27-02-2019, 03:40 PM
(آخرین ویرایش: 02-03-2019, 02:29 PM، توسط mehrnosh111.)
نقلقول:
کدام هواپیماها بیشترین مکان برای پاها را در پروازهای اکونومی طولانی مدت در نظر گرفته اند؟
Airline
Legroom in Inches
Air Canada
30-35
Air China
31-33
Air France
31-34
British Airways
30-31
Cathay Pacific
32
China Southern
29-33
Delta Air Lines
31-35
Emirates
32-34
Etihad Airways
31-33
Jet Airways
32
KLM
31-35
Lufthansa
31-32
Norwegian
31-32
Qatar
31-33
Thai Airways
31-34
Thomas Cook
29-31
Turkish Airlines
31-34
Virgin Atlantic
31
West Jet
31-38
«بسیاری از ایرلاین هایی که خرید بلیط هواپیما یا بلیط داخلی قیمتش ارزان است تمایل دارند با فقط با صندلی های کاملا استاندارد کار کنند، و آن را مستقیما از تولید کنندگان خریداری کنند، که قبلا گواهی استاندارد خود را گرفته اند و ارزان تر هستند.»
تمام صندلی ها باید آزمون 16g را رد کنند!
در این آزمایش، صندلی های هواپیما با یک عروسک روی آنها که با کمربند به آنها بسته شده اند، بر روی یک ریل شیب دار قرار می گیرد و با سرعت بسیار زیادی به سمت پایین رها می شوند (شبیه سازی سقوط هواپیما). یک صندلی باید در برابر آزمایش 16G ایستادگی کند.تا افرادی که کلی هزینه کردند و به خرید بلیط هواپیما یا بلیط داخلی پرداختند جانشان در امان باشد.
آقای گودی توضیح می دهد:
«صندلی ها در این سرازیری و در زاویه های مختلف رها می شوند تا سناریوهای مختلف سقوط کاملا بررسی شوند تا ببینند کدام قسمت از صندلی نیاز به تغییر دارد تا ایمنی به حداکثر خودش برسد. پارچه های صندلی هم از لحاظ سرعت آتش گرفتن و همینطور زود خاموش شدن، بررسی می شود. »
چرا صندلی ایرلاین Ryanair به پشت خم نمی شود؟
خطوط هوایی همیشه به دنبال راه هایی برای حفظ وزن یک هواپیما می باشند تا هزینه های سوخت هواپیما را به حداقل برسانند،تا خرید بلیط هواپیما خارجی یا بلیط داخلی کم هزینه تر شود. اغلب هم به دلیل راحتی مسافران خود هزینه هایی را تقبل می کنند. گودی توضیح می دهد که صندلی هایی که فاقد پوشش ابری هستند به جای صندلی های نازک، سبک که فقط برای داشتن فضای بیشتر برای مسافران طراحی شده است، می باشد.
صندلی هایی که در بسیاری از ایرلاین هایی که خرید بلیط هواپیما در آن ارزان تر است چه بلیط داخلی باشد چه خارجی قیمت مانند Ryanair استفاده می شود مکانیسم صندلی تاشو را ندارند، چرا که این مکانیسم باعث بالا رفتن وزن هواپیما می شود، بنابراین این مکانیسم و دیگر آپشن ها از روی صندلی برداشته می شود تا به کم کردن وزن هواپیما کمک بیشتری بشود.
از لحاظ کفپوش، فرش های زیادی وجود ندارد و اکثر شرکت های هواپیمایی از فرش هایی با جنس نایلون یا پشمی که برای استفاده از کابین سبک تر هستند، استفاده می کنند.
آیا روزهای طلایی سیگار کشیدن در داخل هواپیما می تواند برگردد؟
در حالی که سیگار کشیدن به مدت طولانی در هواپیما ها ممنوع شده است، زیر سیگاری در توالت هواپیما هنوز یک مورد قانونی مطابق با لیست اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده، در حداقل تجهیزات مورد نیاز برای یک هواپیما قرار دارد. اما اداره هواپیمایی کشور انگلیس می گوید هیچ اجباری به وجود زیرسیگاری در توالت هواپیما نیست، آن هم به این دلیل که سیگار کشیدن در هواپیما غیر قانونی می باشد.
«آنها [زیر سیگاری ها] برای مواردی که کسی قانون را زیر پا گذاشته و سیگار می کشد، حداقل جایی باشد که سیگار خود را در آنجا خاموش کند.»
آقای گودی خاطرنشان می کند که:
«من فکر نمی کنم سیگار کشیدن در داخل هواپیماها هرگز دوباره قانونی شود، اما هراز گاهی ما تقاضای طراحی یک منطقه مخصوص سیگار کشیدن یا یک بار سیگار در داخل هواپیما را، دریافت می کنیم.» که اصلا به قیمت خرید بلیط هواپیما مربوط نمی شود.
آینده برای کلاس پروازی اکونومی چه چیزی دارد؟
هنوز در کلاس پروازی اکونومی، جایی برای گسترش و توسعه دیگر امکانات آن وجود دارد، ولی با این حال بزرگترین چالش برای این صندلی ها راحتی آنها می باشد.
آقای گودی خاطر نشان می کند:
«در حال حاضر، فشار زیادی برای کمی کوچک تر کردن جای مجله پشت صندلی است تا فضا کمی بازتر به نظر برسد.»منبع:خرید بلیط هواپیما