17-08-2019, 04:15 PM
احتمالا زمانی که کاپوت ماشین را بالا زده اید بوستر ترمز را دیده اید قوطی گرد سیاه رنگی که در پشت موتور قرار دارد.بوستر ترمز از خلاء تولید شده توسط موتور استفاده می کند تا نیروی وارد بر پای شما را چند برابر می کند. بوستر خلاء شامل یک دیافراگم و سوپاپ هوشمند است. میله ای که از مرکر قوطی می گذرد از یکطرف به سیلندر اصلی و از طرف دیگر به پدال ترمز وصل است. نحوه ی کار بوستر ترمز به اینگونه است که پدال ترمز میله ای که از میان بوستر به سیلندر اصلی متصل می شود رافشارمی دهد. موتور خلأ نسبی را در هر دو سوی دیافراگم ایجادمی کند.هنگامی که پدال را فشار می دهید میله سوپاپی را باز می کند که به هوای بیرون اجازه ورود به پشت دیافراگم را می دهد در حالیکه سمت دیگر دیافراگم خلأ می ماند.به این ترتیب فشار وارده بر یک سوی دیافراگم بیشتر می شود که این به فشرده شدن پیستون در سیلندر اصلی کمک می کند.هنگامی که پدال رها می شود ارتباط هوای بیرون با پشت دیافراگم قطع شده و دو سوی دیافراگم به هم مرتبط می شوند.در نتیجه در هر دو سوی دیافراگم خلأ ایجاد می شود و همه شرایط به حالت اولیه باز می گردد.
درب اتوماتیک شیشه ای