگام مونتاژ کابینت و کابینت نصب می شوند.
به الگوی بسیار مفید برای علامت گذاری محل استروک توجه کنید. من آن را به همراه لولاهای بلوم خریدم و می توانم بگویم که بسیار راحت است و در زمان صرفه جویی زیادی دارد.
من لولاها را با استفاده از میله ای که به هر دو لولا به طور همزمان بسته شده است به جلو وصل می کنم. آنها را در موقعیت مناسب خود قرار می دهد.
نماها را آویزان می کنیم و اندازه شکاف ها را تنظیم می کنیم.
این فرآیند ساخت آشپزخانه با دستان خود را تکمیل می کند. یک چراغ پشتی در پایین جعبه ها که در پشت صحنه آویزان بود وجود داشت. اینها 4 چراغ LED بالا، مسطح حدود 30 میلی متر هستند. روی ارتفاع
با ما، مردم در آپارتمان خود مبلمان جمع آوری می کنند. چقدر است تصمیم درست - هر مالک باید خودش تصمیم بگیرد. در مقاله ما نحوه مونتاژ یک مجموعه آشپزخانه با دستان خود را شرح خواهیم داد.
هر کاری برای به دست آوردن یک نتیجه با کیفیت نیاز به آمادگی دارد. بازسازی آشپزخانه نیز از این قاعده مستثنی نیست.
مرحله 1:
بررسی کنید که همه ابزارهای لازم موجود و کار می کنند. باتری پیچ گوشتی را شارژ کنید، اره مویی را آماده کنید. وسایل برقی را می توان با ابزارهای مکانیکی جایگزین کرد، اما این تنها زمان و پیچیدگی نصب آشپزخانه را افزایش می دهد.
همچنین ممکن است نیاز داشته باشید:
گام 2:
مجموعه مبلمان تحویلی را از نظر نقص و در دسترس بودن همه اقلام بررسی کنید. اگر کمبود یا برآورد بیش از حد پیدا کردید، می توانید با تامین کننده تماس بگیرید یا آنچه را که از دست داده اید را خودتان خریداری کنید.
مرحله 3:
دستورالعمل مونتاژ مجموعه آشپزخانه ای که خریداری کرده اید را بخوانید. ساخته شده برای آشپزخانه توسط تولید کنندگان مختلف ، ممکن است ویژگی های نصب خود را داشته باشد که ارزش در نظر گرفتن دارد.
مرحله 4:
همه چیز را از اتاق خارج کنید تا جایی برای مونتاژ ایجاد شود، همه زباله ها را حذف کنید. کف باید تمیز باشد.
توجه داشته باشید! برای اینکه در هنگام نصب کابینت ها به کف آسیبی وارد نشود، می توانید کف را با برزنت یا ورق دیگر بپوشانید.
پس از آماده سازی و بررسی ابزار، مبلمان و فضا، می توانید به مونتاژ خود ادامه دهید.
تفاوت های ظریف در مونتاژ یک مجموعه آشپزخانه
برای مونتاژ صحیح آشپزخانه، ابتدا باید با ویژگی ها و قوانین نصب آشنا شوید.
نصب مبلمان آشپزخانه در صورتی که مجموعه نبشی باشد از گوشه شروع می شود. آشپزخانه خطی از کابینت شروع به مونتاژ می کند که به دیوار تکیه می دهد.
جمع آوری تمام کابینت ها به یکباره توصیه نمی شود. تنها پس از اینکه یک ماژول مونتاژ شده در جای خود قرار گرفت، شروع به مونتاژ ماژول بعدی می کنند. این به جلوگیری از بهم ریختگی فضا کمک می کند.
بین پانل و دیوار باید یک فاصله نیم سانتی متری وجود داشته باشد.
نماها را مستقیماً روی کابینت های بالایی نصب نکنید. بدون درب، آویزان کردن ماژول ها آسان تر خواهد بود.
اسلایدهای کشو تا زمانی که کابینت ها مونتاژ شوند به سطح داخلی دیوارهای جانبی متصل می شوند.
نصب آشپزخانه
نظرات در مورد شروع نصب آشپزخانه از کابینت های بالا یا پایین تقسیم می شود. برخی از کارشناسان بر این باورند که کابینت های زمینی که قبلاً نصب شده اند می توانند در روند نصب کمدهای دیواری اختلال ایجاد کنند. به گفته سایر سازندگان مبلمان، شما باید از ردیف پایین شروع کنید، که ارتفاع کابینت های بالایی قبلاً اندازه گیری شده است.
شما می توانید گزینه ای را انتخاب کنید که برای شما مناسب است. مورد اول را شرح می دهیم. اما ابتدا لازم است یک اصل کلی از مجموعه کابینت و کشو بگوییم.
نحوه مونتاژ صحیح عناصر هدست
یکی از راحت ترین وسایل در ست آشپزخانه هستند کشوها . اگر صحبت می کنیم در مورد کابینت های باریک ، به عنوان مثال، کابینت های بطری، راهنماهای جعبه قبل از مونتاژ خود جعبه در آنها ثابت می شوند. اگر کابینت به اندازه کافی پهن باشد، تمام بست های کشو پس از مونتاژ ماژول نصب می شوند.
در مرحله اولیه، یک صلیب از لولاهای درب به مکان های تعیین شده متصل می شود. پس از آن، بلافاصله به مونتاژ جعبه بروید.
مرحله 1: دیواره کناری جعبه را می گیرند و آن را به سمت پایین روی یک سطح صاف قرار می دهند به طوری که قسمت جلویی آن رو به بالا باشد.
مرحله 2 دیوار کابینت با زاویه مناسب به پایین متصل می شود و اتصال با بست ها ثابت می شود. در آشپزخانه های کارخانه، معمولاً سوراخ هایی برای پیچ های یورو از قبل ساخته شده است.
مرحله 3 دیوار جانبی دیگر به همین ترتیب ثابت می شود.
مرحله 4 پس از آن، اگر پایه های پایینی مونتاژ شده باشند، دو تسمه بالایی نصب می شود. در کابینت های دیواری پوشش را ببندید.
توجه داشته باشید! انتهای دیواره های جانبی باید با قسمت پایین و همچنین درب یا میله های بالایی همسطح باشد.
مرحله 5 کابینت روی یک سطح صاف با سمت جلو به سمت پایین قرار می گیرد و مورب های آن اندازه گیری می شود، اختلاف طول ها نباید بیشتر از 1.5 میلی متر باشد.
مرحله 6 دیوار پشت کابینت را با منگنه یا میخ محکم کنید و آنها را در فاصله 7 سانتی متری از یکدیگر قرار دهید. برای دوام بیشتر بستن قسمت پشتی، برخی از کارشناسان به جای میخ و منگنه مبلمان از پیچ استفاده می کنند.
توجه داشته باشید! کابینتی که بالای آن سینک قرار می گیرد دیوار پشتی ندارد، اما اغلب به یک سفت کننده اضافی مجهز شده است.
مرحله 7 پایه های قابل تنظیم به پایین کابینت های کف متصل می شوند. فاصله آنها تا نزدیکترین لبه ها باید حدود 50 میلی متر باشد. پاها می توانند فلزی یا پلاستیکی باشند.
در مورد اول، آنها نه تنها یک عملکرد کمکی، بلکه یک عملکرد تزئینی نیز انجام می دهند. محصولات پلاستیکی با یک پایه در انتهای نصب آشپزخانه بسته می شوند. سازه های آویز مجهز به لولا برای نصب دیوار.
کشو طبق همان اصل مونتاژ می شود.
مرحله 1: چهار تخته در زوایای قائم به یکدیگر متصل می شوند تا یک جعبه را تشکیل دهند.
مرحله 2 قطرها اندازه گیری می شوند که طول آنها نباید با یکدیگر متفاوت باشد.
مرحله 3 راهنماها به دیواره های جانبی جعبه متصل می شوند.
مرحله 4 قسمت جلوی جعبه را با پیچ نصب کنید. گاهی اوقات دیوار جلوی جعبه می تواند به عنوان نما عمل کند. در این مورد، آن را به ریل های جانبی با یک غیر عادی متصل می شود. اما این طرح به ندرت در آشپزخانه های مدرن یافت می شود.
ما قطر را اندازه می گیریم، هر دو مورب باید یکسان باشند
جعبه ها پس از مونتاژ و نصب بهتر است مونتاژ شوند. کابینت های بالا و کابینت های پایین.
همانطور که در بالا ذکر شد، برای اینکه ردیف پایین کابینت ها تداخل نداشته باشد، بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند ابتدا کابینت های بالایی را آویزان کنید.
ابتدا محل پیوست را به درستی علامت گذاری کنید. برای انجام این کار، ارتفاعی که قسمت پایین کابینت ها در آن قرار می گیرد، از کف کم کنید. اگر فردی که اغلب در آشپزخانه کار می کند قد متوسطی داشته باشد، توصیه می شود برای پایین کابینت 1.3 - 1.4 متر اندازه گیری شود، سپس ارتفاع کابینت ها نیز از این علامت تعیین می شود و یک خط مشخص می شود. بست ها قرار خواهند گرفت. خط باید صاف و افقی باشد که با یک سطح نصب بررسی می شود.
توجه داشته باشید! فاصله میز کار با قسمت بالایی باید حدود 0.6 متر باشد. بنابراین، اگر تصمیم دارید نصب را از کابینت های پایین شروع کنید، این فاصله را از آنها به سمت بالا اندازه بگیرید تا ارتفاع کابینت های بالایی انتخاب شود.
شما می توانید کابینت ها را به روش های مختلف آویزان کنید.
نسخه سنتی شامل استفاده از گره های نصب است.
در حالت دوم از ریلی استفاده می شود که به دیوار وصل می شود و نوعی قلاب به دیواره پشتی کابینت وصل می شود و به ریل متصل می شود.
توجه داشته باشید! لوله اگزوز و لوله گاز اغلب از بالای هدست عبور می کند. به همین دلیل است که در تمام کابینت ها لازم است سوراخ هایی برای این ارتباطات با اره مویی یا اره برقی از قبل بریده شود. مکان های همه برش ها باید با درزگیر درمان شوند.
اولین روش نصب کمد دیواری شامل مراحل زیر می باشد:
در امتداد خط کشیده شده روی دیوار، محل اولین بست را علامت بزنید و با پانچ سوراخ کنید.
اتصال دهنده ها در سوراخ قرار می گیرند.
کابینت روی پایه روی یک حلقه آویزان است و با ادامه نگه داشتن ماژول، آن را با سطح روح تراز کنید و محلی را که باید سوراخی برای اتصال دوم این کابینت دریل کنید علامت بزنید.
پس از نصب براکت دوم، کابینت را آویزان کرده و در نهایت تراز کنید.
این روش برای همه کابینت ها تکرار می شود.
روش دوم نصب، نصب بخش بالایی را تسهیل می کند. لازم به ذکر است که در این حالت نمی توان کابینت ها را نزدیک دیوار ثابت کرد. این نصب کابینت های بالایی اگرچه گران است اما بسیار ساده است.
ابتدا یک میله فلزی ویژه در امتداد خط کشیده شده روی دیوار وصل می شود.
به گوشه های بالایی، دیواره پشتی کابینت ها با پیچ هایی با دستگاه های آویز مخصوص مانند قلاب چرخانده می شود.
قلاب قلاب روی ریل;
کمد را تراز کنید
هنگامی که کل ردیف بالایی نصب و تراز شد، کابینت ها باید با پیچ مبلمان به هم کشیده شوند.
نصب پایه های زیرین
پس از اتمام نصب مقاطع فوقانی می توانید نسبت به نصب کابینت های زمینی اقدام نمایید.
توجه داشته باشید! همچنین برای اتصال لوله های فاضلاب، آب و گاز و همچنین وسایل برقی به شبکه، سوراخ ها و سوله هایی در کابینت های پایین ایجاد می شود.
مرحله 1. با شروع از گوشه، کابینت در جای خود قرار می گیرد.
مرحله 2 پایه های کابینت را تنظیم کنید.
مرحله 3 ارتفاع و سایر کابینت ها را نصب و تنظیم کنید.
مرحله 4 آنها کابینت های مجاور را با یک گیره و سپس با یک لیسه مبلمان محکم می کنند.