17-09-2020, 01:54 PM
امکانات سایت گردشگری تقریباً مشابه سایت های شرکتی است. در سایت گردشگری می توان امکانات ثبت سفارش و رزرو را اضافه کرد. طراحی سایت گردشگری می تواند طراحی یک وب سایت ساده شرکتی باشد و یا امکانات فروش و رزرواسیون داشته باشد.
به شرکت های گردشگری و آژانس های مسافرتی پیشنهاد می شود در صورتی که تجربه حضور در اینترنت ندارند از یک سایت ساده شرکتی شروع نمایند. البته نکات ویژه ای در طراحی سایت آژانس مسافرتی و گردشگری لازم است رعایت گردد که در ادامه بحث به آنها می پردازیم. در این پست ویژگی های یک سایت گردشگری را مورد بررسی قرار می دهیم.
برخی از آژانس گردشگری تمایل دارند تورها، بلیط ها و هتل های موجود خود را بر روی وب سایت قرار دهند تا کاربران بتوانند از وضعیت خدمات قابل ارائه این مجموعه با خبر باشند. به عنوان مثال آژانسی که در زمینه تورهای دبی فعالیت می نمایند می تواند لیست تورهای جاری و آینده خود را بر روی وب سایت قرار دهد تا کاربران وب سایت بتوانند این تورها را رویت نمایند همچنین می توان می توان قابلیت ثبت سفارش و پرداخت آنلاین را برای این تورها در نظر گرفت تا کاربران بتوانند در صورت تمایل تور مورد نظر خود را خریداری نمایند. پس در حقیقت در کنار اعلام خدمات آژانش مسافرتی می توان خدمات نمایش، رزرو و خرید تور، بلیط و هتل را در سایت قرار داد تا کاربران بتوانند لیست بلیط ها، تورها و هتل ها را بررسی نمایند و در صورت امکان رزرو و خریداری نمایند.
برای آنکه وب سایت یک آژانس گردشگری جامع و کامل باشد بهتر است بخشی برای معرفی مکان ها، هتل ها و نقاط دیدنی در سایت در نظر گرفت تا وب سایت بتواند از این طریق بازدید کننده جذب نماید. در حقیقت وب سایت با ارائه مطالب در زمینه نقاط گردشگری می تواند بازدید کننده های بیشتری جذب نماید. هر چه اطلاعات مربوط به نقاط دیدنی و گردشگری در سایت کامل تر باشد بازدید کننده های بیشتری جذب وب سایت خواهند گردید.
طراحی سایت به صورت ریسپانسیو
امروزه در حدود 50 درصد از کاربران از موبایل برای رویت وب سایت ها استفاده می نمایند و در صورتی که سایت گردشگری نمایش درستی در موبایل نداشته باشد کاربران بسیاری را از دست خواهد داد. طراحی سایت به صورت ریسپانسیو این امکان را به وب سایت می دهد تا در سایزهای مختلف مرورگر صفحه خود را سازگار نماید و کاربران وب سایت بتواند با هر ابزاری و در هر سایزی وب سایت را بدون نیاز به بزرگنمایی و اسکرول و به راحتی مشاهده نمایند.
سئو و بهینه سازی وب سایت
سئو و بهینه سازی وب سایت به معنای بالا آوردن وب سایت برای زمینه های فعالیت مربوط به وب سایت در نتایج جستجوی گوگل می باشد که با توجه به اینکه کاربران بسیاری از موتورهای جستجو برای جستجوی تورها، بلیط ها و هتل ها می پردازند بودن در صفحه اول گوگل می تواند کاربران و در نتیجه مشتریان بسیاری را عاید وب سایت نماید.
امروزه سئو به عنوان یکی از ارزان ترین روش های بازاریابی و تبلیغات مطرح می باشد که البته نیاز به توجه ، تمرکز و عملکرد درست و مناسبی دارد. به عنوان مثال شرکتی را در نظر بگیرید که در زمینه تورهای استانبول فعالیت می نماید. بودن وب سایت این آژانس در صفحه اول گوگل برای کلمه کلیدی تور استانبول باعث جذب کاربرانی در اینترنت می گردد که در جستجوی تورهای استانبول هستند.
ورود این کاربران در صورتی که ظاهر وب سایت و خدمات وب سایت مورد توجه کاربر واقع گردد ممکن است کاربر را تبدیل به مشتری نماید و کاربر سفارش خود ا ثبت نماید. برای آنکه وب سایت رتبه خوبی در موتورهای جستجو داشته باشد آژانس می بایست دائما با یک مجموعه ارائه خدمات سئو و بهینه سازی در ارتباط باشد تا موارد لازم بر روی وب سایت انجام گردد. سایت های گردشگری را می توان با تولید محتوا در زمینه گردشگری، لینک به وب سایت از سایر سایت ها، تبلیغات در سایت های پر بازدید در موتورهای جستجو بالا آورد.
امکانات جانبی سایت گردشگری:
در کنار امکانات اصلی وب سایت گردشگری می توان برای وب سایت امکانات جانبی در نظر گرفت تا وب سایت بتواند بازدید کنندگان بیشتری جذب نماید که در این بخش به این امکانات می پردازیم:
آب و هوا
می توان اطلاعات مربوط به آب و هوای مناطقی که آژانس در آن مناطق در فعالیت می نماید را در سایت قرار داد تا کاربرانی که در اینترنت در جستجوی دانستن آب و هوای مناطقی خاصی هستند بتوانند وضعیت آب و هوا را در سایت مشاهده نمایند که این مورد باعث جذب بازدید کننده بیشتر برای وب سایت می گردد.
پیوندها
در این صفحه از وب سایت می توان لیست سایت های مورد نیاز کاربرانی که قصد سفر دارند را قرار دارد تا کاربران بتوانند از طریق این صفحه وارد سایت های مورد نظر خود شوند.
سیستم عضویت
در صورتی که وب سایت دارای سیستم فروش اینترنتی می باشد بهتر است سیستم عضویت در سایت در نظر گرفته شود تا کاربران بتوانند از وضعیت خریدهای قبلی خود و پرداخت های خود مطلع گردند
خبرنامه
توسط این قابلیت این امکان فراهم می گردد تا کاربران بتوانند با معرفی آدرس ایمیل خود از وضعیت آفرهای تورها ، بلیط و هتل و سایر موارد با خبر گردند.
سیستم اس ام اس
سیستم اس ام اس نیز مانند خبرنامه اما به صورت اس ام اسی عمل می نماید و کاربران می تواند با معرفی شماره موبایل خود از وضعیت آفرهای تورها ، بلیط و هتل و سایر موارد با خبر گردند.
نمایش برنامه پروازها
در سایت می توان برنامه های پرواز فرودگاه های مختلف کشور را قرار دارد تا در صورت نیاز به کسب اطلاعات کاربران بتوانند اطلاعات پروازها را مطالعه نمایند.
اطلاعات هنل ها
سایت می تواند اطلاعات کاملی در مورد هتل ها و مخصوصا هتل های مورد فعالیت آژانس ارائه نماید که ارائه این اطلاعات باعث جذب کاربران بسیاری می گردد
بانک نقاط گردشگری و دیدنی
با ایجاد بانک نقاط گردشگری و دیدنی در سایت و معرفی آن ها می توان بازدید کنندگان بسیاری بدست آورد
تالار گفتمان
با ایجاد مکانی برای اظهار نظر کاربران وب سایت در زمینه موضوعات مختلف گردشگری می توان به صورت غیر مستقیم برای وب سایت تبلیغات انجام داد.
به شرکت های گردشگری و آژانس های مسافرتی پیشنهاد می شود در صورتی که تجربه حضور در اینترنت ندارند از یک سایت ساده شرکتی شروع نمایند. البته نکات ویژه ای در طراحی سایت آژانس مسافرتی و گردشگری لازم است رعایت گردد که در ادامه بحث به آنها می پردازیم. در این پست ویژگی های یک سایت گردشگری را مورد بررسی قرار می دهیم.
برخی از آژانس گردشگری تمایل دارند تورها، بلیط ها و هتل های موجود خود را بر روی وب سایت قرار دهند تا کاربران بتوانند از وضعیت خدمات قابل ارائه این مجموعه با خبر باشند. به عنوان مثال آژانسی که در زمینه تورهای دبی فعالیت می نمایند می تواند لیست تورهای جاری و آینده خود را بر روی وب سایت قرار دهد تا کاربران وب سایت بتوانند این تورها را رویت نمایند همچنین می توان می توان قابلیت ثبت سفارش و پرداخت آنلاین را برای این تورها در نظر گرفت تا کاربران بتوانند در صورت تمایل تور مورد نظر خود را خریداری نمایند. پس در حقیقت در کنار اعلام خدمات آژانش مسافرتی می توان خدمات نمایش، رزرو و خرید تور، بلیط و هتل را در سایت قرار داد تا کاربران بتوانند لیست بلیط ها، تورها و هتل ها را بررسی نمایند و در صورت امکان رزرو و خریداری نمایند.
برای آنکه وب سایت یک آژانس گردشگری جامع و کامل باشد بهتر است بخشی برای معرفی مکان ها، هتل ها و نقاط دیدنی در سایت در نظر گرفت تا وب سایت بتواند از این طریق بازدید کننده جذب نماید. در حقیقت وب سایت با ارائه مطالب در زمینه نقاط گردشگری می تواند بازدید کننده های بیشتری جذب نماید. هر چه اطلاعات مربوط به نقاط دیدنی و گردشگری در سایت کامل تر باشد بازدید کننده های بیشتری جذب وب سایت خواهند گردید.
طراحی سایت به صورت ریسپانسیو
امروزه در حدود 50 درصد از کاربران از موبایل برای رویت وب سایت ها استفاده می نمایند و در صورتی که سایت گردشگری نمایش درستی در موبایل نداشته باشد کاربران بسیاری را از دست خواهد داد. طراحی سایت به صورت ریسپانسیو این امکان را به وب سایت می دهد تا در سایزهای مختلف مرورگر صفحه خود را سازگار نماید و کاربران وب سایت بتواند با هر ابزاری و در هر سایزی وب سایت را بدون نیاز به بزرگنمایی و اسکرول و به راحتی مشاهده نمایند.
سئو و بهینه سازی وب سایت
سئو و بهینه سازی وب سایت به معنای بالا آوردن وب سایت برای زمینه های فعالیت مربوط به وب سایت در نتایج جستجوی گوگل می باشد که با توجه به اینکه کاربران بسیاری از موتورهای جستجو برای جستجوی تورها، بلیط ها و هتل ها می پردازند بودن در صفحه اول گوگل می تواند کاربران و در نتیجه مشتریان بسیاری را عاید وب سایت نماید.
امروزه سئو به عنوان یکی از ارزان ترین روش های بازاریابی و تبلیغات مطرح می باشد که البته نیاز به توجه ، تمرکز و عملکرد درست و مناسبی دارد. به عنوان مثال شرکتی را در نظر بگیرید که در زمینه تورهای استانبول فعالیت می نماید. بودن وب سایت این آژانس در صفحه اول گوگل برای کلمه کلیدی تور استانبول باعث جذب کاربرانی در اینترنت می گردد که در جستجوی تورهای استانبول هستند.
ورود این کاربران در صورتی که ظاهر وب سایت و خدمات وب سایت مورد توجه کاربر واقع گردد ممکن است کاربر را تبدیل به مشتری نماید و کاربر سفارش خود ا ثبت نماید. برای آنکه وب سایت رتبه خوبی در موتورهای جستجو داشته باشد آژانس می بایست دائما با یک مجموعه ارائه خدمات سئو و بهینه سازی در ارتباط باشد تا موارد لازم بر روی وب سایت انجام گردد. سایت های گردشگری را می توان با تولید محتوا در زمینه گردشگری، لینک به وب سایت از سایر سایت ها، تبلیغات در سایت های پر بازدید در موتورهای جستجو بالا آورد.
امکانات جانبی سایت گردشگری:
در کنار امکانات اصلی وب سایت گردشگری می توان برای وب سایت امکانات جانبی در نظر گرفت تا وب سایت بتواند بازدید کنندگان بیشتری جذب نماید که در این بخش به این امکانات می پردازیم:
آب و هوا
می توان اطلاعات مربوط به آب و هوای مناطقی که آژانس در آن مناطق در فعالیت می نماید را در سایت قرار داد تا کاربرانی که در اینترنت در جستجوی دانستن آب و هوای مناطقی خاصی هستند بتوانند وضعیت آب و هوا را در سایت مشاهده نمایند که این مورد باعث جذب بازدید کننده بیشتر برای وب سایت می گردد.
پیوندها
در این صفحه از وب سایت می توان لیست سایت های مورد نیاز کاربرانی که قصد سفر دارند را قرار دارد تا کاربران بتوانند از طریق این صفحه وارد سایت های مورد نظر خود شوند.
سیستم عضویت
در صورتی که وب سایت دارای سیستم فروش اینترنتی می باشد بهتر است سیستم عضویت در سایت در نظر گرفته شود تا کاربران بتوانند از وضعیت خریدهای قبلی خود و پرداخت های خود مطلع گردند
خبرنامه
توسط این قابلیت این امکان فراهم می گردد تا کاربران بتوانند با معرفی آدرس ایمیل خود از وضعیت آفرهای تورها ، بلیط و هتل و سایر موارد با خبر گردند.
سیستم اس ام اس
سیستم اس ام اس نیز مانند خبرنامه اما به صورت اس ام اسی عمل می نماید و کاربران می تواند با معرفی شماره موبایل خود از وضعیت آفرهای تورها ، بلیط و هتل و سایر موارد با خبر گردند.
نمایش برنامه پروازها
در سایت می توان برنامه های پرواز فرودگاه های مختلف کشور را قرار دارد تا در صورت نیاز به کسب اطلاعات کاربران بتوانند اطلاعات پروازها را مطالعه نمایند.
اطلاعات هنل ها
سایت می تواند اطلاعات کاملی در مورد هتل ها و مخصوصا هتل های مورد فعالیت آژانس ارائه نماید که ارائه این اطلاعات باعث جذب کاربران بسیاری می گردد
بانک نقاط گردشگری و دیدنی
با ایجاد بانک نقاط گردشگری و دیدنی در سایت و معرفی آن ها می توان بازدید کنندگان بسیاری بدست آورد
تالار گفتمان
با ایجاد مکانی برای اظهار نظر کاربران وب سایت در زمینه موضوعات مختلف گردشگری می توان به صورت غیر مستقیم برای وب سایت تبلیغات انجام داد.