15-07-2020, 09:43 AM
در سالهای اخیر همراه با موج فراگیر جهانی فروشگاههای اینترنتی در ایران نیز رونق گرفته است. حالا دیگر تقریبا هر کالایی به صورت اینترنتی هم فروخته میشود و اکثر شرکتهای بزرگ تجاری بخش فروش اینترنتی خود را راهاندازی کردهاند.
خرید اینترنتی یا خرید آنلاین مزایای فراوانی دارد، شما محدودیت زمانی در انتخاب ندارید، امکان بررسی و مقایسهی طیف وسیعی از محصولات را دارید، از ترافیک خلاص میشوید و مزایایی از این دست. اما مشکلاتی هم وجود دارد که فروشگاههای اینترنتی در اینکه چطور این مشکلات را مرتفع کردهاند از هم متمایز میشوند.
مشکلاتی مثل اینکه مصرفکنندگان تا چه میزان میتوانند به این فروشگاهها اعتماد کنند؟ آیا کالایی که به دست ما میرسد همانی است که در سایت دیدهایم؟ میتوانیم به اصالت یا اصل بودن کالا اعتماد کنیم؟ قیمتها چطور؟ در مورد کالاهایی مثل لباس چطور میتوان خرید اینترنتی انجام داد؟ فرض کنید کت یا کفشی خریدید و دیدید که اندازهتان نیست و یا اصلا به شما نمیآید، اینجور وقتها چه میتوان کرد؟ کالا چطور و در چه زمانی به دست شما میرسد؟ اگر از کالایی به هر دلیلی خوشتان نیاید تکلیف چیست؟
مزایای و ویژگیهای فروشگاه اینترنتی:
1 -فروشگاه اینترنتی در هر لحظه از شبانه روز آماده سرویس دهی به مشتریان است.
2 -فروشگاه اینترنتی محدودیت مکانی ندارد و مشتریان می توانند از هر کجای می تواند خرید اینترنتی می کند.
3- خریدار می تواند ساعت ها در فروشگاه مشغول بررسی اجناس از قبیل فیلم ، ترانه ،موبایل ،کتاب و موارد دیگر باشد.
4 - فروشگاه اینترنتی هیچ محدویتی برای تعداد مشتریان ندارد.
5 - فروشگاه اینترنتی حق انتخاب بیشتری در اختیار خریداران قرارمی دهد.
6-ابزار تبلیغی مناسب در جهت فروش محصولات شما
7-کاهش هزینه های جانبی نظیر اجاره محل,هزینه ویترین و انبار,فروشنده,خواب سرمایه و غیره در یک فروشگاه سنتی و سودآوری بیشتر
8-تحویل کالای خریداری شده درب منزل,بیمه بودن کالا و عدم مشکل حمل و نقل
9-عدم برخورد با ترافیک و کاهش آلودگی هوا