29-01-2023, 12:24 PM
ارزیابی کودک و نوجوان
معمولاً کودکان به دلایل زیر (اما نه محدود به) به ما ارجاع داده می شوند.
مشاوره کودک
• تغییرات یا طغیان های رفتاری یا عاطفی
• مشکل در مدرسه یا تمرکز
• حوادث تروماتیک خاص
قبل از اعمال هر مداخله ای، ابتدا SEE (ارزیابی اجتماعی- عاطفی) را با کودک دنبال می کنیم. هدف از ارزیابی عاطفی-اجتماعی کودک، ارزیابی سیستم های مختلف در دنیای زندگی کودک و نیز عملکرد عاطفی-اجتماعی و تجربه عاطفی کودک از این سیستم ها است. علاوه بر این، هدف از ارزیابی، شناسایی و درک عوامل مختلفی است که به تجارب جاری کودک کمک میکنند تا توصیههای لازم را در راستای منافع کودک انجام دهند (وب، 2011: 61).
فرآیند ارزیابی از یک زاویه سیستماتیک انجام می شود که بر تأثیر آن بر کودک و چگونگی تأثیر سیستمی که کودک به آن تعلق دارد بر او تأثیر می گذارد، همانطور که سیستم از افراد متعلق به آن تأثیر می گذارد، انجام می شود. ما در طول فرآیند ارزیابی، یک دید کلی از فرزند شما در تمام زمینه های زندگی او دریافت می کنیم. حوزه های ارزیابی شده در طول ارزیابی شامل موارد زیر است:
مشاوره کودک
• روابط مدرسه و گروه همسالان.
• ارتباط در بافت خانواده با والدین، برادران و خواهران،
• تجربه کودک از رابطه زناشویی والدینش.
• افراد مهم دیگر.
• روابطی که در آن کودک ممکن است احساس ناراحتی کند.
• الزام آور؛
• مشاهده عملکرد ادراکی و حرکتی.
• غربالگری برای مواجهه احتمالی با تروما، از جمله سوء استفاده فیزیکی و/یا جنسی.
• عملکرد و خلق و خوی شخصیت.
مشاوره کودک
ارزیابی شامل دو جنبه مهم زیر است.
• ما ارزیابی های بدون سابقه انجام می دهیم
• این بدان معناست که مشاور هیچ اطلاعاتی در مورد دلیل ارجاع یا سابقه فرزند و/یا خانواده شما ندارد.
• ما ترجیح می دهیم ارزیابی عاطفی-اجتماعی بدون تاریخ را انجام دهیم زیرا این امر عینیت و بی طرفی فرآیند ارزیابی را تضمین می کند.
• ما از یک مدل مصاحبه ساختاریافته چند ارزیابی استفاده می کنیم که با هدف:
- برای ایجاد رابطه با کودک
- این تجربه فعلی کودک را با افراد و سیستم های مهم در دنیای زندگی اش تعیین می کند
- دیدگاه کودک نسبت به روابطش را بشناسید
- رفتار، تأثیرات و سبک های تعامل کودک را مشاهده کنید
• تکنیک ها شامل موارد زیر است:
- مصاحبه ساختاریافته
- رسانه فرافکنی
- پرسش فرافکنی و تکمیل ساقه داستان
- بازی به عنوان یک تکنیک فرافکنی
مشاوره کودک
متخصص در مورد افسردگی دوقطبی در کودکان صحبت می کند
یک کارشناس درباره تاثیر افسردگی دوقطبی بر کودکان با رکورد صحبت کرد.
4 نوامبر 2014
الین اشتراوس 1 دقیقه مطالعه کنید
Facebook Twitter LinkedIn Tumblr Pinterest به اشتراک گذاری از طریق ایمیل چاپ
مارنوس ورستر صبح روز دوشنبه خودکشی کرد. او از بیماری دوقطبی رنج می برد.
یک متخصص که صبح روز دوشنبه پس از خودکشی یک پسر 12 ساله در مدرسه اصلاح شده دیرک پستما در Waverley به او مراجعه کرد، می گوید که افسردگی دوقطبی در کودکان یک بیماری مملو از خطرات است.
این پسر چند سالی بود که از افسردگی رنج می برد.
پروفسور مارلیز اسنایمن، متخصص مشاوره و سلامت روان کودک، می گوید که اگرچه افسردگی دوقطبی بیشتر در بزرگسالان جوان رخ می دهد، اما این روزها کودکان نیز به آن مبتلا می شوند.
مشاوره کودک
اسنایمن میگوید: «چنین کودکی اغلب در زمانی که سطح انرژی تخلیه میشود و غم و اندوه شدیدی را تجربه میکند، در ذهن خود برای خودکشی برنامه ریزی میکند، اما همیشه انگیزه انجام خودکشی را ندارد.
خودکشی در این مورد معمولاً یک شوک بزرگ است زیرا در دوره جنون یا سرخوشی کودک رخ میدهد، زمانی که والدین فکر میکنند او از خطر خارج شده است زیرا پر انرژی و شاد به نظر میرسد.مشاوره کودک
اما در مرحله شیدایی، چنین کودکی اغلب قضاوت ضعیفی از خود نشان می دهد، کمی می خوابد و تمایل دارد به عواقب اقدامات جسورانه فکر نکند. علاوه بر این، او پس از آن انرژی دارد تا آنچه را که در ذهن خود با آن بازی میکرده انجام دهد.
«نوجوانان مسنتر و بزرگسالان جوان، علیرغم قضاوت ضعیفشان، اغلب هنوز هم میتوانند در آن لحظه «ضعف» استدلال کنند و جلو بروند. کودک لزوماً آن احساس مسئولیت، دید آینده یا قضاوت در مورد تأثیر عمل خود را ندارد."
اسنایمن هشدار می دهد که وقتی کودک از دره تاریک افسردگی خارج شده است، والدین نباید خیلی راحت باشند. او می گوید با همان احتیاط به سمت افسرده و شیدایی نزدیک شوید.
برای اخبار بیشتر، ما را در توییتر دنبال کنید یا از ما در فیس بوک دیدن کنید .
مشاوره کودک
معمولاً کودکان به دلایل زیر (اما نه محدود به) به ما ارجاع داده می شوند.
مشاوره کودک
• تغییرات یا طغیان های رفتاری یا عاطفی
• مشکل در مدرسه یا تمرکز
• حوادث تروماتیک خاص
قبل از اعمال هر مداخله ای، ابتدا SEE (ارزیابی اجتماعی- عاطفی) را با کودک دنبال می کنیم. هدف از ارزیابی عاطفی-اجتماعی کودک، ارزیابی سیستم های مختلف در دنیای زندگی کودک و نیز عملکرد عاطفی-اجتماعی و تجربه عاطفی کودک از این سیستم ها است. علاوه بر این، هدف از ارزیابی، شناسایی و درک عوامل مختلفی است که به تجارب جاری کودک کمک میکنند تا توصیههای لازم را در راستای منافع کودک انجام دهند (وب، 2011: 61).
فرآیند ارزیابی از یک زاویه سیستماتیک انجام می شود که بر تأثیر آن بر کودک و چگونگی تأثیر سیستمی که کودک به آن تعلق دارد بر او تأثیر می گذارد، همانطور که سیستم از افراد متعلق به آن تأثیر می گذارد، انجام می شود. ما در طول فرآیند ارزیابی، یک دید کلی از فرزند شما در تمام زمینه های زندگی او دریافت می کنیم. حوزه های ارزیابی شده در طول ارزیابی شامل موارد زیر است:
مشاوره کودک
• روابط مدرسه و گروه همسالان.
• ارتباط در بافت خانواده با والدین، برادران و خواهران،
• تجربه کودک از رابطه زناشویی والدینش.
• افراد مهم دیگر.
• روابطی که در آن کودک ممکن است احساس ناراحتی کند.
• الزام آور؛
• مشاهده عملکرد ادراکی و حرکتی.
• غربالگری برای مواجهه احتمالی با تروما، از جمله سوء استفاده فیزیکی و/یا جنسی.
• عملکرد و خلق و خوی شخصیت.
مشاوره کودک
ارزیابی شامل دو جنبه مهم زیر است.
• ما ارزیابی های بدون سابقه انجام می دهیم
• این بدان معناست که مشاور هیچ اطلاعاتی در مورد دلیل ارجاع یا سابقه فرزند و/یا خانواده شما ندارد.
• ما ترجیح می دهیم ارزیابی عاطفی-اجتماعی بدون تاریخ را انجام دهیم زیرا این امر عینیت و بی طرفی فرآیند ارزیابی را تضمین می کند.
• ما از یک مدل مصاحبه ساختاریافته چند ارزیابی استفاده می کنیم که با هدف:
- برای ایجاد رابطه با کودک
- این تجربه فعلی کودک را با افراد و سیستم های مهم در دنیای زندگی اش تعیین می کند
- دیدگاه کودک نسبت به روابطش را بشناسید
- رفتار، تأثیرات و سبک های تعامل کودک را مشاهده کنید
• تکنیک ها شامل موارد زیر است:
- مصاحبه ساختاریافته
- رسانه فرافکنی
- پرسش فرافکنی و تکمیل ساقه داستان
- بازی به عنوان یک تکنیک فرافکنی
مشاوره کودک
متخصص در مورد افسردگی دوقطبی در کودکان صحبت می کند
یک کارشناس درباره تاثیر افسردگی دوقطبی بر کودکان با رکورد صحبت کرد.
4 نوامبر 2014
الین اشتراوس 1 دقیقه مطالعه کنید
Facebook Twitter LinkedIn Tumblr Pinterest به اشتراک گذاری از طریق ایمیل چاپ
مارنوس ورستر صبح روز دوشنبه خودکشی کرد. او از بیماری دوقطبی رنج می برد.
یک متخصص که صبح روز دوشنبه پس از خودکشی یک پسر 12 ساله در مدرسه اصلاح شده دیرک پستما در Waverley به او مراجعه کرد، می گوید که افسردگی دوقطبی در کودکان یک بیماری مملو از خطرات است.
این پسر چند سالی بود که از افسردگی رنج می برد.
پروفسور مارلیز اسنایمن، متخصص مشاوره و سلامت روان کودک، می گوید که اگرچه افسردگی دوقطبی بیشتر در بزرگسالان جوان رخ می دهد، اما این روزها کودکان نیز به آن مبتلا می شوند.
مشاوره کودک
اسنایمن میگوید: «چنین کودکی اغلب در زمانی که سطح انرژی تخلیه میشود و غم و اندوه شدیدی را تجربه میکند، در ذهن خود برای خودکشی برنامه ریزی میکند، اما همیشه انگیزه انجام خودکشی را ندارد.
خودکشی در این مورد معمولاً یک شوک بزرگ است زیرا در دوره جنون یا سرخوشی کودک رخ میدهد، زمانی که والدین فکر میکنند او از خطر خارج شده است زیرا پر انرژی و شاد به نظر میرسد.مشاوره کودک
اما در مرحله شیدایی، چنین کودکی اغلب قضاوت ضعیفی از خود نشان می دهد، کمی می خوابد و تمایل دارد به عواقب اقدامات جسورانه فکر نکند. علاوه بر این، او پس از آن انرژی دارد تا آنچه را که در ذهن خود با آن بازی میکرده انجام دهد.
«نوجوانان مسنتر و بزرگسالان جوان، علیرغم قضاوت ضعیفشان، اغلب هنوز هم میتوانند در آن لحظه «ضعف» استدلال کنند و جلو بروند. کودک لزوماً آن احساس مسئولیت، دید آینده یا قضاوت در مورد تأثیر عمل خود را ندارد."
اسنایمن هشدار می دهد که وقتی کودک از دره تاریک افسردگی خارج شده است، والدین نباید خیلی راحت باشند. او می گوید با همان احتیاط به سمت افسرده و شیدایی نزدیک شوید.
برای اخبار بیشتر، ما را در توییتر دنبال کنید یا از ما در فیس بوک دیدن کنید .
مشاوره کودک