02-05-2021, 10:41 PM
پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت_مهندسی الکترونیک و الکتروتکنیک
موتورخطی بر خلاف موتور دوار در مسیر حرکتش یک ابتدا و یک انتها دارد . این خصوصیت تولید اثر دو انتها خواهد کرد.
در موتورهاي دوار،خروجی مکانیکی ماشین به صورت سرعت دورانی(بر حسب رادیان بر ثانیه) و گشتاور (بر حسب نیوتن - متر) بیان می شود با توجه به اینکه موتورهاي خطی داراي حرکت خطی
هستند لذا خروجی مکانیکی آنها به صورت سرعت خطی (بر حسب متر برثانیه)و نیرو (بر حسب نیوتن) بیان می شود.
اغلب موتورهاي خطی روتورهایشان فاقد میله هاي هادي یا سیم پیچیها ي الکتریکی است و عضو متحرك در یک موتورخطی تقریبا همیشه از صفحه یا ورقه هاي یکپارچه ساخته می شود.
فاصله هوائی در موتورخطی نسبتا بزرگ می باشدکه جزء لاینفک موتورخطی میباشد. در یک موتوردوار فاصله هوائی تا حد امکان کوچک می باشد بعلاوه جریان مغناطیسی نسبتًا خوبی دارد. فاصله
هوائی اثر نامطلوبی روي رفتار موتورخطی میگذارد.
شتابگیري و کاستن از سرعت موتورهاي خطی به نحو مطلوبی امکان پذیر است.
حفاظت مکانیکی و الکتریکی و قابلیت تحمل شرایط محیطی نامتقارن نسبت به مشابه دوارش بهترصورت می پذیرد.
نگهداري، تعمیرو تعویض موتورهاي خطی ساده میباشد.
توانائی اعمال نیرو در ثانویه بدون اینکه نیازي به کنتاکت مکانیکی باشد.
کنترل مناسب و راحت نیرو و سرعت در موتورهاي خطی القایی ساده تر است.
موتورخطی بر خلاف موتور دوار در مسیر حرکتش یک ابتدا و یک انتها دارد . این خصوصیت تولید اثر دو انتها خواهد کرد.
در موتورهاي دوار،خروجی مکانیکی ماشین به صورت سرعت دورانی(بر حسب رادیان بر ثانیه) و گشتاور (بر حسب نیوتن - متر) بیان می شود با توجه به اینکه موتورهاي خطی داراي حرکت خطی
هستند لذا خروجی مکانیکی آنها به صورت سرعت خطی (بر حسب متر برثانیه)و نیرو (بر حسب نیوتن) بیان می شود.
اغلب موتورهاي خطی روتورهایشان فاقد میله هاي هادي یا سیم پیچیها ي الکتریکی است و عضو متحرك در یک موتورخطی تقریبا همیشه از صفحه یا ورقه هاي یکپارچه ساخته می شود.
فاصله هوائی در موتورخطی نسبتا بزرگ می باشدکه جزء لاینفک موتورخطی میباشد. در یک موتوردوار فاصله هوائی تا حد امکان کوچک می باشد بعلاوه جریان مغناطیسی نسبتًا خوبی دارد. فاصله
هوائی اثر نامطلوبی روي رفتار موتورخطی میگذارد.
شتابگیري و کاستن از سرعت موتورهاي خطی به نحو مطلوبی امکان پذیر است.
حفاظت مکانیکی و الکتریکی و قابلیت تحمل شرایط محیطی نامتقارن نسبت به مشابه دوارش بهترصورت می پذیرد.
نگهداري، تعمیرو تعویض موتورهاي خطی ساده میباشد.
توانائی اعمال نیرو در ثانویه بدون اینکه نیازي به کنتاکت مکانیکی باشد.
کنترل مناسب و راحت نیرو و سرعت در موتورهاي خطی القایی ساده تر است.