تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
  • سردر
  • جستجو
  • فهرست اعضا
  • سالنامه
  • راهنما
درود مهمان گرامی! ورود ثبت‌نام
ورود
نام کاربری:
گذرواژه‌:
گذرواژه‌تان را فراموش کرده‌اید؟
 
تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum › پردیس فناوری کیش › گروه رشته های مدیریت v
« قبلی 1 … 18 19 20 21 22 بعدی »

مدیریت هتلداری

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
حالت موضوعی
مدیریت هتلداری
سمیه صفشکن آفلاین
عضو عادی
***
ارسال‌ها: 59
موضوع‌ها: 59
تاریخ عضویت: May 2017
اعتبار: 0
#1
27-05-2017, 11:25 AM
هتلداری

در صنعت گردشگری نهادها و سازمان­های کسب و کاری وجود دارند که امکانات و تسهیلات مربوط به گردشگران را ارائه می­دهند. هتل یکی از امکانی است که گردشگران مختلف با دیدگاه‌ها و نیازهای متفاوت به آن مراجعه می­کنند. طبیعی است که همه افراد فقط برای خوردن غذا یا استراحت کوتاه ‌مدت به هتل نمی‌روند؛ بلکه برخی به‌دلیل برآورده شدن  نیازهای حسی و روانی هتلی را انتخاب می­کنند و شاید عده‌ای دیگر برای کسب تجربه جدید در هتلی ساکن شوند. اما مهم‌ترین چیزی که می­بایست به آن توجه کرد؛ اهمیت رفتار گردشگران از سوی کارکنان و هتل­داران و استنباط عمیق آنچه که گردشگران می‌خواهند است. نتایج بررسی­ها نشان داد طراحی چرخه­ی خدمات در هتل می­تواند ابزاری جهت تجزیه و تحلیل خدمات مهمان­نوازانه مورد نیاز گردشگران و مدیریت در ارائه خدمات به گردشگران باشد زیرا با ارزیابی آن ضعف­ها و ناکارآمدی در هتل آشکار می­شود و  هر چقدر بر روی خدمات مهمان­نوازی سرمایه­گذاری بیشتری شود پیشرفت هتل نیز در جذب و رضایت مشتری بیشتر خواهد شد. بنابراین برای درک نیاز گردشگران باید با نیازهای آنان ارتباط برقرار کرد یعنی به درخواست آنان گوش کرد، آن­ها را دید و با هم ترکیب کرد تا بهتر شناسایی شوند، از گردشگر در مورد خدمات سؤال کرد تا نیازهای پنهان او آشکار شود، با گردشگر گفت و گو کرد تا اولویت نیازهایش مشخص گردد و با او همدلی کرد تا موقعیت گردشگر را بهتر درک کرد.

واژگان کلیدی: مهمان­نوازی، نیازهای گردشگران، رفتار گردشگران، هتل، خدمات کیفی

امروزه خدمات میهمان نوازی يكي از فعالیت­هاي مهم گردشگری محسوب می شود چرا که از یک سو اشتغال و درآمد مستقیم از گردشگری را برای میزبان رقم می زند و در دیگر سو در برآورد نیازها و خواست های گردشگران یکی از عوامل اصلی شکل دادن به یک تجربه خوب گردشگری است. اصولا فعالیت در صنعت هتلداری به دو دسته کلی تقسیم می گردد :

ROOM DIVISION


FOOD AND BEVERAGE Department


هر زمان که صحبت از پذیرائی بوسیله غذا و نوشیدنی در میان باشد، با واژه کترینگ Catering  نیز سر و کار خواهیم  داشت. كترينگ  بیانگر صنعت آماده سازی و طبخ  غذا و نوشیدنی در محلی و  سرو آنها در مکان دیگری جهت پذیرایی میباشد 


[تصویر:  modiriat-hoteldari.jpg]
ارسال‌ها
پاسخ
« قدیمی‌تر | جدیدتر »


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  دوره جامع فرآیند مدیریت باشگاه فوتبال mohsen00 0 4,643 24-01-2023, 05:09 PM
آخرین ارسال: mohsen00
  کارگاه مدیریت کیفیت سازمان مبتنی بر بهبود مستمر کایزن mohsen00 0 1,446 13-09-2022, 03:33 PM
آخرین ارسال: mohsen00
  گزارش برگزاری دوره آنلاین مدیریت هزینه های کیفیت mohsen00 0 1,434 08-09-2022, 01:15 PM
آخرین ارسال: mohsen00
  کارگاه مدیریت هزینه های کیفیت mohsen00 0 1,138 30-08-2022, 05:34 PM
آخرین ارسال: mohsen00
  دوره های پیوسته مدیریت کیفیت mohsen00 0 1,002 31-07-2022, 01:01 PM
آخرین ارسال: mohsen00
  برای تحصیل در رشته مدیریت ورزشی در کانادا از کجا شروع کنیم؟ hiva1520 0 2,428 18-04-2022, 04:41 PM
آخرین ارسال: hiva1520
  نقش مدیریت در تحولات سازمانی Sadegh7 1 3,318 11-04-2021, 05:37 AM
آخرین ارسال: mahiiraa
  معرفی دوره کارشناسی ارشد مدیریت رسانه: hanie.z 0 1,020 22-08-2020, 12:01 PM
آخرین ارسال: hanie.z
  کارگاه تخصصی مدیریت ادعا و آنالیز تاخیرات hanie.z 0 809 19-08-2020, 02:25 PM
آخرین ارسال: hanie.z
  کارگاه تخصصی مدیریت ادعا و آنالیز تاخیرات hanie.z 0 700 19-08-2020, 01:33 PM
آخرین ارسال: hanie.z

  • مشاهده‌ی نسخه‌ی قابل چاپ
پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
  • تیم انجمن
  • صفحه‌ی تماس
  • تالار کیش تک / kishtech forum
  • بازگشت به بالا
  • بایگانی
  • نشانه‌گذاری تمامی انجمن‌ها به عنوان خوانده شده
  • پیوند سایتی RSS
زمان کنونی: 18-07-2025، 06:18 AM Persian Translation by MyBBIran.com - Ver: 6.5
Powered by MyBB, © 2002-2025 MyBB Group.