تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
  • سردر
  • جستجو
  • فهرست اعضا
  • سالنامه
  • راهنما
درود مهمان گرامی! ورود ثبت‌نام
ورود
نام کاربری:
گذرواژه‌:
گذرواژه‌تان را فراموش کرده‌اید؟
 
تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum › پردیس فناوری کیش › دانشگاه جامع علمی و کاربردی › **مرکز علمی و کاربردی کوشا** › مبانی کامپیوتر و برنامه سازی (آسانسور -جمعه -کلاس سوم) v
« قبلی 1 2 3 بعدی »

نقش درایو در سیستم حرکتی و کنترل آسانسور

امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 4.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
حالت موضوعی
نقش درایو در سیستم حرکتی و کنترل آسانسور
rahimzadeh آفلاین
عضو جوان
**
ارسال‌ها: 22
موضوع‌ها: 4
تاریخ عضویت: Oct 2017
اعتبار: 0
#1
29-10-2017, 01:44 PM
تفاوت آسانسورهای دو سرعته  با آسانسورهای vvvf را بیان کنید
ارسال‌ها
پاسخ
محمدابراهیم آفلاین
عضو جوان
**
ارسال‌ها: 17
موضوع‌ها: 6
تاریخ عضویت: Oct 2017
اعتبار: 6
#2
06-11-2017, 01:11 AM
(29-10-2017, 01:44 PM)rahimzadeh نوشته است: تفاوت آسانسورهای دو سرعته  با آسانسورهای vvvf را بیان کنید

یکی از مهمترین قطعات آسانسور ، تابلو فرمان آسانسور می باشد. در نصب آسانسور ، تابلو فرمان آسانسور در ساختارهای مختلف و بوسیله شرکتهای مختلفی در ایران و کشورهای دیگر ساخته می شود. چند نوع از مهمترین این انواع ،  تابلو فرمان دو سرعته 2SPD و تابلو فرمان تک سرعته درایو دار VVVF می باشد. البته هر کدام از این انواع تابلو های کنترل باید موتور گیربکس یا گیرلس آسانسور مخصوص خود را نیز داشته باشند یعنی برای تابلو فرمانهای دوسرعته موتور آسانسور نیز باید دو سرعت دور تند و دور کند داشته باشد ولی برای تابلو فرمانهای تک سرعته طبعا موتور آسانسور باید دارای یک سرعت باشد.


Idea
ارسال‌ها
پاسخ
وحید معینی آفلاین
عضو جوان
**
ارسال‌ها: 26
موضوع‌ها: 6
تاریخ عضویت: Oct 2017
اعتبار: 0
#3
12-11-2017, 04:52 PM
تابلو فرمان دو سرعته (2SPD)

تابلو فرمان دو سرعته همانطور که از نام آن پیداست قابلیت راه اندازی موتورهای دو سرعته را دارد در واقع در این نوع تابلو فرمان از یک موتور گیربکس دو سرعته که دارای سرعتهای دور تند و دور کند می باشد استفاده می گردد. از لحاظ قیمت نیز این تابلو فرمان ها ارزانتر هستند چون دارای امکانات کمتری هستند. در این نوع از تابلو فرمان طبق دستوراتی که بصورت سیگنال توسط تابلو فرمان آسانسور دو سرعته به موتور آسانسور ارسال میگردد هنگام شروع حرکت کابین آسانسور ، موتور با دور تند شروع به کار می کند و سپس هنگامی که کابین آسانسور به طبقه مقصد رسید سرعت موتور به دور کند کاهش می یابد تا در انتها کابین در مقصد یا طبقه مورد نظر متوقف گردد. ولی توجه نمایید که در این نوع آسانسور در توقف های کابین آسانسور در طبقات معمولا یک ضربه کوچکی حس می شود و تغییرات سرعت کابین نیز در حین حرکت توسط مسافر حس می شود.


تابلو کنترل درایودار (3VF)

این نوع از تابلو کنترل آسانسور پیشرفته تر از تابلو فرمان های دوسرعته می باشند و دارای امکانات بالاتری نیز می باشند و طبیعتا قیمت بالاتری نیز دارند. این نوع از تابلو فرمان ها دارای یک سیستم کنترل کننده پیشرفته بنام درایو VVVF است و این درایو باعث می شود که حرکت کابین آسانسور بصورتی بسیار نرم تر و بدون هیچ نوع ضربه ای انجام شده و توقف های کابین آسانسور نیز در طبقات ساختمان بسیار نرم و بدون ضربه باشد و رضایت مسافرین بیشتر جلب شود. در واقع طرز کار این نوع تابلو فرمان های VVVF بدین صورت است که در این نوع تابلو فرمان با دستورات و کنترل پیشرفته ای که انجام می شود ، سرعت موتور در چند مرحله به آرامی افزایش یا کاهش می یابد و همین نوع کنترل سرعت پیشرفته باعث می شود که حرکت کابین آسانسور بسیار نرم و بدون ضربه باشد و همچنین در مورد مصرف برق این تابلو نیز بای عرض کنیم که برق مصرفی این نوع تابلو فرمان و این نوع آسانسور VVVF به نسبت تابلو فرمان های دوسرعته بسیار کمتر باشد.



درایو تابلو فرمان vvvf
ارسال‌ها
پاسخ
rahimzadeh آفلاین
عضو جوان
**
ارسال‌ها: 22
موضوع‌ها: 4
تاریخ عضویت: Oct 2017
اعتبار: 0
#4
09-12-2017, 11:43 AM
(29-10-2017, 01:44 PM)rahimzadeh نوشته است: تفاوت آسانسورهای دو سرعته  با آسانسورهای vvvf را بیان کنید

تابلو فرمان دو سرعته (2SPD)

تابلو فرمان دو سرعته قابلیت راه اندازی موتورهای دو سرعته را دارد در واقع در این نوع تابلو فرمان از یک موتور گیربکس دو سرعته که دارای سرعتهای دور تند و دور کند می باشد استفاده می گردد که طبق دستوراتی که توسط تابلو فرمان آسانسور دو سرعته به موتور ارسال میگردد هنگام شروع حرکت کابین آسانسور ، موتور با دور تند کار می کند و سپس هنگامی که کابین آسانسور به طبقه مقصد رسید سرعت به دور کند کاهش می یابد تا در انتها کابین در مقصد متوقف گردد. ولی در این نوع آسانسور در توقف های کابین در طبقات معمولا یک ضربه کوچکی حس می شود و تغییرات سرعت کابین نیز در حین حرکت حس می شود.


تابلو کنترل درایودار (3VF)

این نوع از تابلو کنترل آسانسور دارای یک سیستم کنترل کننده پیشرفته بنام درایو است و این درایو باعث می شود که حرکت کابین آسانسور بصورتی بسیار نرم تر انجام شده و توقف های کابین آسانسور نیز در طبقات بسیار نرم و بدون ضربه باشد. در واقع در این نوع تابلو فرمان با دستورات و کنترل پیشرفته ای که انجام می شود ، سرعت موتور در چند مرحله به آرامی افزایش یا کاهش می یابد و همین امر باعث می شود که حرکت کابین آسانسور بسیار نرم و بدون ضربه باشد و همچنین برق مصرفی آسانسور به نسبت تابلو فرمان های دوسرعته بسیار کمتر باشد.
ارسال‌ها
پاسخ
jalal آفلاین
جلال طهماسبی
**
ارسال‌ها: 17
موضوع‌ها: 3
تاریخ عضویت: Oct 2017
اعتبار: 0
#5
09-12-2017, 08:07 PM
تابلو فرمان دو سرعته (2SPD)

تابلو فرمان دو سرعته همانطور که از نام آن پیداست قابلیت راه اندازی موتورهای دو سرعته را دارد در واقع در این نوع تابلو فرمان از یک موتور گیربکس دو سرعته که دارای سرعتهای دور تند و دور کند می باشد استفاده می گردد. از لحاظ قیمت نیز این تابلو فرمان ها ارزانتر هستند چون دارای امکانات کمتری هستند. در این نوع از تابلو فرمان طبق دستوراتی که بصورت سیگنال توسط تابلو فرمان آسانسور دو سرعته به موتور آسانسور ارسال میگردد هنگام شروع حرکت کابین آسانسور ، موتور با دور تند شروع به کار می کند و سپس هنگامی که کابین آسانسور به طبقه مقصد رسید سرعت موتور به دور کند کاهش می یابد تا در انتها کابین در مقصد یا طبقه مورد نظر متوقف گردد. ولی توجه نمایید که در این نوع آسانسور در توقف های کابین آسانسور در طبقات معمولا یک ضربه کوچکی حس می شود و تغییرات سرعت کابین نیز در حین حرکت توسط مسافر حس می شود.


تابلو کنترل درایودار (3VF)

این نوع از تابلو کنترل آسانسور پیشرفته تر از تابلو فرمان های دوسرعته می باشند و دارای امکانات بالاتری نیز می باشند و طبیعتا قیمت بالاتری نیز دارند. این نوع از تابلو فرمان ها دارای یک سیستم کنترل کننده پیشرفته بنام درایو VVVF است و این درایو باعث می شود که حرکت کابین آسانسور بصورتی بسیار نرم تر و بدون هیچ نوع ضربه ای انجام شده و توقف های کابین آسانسور نیز در طبقات ساختمان بسیار نرم و بدون ضربه باشد و رضایت مسافرین بیشتر جلب شود. در واقع طرز کار این نوع تابلو فرمان های VVVF بدین صورت است که در این نوع تابلو فرمان با دستورات و کنترل پیشرفته ای که انجام می شود ، سرعت موتور در چند مرحله به آرامی افزایش یا کاهش می یابد و همین نوع کنترل سرعت پیشرفته باعث می شود که حرکت کابین آسانسور بسیار نرم و بدون ضربه باشد و همچنین در مورد مصرف برق این تابلو نیز بای عرض کنیم که برق مصرفی این نوع تابلو فرمان و این نوع آسانسور VVVF به نسبت تابلو فرمان های دوسرعته بسیار کمتر باشد.
ارسال‌ها
پاسخ
حسین رضائی آفلاین
عضو جوان
**
ارسال‌ها: 22
موضوع‌ها: 2
تاریخ عضویت: Oct 2017
اعتبار: 0
#6
23-12-2017, 03:36 PM
تابلو فرمان دو سرعته (2SPD)

تابلو فرمان دو سرعته همانطور که از نام آن پیداست قابلیت راه اندازی موتورهای دو سرعته را دارد در واقع در این نوع تابلو فرمان از یک موتور گیربکس دو سرعته که دارای سرعتهای دور تند و دور کند می باشد استفاده می گردد. از لحاظ قیمت نیز این تابلو فرمان ها ارزانتر هستند چون دارای امکانات کمتری هستند. در این نوع از تابلو فرمان طبق دستوراتی که بصورت سیگنال توسط تابلو فرمان آسانسور دو سرعته به موتور آسانسور ارسال میگردد هنگام شروع حرکت کابین آسانسور ، موتور با دور تند شروع به کار می کند و سپس هنگامی که کابین آسانسور به طبقه مقصد رسید سرعت موتور به دور کند کاهش می یابد تا در انتها کابین در مقصد یا طبقه مورد نظر متوقف گردد. ولی توجه نمایید که در این نوع آسانسور در توقف های کابین آسانسور در طبقات معمولا یک ضربه کوچکی حس می شود و تغییرات سرعت کابین نیز در حین حرکت توسط مسافر حس می شود.


تابلو کنترل درایودار (3VF)

این نوع از تابلو کنترل آسانسور پیشرفته تر از تابلو فرمان های دوسرعته می باشند و دارای امکانات بالاتری نیز می باشند و طبیعتا قیمت بالاتری نیز دارند. این نوع از تابلو فرمان ها دارای یک سیستم کنترل کننده پیشرفته بنام درایو VVVF است و این درایو باعث می شود که حرکت کابین آسانسور بصورتی بسیار نرم تر و بدون هیچ نوع ضربه ای انجام شده و توقف های کابین آسانسور نیز در طبقات ساختمان بسیار نرم و بدون ضربه باشد و رضایت مسافرین بیشتر جلب شود. در واقع طرز کار این نوع تابلو فرمان های VVVF بدین صورت است که در این نوع تابلو فرمان با دستورات و کنترل پیشرفته ای که انجام می شود ، سرعت موتور در چند مرحله به آرامی افزایش یا کاهش می یابد و همین نوع کنترل سرعت پیشرفته باعث می شود که حرکت کابین آسانسور بسیار نرم و بدون ضربه باشد و همچنین در مورد مصرف برق این تابلو نیز بای عرض کنیم که برق مصرفی این نوع تابلو فرمان و این نوع آسانسور VVVF به نسبت تابلو فرمان های دوسرعته بسیار کمتر باشد.
ارسال‌ها
پاسخ
« قدیمی‌تر | جدیدتر »


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  آسانسور rahimzadeh 1 891 24-12-2017, 10:24 PM
آخرین ارسال: jalal

  • مشاهده‌ی نسخه‌ی قابل چاپ
پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
  • تیم انجمن
  • صفحه‌ی تماس
  • تالار کیش تک / kishtech forum
  • بازگشت به بالا
  • بایگانی
  • نشانه‌گذاری تمامی انجمن‌ها به عنوان خوانده شده
  • پیوند سایتی RSS
زمان کنونی: 13-05-2025، 05:06 AM Persian Translation by MyBBIran.com - Ver: 6.5
Powered by MyBB, © 2002-2025 MyBB Group.