25-03-2023, 06:06 PM
برچسب ها و برچسب گذاری
برچسب ها به شکلی که امروزه استفاده می شوند چند صد سال است که شناخته شده اند، در حالی که روش های شناسایی و علامت گذاری بشکه ها، بسته بندی های مختلف، جعبه ها و غیره هزاران سال است که مورد استفاده قرار می گیرد. کاغذ، رنگ و چاپ، تکنیک های چاپ مدرن، رسترهای رنگی و انتقال رنگ، فناوری های تزئینی روی بطری های شراب و آبجو، برچسب روی قوطی های محصولات غذایی - چاپ در ورق یا رول - همه اینها بیش از 100 سال است که شناخته شده و استاندارد است.
دستگاه لیبل زن
چسب زدن به کاغذ برای به دست آوردن یک برچسب خودچسب تنها یکی از اختراعاتی است که شروع به توسعه بهمن لیبل ها و لیبل گذاری ها کرد که دیگر تنها کارکرد اصلی خود - شناسایی محصول را ندارند. در تولید لیبل های خودچسب از قبل از «پرگنجه»، چاپ فولیو، چاپ صفحه و ... به عنوان یک نیاز اجباری استفاده می شود. به عنوان فناوری های تزئینی بارکدها، کدهای QR و سایر نمادهای دوبعدی در همه انواع برچسبها، همراه با چاپ با استفاده از چاپ فلکسو، چاپ کتاب، چاپ مسی، چاپ افست، جوهرهای کلاسیک یا UV وجود دارد - همه اینها اکنون بخشی جدایی ناپذیر از تولید استاندارد چاپگرهای مدرن
در دهه 1980 انقلاب برچسب های درون قالب، آستین ها و برچسب های OPP آغاز شد که سپس به عنوان فناوری های جدید ارائه شدند. دور برچسبها بپیچید و برچسبها را در آن زمان برش داده و روی هم قرار دهید، نشان دهنده نسل جدیدی از برچسبهای کاغذی شناخته شده قبلی برای کاربردهای چسب مرطوب است.دستگاه لیبل چسبان
امروزه چاپ لیبل دیگر یک تولید خصوصی کوچک نیست. با توسعه مداوم خود، به یک شاخه تولید بسیار پیچیده تبدیل شده است که از فناوری های چاپ مدرن از ورق و رول، کلاسیک و دیجیتال تشکیل شده است که از انواع مختلف کاغذ، فویل، ترکیب پیچیده چسب، لاک و رنگ، آماده سازی دیجیتال مدرن و تمبرهایی با اشکال نامنظم با برش به عنوان زیرلایه های چاپ، سوراخ کردن، سوراخ کردن - هر چیزی که کاربر نهایی محصول حامل برچسب نیاز داشته باشد.
انواع برچسب
امروزه یک برچسب می تواند یک تکه کاغذ، مقوا، مواد چند لایه، فویل متالایز، فیلم پلاستیکی، پارچه یا هر ماده مصنوعی باشد که می تواند روی یک محصول قرار گیرد و در عین حال نشان دهنده علامت آن باشد و حاوی اطلاعاتی در مورد محصول باشد. محتوا یا ترکیب، مبدا، دستورالعمل، مالکیت یا مقصد. علاوه بر داده های تجویز شده ای که برچسب باید حاوی آن باشد، در خدمت بازاریابی و تبلیغ محصول نیز می باشد، زیرا طرح با محصولی که آن را حمل می کند سازگار است.
لیبلینگ فرآیند قرار دادن برچسب روی یک محصول یا سطحی است که برچسب نشان می دهد، اعلام می کند و به آن شخصیت یا ارزش اضافی می دهد.
امروزه برچسب ها نه تنها علامت یک محصول هستند، بلکه وظیفه محافظت در برابر باز شدن یا جعل را دارند. حمل و نقل، تدارکات و ذخیره سازی را می توان از طریق برچسب ها، نه تنها از نظر کمیت، بلکه کیفیت خود محصول که بعداً هنگام استفاده از آن مهم است (مثلاً برچسب دارو، برچسب محصولات غذایی و غیره) نظارت کرد.
امروزه بازار لیبل ها بر اساس استفاده از خود محصولات نهایی تقسیم شده است، بنابراین شاید ساده ترین کار باشد که برچسب ها را به بخش های اصلی طبقه بندی کنیم:
" غذا
» برای شراب و آبجو
» لیبل های صنعتی "بادوام" که دوام آنها را به مدت ده سال بر روی محصول تضمین می کند
» برای محصولات آرایشی و بهداشتی و خانگی
» برای نوشیدنی
» برای نگهداری و حمل و نقل
» برای داروها و سایر محصولات دارویی
» آداب ایمنی
امروزه عرضه لیبل ها متنوع است و با توجه به فرآیند تولید و کاربرد می توان آنها را به دو دسته تقسیم کرد: لیبل هایی که حاوی نوعی چسب هستند و لیبل هایی که در زمان لیبل زدن به آنها چسب زده می شود. قرار دادن برچسب روی بطری
برچسب هایی که روی آنها چسب دارند عبارتند از:
» برچسب های لاستیکی (چسب با آب فعال می شود)
» برچسب هایی که چسب با دما فعال می شود
» برچسب های خود چسب - برچسب هایی که در آنها چسب تحت تأثیر فشار فعال می شود (به همین دلیل، اصطلاح "برچسب حساس به فشار" به طور فزاینده ای در زبان انگلیسی استفاده می شود و دیگر "برچسب خود چسبنده" نیست.
برچسب هایی که بعداً در زمان استفاده روی آنها چسب زده می شود، یعنی برچسب هایی که بدون چسب اعمال می شوند:
» کاغذ معمولی برچسبهای چسب مرطوب، برچسبها را برش داده و روی هم قرار دهید و برچسبهای "در اطراف" بپیچید
» برچسب آستین کوچک
» Etikete IML (در قالب).
از نظر تاریخی، تا دهه 1970، بیش از 90 درصد برچسب ها به کاربرد چسب مرطوب تعلق داشتند. سپس با توسعه فناوری های جدید تا دهه 1990 برچسب های خودچسب غالب شدند و «حکومت کردند». تغییر در بسته بندی نیز مستلزم تغییر در برچسب گذاری و فرآیند برچسب گذاری است. از اواسط دهه 1990، به شدت در حال تقویت بخش برچسب های ساخته شده از مواد پلاستیکی - فویل ها و فیلم ها: آستین کوچک، بسته بندی، در قالب، برش و برچسب های پشته ای - زیرا استفاده از بطری های پلاستیکی و بسته بندی در حال افزایش است (بیشتر در بخش نوشیدنی، لوازم آرایشی، کالاهای خانگی و غیره).
امروزه استفاده از برچسب های ساخته شده از فویل ها و فیلم ها به شدت در حال رشد است. از زمان تسلط لیبل های کاغذی در دهه 1980، زمانی که برچسب های "غیرکاغذی" تنها 20 درصد بازار را به خود اختصاص می دادند، وضعیتی وجود داشت که تعداد فیلم ها و فویل ها 4 تا 5 برابر بیشتر و سریعتر از برچسب های کاغذی رشد می کردند. دلایل اصلی این امر عبارتند از:
» افزایش مصرف بطری ها و ویال های پلاستیکی (عمدتاً صنعت نوشابه، در مقایسه با استفاده قبلی از بطری ها و قوطی های شیشه ای)
» سازگاری برچسب «پلاستیک» با بطری پلاستیکی از نظر بازیافت
» تقاضای بازار برای "نگاه بدون برچسب" با برچسب های شفاف
» نیاز به مقاومت برچسب در برابر رطوبت، مواد شیمیایی و شرایط پیچیده مشابه
دستگاه لیبل چسبان
بازار لیبل
چگونه یک برچسب، فرآیند برچسب زدن و مواد را انتخاب کنیم؟
هر فرآیند برچسب زدن مزایا و معایب خود را دارد. هنگام انتخاب فناوری برنامه، و همچنین تولید برچسب (چاپ)، اغلب لازم است بررسی شود:
» هزینه مواد (خودچسب، شرینک آستین، شفاف، فلزی، ساختاری و غیره)
» هزینه چاپ و پردازش (تعداد رنگ، چاپ در یک ورق یا رول، تکمیل و عناصر تزئینی (مانند جلوه لاک، پیش چاپ و غیره؛ چاپ دو رو، چاپ چسب، برچسب "کتابچه")
» الزامات بصری برچسب (مواد - کاغذ یا فویل، طراحی، کیفیت برتر، ظاهر "بدون برچسب"، مواد "لمس نرم")
» ماندگاری لیبل (مقاومت در برابر خش از نظر کیفیت چاپ و همچنین مقاومت در برابر شرایطی که محصول نهایی در آن استفاده خواهد شد)
» سرعت چاپ و پردازش
» کمیت و تیراژ
» سرعت برچسب زدن
» سرمایه گذاری در تولید و خود کاربرد
» هزینه توقف خط برچسب زدن (تعویض رول یا لیبل، تنظیم و تمیز کردن و ...)
» الزامات اضافی (از نظر برچسب امنیتی - هولوگرام، محافظت در برابر بارگذاری مجدد، محافظت در برابر باز شدن غیر مجاز و غیره)
دستگاه لیبل زن
بسته به صنعتی که در آن برچسب با محصول استفاده می شود، بلکه بسته به هزینه های هر واحد محصول - انتخاب فناوری برچسب گذاری نیز تعریف می شود و بنابراین مواد و تکنیک های چاپی که لیبل را تولید می کنند.
هنگام انتخاب مواد، لازم است تا حد امکان داده ها را بررسی کنید - تا بتوانید در جهت درست شروع کنید:
» برچسب کاغذ است یا پلاستیک؟
» با چاپ یا بدون چاپ، اعم از چاپ دو طرفه، چاپ با چسب برای مواد خود چسب، اعم از "برچسب کتابچه" یا برچسب چند لایه (برچسب "چند لایه")
» عناصر تکمیلی، تزئینی و امنیتی (به عنوان مثال چاپ کور، بریل، چاپ فولیو، هولوگرام موقعیت، شماره گذاری، بارکد یا کد QR، سوراخ، و غیره).
» هدف (نوع کاربرد و محصول، دمای کاربرد، نگهداری و حمل بعدی)
» الزامات ویژه (دماهای بسیار بالا یا پایین، مقاومت در برابر رطوبت، آب، مواد شیمیایی، شرایط جوی و غیره).
جدا از خود انتخاب مواد، این اطلاعات برای انتخاب چسب - که یکی از عناصر اساسی تصمیم گیری در برچسب های خود چسب است - بسیار مهم است.
مواد برای ساخت لیبل
بدون توجه به فناوری ساخت یا استفاده از برچسب، هرگز رقابت بیشتری در بازار وجود نداشته است، یا انتخاب بیشتری از مواد وجود داشته است. امروزه طراحان و کاربران نهایی انتخاب های نامحدودی دارند.
مواد برای ساخت لیبل معمولا کاغذ یا فویل است.
کاغذ - می تواند:
» روکش دار یا بدون روکش
» سفید یا رنگی (رنگی در توده یا فقط در لایه بالایی - به عنوان مثال کاغذ متالایز)
» صاف یا ساختار یافته
» کاغذ همچنین می تواند دارای ویژگی های خاصی باشد (به عنوان مثال الیاف امنیتی، عناصر مرئی یا نامرئی، می توانند برای مقاومت بهتر در برابر رطوبت و آب درمان شوند).
مواد برای ساخت لیبل
فویل - می تواند شفاف یا رنگی باشد (به عنوان مثال سفید، پرلیت متالیز شده و غیره).
دقیقاً به دلیل چنین انتخاب گسترده ای از مواد، هنگام تعریف مواد برای ساخت برچسب، بررسی هدف و شرایطی که برچسب باید مطابقت داشته باشد بسیار مهم است - تا بهترین ماده را به راحتی انتخاب کنید.
چاپ لیبل - تکنیک های چاپ
امروزه، لیبلها بر روی انواع مختلف ماشینهای چاپ - از ورقها و رولها، و تقریباً در تمام تکنیکهای چاپ موجود امروزی چاپ میشوند. انتخاب روش چاپ بیشتر به موارد زیر بستگی دارد:
» به خود برچسب و عملکرد آن
» در دسترس بودن و تعداد برچسب ها
" کیفیت چاپ
» تعداد رنگ های چاپ شده روی برچسب
» فرآیندهای تکمیل مورد نیاز طراحی یا عملکرد لیبل (مانند چاپ فولی، مهر زنی، برجسته کاری، لمینیت، جداسازی زباله) و اینکه آیا این فرآیندها به صورت خطی در دستگاه چاپ انجام می شوند یا آفلاین در یک فرآیند تکمیل کلاسیک
» آیا لیبل ها باید به صورت رول یا ورق تحویل داده شوند، به عنوان مثال به صورت تکه یا بسته بندی شده
دستگاه لیبل چسبان
علاوه بر تکنیکهای اولیه چاپ (افست کلاسیک، چاپ فلکسو، چاپ مس)، همراه با ماشینهای وب باریک (اغلب افست UV، چاپ فلکسو UV یا چاپ صفحه UV) و چاپ فولیو به عنوان یک دسته از تکنیکهای چاپ، اما همچنین فناوری تزئینی ، برچسب ها همچنین به چاپ داده های متغیر نیاز دارند.
در اینجا ما شامل چاپ با نوارهای انتقال حرارتی، چاپ حرارتی مستقیم، و امروزه، به طور فزایندهای، تکنیکهای چاپ دیجیتال را شامل میشویم، چه ماشینهای دیجیتال مجزا باشند و چه فقط واحدهای چاپ دیجیتال روی ماشینهای چاپ کلاسیک.
امروزه دستگاههای چاپ دیجیتال به کیفیت چاپ بسیار بالایی دست مییابند و نه تنها در چاپ نسخههای کوچکتر، روز به روز رایجتر میشوند. انقلاب دیجیتال در چاپ، توسعه مواد جدید را برای ساخت برچسب ها تشویق کرده است، بنابراین امروزه انتخاب زیادی از مواد برای فناوری های دیجیتال آماده شده است:
» مواد آماده شده برای آب و جوهر افشان UV (روکشی جاذب روی آنها وجود دارد که خشک شدن رنگ را آسان تر می کند)
» مواد مقاوم در برابر دماهای بالا (برای چاپ با پرینترهای لیزری و فرآیندهای الکتروفتوگرافی).
آینده - انتظارات یا انتظارات؟
برای ارتباط سریعتر و مستقیم با کاربر نهایی - مشتری کار می کند، و علاوه بر تولید انبوه و شخصی سازی، درخواست های بیشتری برای "برچسب های هوشمند و هوشمند" وجود دارد. ما با نام «برچسبهای هوشمند» برچسبهایی را در نظر میگیریم که حاوی دادهها، اطلاعات و راهحلهایی در فرآیندهای تولید، توزیع، فروش هستند و بعداً بازخورد خود را از کاربران محصول ارائه میدهند. برچسب ها حاوی یک تراشه یا یک آنتن هستند که داده ها را ضبط می کند و کاربر می تواند آنها را به طور خودکار بخواند، یعنی در صورت درخواست یا در صورت نیاز. علاوه بر برچسبهای RFID، برچسبهایی نیز وجود دارد که نوسانات دما، رشد میکروارگانیسمها، برچسبهایی که رطوبت را جذب میکنند، شاخصهای تازگی محصول، محافظت در برابر نور و غیره نیز وجود دارد.
امروزه، اگر چشماندازی از آنچه که روی دستگاه تولید و چاپ میکنید و محصولات خود را در کجا عرضه میکنید، با سرمایهگذاری در هر دستگاه چاپ یا کار در تجارت لیبل اشتباه نکنید.
علاوه بر رشد تصاعدی فناوریهای دیجیتال (از تولیدکنندگان جهانی تا ماشینهای کوچکتر رومیزی)، ما قبلاً این فرصت را داشتهایم تا شاهد همکاری مشترک ماشینهای چاپ کلاسیک با یک یا چند واحد چاپ دیجیتال باشیم و ماشینها را به ماشینهای هیبریدی تبدیل کنیم. خریداران و مصرفکنندگان لیبلها هرگز به این اندازه خواستار، حساستر به قیمت و بیشتر به محیط زیست و بهداشت آگاه نبودهاند. ما در عصر شخصی سازی، شخصی سازی و همچنین تولید انبوه زندگی می کنیم و همه این الزامات برچسبی که محصول را می فروشد باید برآورده شود.
سوپرمارکتها و برندهایشان سهم خود را از بازار از تولیدکنندگان معتبر جهانی میگیرند، محصولات بیشتری با ماندگاری کوتاه، یعنی بستههای کوچکتر که دارای برچسبهای کلاسیک و همچنین برچسبهایی با دادههای متغیر هستند، وجود دارد. چرخه عرضه و تقاضا سریعتر و سریعتر میشود، بنابراین زمانهای تحویل احتمالی و اندازههای تحویل را کوتاه میکند، تحویل «در زمان مقرر» امروز ضروری است. با این همه سرعت طاقت فرسا، هیچ تحملی برای برچسب های تحویلی با کیفیت پایین وجود ندارد. سرعت و کیفیت تحویل امروز تعیین می کند که آیا شما موفق خواهید شد یا خیر. همه ما می دانیم که چاپ دیجیتال فناوری است که امروزه بیشترین رشد را دارد و پیش بینی ها حاکی از آن است که تا سال 2020، 90 درصد از ماشین های دیجیتالی تازه نصب شده به چاپ لیبل اختصاص خواهد یافت. کمی بیشتر - و ما قادر خواهیم بود خود را در مورد صحت این پیش بینی ها متقاعد کنیم.
دستگاه لیبل زن
برچسب ها به شکلی که امروزه استفاده می شوند چند صد سال است که شناخته شده اند، در حالی که روش های شناسایی و علامت گذاری بشکه ها، بسته بندی های مختلف، جعبه ها و غیره هزاران سال است که مورد استفاده قرار می گیرد. کاغذ، رنگ و چاپ، تکنیک های چاپ مدرن، رسترهای رنگی و انتقال رنگ، فناوری های تزئینی روی بطری های شراب و آبجو، برچسب روی قوطی های محصولات غذایی - چاپ در ورق یا رول - همه اینها بیش از 100 سال است که شناخته شده و استاندارد است.
دستگاه لیبل زن
چسب زدن به کاغذ برای به دست آوردن یک برچسب خودچسب تنها یکی از اختراعاتی است که شروع به توسعه بهمن لیبل ها و لیبل گذاری ها کرد که دیگر تنها کارکرد اصلی خود - شناسایی محصول را ندارند. در تولید لیبل های خودچسب از قبل از «پرگنجه»، چاپ فولیو، چاپ صفحه و ... به عنوان یک نیاز اجباری استفاده می شود. به عنوان فناوری های تزئینی بارکدها، کدهای QR و سایر نمادهای دوبعدی در همه انواع برچسبها، همراه با چاپ با استفاده از چاپ فلکسو، چاپ کتاب، چاپ مسی، چاپ افست، جوهرهای کلاسیک یا UV وجود دارد - همه اینها اکنون بخشی جدایی ناپذیر از تولید استاندارد چاپگرهای مدرن
در دهه 1980 انقلاب برچسب های درون قالب، آستین ها و برچسب های OPP آغاز شد که سپس به عنوان فناوری های جدید ارائه شدند. دور برچسبها بپیچید و برچسبها را در آن زمان برش داده و روی هم قرار دهید، نشان دهنده نسل جدیدی از برچسبهای کاغذی شناخته شده قبلی برای کاربردهای چسب مرطوب است.دستگاه لیبل چسبان
امروزه چاپ لیبل دیگر یک تولید خصوصی کوچک نیست. با توسعه مداوم خود، به یک شاخه تولید بسیار پیچیده تبدیل شده است که از فناوری های چاپ مدرن از ورق و رول، کلاسیک و دیجیتال تشکیل شده است که از انواع مختلف کاغذ، فویل، ترکیب پیچیده چسب، لاک و رنگ، آماده سازی دیجیتال مدرن و تمبرهایی با اشکال نامنظم با برش به عنوان زیرلایه های چاپ، سوراخ کردن، سوراخ کردن - هر چیزی که کاربر نهایی محصول حامل برچسب نیاز داشته باشد.
انواع برچسب
امروزه یک برچسب می تواند یک تکه کاغذ، مقوا، مواد چند لایه، فویل متالایز، فیلم پلاستیکی، پارچه یا هر ماده مصنوعی باشد که می تواند روی یک محصول قرار گیرد و در عین حال نشان دهنده علامت آن باشد و حاوی اطلاعاتی در مورد محصول باشد. محتوا یا ترکیب، مبدا، دستورالعمل، مالکیت یا مقصد. علاوه بر داده های تجویز شده ای که برچسب باید حاوی آن باشد، در خدمت بازاریابی و تبلیغ محصول نیز می باشد، زیرا طرح با محصولی که آن را حمل می کند سازگار است.
لیبلینگ فرآیند قرار دادن برچسب روی یک محصول یا سطحی است که برچسب نشان می دهد، اعلام می کند و به آن شخصیت یا ارزش اضافی می دهد.
امروزه برچسب ها نه تنها علامت یک محصول هستند، بلکه وظیفه محافظت در برابر باز شدن یا جعل را دارند. حمل و نقل، تدارکات و ذخیره سازی را می توان از طریق برچسب ها، نه تنها از نظر کمیت، بلکه کیفیت خود محصول که بعداً هنگام استفاده از آن مهم است (مثلاً برچسب دارو، برچسب محصولات غذایی و غیره) نظارت کرد.
امروزه بازار لیبل ها بر اساس استفاده از خود محصولات نهایی تقسیم شده است، بنابراین شاید ساده ترین کار باشد که برچسب ها را به بخش های اصلی طبقه بندی کنیم:
" غذا
» برای شراب و آبجو
» لیبل های صنعتی "بادوام" که دوام آنها را به مدت ده سال بر روی محصول تضمین می کند
» برای محصولات آرایشی و بهداشتی و خانگی
» برای نوشیدنی
» برای نگهداری و حمل و نقل
» برای داروها و سایر محصولات دارویی
» آداب ایمنی
امروزه عرضه لیبل ها متنوع است و با توجه به فرآیند تولید و کاربرد می توان آنها را به دو دسته تقسیم کرد: لیبل هایی که حاوی نوعی چسب هستند و لیبل هایی که در زمان لیبل زدن به آنها چسب زده می شود. قرار دادن برچسب روی بطری
برچسب هایی که روی آنها چسب دارند عبارتند از:
» برچسب های لاستیکی (چسب با آب فعال می شود)
» برچسب هایی که چسب با دما فعال می شود
» برچسب های خود چسب - برچسب هایی که در آنها چسب تحت تأثیر فشار فعال می شود (به همین دلیل، اصطلاح "برچسب حساس به فشار" به طور فزاینده ای در زبان انگلیسی استفاده می شود و دیگر "برچسب خود چسبنده" نیست.
برچسب هایی که بعداً در زمان استفاده روی آنها چسب زده می شود، یعنی برچسب هایی که بدون چسب اعمال می شوند:
» کاغذ معمولی برچسبهای چسب مرطوب، برچسبها را برش داده و روی هم قرار دهید و برچسبهای "در اطراف" بپیچید
» برچسب آستین کوچک
» Etikete IML (در قالب).
از نظر تاریخی، تا دهه 1970، بیش از 90 درصد برچسب ها به کاربرد چسب مرطوب تعلق داشتند. سپس با توسعه فناوری های جدید تا دهه 1990 برچسب های خودچسب غالب شدند و «حکومت کردند». تغییر در بسته بندی نیز مستلزم تغییر در برچسب گذاری و فرآیند برچسب گذاری است. از اواسط دهه 1990، به شدت در حال تقویت بخش برچسب های ساخته شده از مواد پلاستیکی - فویل ها و فیلم ها: آستین کوچک، بسته بندی، در قالب، برش و برچسب های پشته ای - زیرا استفاده از بطری های پلاستیکی و بسته بندی در حال افزایش است (بیشتر در بخش نوشیدنی، لوازم آرایشی، کالاهای خانگی و غیره).
امروزه استفاده از برچسب های ساخته شده از فویل ها و فیلم ها به شدت در حال رشد است. از زمان تسلط لیبل های کاغذی در دهه 1980، زمانی که برچسب های "غیرکاغذی" تنها 20 درصد بازار را به خود اختصاص می دادند، وضعیتی وجود داشت که تعداد فیلم ها و فویل ها 4 تا 5 برابر بیشتر و سریعتر از برچسب های کاغذی رشد می کردند. دلایل اصلی این امر عبارتند از:
» افزایش مصرف بطری ها و ویال های پلاستیکی (عمدتاً صنعت نوشابه، در مقایسه با استفاده قبلی از بطری ها و قوطی های شیشه ای)
» سازگاری برچسب «پلاستیک» با بطری پلاستیکی از نظر بازیافت
» تقاضای بازار برای "نگاه بدون برچسب" با برچسب های شفاف
» نیاز به مقاومت برچسب در برابر رطوبت، مواد شیمیایی و شرایط پیچیده مشابه
دستگاه لیبل چسبان
بازار لیبل
چگونه یک برچسب، فرآیند برچسب زدن و مواد را انتخاب کنیم؟
هر فرآیند برچسب زدن مزایا و معایب خود را دارد. هنگام انتخاب فناوری برنامه، و همچنین تولید برچسب (چاپ)، اغلب لازم است بررسی شود:
» هزینه مواد (خودچسب، شرینک آستین، شفاف، فلزی، ساختاری و غیره)
» هزینه چاپ و پردازش (تعداد رنگ، چاپ در یک ورق یا رول، تکمیل و عناصر تزئینی (مانند جلوه لاک، پیش چاپ و غیره؛ چاپ دو رو، چاپ چسب، برچسب "کتابچه")
» الزامات بصری برچسب (مواد - کاغذ یا فویل، طراحی، کیفیت برتر، ظاهر "بدون برچسب"، مواد "لمس نرم")
» ماندگاری لیبل (مقاومت در برابر خش از نظر کیفیت چاپ و همچنین مقاومت در برابر شرایطی که محصول نهایی در آن استفاده خواهد شد)
» سرعت چاپ و پردازش
» کمیت و تیراژ
» سرعت برچسب زدن
» سرمایه گذاری در تولید و خود کاربرد
» هزینه توقف خط برچسب زدن (تعویض رول یا لیبل، تنظیم و تمیز کردن و ...)
» الزامات اضافی (از نظر برچسب امنیتی - هولوگرام، محافظت در برابر بارگذاری مجدد، محافظت در برابر باز شدن غیر مجاز و غیره)
دستگاه لیبل زن
بسته به صنعتی که در آن برچسب با محصول استفاده می شود، بلکه بسته به هزینه های هر واحد محصول - انتخاب فناوری برچسب گذاری نیز تعریف می شود و بنابراین مواد و تکنیک های چاپی که لیبل را تولید می کنند.
هنگام انتخاب مواد، لازم است تا حد امکان داده ها را بررسی کنید - تا بتوانید در جهت درست شروع کنید:
» برچسب کاغذ است یا پلاستیک؟
» با چاپ یا بدون چاپ، اعم از چاپ دو طرفه، چاپ با چسب برای مواد خود چسب، اعم از "برچسب کتابچه" یا برچسب چند لایه (برچسب "چند لایه")
» عناصر تکمیلی، تزئینی و امنیتی (به عنوان مثال چاپ کور، بریل، چاپ فولیو، هولوگرام موقعیت، شماره گذاری، بارکد یا کد QR، سوراخ، و غیره).
» هدف (نوع کاربرد و محصول، دمای کاربرد، نگهداری و حمل بعدی)
» الزامات ویژه (دماهای بسیار بالا یا پایین، مقاومت در برابر رطوبت، آب، مواد شیمیایی، شرایط جوی و غیره).
جدا از خود انتخاب مواد، این اطلاعات برای انتخاب چسب - که یکی از عناصر اساسی تصمیم گیری در برچسب های خود چسب است - بسیار مهم است.
مواد برای ساخت لیبل
بدون توجه به فناوری ساخت یا استفاده از برچسب، هرگز رقابت بیشتری در بازار وجود نداشته است، یا انتخاب بیشتری از مواد وجود داشته است. امروزه طراحان و کاربران نهایی انتخاب های نامحدودی دارند.
مواد برای ساخت لیبل معمولا کاغذ یا فویل است.
کاغذ - می تواند:
» روکش دار یا بدون روکش
» سفید یا رنگی (رنگی در توده یا فقط در لایه بالایی - به عنوان مثال کاغذ متالایز)
» صاف یا ساختار یافته
» کاغذ همچنین می تواند دارای ویژگی های خاصی باشد (به عنوان مثال الیاف امنیتی، عناصر مرئی یا نامرئی، می توانند برای مقاومت بهتر در برابر رطوبت و آب درمان شوند).
مواد برای ساخت لیبل
فویل - می تواند شفاف یا رنگی باشد (به عنوان مثال سفید، پرلیت متالیز شده و غیره).
دقیقاً به دلیل چنین انتخاب گسترده ای از مواد، هنگام تعریف مواد برای ساخت برچسب، بررسی هدف و شرایطی که برچسب باید مطابقت داشته باشد بسیار مهم است - تا بهترین ماده را به راحتی انتخاب کنید.
چاپ لیبل - تکنیک های چاپ
امروزه، لیبلها بر روی انواع مختلف ماشینهای چاپ - از ورقها و رولها، و تقریباً در تمام تکنیکهای چاپ موجود امروزی چاپ میشوند. انتخاب روش چاپ بیشتر به موارد زیر بستگی دارد:
» به خود برچسب و عملکرد آن
» در دسترس بودن و تعداد برچسب ها
" کیفیت چاپ
» تعداد رنگ های چاپ شده روی برچسب
» فرآیندهای تکمیل مورد نیاز طراحی یا عملکرد لیبل (مانند چاپ فولی، مهر زنی، برجسته کاری، لمینیت، جداسازی زباله) و اینکه آیا این فرآیندها به صورت خطی در دستگاه چاپ انجام می شوند یا آفلاین در یک فرآیند تکمیل کلاسیک
» آیا لیبل ها باید به صورت رول یا ورق تحویل داده شوند، به عنوان مثال به صورت تکه یا بسته بندی شده
دستگاه لیبل چسبان
علاوه بر تکنیکهای اولیه چاپ (افست کلاسیک، چاپ فلکسو، چاپ مس)، همراه با ماشینهای وب باریک (اغلب افست UV، چاپ فلکسو UV یا چاپ صفحه UV) و چاپ فولیو به عنوان یک دسته از تکنیکهای چاپ، اما همچنین فناوری تزئینی ، برچسب ها همچنین به چاپ داده های متغیر نیاز دارند.
در اینجا ما شامل چاپ با نوارهای انتقال حرارتی، چاپ حرارتی مستقیم، و امروزه، به طور فزایندهای، تکنیکهای چاپ دیجیتال را شامل میشویم، چه ماشینهای دیجیتال مجزا باشند و چه فقط واحدهای چاپ دیجیتال روی ماشینهای چاپ کلاسیک.
امروزه دستگاههای چاپ دیجیتال به کیفیت چاپ بسیار بالایی دست مییابند و نه تنها در چاپ نسخههای کوچکتر، روز به روز رایجتر میشوند. انقلاب دیجیتال در چاپ، توسعه مواد جدید را برای ساخت برچسب ها تشویق کرده است، بنابراین امروزه انتخاب زیادی از مواد برای فناوری های دیجیتال آماده شده است:
» مواد آماده شده برای آب و جوهر افشان UV (روکشی جاذب روی آنها وجود دارد که خشک شدن رنگ را آسان تر می کند)
» مواد مقاوم در برابر دماهای بالا (برای چاپ با پرینترهای لیزری و فرآیندهای الکتروفتوگرافی).
آینده - انتظارات یا انتظارات؟
برای ارتباط سریعتر و مستقیم با کاربر نهایی - مشتری کار می کند، و علاوه بر تولید انبوه و شخصی سازی، درخواست های بیشتری برای "برچسب های هوشمند و هوشمند" وجود دارد. ما با نام «برچسبهای هوشمند» برچسبهایی را در نظر میگیریم که حاوی دادهها، اطلاعات و راهحلهایی در فرآیندهای تولید، توزیع، فروش هستند و بعداً بازخورد خود را از کاربران محصول ارائه میدهند. برچسب ها حاوی یک تراشه یا یک آنتن هستند که داده ها را ضبط می کند و کاربر می تواند آنها را به طور خودکار بخواند، یعنی در صورت درخواست یا در صورت نیاز. علاوه بر برچسبهای RFID، برچسبهایی نیز وجود دارد که نوسانات دما، رشد میکروارگانیسمها، برچسبهایی که رطوبت را جذب میکنند، شاخصهای تازگی محصول، محافظت در برابر نور و غیره نیز وجود دارد.
امروزه، اگر چشماندازی از آنچه که روی دستگاه تولید و چاپ میکنید و محصولات خود را در کجا عرضه میکنید، با سرمایهگذاری در هر دستگاه چاپ یا کار در تجارت لیبل اشتباه نکنید.
علاوه بر رشد تصاعدی فناوریهای دیجیتال (از تولیدکنندگان جهانی تا ماشینهای کوچکتر رومیزی)، ما قبلاً این فرصت را داشتهایم تا شاهد همکاری مشترک ماشینهای چاپ کلاسیک با یک یا چند واحد چاپ دیجیتال باشیم و ماشینها را به ماشینهای هیبریدی تبدیل کنیم. خریداران و مصرفکنندگان لیبلها هرگز به این اندازه خواستار، حساستر به قیمت و بیشتر به محیط زیست و بهداشت آگاه نبودهاند. ما در عصر شخصی سازی، شخصی سازی و همچنین تولید انبوه زندگی می کنیم و همه این الزامات برچسبی که محصول را می فروشد باید برآورده شود.
سوپرمارکتها و برندهایشان سهم خود را از بازار از تولیدکنندگان معتبر جهانی میگیرند، محصولات بیشتری با ماندگاری کوتاه، یعنی بستههای کوچکتر که دارای برچسبهای کلاسیک و همچنین برچسبهایی با دادههای متغیر هستند، وجود دارد. چرخه عرضه و تقاضا سریعتر و سریعتر میشود، بنابراین زمانهای تحویل احتمالی و اندازههای تحویل را کوتاه میکند، تحویل «در زمان مقرر» امروز ضروری است. با این همه سرعت طاقت فرسا، هیچ تحملی برای برچسب های تحویلی با کیفیت پایین وجود ندارد. سرعت و کیفیت تحویل امروز تعیین می کند که آیا شما موفق خواهید شد یا خیر. همه ما می دانیم که چاپ دیجیتال فناوری است که امروزه بیشترین رشد را دارد و پیش بینی ها حاکی از آن است که تا سال 2020، 90 درصد از ماشین های دیجیتالی تازه نصب شده به چاپ لیبل اختصاص خواهد یافت. کمی بیشتر - و ما قادر خواهیم بود خود را در مورد صحت این پیش بینی ها متقاعد کنیم.
دستگاه لیبل زن